VŠ z trochu jiného úhlu

JS

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #750 kdy: 17. 10. 2012, 14:22:25 »
A to je příklad technologie, se kterou se setká víc než 50% absolventů? Pokud ne, je to úplně mimo mísu - opět argument proti ničemu z toho, co zaznělo.

Tak nekdy v 80. letech, kdy se ta verifikace tusim provedla, to bylo i celkem realne, ze se s CICSem v praxi setka polovina absolventu kurzu Computer Science.


wrtr

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #751 kdy: 17. 10. 2012, 15:19:30 »
Že ty jsi nedával na přednášce pozor. Obchodník je klasický příklad obecně neřešitelného problému a v praxi se to řeší pouze přibližně.

Obecne resitelny je, protoze prostor reseni je konecny. Ale nezname lepsi zpusob, jak nalezt presne reseni, nez vyzkouset vsechna po jednom.
[/quote]
To zname, i kdyz ne o hodne lepsi. TSP patri do NP a tedy je polynomialne prevoditelny na libovolnou NP-uplnou ulohu - tedy i na tu, u ktere deklarovali nejlepsi reseni v case O(1.99^n). A nasobek libovolneho pevneho polynomu a 1.99^n bude mensi jak n! (vsechna reseni) pro vsechny n vetsi nez vhodne n_0.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #752 kdy: 17. 10. 2012, 15:30:21 »
Dobre, ale jeste zbyva dokazat, ze operacni system prislusnou ulohu skutecne vzdy zastavi.  :P (A to neni jen teoreticka otazka - na cele rade operacnich systemu se mi parkrat prihodilo, ze k tomu nedoslo.)
Jasně, stačí, když vlákno zůstane v jádře na patřičném místě - a jsme zase u toho, že v praxi rozhodují úplně jiné věci, se kterými teorie vůbec nepočítá...

Tak nekdy v 80. letech, kdy se ta verifikace tusim provedla, to bylo i celkem realne, ze se s CICSem v praxi setka polovina absolventu kurzu Computer Science.
No, to hovoří samo za sebe a myslím ani nevyžaduje žádný komentář :)

S čím vším se vlastně setká více než 50% absolventů a bežně/povinně se to neučí?
Např. ten zlý  a podřadný management! Řízení lidských zdrojů. Podniková ekonomika. Ty zlé "proprietární" IT managementy typu ITIL nebo ISO. Právo. Backup plan. Disaster recovery plan. Tisíce a tisíce dalších věcí...

Myslím, že by fakt stálo za to si udělat ten malý self-test, o kterém jsem psal: mám vybudovat, řídit a rozvíjet firmu poskytující IT služby. Co všechno z toho, co k tomu budu potřebovat, mě škola nenaučila?

backup

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #753 kdy: 17. 10. 2012, 15:46:34 »
Ta veta a tisice jinych ze me udelaly jineho cloveka - bezne se tomu rika 'vysokoskolaka'. Divam se na problemy jinyma ocima, automaticky hledam souvislosti, zavislosti, neobvykla reseni.

Hitler by měl radost, vždycky chtěl stvořit nadlidi a teprve našem post-komunistickému vzdělávacímu systému se to povedlo ;D
Ale divím se, proč tu s námi obyčejnými smrtelníky trávíš svůj drahocenný čas?
I když se přiznám, že vyhřívat se v tvé záři, je příjemné a Kristus se může jít bodnout.
Jestli nebudeš ta božská reinkarnace Višny  ::)


mentálně se ukázni,
jazyk na mne vyplázni,
ukaž mi svou moč,
pak ti řeknu proč.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #754 kdy: 17. 10. 2012, 15:49:11 »
Myslím, že by fakt stálo za to si udělat ten malý self-test, o kterém jsem psal: mám vybudovat, řídit a rozvíjet firmu poskytující IT služby. Co všechno z toho, co k tomu budu potřebovat, mě škola nenaučila?
Na co test? Běž na soukromu školu a tam se zase nic jinýho neučí. Přesně, co bys ty chtěl, to tam najdeš. Úroveň je samozřejmě mizerná, protože kvalitní teoretik se nebude zabývat zakládáním firmy. Jestli ale chceš být manager, na to tu je i třeba VŠE. Pokud chceš být kvalitní vývojář, nějaký ITIL nebo ekonomika tě pak zajímat nemusí. Nebo můžeš umět všechno a špatně, proč ne.

