Netvrdím, že to je záměr, ale může to tak vyznít.
To máš, bohužel, asi pravdu. Jestliže se tady často říkají nepravdy o využitelnosti něčeho v praxi a člověk jenom oponuje té nepravdě, vypadá to, jako by shazoval teorii obecně
Není to tak míněno.
Pro mě platí, že jakoukoliv znalost je lepší mít než nemít. Klidně i ty opovrhované gender studies je lepší si nastudovat než nenastudovat.
Tímto se vracíme ke mnou položené otázce: Jaká je definice slova “praktický” v kontextu informatiky?
Tak samozřejmě, že je to fuzzy. Já bych navrhoval tuhle definici: víc než polovina absolventů to při práci nějak (třeba i nepřímo) použije víc než desetkrát za život.
Přičemž ty parametry "polovina" a "desetkrát" ať si klidně kdo chce jak chce posune
Případně můžeme nadefinovat index praktičnosti jako součin procenta absolventů, kteří to použijí, s počtem použití za život