reklama

Anketa

Co si myslíte o (rádoby)frikulínské komunikaci?

funguje to na mě
myslím, že by to na někoho mohlo fungovat
je to zhovadilost
je mi to jedno, nevnímám to
dotaz je zhovadilost, nic takového se neděje

(Rádoby)frikulínská komunikace firem

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #45 kdy: 13. 09. 2019, 13:18:26 »
První postřeh: obvykle nejde o prezentaci firmy. Bývá to "náborový leták" sestavený lidmi z HR podle doporučení specialistů z personálních agentur. Na internetu je takových rad plno, obvykle prezentované jako "buďte jedineční", následováno seznamem 10 věcí, co by firma měla dělat stejně jako ostatní, aby tím byla výjimečná. Na obskurnějších místech jako jsou sjezdy HR manažerů pak můžete získat i rady, jak firmu prezentovat jedinečně i když vůbec ničím jedinečná není. Osobně shrnuji jejich rady do nepříliš lichotivého seznamu: přehánějte, jednejte afektovaně, tlačte na pilu, jitřete emoce, potírejte racionalitu. Legrace je, že jak jsem starý, tak jsem těch "všichni říkejte tohle" zažil několik. Před 15 lety kupříkladu každý hledal uchazeče co "má tah na branku, je týmový hráč a umí hrát i sólo". Holt jsme jen od inspirací fotbalem a košíkovou přešli k inspiraci japonským bojovým uměním.

Druhý postřeh: pokud firma takhle jen komunikuje, tak je to ještě fajn. Špatné to začne být ve chvíli, kdy si HR usmyslí, že tak ta firma má i fungovat. To vás pak děsí povinné teambildingové akce, kde na výběr je mezi motokárami a paintballem. A jako lahůdku navíc pak "vyšší level team buildingu", kde vás bude zkušený lektor nutit chytat padající kolegy s tím, že se tím prohloubí vzájemná důvěra.

Třetí postřeh: každý jsme jiný a různé věci na nás působí jinak. Co jedno nadchne, to druhého naštve a třetího urazí. To je normální. Problém to začne být ve chvíli, kdy si někdo začne myslet, že najde něco, co bude vyhovovat všem. A pak už jen záleží na tom, jak moc bude tlačit na pilu.

Věřím, že tenhle styl prezentace na někoho zabere. Na mne ne. Ale ani mě nijak zvlášť neodrazuje, vždy je důležité zjistit, jaká je firma doopravdy. Vybírat si firmu podle inzerátu je asi jako vybírat si auto podle reklamy v televizi.

reklama


Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #46 kdy: 13. 09. 2019, 13:28:09 »
Tak si to zkus převrátit, zabrala by na tebe víc nabídka práce: zaměstnanec je pro nás nula, máme v práci toxické prostředí přemoudřelých tatíků debatujících o Babišovi a uprchlících, během pracovní doby se nesmíte zdvihnout od stolu, budeme vám počítat návštěvy záchodu, čteme vaše maily? Já bych bral ten boxovací pytel a psy. Pro nás co jsme vyrostli za starých časů (což mohou být klidně 90' léta) je buzerace a šikana skoro normální, ale dovedu si představit,že pro mladší ročníky to může být šok.

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #47 kdy: 13. 09. 2019, 14:26:09 »
kde vás bude zkušený lektor nutit chytat padající kolegy...
Tohle bych chtel zazit! V pondeli uz bych asi nemusel chodit do prace, ale ten pocit by byl skvelej.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #48 kdy: 13. 09. 2019, 14:38:21 »
Za mě - frikulínský nábor je jen reklama. A pokud se v reálu ve firmě děje něco jiného než je v reklamě, je to klamavá reklama. Což ale dnes stejně nikdo moc neřeší. Lze to brát i pozitivně jako téma pro přijímací hovor - vyptat se, jak firma v reálu funguje, na co je ochotná přistoupit apod.

IMHO to firmy dělají proto, aby vzbudili zájem a dojem určité firemní kultury. Pokud ten dojem musí vytvářet reklamní agentura, tak té skutečné kultury v reálu asi zas tolik nebude. Ale může to být i dobře míněná snaha o změnu. Jsou firmy, které zavádí koncepty Svobodné firmy, kupodivu to někdy blokují samotní zaměstnanci (chce to po nich vyšší míru zodpovědnosti a angažovanosti).

Na té skutečně firemní kultuře samozřejmě dost záleží a lze ji bez větších okolků poznat prostými dotazy na to, co píše Mirek Prýmek. O firemní kultuře docela zajímavě píše Stephen R. Covery.

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #49 kdy: 13. 09. 2019, 14:38:31 »
zabrala by na tebe víc nabídka práce [...]?
Falešné dilema.

reklama


Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #50 kdy: 13. 09. 2019, 14:42:39 »
Lze to brát i pozitivně jako téma pro přijímací hovor - vyptat se, jak firma v reálu funguje, na co je ochotná přistoupit apod.
To je docela dobrej nápad. Dalo by se to pojmout třeba takhle:

V letáku říkáte, že šéfové týmů jsou se zaměstnanci kámoši a proto dobře chápou jejich potřeby. To je super. Můžeme se teda domluvit na tom, že bych měl jednou za rok měsíc v kuse homeoffice v jiném časovém pásmu? Můžeme to dát do smlouvy?


To by se teprve oddělilo zrno od plev! :)

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #51 kdy: 13. 09. 2019, 15:09:35 »
Ale může to být i dobře míněná snaha o změnu. Jsou firmy, které zavádí koncepty Svobodné firmy, kupodivu to někdy blokují samotní zaměstnanci (chce to po nich vyšší míru zodpovědnosti a angažovanosti)
Kupodivu?  ???
Lidi jsou různí a každý má jinou míru tolerance k riziku. A vyšší míra zodpovědnosti znamená risk. Dostali k té zodpovědnosti i odpovídající pravomoce? A změnilo se odpovídajícím způsobem i ohodnocení? Jít po osmi hodinách domů s čistou hlavou je svým způsobem taky benefit.
A pokud firma fungovala nějakým způsobem delší dobu, tak se v ní nastřádali lidé, kterým daný stav vyhovuje. Ti extrémně zapálení pravděpodobně dlouho nezůstali. Že se budou zaměstnanci cukat není až takové překvapení.

Re:(Rádoby)frikulínská komunikace firem
« Odpověď #52 kdy: 14. 09. 2019, 17:52:21 »
Ale může to být i dobře míněná snaha o změnu. Jsou firmy, které zavádí koncepty Svobodné firmy, kupodivu to někdy blokují samotní zaměstnanci (chce to po nich vyšší míru zodpovědnosti a angažovanosti)
Kupodivu?  ???
Lidi jsou různí a každý má jinou míru tolerance k riziku. A vyšší míra zodpovědnosti znamená risk. Dostali k té zodpovědnosti i odpovídající pravomoce? A změnilo se odpovídajícím způsobem i ohodnocení? Jít po osmi hodinách domů s čistou hlavou je svým způsobem taky benefit.
A pokud firma fungovala nějakým způsobem delší dobu, tak se v ní nastřádali lidé, kterým daný stav vyhovuje. Ti extrémně zapálení pravděpodobně dlouho nezůstali. Že se budou zaměstnanci cukat není až takové překvapení.

Jasně, je to tak. Však já se nijak nekritizuji přístup „8h a padla“. Každý je jiný a navíc to „vyšší nasazení“ může dotyčný uplatňovat třeba mimo zaměstnání. Ta firma se pak rozdělila, víceméně v závislosti na založení dotyčných.

 

reklama