Po škole si nějakou praxi uděláš a pak si klidně firmu založíš. V čem je zase problém? Do 30 let stejně ničemu pořádně rozumět nemůžeš, tak tě ta škola moc s tou matikou "nezdrží".


Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #755 kdy: 17. 10. 2012, 15:58:00 »
S čím vším se vlastně setká více než 50% absolventů a bežně/povinně se to neučí?
Např. ten zlý  a podřadný management! Řízení lidských zdrojů. Podniková ekonomika. Ty zlé "proprietární" IT managementy typu ITIL nebo ISO. Právo. Backup plan. Disaster recovery plan. Tisíce a tisíce dalších věcí...

Myslím, že by fakt stálo za to si udělat ten malý self-test, o kterém jsem psal: mám vybudovat, řídit a rozvíjet firmu poskytující IT služby. Co všechno z toho, co k tomu budu potřebovat, mě škola nenaučila?

To jako že více jak 50% absolventů bude po dostudování budovat a řídit vlastní firmu? To už se mi zdá pravděpodobnější, že budou počítat trojné integrály :)

JS

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #756 kdy: 17. 10. 2012, 16:07:08 »
To zname, i kdyz ne o hodne lepsi. TSP patri do NP a tedy je polynomialne prevoditelny na libovolnou NP-uplnou ulohu - tedy i na tu, u ktere deklarovali nejlepsi reseni v case O(1.99^n). A nasobek libovolneho pevneho polynomu a 1.99^n bude mensi jak n! (vsechna reseni) pro vsechny n vetsi nez vhodne n_0.

Ano, mate pravdu. Nevim, jak je to s tim O(1.99^n) (a rad bych videl na to referenci), ale kdyz slysim P=NP, napadne me SAT (protoze to je asi nejprirozenejsi), a tam to pokud vim obecne lepe nez O(2^n), tedy zkousenim vsech reseni, nejde. Da se nad to SAT pak napasovat nejaka konstrukce (jako TSP), takze to opticky vypada jako zlepseni.

omelkes

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #757 kdy: 17. 10. 2012, 16:45:22 »
To jako že více jak 50% absolventů bude po dostudování budovat a řídit vlastní firmu? To už se mi zdá pravděpodobnější, že budou počítat trojné integrály :)
Ne, ale více jak 50% bude prezentovat výsledky své práce, komunikovat s klienty, řešit odhady jak dlouho potrvá nějaký úkol, plánování práce, řešit licence k používanému software a další věci z oblasti soft-skils..

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #758 kdy: 17. 10. 2012, 17:03:58 »
To jako že více jak 50% absolventů bude po dostudování budovat a řídit vlastní firmu? To už se mi zdá pravděpodobnější, že budou počítat trojné integrály :)
Ne, ale více jak 50% bude prezentovat výsledky své práce, komunikovat s klienty, řešit odhady jak dlouho potrvá nějaký úkol, plánování práce, řešit licence k používanému software a další věci z oblasti soft-skils..

Na čem je toto tvrzení založeno? Tím ho nechci hned zpochybňovat, jen se ptám.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #759 kdy: 17. 10. 2012, 17:06:42 »
To se mi moc nezdá. Právě na podobnou komunikaci tam jsou ti manažeři, kteří jsou sice skoro k ničemu (u řešení problémů), ale právě na podobné věci ideální. Proč bych komunikoval s klientem? Ať to dohodne on, co chtějí, a já mu řeknu, jestli je to možné. I dokonce mu řeknu časový plán, když už to budu celé dělat. Licence jsou také jeho starost, tak ať to zjistí. Jaké další soft skills? Někdo něco chce a já mu to dodám. Buď sám nebo v týmu, ale vždy tam bude nějaká osoba, která to bude překládat pro lidi mimo tým. S klientem se rozhodně vybavovat nebudu, pokud to není technik, který přesně ví, co chce.

Fred

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #760 kdy: 17. 10. 2012, 17:32:30 »
Ta veta a tisice jinych ze me udelaly jineho cloveka - bezne se tomu rika 'vysokoskolaka'. Divam se na problemy jinyma ocima, automaticky hledam souvislosti, zavislosti, neobvykla reseni.

