Auta na baterky - má to budoucnost?

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #135 kdy: 02. 09. 2019, 12:36:20 »
Mimochodem, nahradni baterie pro Teslu 3 by mely byt mezi 5-7k$.
Měly by ... Což v případě Muskovy firmy může znamenat úplně cokoliv. Tu firmu neživí prodej aut ale vzdušných zámků.


Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #136 kdy: 02. 09. 2019, 12:49:45 »
Ten článek je ukrutný blábol, lehce jsem si to prolétl a předpokládám že chtějí vypouštět SO2 :-p Což byla v minulosti jedna z příčin tzv. kyselých dešťů a kterážto sloučenina se s velkým úspěchem odstraňuje v elektrárnách řádově v milionech tun/rok. Takže je dokonce možné, že za momentální oteplování může odsíření elektráren :-)

SO2 ve stratosféře zůstane roky, je to hlavní příčina tzv sopečné zimy. Elektrárny to vypouštěly do nízkých vrstev atmosféry, po krátké době to vypršelo

Stejně je to dle mého názoru nesmysl... Ale pokud zajistí, aby ten SO2 neragoval s ozonem a tím pádem jsme si neničili ozonovou vrstvu a doslova nezasírali atmosféru...

https://www.youtube.com/watch?v=s2FhEmIUaj0

Poznám takýchto diskusií "tony" a keď tu vidím operovať hejterov elektromobility tými istými 10-20 rokov starými informáciami, neviem, či sa mám smiať, alebo plakať. Aspoň to, čo som čítal na 9 a 10 strane, ale predpokladám to isté aj predtým, pretože tu čítam bláboly.
Napríklad tento blábol netýkajúci sa elektromobility "Skutečnost je taková, že ani dnes neumí vědci provést spolehlivou předpověď počasí na více než 3 dny dopředu." je z akého roku? Alebo je to predpoveď pre Juhočeský kraj a človek nevie, že si môže na webe ČHMU, alebo inej služby pozrieť predpoveď pre jeho štvorec polohy 5x5km?
Nechce sa mi teraz hľadať zdroje, tak dám iba fakty, ale zdroje sú dohľadateľné:

- Za posledných 7 rokov klesla cena LiIon baterii 4x na uskladnenu 1kWh! Takze operovanie vypoctom pre staru Teslu s 7000 x 185650clankami ste si dali zbytocnu namahu. Tusim aj ta info o vypadku jednej, ktora znehodnoti cely blok to nie je taka presna pravda, pretoze tusim mala kazda z tych 18650 clankov samostatnu poistku.
- Elektromobil sa uz teraz oplati pre kurierske firmy do dodavok do miest, pre taxiky aj pre MHD - dva z troch pouzivali predtym naftu lacnejsiu, ako benzin
- V Cine su mesta, co maju VŠETKY TAXÍKY A AUTOBUSY ELEKTROMOBILY!
- Zivotnost Tesla baterii najstarsie sa dozili 800tis km a strata kapacity teraz neviem presne, ci 5, alebo 10%!
- Jedina hanba elektromobility je Nissan Leaf, ktory nereguluje teplotu baterie, alebo este daky problem tam je a bateria rychlo odide.
- Do mobilov sa zavadza nova generacia grafenovych baterii. Nenabijaju sa 4x rychlejsie?
- Superkapacitory dokazu vyborne rekuperovat aj velke brzdne vykony. Napr stara Tesla s jazdnym vykonom 400kW dokaze rekuperovat len 50kW.
- Ak sa LiIon triedia, tak sa recykluju TERAZ na 50% a uz sa vyvijaju, respektive testuju recyklacne linky s recyklaciou 85%. Ano, olovene sa recykluju na 99%, ale tie sa pouzivaju 165 rokov a nie komercne 20 ako LiIon.
- hori iba nevybita LiIon bateria a tak sucastou recyklacnej linky je vybijanie baterie do dna ...a z tej energe sa ta linka aj napaja. :D
- Kto si nabija doma, tak ho to vyjde na 2€, cize 50CZK na 100km. Kto ma fotovoltaiku, este lepsie.
- Udrzba elektromobilu je 4x lacnejsia, ako spalovacieho.
- nezanedbatelny zdravotny vplyv z automobilovej dopravy ma aj hluk.
Este nieco som zabudol?
- ano, diesel je momentalne na dlhsie vzdialenosti ekologickejsi, ako elektromobilita. Zatial. Podla vyvoja baterii tomu tak byt za 10 rokov nemusi. Aj ked aj spalovacie motory sa neustale vyvijaju. Mimochodom, momentalne najucinnejsie komercne pouzivane spalovacie motory sa pouzivaju v lodnej doprave.

