VŠ z trochu jiného úhlu

student

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1455 kdy: 02. 03. 2013, 14:47:15 »
[...] Causa finita. Nic víc nikdy potřebovat nebude. Všechno ostatní je už jenom o tom, že mu to Magicky(R) rozšiřuje mozkovou kapacitu tak, že je schopen se naučit Javu i se Springsy přes odpoledne a ještě u toho vypije dvacet piv.
Tak toto mi potom nejde dokopy s programovanim OS. Mimo "Magicke(R) rozsirenie mozgovej kapacity" malokomu pomoze programovanie OS v nauceni sa Springsu a Javy; tu je teda programovanie OS a matika na tom podobne. Keby islo o to, kolko ludi to pouzije, tak tam tiez podla mna vyhravaju tu spominane derivacie a integraly nad programovanim OS.

Netvrdim, ze matematika je lepsia ako programovanie OS; akurat sa mi v tomto pripade nezdaju argumenty o pouzitelnosti v pripade matiky.


vodnik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1456 kdy: 02. 03. 2013, 15:10:15 »
Jé toto vlákno opět žije :) I see lots of forever alone..

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1457 kdy: 02. 03. 2013, 16:34:26 »
Tak toto mi potom nejde dokopy s programovanim OS.
Programováním OS se člověk nejspíš obecně o tom, jak OS funguje, hodně dozví, ne? A nemyslíš, že třeba takovému adminovi, se pak v praxi docela šikne, když dobře ví poměrně detailně, jak OS funguje, kde jsou slabá místa dané architektury, kde jsou úzká hrdla apod.?

Jestli ti to přijde pro skutečnou práci v IT stejně hodnotné jako integrály, tak to asi žijeme každý v nějaké jiné dimenzi.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1458 kdy: 02. 03. 2013, 20:08:25 »
No tak. Stovka se blíží. Ještě 2 stránky a bouchne šampáňo!  :P

bliziseto

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1459 kdy: 02. 03. 2013, 20:36:42 »
Těžko říct, jestli to bude tak veselý konec. Akorát se tu ukázalo, že vysokoškoláci nechápou přínos matiky a celkově více věcí a zároveň, že středoškoláci jsou na tom většinou ještě o něco hůř :D


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1460 kdy: 02. 03. 2013, 20:40:17 »
Těžko říct, jestli to bude tak veselý konec. Akorát se tu ukázalo, že vysokoškoláci nechápou přínos matiky a celkově více věcí a zároveň, že středoškoláci jsou na tom většinou ještě o něco hůř :D
Vzhledem k tomu, že je tady drtivá většina anonymů, o kterých nic nevíme, tak to může být klidně i tak, že studenti nechápou, že to, co se učí a na škole jim přijde děsně důležité, jim v praxi k ničemu nebude :) Zvážil jsi tuhle alternativu? Nebo jsi rovnou svou hypotézu zhodnotil jako jediné možné a tedy pravdivé vysvětlení? :))


bliziseto

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1461 kdy: 02. 03. 2013, 20:48:45 »
Nebo jsi rovnou svou hypotézu zhodnotil jako jediné možné a tedy pravdivé vysvětlení? :))

Myslíš, že to dělám jako ty? :)

Sledoval jsem diskuzi od začátku a je to docela špatná vizitka pro naše školství. Je tu plno neanonymních vysokoškoláků, i ty myslím, a ti nechápou přínos matiky a klidně by se raději učili něco jiného. Celkově si ale myslím, že je to opravdu jen potvrzení, že naše VŠ je dlouhodobě v rozkladu a stát by tam neměl nic sypat, protože jsou to vyhozené peníze. Zase je ale z toho jedna z nejdelších diskuzí a ukázka kvalit root fóra.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1462 kdy: 02. 03. 2013, 20:48:50 »
No tak. Stovka se blíží. Ještě 2 stránky a bouchne šampáňo!  :P
Mám super nápad!

Kód: [Vybrat]
# fortune
Mathematicians do it with a small, imaginary part.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1463 kdy: 02. 03. 2013, 20:56:38 »
i ty myslím, a ti nechápou přínos matiky a klidně by se raději učili něco jiného.
Ty já bych nás být váma raději rovnou postřílel. Vždyť co s náma? Nikdy nedosáhneme kvalit vás, kteří přínos matematiky chápete, nikdy se nikde neuplatníme - a když, tak jenom jako cvičené opice a lepiči kódu, celý život nás musíte dotovat ze svých enormních daní a potom ještě živit na důchod. No má to cenu? Nemá.

