reklama

Auta na baterky - má to budoucnost?

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #225 kdy: 18. 10. 2019, 23:15:57 »
Do toho eko lobby, nastrcene dievcatko Greta, ...
https://e.dennikn.sk/1616577/preco-muzi-v-strednom-veku-neznasaju-gretu-thunbergovu/
Môj osobný názor je, že je to len viditeľný hlas vedcov. A ak mi napíšete, že nie všetkých, tak ja vám, že väčšiny.

A nějaká data, která by tu většinu doložila? Ne, že by teda většina byla zárukou správnosti.

Jinak to "viditelný hlas" mi připomnělo
Citace
Taky při parkování vypínáte rádio, abyste lépe viděli?
. :D

reklama


PanVP

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #226 kdy: 19. 10. 2019, 00:38:44 »
Nečetl jsem celé téma, takže to tu možná zaznělo.

BATERIE NEMAJÍ BUDOUCNOST, BUDOUCNOST MAJÍ SUPERKONDENZÁTORY!

https://www.youtube.com/watch?v=vWgwYBDSHGo&t=109s

Auto nabité za pár vteřin, životnost jako (celé) auto, funguje i v mrazu, lehčí ovšem rozměrnější, ale chce to ještě deset let vývoje a nabíjení z jaderné elekrárny.

Bláboly typu "síť to neutáhne" jsou skutečně jen bláboly, to jsou věci řešitelné nabitím "mezi-kondenzátorů".

Bude to fungovat takhle:
  • Auto samo zaparkuje do nabíjecího slotu před každým nákupákem
  • Nabíjení by mohlo trvat jen pár sekund, ale to by zbytečně zvyšovalo požadavky na síť a sílu(váhu) kabelů v autě
  • Vyšší použití jádra, celý jih může jezdit na sluníčko
  • Zhruba 30% všech lidí přijde o práci (méně dílů, méně automobilek, masovější a automatizovanější výroba), auta budou chytřejší a vyspělejší
  • Počet automobilek se zredukuje zřejmě na několik hlavních, výroba pokročilé AI a systémů bude pro malou firmu neúnosně drahá

Klidně se mi smějte, že jsem blbej. Budu se vám smát taky  ;D
« Poslední změna: 19. 10. 2019, 00:40:29 od PanVP »

PetrK

  • ****
  • 271
    • Zobrazit profil
Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #227 kdy: 19. 10. 2019, 11:02:27 »
Vyskúšal som si Huinday Ioniq Electric a Skoda Fabia TSI 1.0 a pri ročnom nájazde 15 000km aj s dotáciou nenávratné, teda za 20 rokov. Pri nájazde 50 000 za rok návratné už za 5 rokov. S dotáciou 8 000€. Bez za 8 rokov.

Hyundai electric 130kW
Cena: 900000,- Kc

Kapacita baterek: 39kWh
Prumerna spotreba: 13,8kWh

Optimisticky dojezd: 280km
Realny dojezd: 50km musi byt rezerva -> 230km

Spotrebu na dalnici pri 130kmh vsak pocitejte tak minimalne 20kWh

Optimisticky dojezd na dalnici: 195km
Realny dojezd na dalnici: 50km rezerva -> 145km

Cena elektriny za 1kWh: 4.5,- Kc
Cena elektriny na 100km: 62,- Kc

----------

Skoda Fabia 1.0 TSI 81kWh, zakladni vybava
Cena: 340000,0 Kc

Prumerna spotreba: 6l/100km

Cena benzinu za 1l: 30,- Kc
Cena benzinu na 100km: 180,- Kc

Cena benzinu za 1l bez spotrebni dane: 17,- Kc
Cena benzinu na 100km: 102,- Kc

----------

Zaver at si udela kazdy sam.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #228 kdy: 19. 10. 2019, 23:49:56 »
Do toho eko lobby, nastrcene dievcatko Greta, ...
https://e.dennikn.sk/1616577/preco-muzi-v-strednom-veku-neznasaju-gretu-thunbergovu/
Môj osobný názor je, že je to len viditeľný hlas vedcov. A ak mi napíšete, že nie všetkých, tak ja vám, že väčšiny.

