reklama

Kam po ZŠ?

Idris

  • *****
  • 645
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #15 kdy: 03. 01. 2020, 15:21:10 »
Poznal jsem spoustu skvělých programátorů, ale každý z nich si s sebou nese nějaká slabá místa v závislosti na SŠ, kterou absolvoval.
Takže pokud chceš programovat i netechnické věci a případně časem dělat AI, je gympl lepší volba, protože získáš širší rozhled a je tam víc (pro AI) relevantní matematiky. Pokud Tě zajímá i elektronika (bastlení), případně nízkoúrovňové programování, je naopak průmka lepší volba.
Nevím tedy, jak teď, ale před nějakými 30 lety nebyla matika braná na gymplu v AI k ničemu. Nejsložitější, co se bralo, byly základy infinitesimálního počtu. Dnešní AI vyžaduje mnohem hlubší znalosti.

reklama


Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #16 kdy: 03. 01. 2020, 17:52:06 »
Citace
Nejsložitější, co se bralo, byly základy infinitesimálního počtu.
To dnes bude podobné, zvlášť, když už prakticky neexistují matematické gymply. Jenže i když se pak na VŠ probere celá SŠ matematika ze jeden semestr, přeci jenom pak člověk nemá "10,000 hours of deliberate practice".

Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #17 kdy: 03. 01. 2020, 23:17:52 »
Poznal jsem spoustu skvělých programátorů, ale každý z nich si s sebou nese nějaká slabá místa v závislosti na SŠ, kterou absolvoval.
Takže pokud chceš programovat i netechnické věci a případně časem dělat AI, je gympl lepší volba, protože získáš širší rozhled a je tam víc (pro AI) relevantní matematiky. Pokud Tě zajímá i elektronika (bastlení), případně nízkoúrovňové programování, je naopak průmka lepší volba.
Nevím tedy, jak teď, ale před nějakými 30 lety nebyla matika braná na gymplu v AI k ničemu. Nejsložitější, co se bralo, byly základy infinitesimálního počtu. Dnešní AI vyžaduje mnohem hlubší znalosti.
Já bych zas úplně nebazíroval na tom, že člověku škola musí pověsit úplně všecko do detailu na nos. Pokud byl někdo v něčem dobrej, tak to nebylo díky škole, ale díky tomu, že se v tom nimral doma ve volném čase. Jazyky, počítače, nějaký sport, hudební nástroj - cokoli. V normální škole prostě není čas se na nějakou oblast víc soustředit.

Pamatuju si, že na gymplu v Litoměřicích v mém humanitním čtvrťáku (cca rok 94) proběhl nějaký miniaturní základ maticových počtů a integrálů/derivací. Možná to byla volitelná matika pro lidi, kteří z ní dělali přijímačky na VŠ... A programátoři byli v algoritmizaci s užitou matikou každopádně hned od prváku dál/jinde, než základní společná kanonická matematika jakožto standardní předmět. Tuším už ve druháku programovali optimalizační metodu Simplex, snad ve třeťáku vím že jsem koukal přes rameno těm dvěma nejakčnějším borcům, že v turbo pascalu napsali jednoduché demíčko na rozpoznávání číslic neuronkou. Tehdy to byl nejspíš nějaký primitivní multiclass perceptron... a počítám, že na to neměli hotovou knihovnu, ale psali to hezky od píky. Ono tehdy nešlo o to, aby to bylo prakticky užitečné - šlo jim o to si tu technologii osahat. Dost živě si pamatuju, jak spekulativně ručně ladili parametry přenosové funkce neuronu a učícího algoritmu, používali při tom dost exotickou slovní zásobu... a mám pocit, že kdovíjak dechberoucí vysokou matiku k tomu nepotřebovali.

To bylo v roce cca 93, před internetem. Dneska s internetem je jakékoli samostudium úplně jinej level. Není špatné, mít případně "mentora" (kámoše, učitele) který je o něco napřed.

On obecně ten široký obor od slaboproudu přes počítače k softwarovému designu se převážně bez kdovíjak absurdně složité matiky dost obejde. Je fajn mít díky matice přehled/nadhled, ale je v té branži spousta profesí, které se bez akademicky pojaté VŠ matematiky vcelku dobře obejdou. Podobně je to třeba s teorií zpětnovazební regulace (ve vztahu k dynamické stabilitě systémů), nebo se znalostmi VF techniky, nebo s elektro vzděláním pro vyhlášku 50... velice záleží, jakou příchuť si v tom širokém oboru pro sebe najdete.

