Studovat IT ?

jdusizasvym

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #120 kdy: 07. 05. 2018, 08:55:27 »
Tak skola ti predsa dava len prilezitost vyuzit jej zdroje, je na kazdom, ako sa k tomu postavi a ako velmi dotknuty vzdelanim tu skolu opusti. Skola ti, ak mas zaujem a patricny pristup Moze dat fakt hodne, ak chces len prejst, jak noz maslom, tak si clovek ide len pre titul a nemoze vycitat skole, ak ma pocit, ze si toho mohol odniest viac..

Možná může dát hodně, ale jsou metody, které ti dají ještě víc. Problém školy je ten, že přednášky jsou tam příliš dlouhé a člověk není schopen se plnohodnotně soustředit 90 minut, jsou tam chvilky, kdy trochu vypadne. Z toho důvodu někteří učitelé (bohužel jich je stále málo) od tohoto modelu ustupují, protože podle nich je efektivnější sledovat krátký výklad, ale každý den, než jednou za týden přijít na přednášku a nechat si nacpat do hlavy miliardu informací, které mozek ani není schopen najednou zpracovat. Samozřejmě realizace, aby každý den učitel přišel na půl hodinky odvykládat nějaké téma, je problematická. Ale tento problém řeší právě ty videa. Člověk si je může pustit v době, kdy je nejefektivnější a nejsoustředěnější, důležité ale je to, aby se tomu věnoval každý den. Z toho důvodu jsem pak moc nechodil na přednášky a radši si ten čas rozprostřil po celý týden.

Pokud chceš vědět o fungování mozku a učení více, zkus kurz z prestižní univerzity
https://www.coursera.org/learn/learning-how-to-learn/home/welcome


jdusizasvym

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #121 kdy: 07. 05. 2018, 08:59:41 »
Vejška tě neposune, to je vždy o člověku,  ne  o systému. Můžeš mít nejdokonalejší systém, ale když člověk nechce, tak mu ten systém nic nedá. A i naopak, můžeš mít špatný systém, ale pokud člověk chce, tak si informace mimo systém sežene, pokud existujou.. A ony ty informace existujou... Děkuj 21. století, a pomodli se k internetu... Takové množství informací v nějaké knihovně nenajdeš... Jen na internetu...

Bohužel minimálně (a nejen) u nás je školství v tragickém stavu, jen u vysokých škol to nejde tolik vidět. Nicméně i přesto je mnohem jednodušší jít si sednout na zadek na přednášku a poslouchat (příp. jít do knihovny), než se učit z mnohdy pochybných zdrojů internetu. Jednak proto, že ne vše, co člověk najde, je spolehlivé, ne vše je ucelené a ne vše píší lidé, kteří tomu rozumí. Navíc v situaci, kdy často chybí materiály v češtině a někdy je prostě fajn se s učivem seznámit v rodném jazyce. :) (Jinak bych chtěl vidět, jak by mi posloužil internet, pokud bych se chtěl učit teorii automatů / grup / kategorií / množin, v porovnání s knihovnou/knihami... ;) )

Podobná odpověď jako jsem odpovídal mynonovi. K těm zdrojům - mooc kurzy jsou tvořeny i prestižními universitami z celého světa, takže o pochybný zdroj se nejedná. Naopak je to mnohdy lepší zdroj než informace na místní univerzitě, kde mohou být informace zastaralé (někdy i nepravdivé, ale to nebude tak časté).

Pepa

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #122 kdy: 07. 05. 2018, 09:05:49 »
Vejška tě neposune, to je vždy o člověku,  ne  o systému. Můžeš mít nejdokonalejší systém, ale když člověk nechce, tak mu ten systém nic nedá. A i naopak, můžeš mít špatný systém, ale pokud člověk chce, tak si informace mimo systém sežene, pokud existujou.. A ony ty informace existujou... Děkuj 21. století, a pomodli se k internetu... Takové množství informací v nějaké knihovně nenajdeš... Jen na internetu...

Bohužel minimálně (a nejen) u nás je školství v tragickém stavu, jen u vysokých škol to nejde tolik vidět. Nicméně i přesto je mnohem jednodušší jít si sednout na zadek na přednášku a poslouchat (příp. jít do knihovny), než se učit z mnohdy pochybných zdrojů internetu. Jednak proto, že ne vše, co člověk najde, je spolehlivé, ne vše je ucelené a ne vše píší lidé, kteří tomu rozumí. Navíc v situaci, kdy často chybí materiály v češtině a někdy je prostě fajn se s učivem seznámit v rodném jazyce. :) (Jinak bych chtěl vidět, jak by mi posloužil internet, pokud bych se chtěl učit teorii automatů / grup / kategorií / množin, v porovnání s knihovnou/knihami... ;) )

Úplně si to s tím, že je lepší jít na přednášku nemyslím. Na internetu se dají sehnat v AJ kvalitní materiály, často zdarma, někdy za pár korun (10 EUR na Udemy). Myslím, že hodně kurzů třeba na Udemy je ucelených, případně knížek na Amazonu.