A nějaká data, která by tu většinu doložila? Ne, že by teda většina byla zárukou správnosti.

Jinak to "viditelný hlas" mi připomnělo
Citace
Taky při parkování vypínáte rádio, abyste lépe viděli?
. :D
Vtip výborný! ;D A na pochopenie, že v blízkosti ciest so spaľovacími autami sa žije horšie, ako mimo týchto ciest nepotrebujem dôkazy o vplyve fosílnych palív na CO2 a to na podnebie. Pre mňa je to len bonus. Takže mi je jedno, či je to pravda, alebo nie. Stačí mi, že si to klimatológovia odhlasovali a študovať sa mi ten obor kvôli tomu nechce. Ale Vy môžete. Ak veríte tomu, že "klimatická" lobby má väčší vplyv, ako ropná lobby.  8)

BATERIE NEMAJÍ BUDOUCNOST, BUDOUCNOST MAJÍ SUPERKONDENZÁTORY!
Auto nabité za pár vteřin, životnost jako (celé) auto, funguje i v mrazu, lehčí ovšem rozměrnější, ale chce to ještě deset let vývoje a nabíjení z jaderné elekrárny.
...
Klidně se mi smějte, že jsem blbej. Budu se vám smát taky  ;D
Aj superkapacitory, aj batérie sa vyvíjajú, takže za 10 rokov to môže byť inak. Tesla kúpila firmu na superkapacitory, pretože tie sa teraz určite oplatia na rekuperáciu brzdného výkonu. Ale samozrejme, elektromobily to budú, pretože elektrina sa stále uskladňuje efektívnejšie, ako sa premieňa elektrina na vodík a z neho späť na elektrinu, alebo energiu.

Hyundai electric 130kW
Cena: 900000,- Kc
...
Realny dojezd: 50km musi byt rezerva -> 230km

Cena elektriny za 1kWh: 4.5,- Kc
Cena elektriny na 100km: 62,- Kc

----------

Skoda Fabia 1.0 TSI 81kWh, zakladni vybava
Cena: 340000,0 Kc

Cena benzinu za 1l: 30,- Kc
Cena benzinu na 100km: 180,- Kc

Cena benzinu za 1l bez spotrebni dane: 17,- Kc
Cena benzinu na 100km: 102,- Kc

----------

Zaver at si udela kazdy sam.
Tak už len dodať, že záleží, na čo to auto človek potrebuje. Elektromobil má na diaľnici skutočne spotrebu tých 20kWh/100km a tak je jeho reálna spotreba tam 90Kč/100km čo nie je ďaleko od 102Kč/100km pre pre cenu bez "uhľovodíkovej" dane. Ak ho ale bude prevádzkovať taxislužba s vlastnými nabíjačkami s cenou elektriny blízkou 3Kc/kWh a budú jazdiť 100-200km po meste za deň, tak sa ím to oplatí a ešte viac aj tomu, čo bude nabíjať aj fotovoltaikou a nielen na rýchlonabíjačkách na diaľnici. Na rozdiel od človeka, ktorý jazdí po diaľnici a nevyužil by tak často rekuperáciu pri brzdení.
Odpočítavať spotrebnú daň je zaujímavý spôsob porovnávania nákladov, ako keby si človek mohol vybrať, aký benzín si kúpi. Ale povedzme, že by si mohol vybrať, tak ako si môže niekto zobrať dotáciu na elektromobil. Lenže pri nekonečných zásobách ropy, plus s názormi väčšiny klimatológov, s realitou splodín, na ktorej pochopenie nemusím byť klimatológ sú ceny také, aké sú. Takže cena elektriny na 100km v meste je 62,- Kc a cena benzinu na 100km v meste je nad  180,- Kc.
Zaver at si udela kazdy sam.
Môj záver je: Do mesta na časté jazdenie elektromobil. Na časté jazdy po diaľnici spaľovací motor.

 

reklama