Aj na emisie lodi uz doslo s emisiami a pred 2-5 dnami prebehlo mediami info, ze sa spomali namorna doprava ako najefektivnejsie riesenie emisii z nej. Letecka doprava spotrebuje len 3% emisii. Aj ked sa to nezda, lietadlo je na 1 cestujuceho relativne efektivne, ked minie iba 5l paliva/100km.

Pre tych, co jazdia po mestskom prostredi asi tak 200km denne(mozno staci 150, alebo len 100, ale aby som neprestrelil pisem isto 200!) a viac sa elektromobil oplati uz teraz. Zivotnosti baterie sa uz netreba bat, hasici su na elektromobily uz skoleni a tusim aj tie bateriove packy uz nie su umiestnovane v narazovych zonach tak, aby nebola velka sanca, ze dojde k ich perforacii a vznieteniu.

A kto este stale neveri, ze to nemam buducnost, najdite si, co chysta VW - vyrobu jednotneho eletromobiloveho podvozku/zakladu, kde sa bude len menit vykon motora a kapacita baterii a bude to pre vsetkych 26 roznych koncernovych nadstavieb. Tusim kapacita bude 25 mil. rocne v EU vyrabanych. Na Slovensku uz sa stava vyroba baterii uz neviem kolko stotisic baterii(sto tisic aut) rocne.

Hejteri vsak mozu dalej hejtovat s 10-20 rokov starymi clankami a informaciami. Je jedno, ze sa ich dozvedeli tento, alebo minuly rok, pretoze daky zaostaly clovek tento, alebo minuly rok ten clanok teraz napisal. EU, Cina a USA idu k elektromobilite a v Cine uz je 2 mil. elektromobilov.

Ak platí CO2 teoria, ekologická stopa vyroby elektromobilu sa po 2-8 rokoch vráti, ale ak nie, aspon tu budeme mat tichsie, menej smradlavo a lacnejsie. Treba riesit aj zadrziavanie vody v krajine, cize vodozadrzne opatrenia, dazdove zahrady - to hladajte v googli. Nemusime stavat len na CO2 teorii.

Fakt ma prekvapuje, ze na webe progresivnych ludi, akych by som cakal tu na roote, kde sa sleduju novinky z IT sa stretavam s ludmi, co su informovani len s informaciami lahodiacimi ich spalovaciemu náboženstvu.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #138 kdy: 03. 09. 2019, 05:05:48 »
Este k slovnej ulohe:
Vcelku vtipne je, ze v Tesle je celkem 7000 baterek. Je to podobny rozmer, jako 18650 co se pouzivaji v notebooku. Kvalitni maji velkoobchodni cenu tak 100,- Kc kus, takze jenom ty samotne baterie vyjdou tak na 700000,- Kc.
...
Zaver slovni ulohy: Karolina by byla 3,14ca, kdyby si kupovala auto na baterky, protoze by ji vyslo 2,7x draz a ani by si nemohla zajet do Chorvatska.