Hitler by měl radost, vždycky chtěl stvořit nadlidi a teprve našem post-komunistickému vzdělávacímu systému se to povedlo ;D
Ale divím se, proč tu s námi obyčejnými smrtelníky trávíš svůj drahocenný čas?
I když se přiznám, že vyhřívat se v tvé záři, je příjemné a Kristus se může jít bodnout.
Jestli nebudeš ta božská reinkarnace Višny  ::)


mentálně se ukázni,
jazyk na mne vyplázni,
ukaž mi svou moč,
pak ti řeknu proč.

Co si pícháš?

Lenin POWER!

  • ****
  • 434
  • Nekecat a delat!
    • Zobrazit profil
    • Tribut Leninovi
    • E-mail
Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #761 kdy: 17. 10. 2012, 17:34:46 »
Nuž, ani v USA s ich úžasným školstvom nie je škola, z ktorej by Lenin masovo naberal ľudí s perfektnou znalosťou mainframov.
Co porad na tom nechapes?

1. Student nikdy nemuze mit perfektni znalosti.
2. Americkej student se specializovanou vyukou je pochopitelne lepsi nez ceskej student co ma mainframy 6 hodin tydne jeden semestr na VS
3. Masove nabirat studenty nebudu, prvni dva roky jsou prodelecny. At si tu praxi ziskaji u nekoho jineho

Otazka je cemu rikas investice do studentu, semtam nejakeho hodne schopneho vezmu tak v pomeru 1:10.

Lenin POWER!

  • ****
  • 434
  • Nekecat a delat!
    • Zobrazit profil
    • Tribut Leninovi
    • E-mail
Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #762 kdy: 17. 10. 2012, 17:38:20 »
Myslím, že by fakt stálo za to si udělat ten malý self-test, o kterém jsem psal: mám vybudovat, řídit a rozvíjet firmu poskytující IT služby. Co všechno z toho, co k tomu budu potřebovat, mě škola nenaučila?
Kdyz se chces naucit ridit firmu tak se to nauc od nekoho kdo to uz umi. Sleduj ho pri praci a poslouchej co ti rika. Ti lidi ve skole nikdy nic neridili, maji jen nabiflovana moudra z knizky. To je nanic.

Lenin POWER!

  • ****
  • 434
  • Nekecat a delat!
    • Zobrazit profil
    • Tribut Leninovi
    • E-mail
Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #763 kdy: 17. 10. 2012, 17:55:35 »
Muzes rict, ze v USA je jiny system skolstvi, ale co to znamena? Me z toho spis vyplyva, ze Americane, oproti Cechum, se neboji investovat.
Americani maji podnikani v krvi, oni veri ve sve schopnosti kteryma to rozjedou kupredu. Cesi veri ve sve schopnosti ostatni ochcat.

To ale prece neni chyba (statnich) vysokych skol. Jak uz bylo receno, nic nebrani vzniku paralelniho soukromeho skolstvi na stejne urovni jako v USA.
Je, takovedle neprakticke skoly by se USA nechytali protoze by na ne nikdo nechodil. Tam to studenti chteji umet. V cechach chteji jen ten papir aby na jeho zaklade ziskali lepsi pracovni misto. Aspon 80 procent cechu mi rika, ze ta VS byla k nicemu - nic moc co potrebovali v praxi se tam nenaucili, nejvetsi plus bylo ze dostali ten papir, par zkousek si koupili.

wrtr

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #764 kdy: 17. 10. 2012, 18:07:55 »
Ano, mate pravdu. Nevim, jak je to s tim O(1.99^n) (a rad bych videl na to referenci), ale kdyz slysim P=NP, napadne me SAT (protoze to je asi nejprirozenejsi), a tam to pokud vim obecne lepe nez O(2^n), tedy zkousenim vsech reseni, nejde. Da se nad to SAT pak napasovat nejaka konstrukce (jako TSP), takze to opticky vypada jako zlepseni.
Aha, tak jsem bud zaspal dobu nebo zle ctu - SAT jde v O(1.5045^n) - Kullmann, Worst-case Analysis, 3-SAT Decision and Lower Bounds: Approaches for Improved SAT Algorithms, 1997.