Pak i dává smysl, že se snažíš dělat z VŠ lepší učňáky.
Nic takovýho nechci, ale zjevně někomu nedí dáno to pochopit.
urcite ITIL a SAP 
SAP ne. S tím jsem se (naštěstí?) ještě nesetkal. ITIL jsme na škole měli, ale chodil jsem tam až jako už absolvent, protože jsem to prostě chtěl vědět. Byl to ale jenom úvodní kurz, moc se tam člověk nedozvěděl (do 12 přednášek se vejde málo).
Jinak nevím, co ti na ITILu přijde tak srandovního. Viděl jsi, jaké bichle jenom ten základní text je? A není tam zmíněná jediná konkrétní technologie, takže je to ta vaše slavná teorie, co je tak obecná, že nezastrává.
Myslím, že bys rád snědl svůj pásek, abys měl plat, kterej běžně bere specialista na ITIL.
Čistě ze zvědavosti, které to jsou?
To asi nemá smysl vypočítávat. Jenom pro příklad: v podstatě všechno, co se týká plánování IT a policies. Např. jsem chtěl mít backup plan napsaný podle nějaké obecně uznávané metodiky. Co je obecně uznávaná metodika? Nevím, nikdo mi nesdělil. Jaké metodiky jsou? Nevím. Jaké mají společné rysy (když už bych se nechtěl držet jedné z nich, ale jenom použít princip)? Nevím. Takže jsem musel složitě shánět přes x kamarádů někoho z praxe, kdo by mi poradil.
Úplně přesně to samé proběhlo u bezpečnostní politiky. Složité mailování různým lidem. Protože já jsem prostě, coby "absolvent elitní české IT školy" žádnou konkrétní bezpečnostní politiku nikdy neviděl. Snad aspoň ten pojem někdy v průběhu studia zazněl - tipuju, že tak jednou a v poznámce pod čarou...
Tohle nejsou jednoduché věci pro učně, jenže to zjevně nikomu tady nevysvětlím, tady by to každej zvládl levou zadní... Jo a kdyby někdo nevěděl, tak já jsem ten, co si tady honí triko...
U toho autemechanika ti stačí, že se naučí postupy. U vědce potřebuješ, aby on vymyslel postupy pro ty ostatní. To se nedá naučit.
Dobře napsané. Jednak se to samozřejmě naučit dá, ale to je fuk. Důležité je, že já nechci, aby se na informatikách učily mechanické postupy. Chci, aby absolvent byl schopen vymyslet postupy pro méně vzdělané - např. tu bezpečnostní politiku. Nebo normy, jak dělat penetrační testy. Tj. aby byl odborníkem ve svém oboru, ne pologramotou v oboru jiném (teoretická informatika) a zároveň bohužel i v tom svém, protože na něj nezbyl čas.
To je právě to - spousta věcí, které se učí na vysokých školách, se dříve učila na středních.
Jo - a i ty vajíčka byly za našeho mládí lepčí - dneska ať to člověk vaří jak chce, nezměkne to a nezměkne.
P.S. samozřejmě co píšeš není pravda. Jde to přesně naopak - myslíš, že se na gymplu před sto lety učily integrály? Cha cha.