No mozna ze cena za 1 baterku by mohla byt mene, tady je Sony za 75,- Kc pri odberu 600 a vice kusu: https://eu.nkon.nl/sony-us18650vtc6.html?gclid=EAIaIQobChMIreiJ-NCv5AIV2ON3Ch3evg5sEAQYBSABEgLWUvD_BwE

Zkousel jsem to prepocitat kdyby byla cena kvalitni baterie jen 50,- Kc kus:
....
Zaver slovni ulohy: Karolina by byla trochu 3,14ca, kdyby si kupovala auto na baterky, protoze by ji vyslo 1,8x draz a ani by si nemohla zajet do Chorvatska.
Mimochodem, nahradni baterie pro Teslu 3 by mely byt mezi 5-7k$.
Ako vidno zo zisteni, klesla cena clanku 18650 z 4eur na 3eur/ks a podla dalsieho diskutujuceho bateria pre Teslu 3 ma stat len 5-7000€/$. Pokial jej kapacita zodpoveda tej povodnej zlozenej z 7000 clankov 18650(neviem), tak je to cena 1€(25CZK)/ks.
A to zodpoveda tomu, co som pisal vyssie, ze za poslednych 7 rokov klesla cena baterii pre elektromobily 4x. A dam aj aspon jeden odkaz, kedze toto tvrdim opakovane.  :)
https://fdrive.cz/clanky/za-7-let-spadla-cena-baterii-4-budou-elektricka-auta-levnejsi-nez-ta-spalovaci-2176

PetrK

  • ****
  • 431
    • Zobrazit profil
Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #139 kdy: 03. 09. 2019, 08:01:41 »
Este k slovnej ulohe:
Vcelku vtipne je, ze v Tesle je celkem 7000 baterek. Je to podobny rozmer, jako 18650 co se pouzivaji v notebooku. Kvalitni maji velkoobchodni cenu tak 100,- Kc kus, takze jenom ty samotne baterie vyjdou tak na 700000,- Kc.
...
Zaver slovni ulohy: Karolina by byla 3,14ca, kdyby si kupovala auto na baterky, protoze by ji vyslo 2,7x draz a ani by si nemohla zajet do Chorvatska.

No mozna ze cena za 1 baterku by mohla byt mene, tady je Sony za 75,- Kc pri odberu 600 a vice kusu: https://eu.nkon.nl/sony-us18650vtc6.html?gclid=EAIaIQobChMIreiJ-NCv5AIV2ON3Ch3evg5sEAQYBSABEgLWUvD_BwE

Zkousel jsem to prepocitat kdyby byla cena kvalitni baterie jen 50,- Kc kus:
....
Zaver slovni ulohy: Karolina by byla trochu 3,14ca, kdyby si kupovala auto na baterky, protoze by ji vyslo 1,8x draz a ani by si nemohla zajet do Chorvatska.
Mimochodem, nahradni baterie pro Teslu 3 by mely byt mezi 5-7k$.
Ako vidno zo zisteni, klesla cena clanku 18650 z 4eur na 3eur/ks a podla dalsieho diskutujuceho bateria pre Teslu 3 ma stat len 5-7000€/$. Pokial jej kapacita zodpoveda tej povodnej zlozenej z 7000 clankov 18650(neviem), tak je to cena 1€(25CZK)/ks.
A to zodpoveda tomu, co som pisal vyssie, ze za poslednych 7 rokov klesla cena baterii pre elektromobily 4x. A dam aj aspon jeden odkaz, kedze toto tvrdim opakovane.  :)
https://fdrive.cz/clanky/za-7-let-spadla-cena-baterii-4-budou-elektricka-auta-levnejsi-nez-ta-spalovaci-2176

Tak to bych chtel jeste videt prodavat tu autobaterii, kde 1kWh by stala jenom 200$. Protoze baterku 1kWh na ebike jsem mel, a stoji 15000,-:

https://www.e-pohon.cz/Akumulator-Li-ion-Sony-48V-21Ah-Bumble-d1200.htm?listName=Category&listPosition=3

A uvnitr jsou stejne clanky 18650, jako v e-autech. Na 1kW potrebujes 1000/11,1=90 kusu baterek. Kvalitni Sony VTC6 koupis tak za 75,- Kus. To ti da 6750,- za baterky. Pak se ty baterky jeste musi dale zpracovat, aby se vyrobila baterie, musi se roztridit, nektere kusy vyhodit, a musi se k nim pripojit elektronika.


