když už se ta diskuze obrátila na to, jaká je obecně úroveň, tak k tomu bych taky něco přidal... někdy je to fakt šílené, co se člověk dozví nebo musí absolvovat a často je to jak u státní správy, tak u soukromých společností... uvedu 3 příklady:
1) sociálka - je to cca 3 nebo 4 roky zpět, kdy jsem odevzdával přehled o příjmech a výdajích OSVČ osobně v papírové podobě... a jen tak mimochodem jsem se zeptal, jestli to teda můžu odevzdat papírově nebo přes datovku... a odpověď? lepší je to osobně papírově, protože to jen opíšu do PC ty částky, vytisknu a je to... když to pošlete přes datovku, tak to musím dát vytisknout, pak to musím přepsat do PC, pak výsledek vytisknout, zajít do vedlejší kanceláře naskenovat a pak to musím odeslat datovkou zpět...
2) vzp - taky nějaké 2 roky zpět, když jsem posílal nějakou přihlášku zaměstnance přes datovku ve formátu xml... volali mi, že to musím poslat jako pdf, protože prý ten PC, který je napojený na datové schránky, tak XML soubory neumí zpracovat... když jsem argumentoval, že každý měsíc posílám přes datovku XML soubor s přehledem o odvedeném pojištění za zaměstnance mi bylo řečeno, že to je taky problém, že to každý měsíc musí někdo z toho xml ručně přepsat, aby to zpracovali... a asi za 3 měsíce mi volali, ať ty přehledy posílám taky v PDF, ať to nemusí pořád ručně přepisovat... jako nevím, ale připadá mi 100x jednodušší načíst textový dokument XML než ty data vytahovat z PDF...
3) Sodexo - benefitní společnost, přijímáme od nich benefitní karty, které se klasicky provádějí přes platební terminál... asi 2 roky zpět to najednou na jednom z terminálu přestalo fungovat (v druhé prodejně to fungovalo dál)... řešil jsem to s nima 7 měsíců... voláte na zákaznickou linku jednou, podruhé, potřetí... nic... odpověď: za to může provozovatel terminálu (v té době Global Payment)... tak u GP zjišťujete kontakt na někoho, kdo se v Sodexu stará o toto... píšete teda té zaměstnankyni mail, že to nefunguje - odpověď, že to předává na IT oddělení... po týdnu dotaz, jak to vypadá, že to stále nefunguje... odpověď: předávám to na IT, ať to vyřeší prioritně... za další týden píšete, jak to vypadá, tak už se od té doby nedočkáte žádné odpovědi... po 3 měsících to urguje zákazník u svého zaměstnavatele, že to nefunguje, tak získáte kontakt na obchodní zástupkyni, která vypadá, že by to i vyřešila, ale nic není schopná udělat, odpověd stále, že problém je u provozovatele terminálu (GP)... po 7 měsících se GP naštve a nasimuluje transakci u sebe a nahlásí přesnou chybu do Sodexa, tak to konečně opraví... a když se obchodní zástupkyně Sodexa zeptáte, kde byla chyba, jestli teda u nich nebo u GP, tak odpověď ve stylu... chyba byla u nás, ale buďte rád, že jsme to vůbec opravili a že vám to funguje... a když si představíte, že u klasických platebních karet si v dnešní době dohodnete poplatky zhruba kolem 1%, zatímco Sodexo si bere provizi standardně u těchto benefitních karet kolem 15% (když na ně zatlačíte, tak to stáhnete na 10%)...tak jejich přístup a služby vůbec neodpovídají výšce jejich provize... prostě katastrofa...
Fakt si někdy pokládám otázku, jak toto může v dnešní době fungovat... když si představím, že bych se ke svým zákazníkům choval stylem, jaký předvádí např. firma SODEXO, tak bych asi byl dávno v krachu...