Kód: [Vybrat]
# fortune

  The problem with engineers is that they tend to cheat in order to
get results.
  The problem with mathematicians is that they tend to work on toy
problems in order to get results
  The problem with program verifiers is that they tend to cheat at
toy problems in order to get results.

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1464 kdy: 02. 03. 2013, 21:20:34 »
Tahle diskuze je nesmyslná od začátku  ;)

Pojmy:
Strana B: Lidé, kteří něco dokázali, založili firmy a uspěli, nebo třeba jako já sice neuspěli, ale zkusili to, lidé mající životní zkušenosti, a kteří vědí, jak to v životě chodí.

Strana A: Lidé, vesměs fanatické pijavice přisáté na žílách tohoto státu, kteří neumějí nic jiného než odsávat úspěch ostatních.

Jestliže strana B začne tvrdit, že strana A jsou darmožrouti a budižkničemové, strana A se to musí logicky pokusit zvrátit.

To je naprosto logické.
Samozřejmě že darmožrouti ví, že jsou jen neužiteční darmožrouti, kteří učí blbosti, ovšem přiznat to nemohou.
Pijavice se dobrovolně taky nepustí, pustí se klíště když je přežrané tak, že může prasknout (čti: matematik před důchodem).
Možná že i pornoherečky jsou užitečnější víc než NAŠI matematici.

A teď:
Je možné, že strana B změní názor strany A, která nemůže přiznat to, že jsou pijavice, darmožrouti a paraziti?
Co jiného než parazit je PLACENÝ profesor na VŠ, který učí OBECNĚ NEUŽITEČNÉ věci?
Parazit!
No a žádný parazit se nikdy dobrovolně "neodsaje".

Jistě, šlo by to změnit, ale PRAZAITI budou klást odpor!
Uvědomme si, že MATEMATICI obecně jsou duševní ubožáci, kteří NEMAJÍ chuť věnovat se jiným věcem než matematice.
Jejich mozek je zaměřený na řešení matematických problémů. Oni nejsou schopní porozumět problému.
Problém totiž není naučit studenty matematiku, ale vybrat z matematiky to, co ti studenti budou potřebovat.
No a na to jim matematika nestačí, na to jsou potřeba soft skills a chuť. Kterou zjevně naši matematici obecně postrádají.

Z této debaty si odnáším velmi moudrou věc, totiž že matematik je nižší forma života, něco jako onan neschopný otrhnout se od své práce nebo alkoholik neschopný se odtrhnout od své flašky. A sice matematik je osoba uvězněná ve svém světě bez možnosti prohlédnout dál za malé obzory. Matematika tedy zjevně mysl netříbí, ale omezuje jí, uzavírá do škatulky a zabíjí tvořivost. Ostatně kolik matematiků jsou umělci?

bliziseto

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1465 kdy: 02. 03. 2013, 21:22:13 »
i ty myslím, a ti nechápou přínos matiky a klidně by se raději učili něco jiného.
Ty já bych nás být váma raději rovnou postřílel. Vždyť co s náma? Nikdy nedosáhneme kvalit vás, kteří přínos matematiky chápete, nikdy se nikde neuplatníme - a když, tak jenom jako cvičené opice a lepiči kódu, celý život nás musíte dotovat ze svých enormních daní a potom ještě živit na důchod. No má to cenu? Nemá.