Idris

  • *****
  • 645
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #18 kdy: 03. 01. 2020, 23:32:30 »
Poznal jsem spoustu skvělých programátorů, ale každý z nich si s sebou nese nějaká slabá místa v závislosti na SŠ, kterou absolvoval.
Takže pokud chceš programovat i netechnické věci a případně časem dělat AI, je gympl lepší volba, protože získáš širší rozhled a je tam víc (pro AI) relevantní matematiky. Pokud Tě zajímá i elektronika (bastlení), případně nízkoúrovňové programování, je naopak průmka lepší volba.
Nevím tedy, jak teď, ale před nějakými 30 lety nebyla matika braná na gymplu v AI k ničemu. Nejsložitější, co se bralo, byly základy infinitesimálního počtu. Dnešní AI vyžaduje mnohem hlubší znalosti.
Já bych zas úplně nebazíroval na tom, že člověku škola musí pověsit úplně všecko do detailu na nos. Pokud byl někdo v něčem dobrej, tak to nebylo díky škole, ale díky tomu, že se v tom nimral doma ve volném čase. Jazyky, počítače, nějaký sport, hudební nástroj - cokoli. V normální škole prostě není čas se na nějakou oblast víc soustředit.

Pamatuju si, že na gymplu v Litoměřicích v mém humanitním čtvrťáku (cca rok 94) proběhl nějaký miniaturní základ maticových počtů a integrálů/derivací. Možná to byla volitelná matika pro lidi, kteří z ní dělali přijímačky na VŠ... A programátoři byli v algoritmizaci s užitou matikou každopádně hned od prváku dál/jinde, než základní společná kanonická matematika jakožto standardní předmět. Tuším už ve druháku programovali optimalizační metodu Simplex, snad ve třeťáku vím že jsem koukal přes rameno těm dvěma nejakčnějším borcům, že v turbo pascalu napsali jednoduché demíčko na rozpoznávání číslic neuronkou. Tehdy to byl nejspíš nějaký primitivní multiclass perceptron... a počítám, že na to neměli hotovou knihovnu, ale psali to hezky od píky. Ono tehdy nešlo o to, aby to bylo prakticky užitečné - šlo jim o to si tu technologii osahat. Dost živě si pamatuju, jak spekulativně ručně ladili parametry přenosové funkce neuronu a učícího algoritmu, používali při tom dost exotickou slovní zásobu... a mám pocit, že kdovíjak dechberoucí vysokou matiku k tomu nepotřebovali.

To bylo v roce cca 93, před internetem. Dneska s internetem je jakékoli samostudium úplně jinej level. Není špatné, mít případně "mentora" (kámoše, učitele) který je o něco napřed.

On obecně ten široký obor od slaboproudu přes počítače k softwarovému designu se převážně bez kdovíjak absurdně složité matiky dost obejde. Je fajn mít díky matice přehled/nadhled, ale je v té branži spousta profesí, které se bez akademicky pojaté VŠ matematiky vcelku dobře obejdou. Podobně je to třeba s teorií zpětnovazební regulace (ve vztahu k dynamické stabilitě systémů), nebo se znalostmi VF techniky, nebo s elektro vzděláním pro vyhlášku 50... velice záleží, jakou příchuť si v tom širokém oboru pro sebe najdete.
Jistě, gympl má dát hlavně přehled v široké škále disciplín, nedá se čekat osvojení hlubokých matematických znalostí. Od toho je ostatně VŠ, kde už člověk studuje jen to, co ho zajímá a čemu se chce věnovat profesně.

Za mých mladých let informatika na gymplu nebyla vůbec, zájemci museli do Svazarmu nebo trápili doma osmibity. Dnes mi to připadá jako pravěk.

Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #19 kdy: 04. 01. 2020, 01:15:49 »
neviem aka je kvalita stredoskolskeho vzdelania u vas v CR.., ale u nas na Slovensku je to dost zle a na tych lepsich vyskach mavaju ludia co neboli na gympli dost problemy stihat (hlavne) s matematikou prve 2 rocniky.., a na IT SS sa okrem zakladov programovania (ktore sa na VS aj tak opakuju) ucia hlavne technickejsie veci, ktore ked chces robit machine learning, alebo bezneho programatora nepotrebujes, ale mozu byt zaujimave (rozne certifikaty, elektro vyhlasky, robotika, ..), ale casto sa daju aj na VS este zvladnut na volitelnych predmetoch..

reklama


_Jenda

  • ****
  • 278
    • Zobrazit profil
    • https://jenda.hrach.eu/
    • E-mail
Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #20 kdy: 04. 01. 2020, 05:31:52 »
Teď budu za blbce, ale co si představujete pod matematikou pro AI? Někdo kdysi vymyslel GEMM abychom mohli dělat neuronky dopředu i backpropagation maticema, k tomu se jistě hodila lingebra, přilepil k tomu různé AdaGrad/RMSProp/Adam optimizéry (vhled do diferenciálního počtu a optimalizace, ale takové dost specifické :) ), a většina současných state-of-the-art výsledků je, že někdo tohle vzal, hustě to použil, dlouho debugoval a implementoval ty algoritmy tak, aby mohl současným hardware protáhnout brutální množství dat. To mi přijde mnohem víc inženýrství, architektury systémů a tak, než matematika. Abych dal příklad něčeho, co si představuju pod hardcore matematikou já, tak to je digitální zpracování signálu.

neviem aka je kvalita stredoskolskeho vzdelania u vas v CR.., ale u nas na Slovensku je to dost zle a na tych lepsich vyskach mavaju ludia co neboli na gympli dost problemy stihat (hlavne) s matematikou prve 2 rocniky..
Co za prerekvizity k matematice na VŠ se tak učí na gymplech? Jak už tu zaznělo, základy lingebry a diferenciálního/inf počtu, ale to je tak na cvičení v prvním semestru, takové ty teoretické věci s větami a důkazy asi moc ne.

Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #21 kdy: 04. 01. 2020, 14:34:25 »
z mojich skusenosti ak chces trenovat nejake ML modely, tak potrebujes vediet nejake zaklady pravdepodobnosti a statistiky (napr. aby si si vedel odhadnut kolko dat potrebujes a kedy je tvoj model vobec relevantny) a skusenosti s lingebrou, hlavne ak robis nejaky image recognition, co je dost velka cast ML.

na slovensku mas na gymploch 4-5 hodin MAT tyzdenne prve 3 roky a potom 6 v maturitnom + maturitu z matematiky, na IT SOS mas 3 hodiny MAT tyzdenne cele 4 roky... jednak v tom uz na prvy pohlad je dost velky rozdiel.. druhak potom dojdes na VS a mas 12.., to je medzirocne 2-nasobny skok v mnozstve matiky pre gymnazistu, ale 4-nasobny pre SOS

nejde o to, co sa uci, ale kolko sa tomu venujes, ako si zrucni v pocitani a ci vies najst v neznamej ulohe nieco podobne tym, co si uz riesil... dokazy, lingebru, aj derivacie/integraly ta na vysokej skole naucia.., ale tam to tempo ide rychlo a uciva je vela, a ak nestihas, tak musis velmi zamakat... nevravim, ze ludia, co z SOS dosli nezvladli vysku, zvladli.., ale tie prve 2 roky mali tazke..,

Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #22 kdy: 04. 01. 2020, 15:11:25 »
Koukal jsem ještě na doporučovanou https://www.ssps.cz/ a ta by také šla, ikdyž s intrem. Není tam ani takový problém s matematikou jelikož ta tam je podle informací na webu 4 hodiny týdně, v maturitním ročníku 5. Oproti gymplu na který bych šel to takový rozdíl není (5/5/4/4). A mají tam jako volitelný předmět AI, ikdyž nepočítám žeby to bylo nějak pokročilé.
Osobně vidím výhodu odborné školy v tom, že mi dá i nějaký obecný přehled v tom, v čem zrovna nejsem zběhlý, např. sítě, tvorba her v Unity apod. Ale já mám nevýhodu v tom, že toho dost znám. Já se učím (a zatím úspěšně) path-finding algoritmy a na SŠ se učí nějaké základní řadící které už nějakou tu dobu umím. :D
U gymnázia vím, že mi dá více ale zároveň více vezme. Jsou tam i předměty které mi nejdou a nebaví mne, takže se bojím že nebudu mít takovou motivaci apod. Ale mít lepší obecný přehled je taky dobré.

