fakt je ten ze to lide znaji, ale znaji to protoze ze jin to nekdo vnutil a pokud se to bude nutit detem, tak se ten vendor-lock kolotoc nezastavi, ale naopak deti si pak koupi take MS produkty a budou je pouzivat/vyzadovat, je to podobne jako kdyz dealer nabizi pred skolou zdarma drogy...
Vnutil, nebo se to do tohoto stavu vyvinulo? Pokud si pamatuju devadesátá léta, tak ani tenkrát moc alternativ nebylo, nota bene s českou podporou.
Zatím jsme ve stavu, že MS má funkční a komplexní řešení (hovořit lze i o Googlu), zatímco alternativou je si to poskládat z nepřeberného množství střípků. Ten výběr, z čeho to poskládat buďto bude centrální (pak je to ale z bláta do louže), nebo místní - a pak každá škola bude vynakládat spoustu času, aby si své řešení sestavila.
Taky je na místě uvažovat, jestli je to pro "lidstvo" vůbec důležitá otázka. Software bude brzy podobně samozřejmý, jako žárovka. U té taky nehledíte, jaký výrobce ji vyrobil. Koupíte, našroubujete a svítíte. U software to platí už dnes např. v automobilech, nebo v telefonech.
Tyto diskuse budou mít svůj smysl, jakmile se na trhu objeví něco, co bude schopno konkurovat. Rozhodně to není
jenom o té setrvačnosti a zvyku.
Pokud se něco takového objeví, je dost pravděpodobné, že se to nejprve prosadí v komerčním světě (tam se nejlépe určuje, jestli a jaký přechod se vyplatí) a teprve pak se na to adaptují školy. Proč by měly, podle Vás, být školy odtržené od reality?