reklama

Anketa

Co si myslíte o (rádoby)frikulínské komunikaci?

funguje to na mě
myslím, že by to na někoho mohlo fungovat
je to zhovadilost
je mi to jedno, nevnímám to
dotaz je zhovadilost, nic takového se neděje

(Rádoby)frikulínská komunikace firem

(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« kdy: 07. 09. 2019, 21:20:50 »
Čau,

uznávám, že tenhle dotaz je podle nově nastavených pravidel fóra asi docela na hraně, ale fakt to nemá být nahrávka na trolling a myslím to úplně vážně.

Cca tak posledních 5-7 let sleduju trend "uvolněné", "freecoolínské" apod. komunikace firem, hlavně směrem k potenciálním zaměstnancům. Typicky musí mít pracovní inzerát titulek typu "Hledáme C++ ninju, který přesekne každý problém!", v sekci "o nás" je něco jako "jsme v pohodě, máme se rádi a o víkendech jezdíme společně bajkovat na Čumulangmu" a v seznamu benefitů "neformální prostředí s čajovnou, meditačními sprchovými kouty a boxovacím pytlem".

Zajímalo by mě, jestli:

1) to funguje na vás osobně (někdy jsem si podle něčeho takového firmu vybral, popř. mě aspoň tímhle zaujala)

2) máte pocit, že to na někoho může fungovat (mě osobně to neoslovuje, ale znám nebo si dovedu představit lidi, na které by to mohlo fungovat)

Možná je to tím, že jsem morous nebo že už mně není dvacet ani pětadvacet, ale přiznám se, že mě většina téhle komunikace spíš odrazuje. Nepřijde mi to věrohodný. Říkám si, že když ta firma a lidi v ní fakt jsou v pohodě, tak to poznám hned na pohovoru nebo přinejhorším během zkušebky a nikdo nebude mít potřebu mi to říkat.

A co je ještě horší, trochu mi to přijde, že se nám to IT posunuje do jakési divné cirkusové kultury. Jasně, v IT vždycky platilo, že když je člověk dobrej, tak se mu toleruje cokoli, to je ok, ale poslední dobou mám pocit, jakoby ta první polovina věty úplně zmizela a zůstala jenom ta druhá...

Konkrétní příklad, který mi teď přelétl přes nos a k tomuhle dotazu mě motivoval:
https://www.youtube.com/watch?v=tkLppZqxK-E
Funguje to na vás? Řeknete si po shlédnutí tohodle videa "Jo, to je fajn firma, tam chci pracovat!"? (S tou firmou samozřejmě nemám vůbec nic společnýho, nechci jí dělat reklamu ani se po ní vozit, jde o konkrétní příklad, o kterém se dá diskutovat).

P.S. Pro jistotu vás ještě jednou ujistím: fakt nechci trollovat, ani k trollování vybízet. Fakt mě zajímá, co si o takové komunikaci firem myslíte a jestli máte taky jako já pocit, že je čím dál častější. Myslím, že se o tom dá věcně diskutovat, proto ten dotaz kladu. Předem dík za věcnost.
« Poslední změna: 07. 09. 2019, 21:24:21 od Mirek Prýmek »

reklama


Ink

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #1 kdy: 07. 09. 2019, 21:45:39 »
Ano, jsem osloven upřímnou zpovědí špatných herců této komédie. Mým snem je za pár korun měsíčně trávit celé dny a noci ve firmě, kde mají fotbálek, boxovací pytel, mezi nohama běhají psi a na každém patře je lednice se zlevněnými bagetami a energy drinky.

Idris

  • ****
  • 341
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #2 kdy: 07. 09. 2019, 23:00:25 »
Je to dětinské, ale na mladou generaci to nejspíše funguje. Ono obecně (nejen) IT klouže k showmanship.

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #3 kdy: 07. 09. 2019, 23:25:44 »
Jo, myslim, ze na ty mlady to casto funguje. Kdyz vidim jaka pubertalni particka se ted z nove prichozich v rachote tvori... A chapu, ze nas stary fotry (casto debatujici o politice coz rekneme si uprimne je žumpa) vidi jako morousy.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #4 kdy: 08. 09. 2019, 00:03:20 »
Video je umělé a strojené, ale funguje, tak jako každá jiná reklama. Pokud se někdo pere o zaměstnance, kteří na trhu nejsou, tak je v dnešní době skoro povinností takové video nebo web mít. Čím víc "benefitů" tam nacpete tím líp. Jediné co mě zaráží, že o čaji a kafi píše každý, ale aby tam napsali jestli mají v létě klimu, tak to ne. Video ve mně pouze vyvolává otázku, jestli stejné umělosti nedosahují i firemní povinné akce, to by pak bylo utrpení.