Idris

  • *****
  • 645
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #23 kdy: 04. 01. 2020, 18:19:17 »
na SŠ se učí nějaké základní řadící které už nějakou tu dobu umím. :D
U gymnázia vím, že mi dá více ale zároveň více vezme. Jsou tam i předměty které mi nejdou a nebaví mne, takže se bojím že nebudu mít takovou motivaci apod. Ale mít lepší obecný přehled je taky dobré.
Ono je někdy lepší zaměřit se spíše na ty předměty, které člověka nebaví, protože později se na to podívá z jiného úhlu a bude litovat, že na to onehdá kašlal.

Jinak pokud je student hodně napřed v látce, dá se s vyučujícím domluvit na individuálním plánu, já to tak kdysi na gymplu měl, ještě s jednou spolužačkou jsme seděli úplně vzadu odděleně a řešili zcela jiné pokročilejší věci, co nám učitel zadal.

Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #24 kdy: 04. 01. 2020, 19:49:41 »
Koukal jsem ještě na doporučovanou https://www.ssps.cz/ a ta by také šla, ikdyž s intrem. Není tam ani takový problém s matematikou jelikož ta tam je podle informací na webu 4 hodiny týdně, v maturitním ročníku 5. Oproti gymplu na který bych šel to takový rozdíl není (5/5/4/4). A mají tam jako volitelný předmět AI, ikdyž nepočítám žeby to bylo nějak pokročilé.

Osobně vidím výhodu odborné školy v tom, že mi dá i nějaký obecný přehled v tom, v čem zrovna nejsem zběhlý, např. sítě, tvorba her v Unity apod. Ale já mám nevýhodu v tom, že toho dost znám. Já se učím (a zatím úspěšně) path-finding algoritmy a na SŠ se učí nějaké základní řadící které už nějakou tu dobu umím. :D

Tak zjavne u vas v CR su tie stredne odborne skoly na o nieco lepsej urovni ako u nas :)

No ale co si vymenoval, tak siete, grafiku a AI su veci, co na vysokej budu tiez, a budu tam do vacsich detailov, co ti umozni im lepsie pochopit..

Veci co byvaju na strednych odbornych skolach navyse oproti kombu gympl+vysoka su nejake zaklady ekonomiky, prava a podnikania, technicke kreslenie, elektrotechnika..

Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #25 kdy: 05. 01. 2020, 11:53:52 »
Rozhoduji se mezi https://www.vos-sps-jicin.cz/ a https://web.pslib.cz/ , gympl http://giosm.cz
Co se týče informací o mně, chtěl bych se živit programováním nebo strojovým učením, programuji již přes dva roky a zvládám věci jako MVC, OOP, apod. Co se týče programovacích jazyků tak C++, PHP, Python a JS, učím se ještě Rust. Zvládám práci s Linuxem.
Matěji, prvně ti musím složit poklonu, je úžasný, co jsi se ve svým věku dokázal naučit, paráda, klobouk dolů! Je skvělý, že lidi jako ty existují (a věř mi, že mám s čím srovnávat...).

Řeknu něco, co asi úplně nechceš slyšet: na střední škole z určitýho úhlu pohledu vůbec nezáleží. Pro tvoji další budoucnost tahle celá životní etapa spočívá formálně jenom v tom, že získáš maturitu a tímpádem budeš moct jít na VŠ, kde teprve o něco jde. Jestli jsi měl z biologie trojku nebo čtyřku nebude absolutně nikoho nikdy zajímat. Ani "za kolik jsi odmaturoval". I kdyby to bylo za šestnáct, je to úplně jedno.

Z jinýho úhlu pohledu ale na volbě střední záleží hodně: je to nějaké prostředí, ve kterém strávíš čtyři roky života. A to v období, kdy si člověk vytváří spoustu návyků, životních postojů atd. Je to větší část života, o které se dá bez přehánění říct, že "formuje osobnost" :)

