reklama

Jakou VŠ?

Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #15 kdy: 01. 09. 2019, 13:34:04 »
Chudák Alan.
Řeč byla o praktické informatice, ne o základním výzkumu.

reklama


Idris

  • ****
  • 337
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #16 kdy: 01. 09. 2019, 13:51:36 »
BTW nepřipadá mi moc moudré odrazovat lidi od studia VŠ nebo jim ji dokonce znechucovat, pokud teda nechceme společnost  podle dementního Hanáka (Svaz průmyslu), na rozdíl od něj běžnému občanovi nikdo nezaplatí ukrajinský “diplom z Oxfordu.”
To mi doufám nepodsouváš. Já bych nikoho nikdy od studia VŠ neodrazoval.
Netvrdím, že to je záměr, ale může to tak vyznít.

Idris

  • ****
  • 337
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #17 kdy: 01. 09. 2019, 13:52:50 »
Chudák Alan.
Řeč byla o praktické informatice, ne o základním výzkumu.
Tímto se vracíme ke mnou položené otázce: Jaká je definice slova “praktický” v kontextu informatiky?

Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #18 kdy: 01. 09. 2019, 14:02:56 »
Netvrdím, že to je záměr, ale může to tak vyznít.
To máš, bohužel, asi pravdu. Jestliže se tady často říkají nepravdy o využitelnosti něčeho v praxi a člověk jenom oponuje té nepravdě, vypadá to, jako by shazoval teorii obecně :( Není to tak míněno.

Pro mě platí, že jakoukoliv znalost je lepší mít než nemít. Klidně i ty opovrhované gender studies je lepší si nastudovat než nenastudovat.

Tímto se vracíme ke mnou položené otázce: Jaká je definice slova “praktický” v kontextu informatiky?
Tak samozřejmě, že je to fuzzy. Já bych navrhoval tuhle definici: víc než polovina absolventů to při práci nějak (třeba i nepřímo) použije víc než desetkrát za život.

Přičemž ty parametry "polovina" a "desetkrát" ať si klidně kdo chce jak chce posune :) Případně můžeme nadefinovat index praktičnosti jako součin procenta absolventů, kteří to použijí, s počtem použití za život :)

Idris

  • ****
  • 337
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #19 kdy: 01. 09. 2019, 14:50:09 »
Tímto se vracíme ke mnou položené otázce: Jaká je definice slova “praktický” v kontextu informatiky?
Tak samozřejmě, že je to fuzzy. Já bych navrhoval tuhle definici: víc než polovina absolventů to při práci nějak (třeba i nepřímo) použije víc než desetkrát za život.
Aha. No tak to už ZŠ učí z většiny blbosti.

reklama


Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #20 kdy: 01. 09. 2019, 14:58:00 »
Aha. No tak to už ZŠ učí z většiny blbosti.
Ptal ses na definici pojmu "praktický". Ne-praktický != blbost.

Ale jinak jo, už na ZŠ se učí spousta věcí, který většina lidí nikdy v životě nevyužije. Však se o tom pořád dokola všude mluví. Co je ale horší, kvůli učení těhle věcí neumí to, co by opravdu umět měli. Viz např. http://blog.aktualne.cz/blogy/ondrej-steffl.php?itemid=28336

Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #21 kdy: 01. 09. 2019, 15:06:22 »
Můžete mi vysvětlit, jak toto vaše plkání o halting problémech a třídách složitosti pomůže tazateli zodpovědět otázku, na kterou se ptal? První dvě odpovědi jsou k tématu a dalších dvacet je flame uplně mimo téma. Toto fórum je fakt žumpa....

Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #22 kdy: 01. 09. 2019, 15:08:23 »
Můžete mi vysvětlit, jak toto vaše plkání o halting problémech a třídách složitosti pomůže tazateli zodpovědět otázku, na kterou se ptal?
Pomůže mu pochopit, že někteří absolventi žijí v iluzích. A tedy vybrat si pokud možno takovou školu, která mu neprodává iluze, ale kompetence.