PetrK

  • ****
  • 431
    • Zobrazit profil
Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #140 kdy: 03. 09. 2019, 08:25:37 »
Tesla model S battery pack 75kWh, pouzite a pry jen 6 mil najeto. A pry je to dobre pro solar, takze s tou baterii neco je v neporadku.

https://www.ebay.com/itm/Tesla-Model-S-Battery-Pack-75-kWh-Capacity-low-miles-great-for-solar/183811813767?hash=item2acc09b187:g:q3YAAOSwcfNcrlJu

708850,- Kc :D


A ted tu o Jenickovi a Marence prosim. 1kWh vyjde na techto POUZITYCH bateriich na 9500,-. Kolik by staly nove?

Takze nejaky z prstu vyvucany graf o poklesu ceny baterii, ktery nahore nekdo postoval, a z ktereho je jeste predikovany pokles ceny baterii na dalsich 10 let, si muzete strcit za klobouk. A co rika ten sejdir Musk, jehoz Tesla je uz nekolik let ve ztrate, to uz je uplne jedno.
« Poslední změna: 03. 09. 2019, 08:31:36 od PetrK »


- Elektromobil sa uz teraz oplati pre kurierske firmy do dodavok do miest, pre taxiky aj pre MHD - dva z troch pouzivali predtym naftu lacnejsiu, ako benzin
- V Cine su mesta, co maju VŠETKY TAXÍKY A AUTOBUSY ELEKTROMOBILY!
Prilis nieje vidiet tie taxiky a doavky v nasich krajoch. Preco?
Cinu ako priklad by som nedaval. Oni tam pretlacia cokolvek bez ohladu na zmysel/prinos.
Citace
- Zivotnost Tesla baterii najstarsie sa dozili 800tis km a strata kapacity teraz neviem presne, ci 5, alebo 10%!
Poprosim link na tie Tesly a info, aku naozaj bateriu mali v sebe. Tesla zvykla montovat baterie s vecsou kapacitou ako bola deklarovana/predavana.
Jednu teslu, co som teraz nasiel s takym vysokym najazdom uz ma v sebe treti battery pack.
Pred casom , co som pozeral najzd Tesiel, tak ta s najvecsim jazadom mala problem s castou baterie.
Dalej diskusie su plne otazok a problemov s poklesom dojazdu. Riesit toto fakt nemusim a radsej si pockam.
Citace
- Jedina hanba elektromobility je Nissan Leaf, ktory nereguluje teplotu baterie, alebo este daky problem tam je a bateria rychlo odide.
Znamy problem Nissanu(baterii vseobecne-teplota). Tipujem, ze je to kvoli stlaceniu ceny.
Citace
- Do mobilov sa zavadza nova generacia grafenovych baterii. Nenabijaju sa 4x rychlejsie?
Neuverim, kym neuvidim. Kazdy tyzden citam o prelomovej novej baterii. Aky vykon na to budes porebovat a kde ho najdes? Vybudova taku nabijacku nebude sranda.
Citace
- Superkapacitory dokazu vyborne rekuperovat aj velke brzdne vykony. Napr stara Tesla s jazdnym vykonom 400kW dokaze rekuperovat len 50kW.
Su drahe a maju malu kapacitu. Tu to chce velky pokrok vo vyvoji aby to bolo zaujimave.
Citace
- Ak sa LiIon triedia, tak sa recykluju TERAZ na 50% a uz sa vyvijaju, respektive testuju recyklacne linky s recyklaciou 85%. Ano, olovene sa recykluju na 99%, ale tie sa pouzivaju 165 rokov a nie komercne 20 ako LiIon.
- hori iba nevybita LiIon bateria a tak sucastou recyklacnej linky je vybijanie baterie do dna ...a z tej energe sa ta linka aj napaja. :D
Znou neuverim, kym neuvidim. Pre casom som hladal info o recyklacii a nasiel som info o necelych 40%.Poprosim zdroj o recyklacii na 50% a teste recyklacie na 85% s info o tom ake je to narocne a kolko to stoji.
Citace
- Kto si nabija doma, tak ho to vyjde na 2€, cize 50CZK na 100km. Kto ma fotovoltaiku, este lepsie.
Porovnavas neporovnatelne. Co dane? bezne paliva su brutalne zdanene. Vypadok dane z klasickych paliv si staty budu musiet nejako kompenzovat. Fotovoltaiku? Fotovoltaika v nasich podmienkach je nieje ziadne terno a cez den auto nezvykne byt doma. Takze je potrebna dalsia bateria a dalsie straty. Lokalny zdroj energie nebude vyhodny dokial sa citelne nezvysi ucinnost FV panelov.
Citace
- nezanedbatelny zdravotny vplyv z automobilovej dopravy ma aj hluk.
Ja mam problem v meste pocut benzinovy motor. Aj u mnohych diesloch je ten hluk velmi nizky.
Citace
- ano, diesel je momentalne na dlhsie vzdialenosti ekologickejsi, ako elektromobilita. Zatial. Podla vyvoja baterii tomu tak byt za 10 rokov nemusi. Aj ked aj spalovacie motory sa neustale vyvijaju. Mimochodom, momentalne najucinnejsie komercne pouzivane spalovacie motory sa pouzivaju v lodnej doprave.
Nemusi a ani el. auta nemusia, lebo dnes su dost o dotaciach. Pockam si.