Co vidím v poslední době celkem dost, že má význam studovat po malých krůčcích a pravidelně, věnovat studiu třeba 10 minut denně a pravidelně, než jednou za týden dvě hodiny (to se člověk stejně není schopen v dnešní době soustředit).

Přesně tak. Nejdřív se budu deset minut učit přednášku z lineární algebry, pak se budu deset minut učit cviko z lineární algebry, pak se budu deset minut učit přednášku z matematické analýzy, pak se budu deset minut učit cviko z matematické analýzy pak se budu deset minut učit přednášku z diskrétky, pak se budu učit deset minut cviko z diskrétky, pak si budu deset minut číst o tom, jak programovat, pak budu deset minut zkoušet programovat, pak si budu deset minut číst o tom, jak fungujou sítě, pak si budu deset minut číst o tom, jak funguje HW počítačše

A když s tím za 100 minut skončím, tak se začnu věnovat úkolům do téhož. (ideálně po víc než deseti minutách, protože víkend strávený úkolem do analýzy za 7x 10minut neuděláš.)

Pepa

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #123 kdy: 07. 05. 2018, 09:08:58 »
Nebo si můžeš spočítat, za jak dlouho se po deseti minutách naučíš prvácký kurz lineární algebry.
Studenti mu věnují (90minut přednášek + 90 minut cvik + 120 minut úkolů) * (2x 14 týdnů semestru) + učení se na zkoušku. To je 300*28 = 8400 minut, když to učení se na zkoušku zanedbám.
8400 / 70 = 120,
Takže se svýma deseti minutama denně se to budeš učit dva roky.

Neříkám, je potřeba se dál vzdělávat. A deset minut denně je lepší než nic. Ale ani omylem to nestačí na nic serióznějšího.

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #124 kdy: 07. 05. 2018, 09:24:03 »
Možná může dát hodně, ale jsou metody, které ti dají ještě víc. Problém školy je ten, že přednášky jsou tam příliš dlouhé a člověk není schopen se plnohodnotně soustředit 90 minut, jsou tam chvilky, kdy trochu vypadne. Z toho důvodu někteří učitelé (bohužel jich je stále málo) od tohoto modelu ustupují, protože podle nich je efektivnější sledovat krátký výklad, ale každý den, než jednou za týden přijít na přednášku a nechat si nacpat do hlavy miliardu informací, které mozek ani není schopen najednou zpracovat. Samozřejmě realizace, aby každý den učitel přišel na půl hodinky odvykládat nějaké téma, je problematická. Ale tento problém řeší právě ty videa. Člověk si je může pustit v době, kdy je nejefektivnější a nejsoustředěnější, důležité ale je to, aby se tomu věnoval každý den. Z toho důvodu jsem pak moc nechodil na přednášky a radši si ten čas rozprostřil po celý týden.

Pokud chceš vědět o fungování mozku a učení více, zkus kurz z prestižní univerzity
https://www.coursera.org/learn/learning-how-to-learn/home/welcome

Dakujem za tip, o problematike si rad nieco nastudujem :) . To je pravda, ze clovek sa rozhodne neni schopny sustredit 2 hodiny na suvisly vyklad, dokonca sme mali aj 3-hodinove.. Samotny prednasajuci hovorili, ze to je nonsens, ze v civilizovanom svete sa to rozdeli do viacerych prednasok behom tyzdna. Ale ono sa asi ludom nechce ist do, mozno aj preto, ze to je urcite narocna uloha, porozbijat tie ucelene bloky prednasok tak, aby sa ucivo dalo odprednasat po pol hodinach, davalo zmysel a bolo ucelene, asi neni uplne jednoduche sa do toho zmestit. A preto je vyhoda a myslim, ze by sa mnohi mali inspirovat, ze sa niekde prednasky nahravaju a clovek si tie casti, kde nebol schopny udrzat pozornost dopozera doma. Asi to nie je idealne riesenie, ale zase lepsie, ako nic.


jdusizasvym

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #125 kdy: 07. 05. 2018, 09:25:48 »
Vejška tě neposune, to je vždy o člověku,  ne  o systému. Můžeš mít nejdokonalejší systém, ale když člověk nechce, tak mu ten systém nic nedá. A i naopak, můžeš mít špatný systém, ale pokud člověk chce, tak si informace mimo systém sežene, pokud existujou.. A ony ty informace existujou... Děkuj 21. století, a pomodli se k internetu... Takové množství informací v nějaké knihovně nenajdeš... Jen na internetu...