reklama


Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #5 kdy: 08. 09. 2019, 00:45:35 »
Pro jistotu vás ještě jednou ujistím: fakt nechci trollovat, ani k trollování vybízet. Fakt mě zajímá, co si o takové komunikaci firem myslíte

Myslim ze temer nikdo tady na rootu neni cilovka tohoto zpusobu komunikace a tudiz co si o tom myslime je docela irelevantni.....

gill

  • ***
  • 166
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #6 kdy: 08. 09. 2019, 00:54:33 »
to je marketing, to neřeš. Podle mě ani nikdo nezjišťoval, jestli takové inzeráty fungují. Lidi od reklam jiné než frikulínské prostředí neznají, podle toho reklamy (na cokoliv) vypadají.
« Poslední změna: 08. 09. 2019, 00:58:02 od gill »

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #7 kdy: 08. 09. 2019, 01:07:34 »
Myslim ze temer nikdo tady na rootu neni cilovka tohoto zpusobu komunikace a tudiz co si o tom myslime je docela irelevantni.....
No i kdyby tady cílovka nebyla, tak se tady semtam mihne pár lidí, kteří mají s nabíráním nějaké zkušenosti, takže by třeba mohli říct jestli/proč něco takovýho dělají nebo nedělají.

A s tou cílovkou právě taky nemám moc jasno. Jestli si mám představit někoho, na koho by to mohlo fungovat, tak lidi na škole nebo čerství absolventi. Myslím, že čím dýl je člověk v práci, tím míň ho zajímá, jestli má v práci k dispozici míč proti trudomyslnosti, a víc by uvítal přízemnější věci jako peníze, flexibilní pracovní dobu nebo dobrou organizaci práce...

No a studenti i čerství absolventi tady bývaj.

to je marketing, to neřeš. Podle mě ani nikdo nezjišťoval, jestli takové inzeráty fungují. Lidi od reklam jiné než frikulínské prostředí neznají, podle toho reklamy (na cokoliv) vypadají.
Ty přiblblý inzeráty přece nepíšou nějací hipsteři z reklamky. Spíš mám dojem (možná mylnej), že střední management dospěl k názoru, že IT firma musí být cool. Dost pochybuju o tom, že to někdo nějak víc ověřoval. Spíš kdybych si měl tipnout nějakou hypotézu, napadá mě asi:
1. asi tak s patnáctiletým zpožděním chtějí být všichni jako Google (Apple, RedHat, Seznam, ...)
2. obecně se ví, že nadcházející generace se s prací tolik neidentifikují a spíš chtějí třeba cestovat, "užívat si" atd. atd., tak jim firmy chtějí dopřát takové fejkové "užívání si" (?) Imho obecně myšlenka asi docela správná, ale prostředky totálně mimózní...

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #8 kdy: 08. 09. 2019, 07:49:53 »
otazka je jestli to je jen obrazek doby a takove firmy jsou porad jeste normalni, nebo jestli takovy inzerat znamena
uz taky intelektualni rozklad ve firme. to nevim.

robin martinez

  • *****
  • 833
  • Have you hugged your toilet today?
    • Zobrazit profil
    • Null Storage
    • E-mail
Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #9 kdy: 08. 09. 2019, 08:08:48 »
Nesnáším to. Firma s takovým inzerátem u mě hned klesá o několik tříd. Taky nenávidím, když mi na linked-in choděj kvalitní zprávy typu "Ahoj Robine, myslím si, že jsi ten, koho hledáme. Jdeš do toho?" tak akorát vždycky odpovím "Dobrý den, my se známe?"

Je to jednoduchý, chtěl mladý lidi, co si budou podle inzerátu myslet, že to tam je strašně mega-cool. V jedný takový firmě jsem byl a když jsem nenápadně naznačoval, že chci zvýšit plat, tak mi řekli "Ale vždyť tu máš ty benefity, můžeš tady hrát playstation, nebo si v kuchyňce vzít ovoce zadara."

Pryč s tímhle, fuj...
One machine can do the work of fifty ordinary men. No machine can do the work of one extraordinary man.