Ne postřílet, dyť je vás většina, obrovská většina. Každý se nějak uplatní. Problém je pouze v tom, že ztrácíme konkurenceschopnost, protože neexistují školy, které by podporovaly talent. Jen tupé učení věcí nazpaměť.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1466 kdy: 02. 03. 2013, 21:30:45 »
Problém je pouze v tom, že ztrácíme konkurenceschopnost
Ještě že to neplatí pro konkurenceschopnost našich matematických fakult, ty jsou vyloženě na špici všech žebříčků :)))

bliziseto

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1467 kdy: 02. 03. 2013, 21:35:01 »
Ať jsou kde jsou, školství je u nás špatné a všechny jeho produkty tady jsou toho důkazem. I když neříkám, že je to nejlepší vzorek, ale každopádně prošel až do konce. Rozhodně ale není problém v tom, že by matika nebyla pro IT (a cokoli jiného) potřeba.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1468 kdy: 02. 03. 2013, 21:38:09 »

Ne postřílet, dyť je vás většina, obrovská většina. Každý se nějak uplatní. Problém je pouze v tom, že ztrácíme konkurenceschopnost, protože neexistují školy, které by podporovaly talent. Jen tupé učení věcí nazpaměť.

Zlatá slova.
Tohle s tim myslím souvisí:
http://www.dfens-cz.com/oldschool/clanek.php?clanek=2011011606
O nadaných dětech.

Pak ještě doporučuji toto:
http://www.zpovedka.cz/001993.php

Když jsem byl kdysi dávno na ČVUT FEL, pořád jsem nemohl uvěřit, že můj oblíbený obor, který mi přišel kouzelný tím, že vás složité obvody poslouchají, že vlastně není nic, co by nešlo vytvořit, že neexistuje nesplnitelný úkol, že máte moc nad energií a stroji a dokážete přímo z hlavy navrhovat obvody, koncepce, větší celky a ono to FUNGUJE.

A pak přijdete na školu, která by měla být líhní vědců a vynálezců a s hrůzou zjistíte, že vás "učí" (spíše zkouší) naprosto nepoužitelní veledůležití blázni, z hlavy nevymyslí ani neseknou ani tu nejjednodušší věc, elektřina jako taková je vlastně vůbec nezajímá, ale na všechno mají nesmírně obsáhlý popisný matematickáý aparát a vše si modelují v abstraktních číslech někde na tabuli a naprosto je nezajímá, zda když se to zapojí, zda by to fungovalo či ne.

Elektrika je matematika. Programování je matematika. Genetika je matematika. Všechno je matematika.

Nemám rád matematiku. Nemám rád vzorečky. Nemám rád definice. Nemám rád básničky.

Mám rád experiment. Vidět že to žije, vidět že to bouchne.

Nikdo takový na té škole nebyl. Kantoři suchaři úchylní na matiku a kdo matiku extrémně nežere či se otrocky nebifluje do bezvědomí, ten nepostoupí, navíc je to celé podáno tak, že nauč se nazpaměť, hlavně definice, není důležité, že to spočítáš, pokud neodrecituješ básničku, tak ti to neuznáme.

Ku*va, co to jako je ?

A kolem mě lidi, které nevzali na filozofickou fakultu, v životě nedrželi pájku v ruce a oni najednou excelují na ČVUT, protože je jim úplně jedno, co se naučí nazpaměť.

student

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1469 kdy: 02. 03. 2013, 21:47:13 »
Programováním OS se člověk nejspíš obecně o tom, jak OS funguje, hodně dozví, ne? A nemyslíš, že třeba takovému adminovi, se pak v praxi docela šikne, když dobře ví poměrně detailně, jak OS funguje, kde jsou slabá místa dané architektury, kde jsou úzká hrdla apod.?

Jestli ti to přijde pro skutečnou práci v IT stejně hodnotné jako integrály, tak to asi žijeme každý v nějaké jiné dimenzi.
To zalezi od metriky, ktoru explicitne neuvazujes a na co sa snazim upozornit; pouzival si argumenty, ktore platili rovnako pre programovanie OS a integraly. Ak je tvoja metrika "bude robit po ukonceni skoly v Jave a Springsoch" (co si pisal predtym), tak programovanie OS pomoze len minimalne.

Ak by som urcil metriku "bude upravovat Linux kernel", tak je jasna vyhoda programovania OS (+v inych odvetviach to tiez pomoze; niekde viac a inde menej).

No a keby bola metrika "bude navrhovat sifrovacie algoritmy, hladat chyby v hashovacich funkciach pouzivanych v kryptografii; bude pracovat na algoritmoch zlepsujucich linearne programovanie atd", tak by asi naozaj bola najlepsia matematika; lubovolna prakticka vyuka Javy a Springsov v skole bude vzhladom k tymto poziadavkam len strata casu.