Bohužel minimálně (a nejen) u nás je školství v tragickém stavu, jen u vysokých škol to nejde tolik vidět. Nicméně i přesto je mnohem jednodušší jít si sednout na zadek na přednášku a poslouchat (příp. jít do knihovny), než se učit z mnohdy pochybných zdrojů internetu. Jednak proto, že ne vše, co člověk najde, je spolehlivé, ne vše je ucelené a ne vše píší lidé, kteří tomu rozumí. Navíc v situaci, kdy často chybí materiály v češtině a někdy je prostě fajn se s učivem seznámit v rodném jazyce. :) (Jinak bych chtěl vidět, jak by mi posloužil internet, pokud bych se chtěl učit teorii automatů / grup / kategorií / množin, v porovnání s knihovnou/knihami... ;) )

Úplně si to s tím, že je lepší jít na přednášku nemyslím. Na internetu se dají sehnat v AJ kvalitní materiály, často zdarma, někdy za pár korun (10 EUR na Udemy). Myslím, že hodně kurzů třeba na Udemy je ucelených, případně knížek na Amazonu.

Co vidím v poslední době celkem dost, že má význam studovat po malých krůčcích a pravidelně, věnovat studiu třeba 10 minut denně a pravidelně, než jednou za týden dvě hodiny (to se člověk stejně není schopen v dnešní době soustředit).

Přesně tak. Nejdřív se budu deset minut učit přednášku z lineární algebry, pak se budu deset minut učit cviko z lineární algebry, pak se budu deset minut učit přednášku z matematické analýzy, pak se budu deset minut učit cviko z matematické analýzy pak se budu deset minut učit přednášku z diskrétky, pak se budu učit deset minut cviko z diskrétky, pak si budu deset minut číst o tom, jak programovat, pak budu deset minut zkoušet programovat, pak si budu deset minut číst o tom, jak fungujou sítě, pak si budu deset minut číst o tom, jak funguje HW počítačše

A když s tím za 100 minut skončím, tak se začnu věnovat úkolům do téhož. (ideálně po víc než deseti minutách, protože víkend strávený úkolem do analýzy za 7x 10minut neuděláš.)

Ano, tak nějak podobně to funguje. Akorát nikde není striktně řečeno, že to musí být 10 minut. Jednou ta podkapitola trvá 10 minut, jindy 25 minut, proto to omezuji množstvím práce (naimplementuji tyhle 4 funkce a pak si půjdu dát kafe). Cvičení zaberou více času než teorie, ale nikdy nepřekračuji hodinu, po hodině následuje povinné protažení těla a přestávka, aby mozek přepnul ze soustředěného stavu do relaxačního stavu. Aby si mozek něco osvojil, potřebuje denní opakování, jednou týdně řešit lineární algebru tím, že zajdu na přednášku a pak na cviko nemá takový efekt...

Pepa

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #126 kdy: 07. 05. 2018, 10:29:45 »
jdusizasvym
Až na to, že tu lingebru řešíš minimálně třikrát týdně.
Jednou na přednášce, jednou na cviku, a potom když děláš úkoly.

No, a já ti říkám, že
1) to, jak dlouho to budeš studovat než se to naučíš závisí na tom, kolik tomu v průměru denně věnuješ.
2) Rozdělovat látku po půl hodinách je blbost. Snažíme se lidem prodat iluzi, že půl hodiny denně něco řeší.Chodili jste vůbec na vysokou? Pokud je studentům potřeba předat 13x 90minut přednášek a 8x 90 minut cvičení týdně, aby se za ten semestr něco naučili, tak to znamená, že na pracovní den připadá rovných (39+24)/5 = 12.6 půlhodin výkladu. Můžete si vybrat, jak to nařezat. Tři hodiny předmětu v kuse nebo mít hned tentý den přednášku a cvičení není ideál. Mít ale v jeden den dvanáct předmětů je prostě blbost.
Krom toho mít na předmět půl hodiny znamená, že většinu důkazů studenti uslyší rozdělené nejmíň na dvě části. A to je fakt na pytel.


Můžeš mít denně jen půl hodiny lineární algebry, ale za týden prostě musíš stihnout stejné množ
Prodáváme iluzi, že vás chvilka denně spasí.

Pepa

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #127 kdy: 07. 05. 2018, 10:32:37 »
Ještě bych se zeptal na jednu otázku:
Když programujete, tak to taky děláte tak, že půl hodiny programujete a pak se jdete protáhnout?

Pepa

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #128 kdy: 07. 05. 2018, 10:38:12 »
pardon. špatné konstanty. 13x 45minut + 8x 45minut, takže ty výsledky jsou poloviční. To co jsem řekl ale stále platí...