I do Linux, Hardware and spaghetti code in PHP, Python and JavaScript

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #10 kdy: 08. 09. 2019, 09:09:16 »
Jsem alergicky na:

1. cajovna (pripadne caje z cele Asie)
2. meditace.
3. politicky korektni sr*cky typu: rovne prilezitosti...
(rovne prilezitosti, a ve finale to clovek stejně musi udělat sam)
4. a la Ferda Mravenec (firma hledá vyvojare, admina, sitare, sekuritaka, sekretarku, hr manazera + skolitele)

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #11 kdy: 08. 09. 2019, 09:25:14 »
Myslim, ze to funguje, ale mozna jinak nez to vypada. Odfiltruje to "protrele" lidi, kteri vedi, ze je to BS a HR s nimi nemusi ztracet cas. Je to pro masovy nabor lidi co si hned tak nereknou o velky prachy.

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #12 kdy: 08. 09. 2019, 09:50:38 »
Ninjové atp. se dají snadno oignorovat a s hirujícím managerem se dá většinou dobrat podstaty. A pokud ne, tak je to jejich problém.

U stanování je potřeba se ujistit, jak moc nepovinné to je.

A z různých "cool" benefitů po některých vysloveně pasu - konkrétně nedám dopustit na dobré kafe a schopné baristky. (Jinak je samozřejmě potřeba se ujistit o tom, že třebas ty fotbálky a jiné nesmysly jsou dost daleko od místa, kde se skutečně pracuje.)

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #13 kdy: 08. 09. 2019, 09:58:35 »
Podla mna je to tym, ze mlady ludia to skratka chcu... ale v praxi som to nevidel nikdy poriadne funkcne... stolny futbal nikto nechodil hrat, a ked bola aplikacia na prihlasovanie tak tam bolo 0 az 1 osob takze prakticky to nikto nehral... ovocie je fajn, az do chvile ked manazmentu niekto vyzerie vsetky mandarinky, to je potom ohen na streche... v praxi ludia co prisli skor si vyzobali svoje oblubene ovocie a zbytok sa vyhadzoval hnily... firemne akcie, otuzovanie kolektivu a pod., vacsinou tam ostal manazment kde si riesili svoje intrigy a zbytok to odignoroval... Ale nerozporujem, ze to niekde moze fungovat - akurat ja som to nezazil. Poznal som aj opacny extrem - programovanie v obleku s kravatou, clovek musel byt upraveny, ziadne osobne veci na stole okrem mobilu - ani obrazok rodinnych prislusnikov nic. Nadriadenym, podriadenym aj kolegom sa povinne vykalo... Tazko povedat co je horsie, viem, ze casom ta spolocnost dosla prave k tomu "frikulinskemu" sposobu, pretoze povodny zamestnanci odisli za lepsim a novy v takom prostredi nevydrzali...
Vy ste windowsáci, ja už nie... Čo bolo, to bolo. Terazky som Linuxák.

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #14 kdy: 08. 09. 2019, 10:11:01 »
Jsem 40+ a takové firemní prostředí mě děsí. Podle mě jsou cílovka mladí, bezdětní a firemní rodina by měla ideálně (z pohledu firmy) nahradit tu klasickou. Trochu mi to začíná připomínat budování socialismu v padesátých letech - mladí tomu taky věřili a šťastně budovali...

Jakýkoliv odpor je brán jako stranění se kolektivu. Ve finále jsem si rozuměl pouze s kolegou, který měl, stejně jako já, skutečnou rodinu a děti. Samozřejmě jsme byli totálně out, upřednostnit vlastní rodinu před tou firemní je hřích. Kávovar a ovoce jsme měli u zadeke...radši koupim domů bednu, naž abych stál s kiwi upatlanej a nuceně konverzoval s nějakou pipkou jen proto, že je to cool.

V pokrokovějších firmách na to jdou ale chytře a zavádí firemní školky. Tím se ale připravují na další level - kóje na spaní, kdy zaměstnanec neopustí firmu a bude tam kromě zábavy i chrápat :) Všechno už se pak bude odehrávat ve firmě, pod dohledem. Nebude rozdíl mezi pracovní a jinou dobou atd...

Připomnělo mi to smutnou historku kamarádky, která pracuje v jednom neIT německém korporátu. Jednou odpoledne si s kolegyní domluvily, že půjdou na kafe a pak do kina na nějaký film, který obě chtěly vidět. Rozhovor ale zaslechl jejich šéf a důrazně jim doporučil, aby s sebou vzaly i jejich třetí kolegyni, že by jí to přišlo líto.... Můžeme si o tom myslet svoje, můžeme řešit, kam ještě může šéf nebo firma podle zákonů nebo nějakých firemních zvyklostí zajít, ale trend je, myslim, celkem jasnej :)

 

reklama