Takže podle mě víc než na tom, co se v tomhle období budeš učit, záleží na tom, s kým se budeš stýkat a jak budeš trávit volnej čas. Nepochybně budeš slušně inteligentní a zvídavej, takže by to chtělo, abys měl kolem sebe lidi minimálně stejně nadaný, raději lepší než jsi sám*. Inteligentní, zvídavý, činorodý, kteří tě budou táhnout někam dál. A takovýhle lidi s daleko vyšší pravděpodobností najdeš na gymnáziu než na odborné škole. Proto bych ti rozhodně doporučoval gymnázium. A to to nejelitnější, na který budeš schopen se dostat a bude prakticky realizovatelný tam chodit. Určitě se tam budeš učit biologii, možná třeba i základy řečtiny a budeš to považovat za úplně zbytečný, ale nepodceňuj to. Je to poslední období života, kdy budeš získávat opravdu všeobecný přehled, což oceníš spíš později, až budeš sedět u stolu s inteligentníma lidma a budeš schopnej si s nima popovídat třeba o tom, proč Kecal vychvaluje Vaška slovy "Mladík slušný a mravů víc tichých, neváží si žertů a slov lichých" :) A jak tuhle debatu dokončíte, půjdete se vrhnout na ladění té neuronové sítě :)

* Teprve v pozdějším věku jsem si uvědomil, kolik pravdy je v přísloví "Pokud jsi ve třídě nejlepší, jsi ve špatné třídě".

P.S. Už jenom tak pod čarou, v podstatě tě to teď nemusí moc trápit: v IT je asi víc než jinde spousta způsobů, jak se uplatnit. Někdo jde cestou velmi úzké specializace, někdo naopak čerpá ze všech možných stran, i z jiných oborů a týmy pak pěkně propojuje a umí dát práci širší kontext. Oba typy lidí jsou důležitý a nejlepší je, když jsou oba v týmu zastoupeny. Která cesta je ta tvoje, poznáš spíš později. Teď je pro tebe důležitý nad věcma "který tě nezajímají" neohrnovat nos. Jakákoliv znalost se ti někdy může hodně hodit. Takže to nehroť a užívej si životní etapy, ve které můžeš bez jakýchkoliv velkých starostí (děti, sňatky, rozvody, dluhy, existenční potíže...) prostě v klidu nasávat informace v enormní míře ;) Nasávej, buď aktivní, hloubej, zkoumej, dělej SOČky, zapoj se do nějaké neziskovky, udělej něco charitivního, stýkej se s lidma, kteří ti mají co dát.

P.P.S. Biologie se neboj a neošklíbej se nad ní. Shodou okolností je bioinformatika jedna z hodně slibných oblastí IT. Takže vědět třeba co je to "kodon" se ti možná jednou bude hodně hodit ;)

Idris

  • *****
  • 645
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #26 kdy: 05. 01. 2020, 16:31:43 »
Rozhoduji se mezi https://www.vos-sps-jicin.cz/ a https://web.pslib.cz/ , gympl http://giosm.cz
Co se týče informací o mně, chtěl bych se živit programováním nebo strojovým učením, programuji již přes dva roky a zvládám věci jako MVC, OOP, apod. Co se týče programovacích jazyků tak C++, PHP, Python a JS, učím se ještě Rust. Zvládám práci s Linuxem.
Matěji, prvně ti musím složit poklonu, je úžasný, co jsi se ve svým věku dokázal naučit, paráda, klobouk dolů! Je skvělý, že lidi jako ty existují (a věř mi, že mám s čím srovnávat...).

Řeknu něco, co asi úplně nechceš slyšet: na střední škole z určitýho úhlu pohledu vůbec nezáleží. Pro tvoji další budoucnost tahle celá životní etapa spočívá formálně jenom v tom, že získáš maturitu a tímpádem budeš moct jít na VŠ, kde teprve o něco jde. Jestli jsi měl z biologie trojku nebo čtyřku nebude absolutně nikoho nikdy zajímat. Ani "za kolik jsi odmaturoval". I kdyby to bylo za šestnáct, je to úplně jedno.

Z jinýho úhlu pohledu ale na volbě střední záleží hodně: je to nějaké prostředí, ve kterém strávíš čtyři roky života. A to v období, kdy si člověk vytváří spoustu návyků, životních postojů atd. Je to větší část života, o které se dá bez přehánění říct, že "formuje osobnost" :)