Kiwi

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #129 kdy: 07. 05. 2018, 10:50:11 »
.. Jednak proto, že ne vše, co člověk najde, je spolehlivé, ne vše je ucelené a ne vše píší lidé, kteří tomu rozumí. Navíc v situaci, kdy často chybí materiály v češtině a někdy je prostě fajn se s učivem seznámit v rodném jazyce. :) (Jinak bych chtěl vidět, jak by mi posloužil internet, pokud bych se chtěl učit teorii automatů / grup / kategorií / množin, v porovnání s knihovnou/knihami... ;) )

Je pravda, clovek sa knihy nespyta dodatocne informacie, len ta cestina/slovencina mi pri vyuke vadi. Miesto toho, aby sa prednasky robili v anglictine, tak si prednasajuci vymyslaju "irecite" pojmy a ani diva svina im potom nerozumie.
To je překvápko, že v ČR/SR se přednáší česky/slovensky a že máme vlastní terminologii, úplně stejně, jako třeba francouzština, němčina, ruština, španělština...

Možná může dát hodně, ale jsou metody, které ti dají ještě víc. Problém školy je ten, že přednášky jsou tam příliš dlouhé a člověk není schopen se plnohodnotně soustředit 90 minut, jsou tam chvilky, kdy trochu vypadne.
Božínku, i vy chudinky! Dříve lidé jako vy prostě chodili do učení, věnovat se něčemu manuálnímu, na co stačili. Dnes tam chodí jen naprostí idioti a podle toho to řemeslo taky vypadá. Zatímco lidé jako vy chodí do IT - a podle toho to pak bohužel taky vypadá.

A zase dokola, co jsem tu už psal - neudržíš pozornost, ale protože jsi přesvědčený o své genialitě, kterou přeci nikdo jiný nemůže překonávat, tak to zobecníš na "nikdo neudrží pozornost". Nerozumíš terminologii, která tu byla dávno před tím, než ses narodil, tak jí přece nemůže rozumět nikdo. Já jsem geniální, proto je škola k ničemu, protože mou genialitu nechápe, všichni se ze mě pos...e!

To mi vysvětlete, jak je možné, že za nás se to zvládalo? Že po tom počátečním šoku jsme si zvykli na stominutové bloky. Že jsme se dokázali naučit terminologii jak česky, tak anglicky a často i rusky (protože ruské literatury tu byly plné knihovny). Co umíte navíc oproti dřívějším generacím, čehož studium vám brání se plnohodnotně věnovat tomu, co se po vás chce na škole? A proč nebrečí studenti medicíny nebo práv, že se hodinu a půl prostě nedokážou soustředit a že už jsou geniální tak, jak přišli a škola je akorát omezuje? Jestli ono to nebude nějak souviset s tím, že tyto školy si zatím ještě z uchazečů vybírají ty nejlepší, zatímco techniky berou každého, aby tam vůbec někdo studoval, takže logicky tam je větší zastoupení odpadu. Který pak brečí, že to nedává a jak jsou všichni okolo oproti němu hloupí. Dobu, kdy i techniky si vybíraly, jsem nezažil, ale za nás se to aspoň v průběhu prvního semestru nemilosrdně vyházelo. Dnes se vymýšlí, jak i opici dovést k diplomu.

jdusizasvym

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #130 kdy: 07. 05. 2018, 11:04:04 »
jdusizasvym
Až na to, že tu lingebru řešíš minimálně třikrát týdně.
Jednou na přednášce, jednou na cviku, a potom když děláš úkoly.

No, a já ti říkám, že
1) to, jak dlouho to budeš studovat než se to naučíš závisí na tom, kolik tomu v průměru denně věnuješ.
2) Rozdělovat látku po půl hodinách je blbost. Snažíme se lidem prodat iluzi, že půl hodiny denně něco řeší.Chodili jste vůbec na vysokou? Pokud je studentům potřeba předat 13x 90minut přednášek a 8x 90 minut cvičení týdně, aby se za ten semestr něco naučili, tak to znamená, že na pracovní den připadá rovných (39+24)/5 = 12.6 půlhodin výkladu. Můžete si vybrat, jak to nařezat. Tři hodiny předmětu v kuse nebo mít hned tentý den přednášku a cvičení není ideál. Mít ale v jeden den dvanáct předmětů je prostě blbost.
Krom toho mít na předmět půl hodiny znamená, že většinu důkazů studenti uslyší rozdělené nejmíň na dvě části. A to je fakt na pytel.


Můžeš mít denně jen půl hodiny lineární algebry, ale za týden prostě musíš stihnout stejné množ
Prodáváme iluzi, že vás chvilka denně spasí.

