TL;DR bojím se, že pro tebe bude většina předmětů na většině SŠ příliš lehká, a nabízím nápady, jak to ohackovat.
Co se týče informací o mně, chtěl bych se živit programováním nebo strojovým učením, programuji již přes dva roky a zvládám věci jako MVC, OOP, apod. Co se týče programovacích jazyků tak C++, PHP, Python a JS, učím se ještě Rust. Zvládám práci s Linuxem. Takže se drobek bojím že pro mě je IT škola "moc špatná".
Hmm, tohle je blbé, protože najít střední, která by začínala na tvé současné úrovni a mohla tě dál rozvíjet, bude nejspíš těžké. Doporučil bych ty dvě kandidátské průmyslovky navštívit a velmi důkladně se na toto poptat (zejména jaké jsou možnosti prokázat, že to, co v daném předmětu učí, už umíš, a bude umožněno ti ho přeskočit - příp. dokonce přeskočit celý ročník pokud se ti to podaří správně nasbírat a seskládat; v případě toho v Liberci bys pak taky mohl třeba zkoušet místo předmětů co už umíš chodit na VŠ (TUL; ideální by samozřejmě bylo dělat si rovnou ty předměty na MFF pokud tam pak chceš jít, ale to asi vzhledem ke vzdálenosti nepůjde -- a vůbec, do toho Liberce bys dojížděl, nebo bys tam bydlel? nechceš pak rovnou zkusit něco v Praze a udělat tento hack s VŠ tady?)).
Po rychlém proklikání webu toho gymnázia mi přijde, že co do IT a technicky obecně to rozhodně na tvé úrovni nebude. Jestli budou ostatní předměty (pro tebe asi zejména matematika, fyzika…) použitelné zhodnotit neumím.
Ještě radši jednou napíšu, co že jsem se ti právě pokusil poradit, že se máš pokusit udělat, protože je možné, že si to, zvyklý na „lineární“ průchod školou, nedokážeš představit: Představ si, že přijdeš na matfyz, a tam se úplně na začátku učí základy programování - jako že cykly, funkce a tak. Ty víš, že to umíš, tak si zapíšeš
Programování I pro pokročilé (které si můžeš představit tak trochu jako
https://ksp.mff.cuni.cz/), a na to, jak se používá for a while, prostě nechodíš. Nebo po tobě chtějí nějakou úroveň angličtiny (asi taková trošku lepší FCE). Nabízí ti k tomu cvičení, a nebo můžeš jít rovnou na zkoušku, uděláš test a ústní pohovor a dostaneš to. A totéž třeba pro
Úvod do Linuxu. A tu hodinu, co bys měl během roku angličtinu/Linux/..., si můžeš zapsat úplně cokoli jiného (a nebo třeba nic (zrovna u té angličtiny potřebuješ ty kredity, takže tam si místo toho musíš zapsat něco jiného)) -- buď nějaký předmět z vyššího ročníku (klidně i z magisterského studia a pak se to dá nechat uznat a splnění ti „přenesou“ -- takhle se dá udělat pětileté studium za 4 roky), nebo úplně cokoli co tě zajímá z celé UK i z některých spřátelených škol jako třeba FEL a FIT ČVUT (!). Mě třeba kromě počítačů vždycky zajímala biologie, tak jsem prostě vystudoval pár biologických předmětů. Nebo je populární chodit na nějakou historii, různé jazyky, právo…
No a naprosto ideální by mi přišlo, kdybys dokázal najít střední, co má tento model.
A kdyby se jim to nelíbilo/nešlo to kvůli rozvrhu (skákat mezi ročníkama a teď se to bude nějak překrývat a nevyjde to), tak ještě můžeš zkusit někoho přesvědčit, že si budeš dělat nějaké ty vzdálené online předměty co nabízejí některé typicky americké VŠ (osobně jsem to zatím nezkoušel). Pak můžeš třeba za dozoru někoho z té střední vyplňovat testy/udělat nějaký domácí úkol z toho kurzu, aby věděli, že to fakt děláš a neflákáš se.
Zatím mám takové známky, že když drobek přidám tak se na gympl dostanu ale bojím se předmětů jako zeměpis a biologie.
Nevím, mně tyhle předměty přišly na gymplu triviální, ale úroveň gymplů se strašlivě liší.
Gymplem se nic nezkazí. Pokud plán je jít pak na ČVUT či MFF, tak gympl bude dobrý odrazový můstek.
Zkazí. Já se na gymplu nenaučil kromě angličtiny a základů počítání s maticemi skoro nic (a to opravdu nebylo tím, že bych to podle jejich měřítek flákal - úplně všechna vysvědčení jsem měl s vyznamenáním). Takže to byla naprostá ztráta času (chodit tam každý den 8-15 sedět), který jsem mohl více věnovat na rozvíjení jiných věcí, které jsem dělal mimoškolně. Co se odrazového můstku na matfyz týče, tak jsem nemusel chodit na angličtinu (šel jsem rovnou ke zkoušce) a na rozdíl od kamaráda mě nemohli vyhodit za to, že bych ani na třetí pokud nedal na papír Gaussovu eliminaci. A to je asi tak všechno.