Takže podle mě víc než na tom, co se v tomhle období budeš učit, záleží na tom, s kým se budeš stýkat a jak budeš trávit volnej čas. Nepochybně budeš slušně inteligentní a zvídavej, takže by to chtělo, abys měl kolem sebe lidi minimálně stejně nadaný, raději lepší než jsi sám*. Inteligentní, zvídavý, činorodý, kteří tě budou táhnout někam dál. A takovýhle lidi s daleko vyšší pravděpodobností najdeš na gymnáziu než na odborné škole. Proto bych ti rozhodně doporučoval gymnázium. A to to nejelitnější, na který budeš schopen se dostat a bude prakticky realizovatelný tam chodit. Určitě se tam budeš učit biologii, možná třeba i základy řečtiny a budeš to považovat za úplně zbytečný, ale nepodceňuj to. Je to poslední období života, kdy budeš získávat opravdu všeobecný přehled, což oceníš spíš později, až budeš sedět u stolu s inteligentníma lidma a budeš schopnej si s nima popovídat třeba o tom, proč Kecal vychvaluje Vaška slovy "Mladík slušný a mravů víc tichých, neváží si žertů a slov lichých" :) A jak tuhle debatu dokončíte, půjdete se vrhnout na ladění té neuronové sítě :)

* Teprve v pozdějším věku jsem si uvědomil, kolik pravdy je v přísloví "Pokud jsi ve třídě nejlepší, jsi ve špatné třídě".

P.S. Už jenom tak pod čarou, v podstatě tě to teď nemusí moc trápit: v IT je asi víc než jinde spousta způsobů, jak se uplatnit. Někdo jde cestou velmi úzké specializace, někdo naopak čerpá ze všech možných stran, i z jiných oborů a týmy pak pěkně propojuje a umí dát práci širší kontext. Oba typy lidí jsou důležitý a nejlepší je, když jsou oba v týmu zastoupeny. Která cesta je ta tvoje, poznáš spíš později. Teď je pro tebe důležitý nad věcma "který tě nezajímají" neohrnovat nos. Jakákoliv znalost se ti někdy může hodně hodit. Takže to nehroť a užívej si životní etapy, ve které můžeš bez jakýchkoliv velkých starostí (děti, sňatky, rozvody, dluhy, existenční potíže...) prostě v klidu nasávat informace v enormní míře ;) Nasávej, buď aktivní, hloubej, zkoumej, dělej SOČky, zapoj se do nějaké neziskovky, udělej něco charitivního, stýkej se s lidma, kteří ti mají co dát.

P.P.S. Biologie se neboj a neošklíbej se nad ní. Shodou okolností je bioinformatika jedna z hodně slibných oblastí IT. Takže vědět třeba co je to "kodon" se ti možná jednou bude hodně hodit ;)
Ještě bych dodal: věnovat se hodně angličtině, případně i jiným jazykům.

Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #27 kdy: 05. 01. 2020, 18:10:27 »
Na gio jsem kdysi maturoval. Pak jsem vystudoval FI v Brně. Matiku jsem z tohohle gymplu měl hodně dobrou, angličtinu trochu slabší. Matika a angličtina je podle mě pro studium na "IT" vějšce nejdůležitější. Jak plaveš v matice, tak letíš. Mě v podstatě celý prvák držela nad vodou matika z gymplu. Ale kdo a jak učí na gio matiku teď, to nevím.

Ostatní gympl předměty můžou bejt vopruz ale taky nemusí. Například výše zmíněná biologie i zemák můžou být hodně zajímavé. Záleží na učiteli. Rozhodně se hodí rozšířit si obzory, alespoň na úrovni gymplu, i v jiných oborech. Na vejšce pak jako když najdeš. Je pak o něco snazší studium bioinformatiky, geoinformatiky, ...  (měl jsem například bioinformatickou diplomku).

Co mě na gio štvalo nejvíc, byl až moc velký důraz kladený na literaturu. Ale možná to bylo tím, že jsem jen neměl rád učitelku co nás učila. Pak mě tam ještě trochu štvala němčina a děják.

Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #28 kdy: 05. 01. 2020, 18:34:00 »
Ještě bych dodal: věnovat se hodně angličtině, případně i jiným jazykům.
Jasně, díky za doplnění, já už tohle beru jako samozřejmost, bez angličtiny se dneska vůbec nedá existovat.

_Jenda

  • ****
  • 278
    • Zobrazit profil
    • https://jenda.hrach.eu/
    • E-mail
Re:Kam po ZŠ?
« Odpověď #29 kdy: 05. 01. 2020, 19:48:23 »
Mimochodem: já si to uložím hluboko do bookmarků a pokud bude Root ještě existovat, tak se sem půjdu v roce 2024/25 podívat. Napíšeš nám jak to dopadlo? :)

 

reklama