Chyba je těch 12 předmětů. Nevím kam jsi chodil do školy ty, ale u nás bylo maximálně 5 předmětů za semestr, aby to dalo 30 kreditů. A jinak časově - buď se učíš jednou týdně a za ten týden spoustu věcí zapomeneš, nebo se věnuješ předmětu každý den a zapomeneš z předchozího dne jen pár informací => Důležité pro učení je (skoro) každý den se tomu předmětu věnovat. Déle to pak i vydrží v paměti. A nakonec strávíš předmětem o něco méně času se stejným výsledkem, jako někdo, kdo se předmětu věnoval jednou týdně a musel každý týden se rozpomenout, co vlastně minulý týden řešil. Kdyby existovalo něco jako křivka zapomínání, byla by to klesající funkce.

A ano, na VŠ jsem chodil. A vím, co mi tam fungovalo a co nefungovalo. A z předmětů, u kterých byly video přednášky, jsem si odnesl nejvíc. Naopak z předmětů, kde byla přednáška a cvičení v jeden den, jsem si odnesl minimum informací.

Ještě bych se zeptal na jednu otázku:
Když programujete, tak to taky děláte tak, že půl hodiny programujete a pak se jdete protáhnout?

No jasně, např. 30 - 45 minut programuji (přesně to neměřím, ale je dobré to nepřetahovat přes hodinu) a pak se jdu projít na 5 minut po zahradě, nebo ven (pokud programuji v práci) a trochu narovnám páteř a zrelaxuji mozek. Programování způsobuje nemoci z povolání, proto ta prevence. Dobré je, že mozek pracuje podvědomě pořád, i když vědomě odpočívá, takže těch pět minut je pořád pět pracovních, takže ani neodečítám čas.

jdusizasvym

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #131 kdy: 07. 05. 2018, 11:17:30 »
.. Jednak proto, že ne vše, co člověk najde, je spolehlivé, ne vše je ucelené a ne vše píší lidé, kteří tomu rozumí. Navíc v situaci, kdy často chybí materiály v češtině a někdy je prostě fajn se s učivem seznámit v rodném jazyce. :) (Jinak bych chtěl vidět, jak by mi posloužil internet, pokud bych se chtěl učit teorii automatů / grup / kategorií / množin, v porovnání s knihovnou/knihami... ;) )

Je pravda, clovek sa knihy nespyta dodatocne informacie, len ta cestina/slovencina mi pri vyuke vadi. Miesto toho, aby sa prednasky robili v anglictine, tak si prednasajuci vymyslaju "irecite" pojmy a ani diva svina im potom nerozumie.
To je překvápko, že v ČR/SR se přednáší česky/slovensky a že máme vlastní terminologii, úplně stejně, jako třeba francouzština, němčina, ruština, španělština...

Možná může dát hodně, ale jsou metody, které ti dají ještě víc. Problém školy je ten, že přednášky jsou tam příliš dlouhé a člověk není schopen se plnohodnotně soustředit 90 minut, jsou tam chvilky, kdy trochu vypadne.
Božínku, i vy chudinky! Dříve lidé jako vy prostě chodili do učení, věnovat se něčemu manuálnímu, na co stačili. Dnes tam chodí jen naprostí idioti a podle toho to řemeslo taky vypadá. Zatímco lidé jako vy chodí do IT - a podle toho to pak bohužel taky vypadá.

A zase dokola, co jsem tu už psal - neudržíš pozornost, ale protože jsi přesvědčený o své genialitě, kterou přeci nikdo jiný nemůže překonávat, tak to zobecníš na "nikdo neudrží pozornost". Nerozumíš terminologii, která tu byla dávno před tím, než ses narodil, tak jí přece nemůže rozumět nikdo. Já jsem geniální, proto je škola k ničemu, protože mou genialitu nechápe, všichni se ze mě pos...e!

To mi vysvětlete, jak je možné, že za nás se to zvládalo? Že po tom počátečním šoku jsme si zvykli na stominutové bloky. Že jsme se dokázali naučit terminologii jak česky, tak anglicky a často i rusky (protože ruské literatury tu byly plné knihovny). Co umíte navíc oproti dřívějším generacím, čehož studium vám brání se plnohodnotně věnovat tomu, co se po vás chce na škole? A proč nebrečí studenti medicíny nebo práv, že se hodinu a půl prostě nedokážou soustředit a že už jsou geniální tak, jak přišli a škola je akorát omezuje? Jestli ono to nebude nějak souviset s tím, že tyto školy si zatím ještě z uchazečů vybírají ty nejlepší, zatímco techniky berou každého, aby tam vůbec někdo studoval, takže logicky tam je větší zastoupení odpadu. Který pak brečí, že to nedává a jak jsou všichni okolo oproti němu hloupí. Dobu, kdy i techniky si vybíraly, jsem nezažil, ale za nás se to aspoň v průběhu prvního semestru nemilosrdně vyházelo. Dnes se vymýšlí, jak i opici dovést k diplomu.

