- Zivotnost Tesla baterii najstarsie sa dozili 800tis km a strata kapacity teraz neviem presne, ci 5, alebo 10%!
A vis jak se toho dosahuje ? Stejne jako u HDD/SSD - uredni kapacita je neco jineho nez skutecna. Ostatne priznal to i sam Musk, kdyz na dalku odemykali tuhle "skrytou kapacitu".
Toho 5 - 10 % poklesu se pak dosahuje velice snadno.
No vidite, staci len uzamknut 5-10% zdola, to iste zhora a uz je zivotnost nie 500-700 cyklov, ale 3000-4000 cyklov. A to sa ekonomicky oplati ze? Kludne mozeme tvrdit, ze pack ma kapacitu iba 60kWh a nie 80, hlavne, ze vydrzi 5x dlhsie.
Mimochodem, nahradni baterie pro Teslu 3 by mely byt mezi 5-7k$.
Měly by ... Což v případě Muskovy firmy může znamenat úplně cokoliv. Tu firmu neživí prodej aut ale vzdušných zámků.
Do tesly je nacpanejch tolik penez ze ta firma snad ani nemuze krachnout. Nakonec to i u tesly skonci "hybridem" - vodikem s malou baterkou na rozjezd/pojezd. Ucinnost vodiku (palivoveho clanku) je nekde mezi 50 - 60 % , zbytek dale vyuzitelne teplo. Vodik je u vetsiny chemicek odpad a nestabilni vetrniky maji rozumne vyuziti - elektrolyzou mate vodik a kyslik. Oboji vyuzijete.
Tesla ma aj inych investorov, ako Elon Musk, ktory je uz skuseny investor a nejeden napad premeninl na zarobene miliardy, ze? Tak preco ho volat stavacom vzdusnych zamkov?

Tesla mala vypadky vo vyrobe, pretoze vsetko az PREAUTOMATIZOVALI a roboty to nezvladali. Konkretne montaz kablovych zvazkov. Vratili sa k ludom, ktori dohanaju vypadky vo vyrobe, pretoze zakaznikov na nove auta caka dost. A zatial vymysleli nove druhy kablovych zvazkov, ktore pojdu robotom lahsie montovat. Uz to caka na patentovom urade.
Problem s vodikom mate ten, ze jeho vyroba nie je este dostatocne efektivna. nehovorim, ze vodik nepride. Pride, ale asi neskor, ako elektromobilita. Teplo navyse v potrebujete iba v lete. Mozno to skonci tak, ze vodikove clanky budu prevladat v severskych oblastiach a v miernej klime bude vsade elektromobilita. Klimatizaciu efektivnejsie urobite elektrickym pohonom na bateriu, ako na vodikovy clanok.
Tesla model S battery pack 75kWh, pouzite a pry jen 6 mil najeto. A pry je to dobre pro solar, takze s tou baterii neco je v neporadku.
https://www.ebay.com/itm/Tesla-Model-S-Battery-Pack-75-kWh-Capacity-low-miles-great-for-solar/183811813767?hash=item2acc09b187:g:q3YAAOSwcfNcrlJu
708850,- Kc 
A ted tu o Jenickovi a Marence prosim. 1kWh vyjde na techto POUZITYCH bateriich na 9500,-. Kolik by staly nove?
Takze nejaky z prstu vyvucany graf o poklesu ceny baterii, ktery nahore nekdo postoval, a z ktereho je jeste predikovany pokles ceny baterii na dalsich 10 let, si muzete strcit za klobouk. A co rika ten sejdir Musk, jehoz Tesla je uz nekolik let ve ztrate, to uz je uplne jedno.
O strate Tesly pri konkretnom sklze tohtorocnej vyroby som odpovedal vyssie. A ini Vam odpovedali tiez o nakladoch vyvoja. Co sa ceny nahodne najdenej na ebay tyka, to asi nie je velmi relevantne sa o tom bavit, ze?

Ved ten inzerat tam mohol dat niekto netusiaci, kolko je cena novych baterii teraz. Kludne by mohol predavat Pentium 120MHz za 66 666CZK.
Ten graf do dnesneho dna predstavoval realitu a preto mozeme doverovat, ze to pojde pod 200$. Alebo si myslite, ze sa vyvoj zastavil a vyvoj je len v oblasti miniaturizacie obvodov?
Este k slovnej ulohe:
Vcelku vtipne je, ze v Tesle je celkem 7000 baterek. Je to podobny rozmer, jako 18650 co se pouzivaji v notebooku. Kvalitni maji velkoobchodni cenu tak 100,- Kc kus, takze jenom ty samotne baterie vyjdou tak na 700000,- Kc.
...
Zaver slovni ulohy: Karolina by byla 3,14ca, kdyby si kupovala auto na baterky, protoze by ji vyslo 2,7x draz a ani by si nemohla zajet do Chorvatska.
