Ta fuka do startéru má v průměru asi 3 milimetry, vede gumovým čudlíkem zespodu, aby případně prosáknutá nebo při brodění nabraná voda mohla zase vytéct. Některé typy startérů, pasující do víc typů aut v různých polohách, mají těchhle odkapů víc, viděl jsem dva i tři.
Alternátor je profukovaný vzduchem po celé svojí délce, protože se musí důkladně chladit po celou dobu běhu motoru. Na rozdíl od startéru, který pracuje jenom chvilku. Ale na kroužcích jiskření moc nevzniká, na rozdíl od komutátoru startéru, kterým procházejí mnohem větší proudy, a navíc se spínají a přerušují, tam to jiskří dost spolehlivě. Jenže do startéru se ty výpary nemají moc jak dostat.
Uzavřený alternátor má například Renault Espace, tam je chlazený vodou. Není to úplně dobrý nápad.
Benzínové výpary jsou relativně bezpečné, protože se dají zapálit jenom v nevelkém rozsahu koncentrací. Na rozdíl od plynu...