Nemáš argumenty, tak se uchyluješ k invektivám? Hadr na hlavu člověče, máš Dunning-Krugera  8) Kde jsem psal, že to nedávám? Jen tvrdím, že ten systém by mohl fungovat lépe. Pozornost neudrží 90 minut téměř nikdo, na to jsou i vědecké studie - pokud tě to zajímá, koukni na scholar.google.com. Proč fungovat neefektivně, když mohu fungovat efektivně? A ani nemusím být genius, stačí mi průměrný mozek a strategie, která funguje lépe.

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #132 kdy: 07. 05. 2018, 12:24:00 »
Nemáš argumenty, tak se uchyluješ k invektivám? Hadr na hlavu člověče, máš Dunning-Krugera  8) Kde jsem psal, že to nedávám? Jen tvrdím, že ten systém by mohl fungovat lépe. Pozornost neudrží 90 minut téměř nikdo, na to jsou i vědecké studie - pokud tě to zajímá, koukni na scholar.google.com. Proč fungovat neefektivně, když mohu fungovat efektivně? A ani nemusím být genius, stačí mi průměrný mozek a strategie, která funguje lépe.

Nechcem sa vam do toho moc miesat, ale by som len dodal, ze este by bolo mozne udrzat tu pozornost tych 90 minut, akurat je trosku problem, ze potom mas  5-10 min, aby sa clovek presunul na dalsiu prednasku, kde absolvuje dalsich 90 a potom na 2-3. prednaske to uz moze byt trochu problem, udrzat pozornost po celu dobu.. ale je fajn, ak vie do toho prednasajuci, aj to umoznuje preberana latka, zakomponovat aj naku oddychovu aktivitu, napr kahoot sa mi velmi lubil, clovek si zasutazi, zopakuje a ujasni, o com bola rec..

Kiwi

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #133 kdy: 07. 05. 2018, 13:09:27 »
.. Jednak proto, že ne vše, co člověk najde, je spolehlivé, ne vše je ucelené a ne vše píší lidé, kteří tomu rozumí. Navíc v situaci, kdy často chybí materiály v češtině a někdy je prostě fajn se s učivem seznámit v rodném jazyce. :) (Jinak bych chtěl vidět, jak by mi posloužil internet, pokud bych se chtěl učit teorii automatů / grup / kategorií / množin, v porovnání s knihovnou/knihami... ;) )

Je pravda, clovek sa knihy nespyta dodatocne informacie, len ta cestina/slovencina mi pri vyuke vadi. Miesto toho, aby sa prednasky robili v anglictine, tak si prednasajuci vymyslaju "irecite" pojmy a ani diva svina im potom nerozumie.
To je překvápko, že v ČR/SR se přednáší česky/slovensky a že máme vlastní terminologii, úplně stejně, jako třeba francouzština, němčina, ruština, španělština...

Možná může dát hodně, ale jsou metody, které ti dají ještě víc. Problém školy je ten, že přednášky jsou tam příliš dlouhé a člověk není schopen se plnohodnotně soustředit 90 minut, jsou tam chvilky, kdy trochu vypadne.
Božínku, i vy chudinky! Dříve lidé jako vy prostě chodili do učení, věnovat se něčemu manuálnímu, na co stačili. Dnes tam chodí jen naprostí idioti a podle toho to řemeslo taky vypadá. Zatímco lidé jako vy chodí do IT - a podle toho to pak bohužel taky vypadá.

A zase dokola, co jsem tu už psal - neudržíš pozornost, ale protože jsi přesvědčený o své genialitě, kterou přeci nikdo jiný nemůže překonávat, tak to zobecníš na "nikdo neudrží pozornost". Nerozumíš terminologii, která tu byla dávno před tím, než ses narodil, tak jí přece nemůže rozumět nikdo. Já jsem geniální, proto je škola k ničemu, protože mou genialitu nechápe, všichni se ze mě pos...e!

To mi vysvětlete, jak je možné, že za nás se to zvládalo? Že po tom počátečním šoku jsme si zvykli na stominutové bloky. Že jsme se dokázali naučit terminologii jak česky, tak anglicky a často i rusky (protože ruské literatury tu byly plné knihovny). Co umíte navíc oproti dřívějším generacím, čehož studium vám brání se plnohodnotně věnovat tomu, co se po vás chce na škole? A proč nebrečí studenti medicíny nebo práv, že se hodinu a půl prostě nedokážou soustředit a že už jsou geniální tak, jak přišli a škola je akorát omezuje? Jestli ono to nebude nějak souviset s tím, že tyto školy si zatím ještě z uchazečů vybírají ty nejlepší, zatímco techniky berou každého, aby tam vůbec někdo studoval, takže logicky tam je větší zastoupení odpadu. Který pak brečí, že to nedává a jak jsou všichni okolo oproti němu hloupí. Dobu, kdy i techniky si vybíraly, jsem nezažil, ale za nás se to aspoň v průběhu prvního semestru nemilosrdně vyházelo. Dnes se vymýšlí, jak i opici dovést k diplomu.