No mozna ze cena za 1 baterku by mohla byt mene, tady je Sony za 75,- Kc pri odberu 600 a vice kusu: https://eu.nkon.nl/sony-us18650vtc6.html?gclid=EAIaIQobChMIreiJ-NCv5AIV2ON3Ch3evg5sEAQYBSABEgLWUvD_BwE
Zkousel jsem to prepocitat kdyby byla cena kvalitni baterie jen 50,- Kc kus:
....
Zaver slovni ulohy: Karolina by byla trochu 3,14ca, kdyby si kupovala auto na baterky, protoze by ji vyslo 1,8x draz a ani by si nemohla zajet do Chorvatska.
Mimochodem, nahradni baterie pro Teslu 3 by mely byt mezi 5-7k$.
Ako vidno zo zisteni, klesla cena clanku 18650 z 4eur na 3eur/ks a podla dalsieho diskutujuceho bateria pre Teslu 3 ma stat len 5-7000€/$. Pokial jej kapacita zodpoveda tej povodnej zlozenej z 7000 clankov 18650(neviem), tak je to cena 1€(25CZK)/ks.
A to zodpoveda tomu, co som pisal vyssie, ze za poslednych 7 rokov klesla cena baterii pre elektromobily 4x. A dam aj aspon jeden odkaz, kedze toto tvrdim opakovane. 
https://fdrive.cz/clanky/za-7-let-spadla-cena-baterii-4-budou-elektricka-auta-levnejsi-nez-ta-spalovaci-2176
Tak to bych chtel jeste videt prodavat tu autobaterii, kde 1kWh by stala jenom 200$. Protoze baterku 1kWh na ebike jsem mel, a stoji 15000,-:
https://www.e-pohon.cz/Akumulator-Li-ion-Sony-48V-21Ah-Bumble-d1200.htm?listName=Category&listPosition=3
A uvnitr jsou stejne clanky 18650, jako v e-autech. Na 1kW potrebujes 1000/11,1=90 kusu baterek. Kvalitni Sony VTC6 koupis tak za 75,- Kus. To ti da 6750,- za baterky. Pak se ty baterky jeste musi dale zpracovat, aby se vyrobila baterie, musi se roztridit, nektere kusy vyhodit, a musi se k nim pripojit elektronika.
Baterku na ebike... no ja nemozem za to, ze baterka na ebike je z 18650 a nie z vacsich clankov a ze mala cenu, aku mala. Sam vidite, ze clanky do nej stali len 6750CZK a Vy ste kupil pack za 15000. Ochranna elektronika na clanok ma cenu len 0,1-0,5EUR. Nektere kusy sa vyhodit nemusia, prtoze od Sony si kupujete dobre kusy a nie zmetky. Viac ako 9000CZK nebol dovod za pack platit. A to, ze ste to urobili, neznamena, ze pack do auta je v sucasnosti tiez z 18650 a ze je tiez taky drahy.
- Elektromobil sa uz teraz oplati pre kurierske firmy do dodavok do miest, pre taxiky aj pre MHD - dva z troch pouzivali predtym naftu lacnejsiu, ako benzin
- V Cine su mesta, co maju VŠETKY TAXÍKY A AUTOBUSY ELEKTROMOBILY!
Prilis nieje vidiet tie taxiky a doavky v nasich krajoch. Preco?
Cinu ako priklad by som nedaval. Oni tam pretlacia cokolvek bez ohladu na zmysel/prinos.
- Zivotnost Tesla baterii najstarsie sa dozili 800tis km a strata kapacity teraz neviem presne, ci 5, alebo 10%!
Poprosim link na tie Tesly a info, aku naozaj bateriu mali v sebe. Tesla zvykla montovat baterie s vecsou kapacitou ako bola deklarovana/predavana.
Jednu teslu, co som teraz nasiel s takym vysokym najazdom uz ma v sebe treti battery pack.
Pred casom , co som pozeral najzd Tesiel, tak ta s najvecsim jazadom mala problem s castou baterie.
Dalej diskusie su plne otazok a problemov s poklesom dojazdu. Riesit toto fakt nemusim a radsej si pockam.
- Jedina hanba elektromobility je Nissan Leaf, ktory nereguluje teplotu baterie, alebo este daky problem tam je a bateria rychlo odide.
Znamy problem Nissanu(baterii vseobecne-teplota). Tipujem, ze je to kvoli stlaceniu ceny.
- Do mobilov sa zavadza nova generacia grafenovych baterii. Nenabijaju sa 4x rychlejsie?
Neuverim, kym neuvidim. Kazdy tyzden citam o prelomovej novej baterii. Aky vykon na to budes porebovat a kde ho najdes? Vybudova taku nabijacku nebude sranda.
- Superkapacitory dokazu vyborne rekuperovat aj velke brzdne vykony. Napr stara Tesla s jazdnym vykonom 400kW dokaze rekuperovat len 50kW.
Su drahe a maju malu kapacitu. Tu to chce velky pokrok vo vyvoji aby to bolo zaujimave.
