...
Takze z mojho pohladu treba byt trochu ustretovy, ti cinania tam makaju za 2 dolare na hodinu a tak netreba zbytocne otvarat disputes a ziadat spat prachy, lebo na 99 percent vzdy vsetko pride.
Pokud všechno vypadá v trackingu OK, tak nemám problém čekat a klidně když číňan prodlouží protection time, tak si počkám a jsem v klidu. Pokud ale je to ve stavu "shipment cancelled" nebo nějaká jiná nestandardní věc, tak okamžitě řešit, protože to prostě není ani odeslaný. Nejlepší je dispute, nechat si vráti prachy a koupit od někoho jinýho. Nebo klidně od stejnýho, ale ať je všechno hezky "ve správným stavu" - tzn ať běží protection time odznova atd.
Protože někdy třeba číňani nabízí že pošlou zboží znovu. To je ale blbost protože
- Objednáte zboží, číňan odklepne odesláno a běží 90dní.
- Kdoví kdy to číňan opravdu odešle
- přijde vám to třeba za 60-70 dní od objednání.
- Pak zjistíte že poslal něco rozbitýho atd - číňan nabídne že to pošle znova. Když na to přistoupíte, tak teď už máte jen třeba 30 dní na otevření dispute. Za tu dobu to většinou nestihne znova přijít. A teď co budete dělat, když vám to ani v tomto případě nepříjde v pořádku nebo to nepřijde vůbec? Dispute už nejde po té době otevřít.
Leda ten dispute otevřít tak den předtím než ta lhůta vyprší, jenže na to vám číňan odepíše tak že přece to odeslal teprve X dní zpátky a že máte čekat dýl atd...
Zásada je VŽDYCKY SI NECHAT VRÁTIT PRACHY a klidně to pak objednat od stejnýho prodejce znovu. Ale prostě mít to krytý znovu od začátku.
Na Aliexpressu nakupuju hodně a relativně často narazím tady na ty problémy stylu že
číňan to neodeslal nebo přišlo něco jinýho atd...Občas zkusím vyjednávat s číňanem ale většinou to nikam nevede - posledně jsem tam měl taky "shipment cancelled" a číňan se dušoval že to pošle znovu zítra. Po pár dnech mu píšu a že to pošle dneska...tohle se párkrát opakovalo. Asi viděl že se blíží ten časový limit kdy vyprší možnost dispute, ale já ho otevřel přesně den před vypršením
Kurvy jedny občas pošlou něco úplně jinýho a pak se tváří že je to OK že je to novější verze a podobně. Jsem objednával nějaký žárovky a místo 40W přišly 20W. No a číňan navrhoval že vrátí půlku, když mají poloviční výkon. A vůbec jim nepřijde divný že mně vadí že přišlo něco jinýho než jsem objednal.
Nebo pošlou něčeho jakože "novější verzi" co vypadá a funguje úplně jinak.
Nechápu jak si můžou dovolit poslat něco jinýho. Já mít eshop tak prostě přece taky nepošlu něco jinýho a nebudu se tvářit že je všechno v pohodě, že to je přece podobný.
Někdy nabízí refund na paypal, to jsem párkrát vzal a dispute pak zavřel. Já dostanu prachy a on nebude mít "černý puntík" za dispute. Ale četl jsem že to je taky rizikový - on pak může zase na paypalu otevřít dispute že jakože platil za nějaký služby a ty mu nepřišly (a vy už dispute na aliexpressu neotevřete, protože je pozdě). Ale to se mi zatím nestalo.