Nemáš argumenty, tak se uchyluješ k invektivám? Hadr na hlavu člověče, máš Dunning-Krugera  8) Kde jsem psal, že to nedávám? Jen tvrdím, že ten systém by mohl fungovat lépe. Pozornost neudrží 90 minut téměř nikdo, na to jsou i vědecké studie - pokud tě to zajímá, koukni na scholar.google.com. Proč fungovat neefektivně, když mohu fungovat efektivně? A ani nemusím být genius, stačí mi průměrný mozek a strategie, která funguje lépe.
Tak nebreč. Zvládaly to celé generace před tebou, tak nevykládej, že to nezvládne skoro nikdo. Na to jsem opravdu alergický. Ta vaše generace vyniká snad jedině v hledání výmluv, proč něco nejde. To je samý dysgrafik, dyskalkulik, hyperaktivní, trpící prokrastinací, každý potřebuje speciální zacházení a úlevy, samá "vědecká" studie, podle nichž je vlastně zhola nemožné, abych se za někdejších podmínek vůbec dožil dospělosti a ještě pak vystudoval.

I kdyby se na straně škol za posledních 100 let nezměnilo vůbec nic, tak výdobytky technického pokroku umožňují současným studentům tím studiem projít mnohem snadněji za použití počítačů, internetu, mobilů apod. než jejich předchůdcům, kteří byli odkázáni na knihovny, rýsovací prkna a tabulky, do Prahy se autobus motal po okreskách 2x tak dlouho než dnes, vlak jel průměrně 70 a k obstarání potravin jste museli obejít několik obchodů místo jednoho supermarketu na každém rohu. Logicky, pokud by školy měly zachovat svou náročnost, měly by zvážit, že informace jsou současným studentům mnohem dostupnější, mnoho úkolů je časově méně náročných díky počítačům, celkově máte víc času, takže by toho po vás vlastně měly chtít ještě víc než po vašich předchůdcích. Ve skutečnosti se toho chce po studentech čím dál méně a oni toho čím dál méně zvládají. A ještě brečí a neustále blemcají těm, kteří to zvládli dávno před nimi, že je vědecky dokázáno, že to zvládnout nejde.

jdusizasvym

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #134 kdy: 07. 05. 2018, 13:41:21 »
.. Jednak proto, že ne vše, co člověk najde, je spolehlivé, ne vše je ucelené a ne vše píší lidé, kteří tomu rozumí. Navíc v situaci, kdy často chybí materiály v češtině a někdy je prostě fajn se s učivem seznámit v rodném jazyce. :) (Jinak bych chtěl vidět, jak by mi posloužil internet, pokud bych se chtěl učit teorii automatů / grup / kategorií / množin, v porovnání s knihovnou/knihami... ;) )

Je pravda, clovek sa knihy nespyta dodatocne informacie, len ta cestina/slovencina mi pri vyuke vadi. Miesto toho, aby sa prednasky robili v anglictine, tak si prednasajuci vymyslaju "irecite" pojmy a ani diva svina im potom nerozumie.
To je překvápko, že v ČR/SR se přednáší česky/slovensky a že máme vlastní terminologii, úplně stejně, jako třeba francouzština, němčina, ruština, španělština...

Možná může dát hodně, ale jsou metody, které ti dají ještě víc. Problém školy je ten, že přednášky jsou tam příliš dlouhé a člověk není schopen se plnohodnotně soustředit 90 minut, jsou tam chvilky, kdy trochu vypadne.
Božínku, i vy chudinky! Dříve lidé jako vy prostě chodili do učení, věnovat se něčemu manuálnímu, na co stačili. Dnes tam chodí jen naprostí idioti a podle toho to řemeslo taky vypadá. Zatímco lidé jako vy chodí do IT - a podle toho to pak bohužel taky vypadá.

A zase dokola, co jsem tu už psal - neudržíš pozornost, ale protože jsi přesvědčený o své genialitě, kterou přeci nikdo jiný nemůže překonávat, tak to zobecníš na "nikdo neudrží pozornost". Nerozumíš terminologii, která tu byla dávno před tím, než ses narodil, tak jí přece nemůže rozumět nikdo. Já jsem geniální, proto je škola k ničemu, protože mou genialitu nechápe, všichni se ze mě pos...e!