Citace
A kto este stale neveri, ze to nemam buducnost, najdite si, co chysta VW - vyrobu jednotneho eletromobiloveho podvozku/zakladu, kde sa bude len menit vykon motora a kapacita baterii a bude to pre vsetkych 26 roznych koncernovych nadstavieb. Tusim kapacita bude 25 mil. rocne v EU vyrabanych. Na Slovensku uz sa stava vyroba baterii uz neviem kolko stotisic baterii(sto tisic aut) rocne.
Neverim. Toto tipujem, ze je dovodu fleetovej spotreby a tlaku EU na znivanie emisii. Stale nieosm presveceny, ze elektricke auta su buducnost. Stoji to a pada na bateriach a na sosobe vyroby el. energie. Toto su dve najvecsie otazniky.
Citace
Fakt ma prekvapuje, ze na webe progresivnych ludi, akych by som cakal tu na roote, kde sa sleduju novinky z IT sa stretavam s ludmi, co su informovani len s informaciami lahodiacimi ich spalovaciemu náboženstvu.

Mna fakt prekvapuje u niekoho taketo EV nabozenstvo.

Pravda je niekde u prostred a to prirovnanie s predpovedou pocasia tu celkom sedi.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #142 kdy: 03. 09. 2019, 08:58:02 »
A co rika ten sejdir Musk, jehoz Tesla je uz nekolik let ve ztrate, to uz je uplne jedno.
Jaké to překvapení, že relativně nová firma, která upřednostňuje vývoj a růst, je ve ztrátě...

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #143 kdy: 03. 09. 2019, 09:43:05 »
Tesla model S battery pack 75kWh, pouzite a pry jen 6 mil najeto. A pry je to dobre pro solar, takze s tou baterii neco je v neporadku.

https://www.ebay.com/itm/Tesla-Model-S-Battery-Pack-75-kWh-Capacity-low-miles-great-for-solar/183811813767?hash=item2acc09b187:g:q3YAAOSwcfNcrlJu

708850,- Kc :D


A ted tu o Jenickovi a Marence prosim. 1kWh vyjde na techto POUZITYCH bateriich na 9500,-. Kolik by staly nove?

Takze nejaky z prstu vyvucany graf o poklesu ceny baterii, ktery nahore nekdo postoval, a z ktereho je jeste predikovany pokles ceny baterii na dalsich 10 let, si muzete strcit za klobouk. A co rika ten sejdir Musk, jehoz Tesla je uz nekolik let ve ztrate, to uz je uplne jedno.

9500CZk ~ 400$.

Cena za 1kwh nove baterie je pod 200$. Tolik k te ebay.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #144 kdy: 03. 09. 2019, 09:49:23 »
Mimochodem, nahradni baterie pro Teslu 3 by mely byt mezi 5-7k$.
Měly by ... Což v případě Muskovy firmy může znamenat úplně cokoliv. Tu firmu neživí prodej aut ale vzdušných zámků.