- Ak sa LiIon triedia, tak sa recykluju TERAZ na 50% a uz sa vyvijaju, respektive testuju recyklacne linky s recyklaciou 85%. Ano, olovene sa recykluju na 99%, ale tie sa pouzivaju 165 rokov a nie komercne 20 ako LiIon.
- hori iba nevybita LiIon bateria a tak sucastou recyklacnej linky je vybijanie baterie do dna ...a z tej energe sa ta linka aj napaja.
Znou neuverim, kym neuvidim. Pre casom som hladal info o recyklacii a nasiel som info o necelych 40%.Poprosim zdroj o recyklacii na 50% a teste recyklacie na 85% s info o tom ake je to narocne a kolko to stoji.
- Kto si nabija doma, tak ho to vyjde na 2€, cize 50CZK na 100km. Kto ma fotovoltaiku, este lepsie.
Porovnavas neporovnatelne. Co dane? bezne paliva su brutalne zdanene. Vypadok dane z klasickych paliv si staty budu musiet nejako kompenzovat. Fotovoltaiku? Fotovoltaika v nasich podmienkach je nieje ziadne terno a cez den auto nezvykne byt doma. Takze je potrebna dalsia bateria a dalsie straty. Lokalny zdroj energie nebude vyhodny dokial sa citelne nezvysi ucinnost FV panelov.
- nezanedbatelny zdravotny vplyv z automobilovej dopravy ma aj hluk.
Ja mam problem v meste pocut benzinovy motor. Aj u mnohych diesloch je ten hluk velmi nizky.
- ano, diesel je momentalne na dlhsie vzdialenosti ekologickejsi, ako elektromobilita. Zatial. Podla vyvoja baterii tomu tak byt za 10 rokov nemusi. Aj ked aj spalovacie motory sa neustale vyvijaju. Mimochodom, momentalne najucinnejsie komercne pouzivane spalovacie motory sa pouzivaju v lodnej doprave.
Nemusi a ani el. auta nemusia, lebo dnes su dost o dotaciach. Pockam si.
A kto este stale neveri, ze to nemam buducnost, najdite si, co chysta VW - vyrobu jednotneho eletromobiloveho podvozku/zakladu, kde sa bude len menit vykon motora a kapacita baterii a bude to pre vsetkych 26 roznych koncernovych nadstavieb. Tusim kapacita bude 25 mil. rocne v EU vyrabanych. Na Slovensku uz sa stava vyroba baterii uz neviem kolko stotisic baterii(sto tisic aut) rocne.
Neverim. Toto tipujem, ze je dovodu fleetovej spotreby a tlaku EU na znivanie emisii. Stale nieosm presveceny, ze elektricke auta su buducnost. Stoji to a pada na bateriach a na sosobe vyroby el. energie. Toto su dve najvecsie otazniky.
Fakt ma prekvapuje, ze na webe progresivnych ludi, akych by som cakal tu na roote, kde sa sleduju novinky z IT sa stretavam s ludmi, co su informovani len s informaciami lahodiacimi ich spalovaciemu náboženstvu.
Mna fakt prekvapuje u niekoho taketo EV nabozenstvo.
Pravda je niekde u prostred a to prirovnanie s predpovedou pocasia tu celkom sedi.
Cina uz vyrobila 2 mil elektromobilov a preto uz maju aktualne ine ceny pre hromadnost vyroby. A je to aj zvyk a nedovera prave vdaka 10-20 rokov starym informaciam, ktore sa aj tu na rootu siria, ze ten komu by sa to UZ TERAZ oplatilo si to nekupi.

Jeden na YT sa tomu venuje a robi statistiku z dat uzivatelov. Nechce sam mi teraz hladat/nemam cas. Ale samozrejme nemusite mi verit a mozete si pockat.
Problem Nissanu Leafu skor vidim v podcenenni nevedomosti potreby stabilnej teploty. Usetrit sa chce vzdy na vsetkom a ked niekto nevie, ze na tomto nemoze setrit, smola.
"Kazdy tyzden citam o prelomovej novej baterii." vidite, ako ide vyvoj dopredu?! Ked uz nie je neriesitelny problem s rychlostou nabijania, uz je neriesitelny problem s nabijackami.

Vsak ked taketo baterie este len vznikli a zacinaju sa davat este len do mobilov, tak je samozrejme, ze take nabijacky popri cestach este nie su, ze?
Superkapacitory "Su drahe a maju malu kapacitu.". Vsak to vieme. Ale ta kapacita postaci na zabrzdenie a rozbehnutie na povodnu rychlost a usetrenie hlavnej baterie. "Tu to chce velky pokrok vo vyvoji aby to bolo zaujimave." Prave tie superkapacitory su velky pokrok vo vyvoji.
Ak chcete zdroj o recyklacii liion na 85%, staci si to dat do googla. Uz som to videl aj v CR aj v SR v mediach.
Este dodam, ze Slovensko ma teraz 90% vyroby elektriny z domacich zdrojov a 10% dovaza a po dostavbe Mochoviec, budete aj Vy v CR odoberat Jadrovu eektrinu.