To mi vysvětlete, jak je možné, že za nás se to zvládalo? Že po tom počátečním šoku jsme si zvykli na stominutové bloky. Že jsme se dokázali naučit terminologii jak česky, tak anglicky a často i rusky (protože ruské literatury tu byly plné knihovny). Co umíte navíc oproti dřívějším generacím, čehož studium vám brání se plnohodnotně věnovat tomu, co se po vás chce na škole? A proč nebrečí studenti medicíny nebo práv, že se hodinu a půl prostě nedokážou soustředit a že už jsou geniální tak, jak přišli a škola je akorát omezuje? Jestli ono to nebude nějak souviset s tím, že tyto školy si zatím ještě z uchazečů vybírají ty nejlepší, zatímco techniky berou každého, aby tam vůbec někdo studoval, takže logicky tam je větší zastoupení odpadu. Který pak brečí, že to nedává a jak jsou všichni okolo oproti němu hloupí. Dobu, kdy i techniky si vybíraly, jsem nezažil, ale za nás se to aspoň v průběhu prvního semestru nemilosrdně vyházelo. Dnes se vymýšlí, jak i opici dovést k diplomu.

Nemáš argumenty, tak se uchyluješ k invektivám? Hadr na hlavu člověče, máš Dunning-Krugera  8) Kde jsem psal, že to nedávám? Jen tvrdím, že ten systém by mohl fungovat lépe. Pozornost neudrží 90 minut téměř nikdo, na to jsou i vědecké studie - pokud tě to zajímá, koukni na scholar.google.com. Proč fungovat neefektivně, když mohu fungovat efektivně? A ani nemusím být genius, stačí mi průměrný mozek a strategie, která funguje lépe.
Tak nebreč. Zvládaly to celé generace před tebou, tak nevykládej, že to nezvládne skoro nikdo. Na to jsem opravdu alergický. Ta vaše generace vyniká snad jedině v hledání výmluv, proč něco nejde. To je samý dysgrafik, dyskalkulik, hyperaktivní, trpící prokrastinací, každý potřebuje speciální zacházení a úlevy, samá "vědecká" studie, podle nichž je vlastně zhola nemožné, abych se za někdejších podmínek vůbec dožil dospělosti a ještě pak vystudoval.

I kdyby se na straně škol za posledních 100 let nezměnilo vůbec nic, tak výdobytky technického pokroku umožňují současným studentům tím studiem projít mnohem snadněji za použití počítačů, internetu, mobilů apod. než jejich předchůdcům, kteří byli odkázáni na knihovny, rýsovací prkna a tabulky, do Prahy se autobus motal po okreskách 2x tak dlouho než dnes, vlak jel průměrně 70 a k obstarání potravin jste museli obejít několik obchodů místo jednoho supermarketu na každém rohu. Logicky, pokud by školy měly zachovat svou náročnost, měly by zvážit, že informace jsou současným studentům mnohem dostupnější, mnoho úkolů je časově méně náročných díky počítačům, celkově máte víc času, takže by toho po vás vlastně měly chtít ještě víc než po vašich předchůdcích. Ve skutečnosti se toho chce po studentech čím dál méně a oni toho čím dál méně zvládají. A ještě brečí a neustále blemcají těm, kteří to zvládli dávno před nimi, že je vědecky dokázáno, že to zvládnout nejde.

 ;D A pak kdo brečí... A ne, vy jste nebyli geniální generace, co všechno zvládla a my nejsme hloupější generace. Přednášky byly pro vás podobně náročné ale s tím tehdy nešlo nic dělat, protože technika nebyla tak napřed. Dnes ale je a když je možnost reformovat systém díky technice, tak by se reformovat měl. Ve Finsku a v Kanadě se reformoval a studenti z těchto zemí mají nejlepší výsledky. ČR naopak klesá, protože se školství nereformuje a jediné alternativy, které existují, jsou pochybné Montesorri, kdy se děti a studenti mají učit jen a pouze, pokud chtějí sami - což je samozřejmě pitomost, s tímhle systémem nám vyroste maximálně tak Kiwi...

 Jinak generace jsou stále stejné. To jen staří dědkové, kteří nestíhají dobu v seniorské věku pořád nadávají, jak ta mladší generace stojí za prd, protože oni sami si nejsou ochotni připustit, že patří do starého železa. Čest pokrokovým seniorum, kteří si nestěžují, jak to tenkrát měli těžší, protože chápou, že technický pokrok má nějaké trvání a vše nešlo objevit za jejich dětství ... Proto nyní zde tesám mezi jedničky a nuly a přísáhám, že pokud se dožiji dědkovského věku, nebudu fňukat, jak ta naše mladá generace sbírá informace jednoduše z mikročipu, který mají připojený k palici, zatímco já musel v roce 2018 všechno pracně hledat na internetu. Jak oni poznávají hvězdy a planety ve virtuální realitě, zatímco já je musel poznávat v roce 2018 skrz videa a Stellarium. Protože chápu, že vše nelze objevit během mého mládí.