Do tesly je nacpanejch tolik penez ze ta firma snad ani nemuze krachnout. Nakonec to i u tesly skonci "hybridem" - vodikem s malou baterkou na rozjezd/pojezd. Ucinnost vodiku (palivoveho clanku)  je nekde mezi 50 - 60 % , zbytek dale vyuzitelne teplo. Vodik je u vetsiny chemicek odpad a nestabilni vetrniky maji rozumne vyuziti - elektrolyzou mate vodik a kyslik. Oboji vyuzijete.


- Zivotnost Tesla baterii najstarsie sa dozili 800tis km a strata kapacity teraz neviem presne, ci 5, alebo 10%!


A vis jak se toho dosahuje ? Stejne jako u HDD/SSD - uredni kapacita je neco jineho nez skutecna. Ostatne priznal to i sam Musk, kdyz na dalku odemykali tuhle "skrytou kapacitu".

Toho 5 - 10 % poklesu se pak dosahuje velice snadno.

Kit

  • ****
  • 428
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #146 kdy: 03. 09. 2019, 10:18:22 »
A co rika ten sejdir Musk, jehoz Tesla je uz nekolik let ve ztrate, to uz je uplne jedno.
Jaké to překvapení, že relativně nová firma, která upřednostňuje vývoj a růst, je ve ztrátě...

Co je na tom překvapujícího?

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #147 kdy: 03. 09. 2019, 10:28:22 »
Do tesly je nacpanejch tolik penez ze ta firma snad ani nemuze krachnout. Nakonec to i u tesly skonci "hybridem" - vodikem s malou baterkou na rozjezd/pojezd. Ucinnost vodiku (palivoveho clanku)  je nekde mezi 50 - 60 % , zbytek dale vyuzitelne teplo. Vodik je u vetsiny chemicek odpad a nestabilni vetrniky maji rozumne vyuziti - elektrolyzou mate vodik a kyslik. Oboji vyuzijete.

No vodik...ten ma jeste vetsi porodni bolesti nez baterka. Ale jestli si myslite, ze vodik jako "odpad" chemicek nacpete do palivoveho clanku, tak se s tim clankem rozloucite mnohem drive, nez si myslite.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #148 kdy: 03. 09. 2019, 10:28:52 »
A co rika ten sejdir Musk, jehoz Tesla je uz nekolik let ve ztrate, to uz je uplne jedno.
Jaké to překvapení, že relativně nová firma, která upřednostňuje vývoj a růst, je ve ztrátě...

Co je na tom překvapujícího?
No právě! Navážet se do Muska, protože je Tesla ve ztrátě, je asi stejná blbost, jako navážet se do parní lokomotivy, že jezdí na uhlí. To není chyba, to je vlastnost. Když firma investuje do vývoje, sotva může být v plusu.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #149 kdy: 03. 09. 2019, 10:43:02 »
Do tesly je nacpanejch tolik penez ze ta firma snad ani nemuze krachnout. Nakonec to i u tesly skonci "hybridem" - vodikem s malou baterkou na rozjezd/pojezd. Ucinnost vodiku (palivoveho clanku)  je nekde mezi 50 - 60 % , zbytek dale vyuzitelne teplo. Vodik je u vetsiny chemicek odpad a nestabilni vetrniky maji rozumne vyuziti - elektrolyzou mate vodik a kyslik. Oboji vyuzijete.

No vodik...ten ma jeste vetsi porodni bolesti nez baterka. Ale jestli si myslite, ze vodik jako "odpad" chemicek nacpete do palivoveho clanku, tak se s tim clankem rozloucite mnohem drive, nez si myslite.

Mrknete :

https://cz.expensereduction.com/aktuality/ceska-firma-united-hydrogen-v-usa-otevre-zavod-na-kapalny-vodik/

Kyslik si bere palivovy clanek primo ze vzduchu. Pres filtr, samozrejme ...