Idris

  • ****
  • 337
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #23 kdy: 01. 09. 2019, 15:10:31 »
Ale jinak jo, už na ZŠ se učí spousta věcí, který většina lidí nikdy v životě nevyužije. Však se o tom pořád dokola všude mluví. Co je ale horší, kvůli učení těhle věcí neumí to, co by opravdu umět měli. Viz např. http://blog.aktualne.cz/blogy/ondrej-steffl.php?itemid=28336
Asi by to chtělo nějakou “základní školu života”  :D

Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #24 kdy: 01. 09. 2019, 15:16:06 »
Asi by to chtělo nějakou “základní školu života”  :D
Ne, chtělo by to, aby škola uměla jasně a srozumitelně oddělit informace, na kterých opravdu záleží, každý je bude celý život používat a tedy každý by je měl skvěle umět vysvětlit a použít i po deseti pivech (třeba ta v článku zmíněná trojčlenka na ZŠ, nebo základní pojmy teorie grafů na informatické VŠ), od informací, které zvyšují všeobecný rozhled, můžou se někdy v životě hodit, ale když je člověk nebude umět, sere pes (na ZŠ např. funkce dvou organismů ve stélce lišejníků (Šteffl), na informatické VŠ např. problém zastavení Turingova stroje).

Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #25 kdy: 01. 09. 2019, 15:19:18 »
OMG.
To je furt dokola.

Tak nějak bych čekal, že někdo, kdo se cítí na VŠ (a práci v IT), si nejdřív dohledá a projde těch bambilionšest debat, které na dané téma proběhly jen na root-u.
(bez jednoznačného výsledku, dodal bych já)

Idris

  • ****
  • 337
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #26 kdy: 01. 09. 2019, 15:19:51 »
Viz např. http://blog.aktualne.cz/blogy/ondrej-steffl.php?itemid=28336
Ten blogpost je boží: “Nejen děti, ale i někteří dospělí mají potíže správně chronologicky uspořádat lovce mamutů, vyhynutí dinosaurů, objevení Ameriky a první světovou válku.”  :D

Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #27 kdy: 01. 09. 2019, 15:21:30 »
Ten blogpost je boží: “Nejen děti, ale i někteří dospělí mají potíže správně chronologicky uspořádat lovce mamutů, vyhynutí dinosaurů, objevení Ameriky a první světovou válku.”  :D
A přesně v tom je ten problém.

Někteří absolventi informatické VŠ neumí jednou větou říct, o čem je problém zastavení Turingova stroje. Přestože vehementně tvrdí, jak jsou rádi, že se to učili :)

Idris

  • ****
  • 337
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #28 kdy: 01. 09. 2019, 15:22:33 »
Asi by to chtělo nějakou “základní školu života”  :D
Ne, chtělo by to, aby škola uměla jasně a srozumitelně oddělit informace, na kterých opravdu záleží, každý je bude celý život používat a tedy každý by je měl skvěle umět vysvětlit a použít i po deseti pivech (třeba ta v článku zmíněná trojčlenka na ZŠ, nebo základní pojmy teorie grafů na informatické VŠ), od informací, které zvyšují všeobecný rozhled, můžou se někdy v životě hodit, ale když je člověk nebude umět, sere pes (na ZŠ např. funkce dvou organismů ve stélce lišejníků (Šteffl), na informatické VŠ např. problém zastavení Turingova stroje).
Ovšem to oddělení je taky dost fuzzy a značně subjektivní, takže i kdyby se všichni nakrásně shodli, že je třeba látku takto rozdělit, neshodnou se, kde. Tímto se nechci hádat, jen naznačuju, že něco takového je utopie.

Re:Jakou VŠ?
« Odpověď #29 kdy: 01. 09. 2019, 15:27:07 »
Ovšem to oddělení je taky dost fuzzy a značně subjektivní, takže i kdyby se všichni nakrásně shodli, že je třeba látku takto rozdělit, neshodnou se, kde. Tímto se nechci hádat, jen naznačuju, že něco takového je utopie.
Souhlas.

...ovšem s tím dodatkem, že pokud tím "oni" myslíš "vyučující na VŠ", tak ti by to podle mě vůbec posuzovat neměli. Zejména proto, že o praxi typicky neví vůbec nic (bez urážky, to je prostě faktum). Když už, tak takové věci jde zjistit jenom šetřením mezi lidmi v praxi (např. se absolventů 10 let po promoci prostě a jednoduše zeptat, co se jim z bývalého učiva teď nejvíc hodí, jaké předměty jim nejvíc daly a co jim teď nejvíc chybí).

 

reklama