Studovat IT ?

Pepa

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #105 kdy: 06. 05. 2018, 00:31:20 »
Se spoluzaky jsi se nebavil, nezajimal jsi se, co delali vyucujici, kdyz neucili, do knihovny jsi nechodil, predmety mimo studijni plan sis nezapsal...

Když chodíš do školy, kde polovina spolužáků jsou autisté, tak tam těžko navážeš sociální interakce. Pro ně sociální interakce prostě neexistují. Co dělají vyučující mi je tak trochu u ******. Proč bych měl chodit do knihovny, jsem člověk budoucnosti, ne minulosti. Předměty mimo studijní plán jsem si zapsal, bohužel tam člověk narazí na tu nedostatečnou úroveň. Fakta jsou taková, že v práci jsem se naučil více než ve škole, což je dost tristní když vezmu v úvahu, že primárním cílem školy je studenty něco naučit a primárním cílem firmy je vydělat prachy. To jen dokazuje, jak školství v ČR je úplně v píči a nikdo s tím nic neudělá. Podhodnocené školství? Nasrat jako, řepka podpořená dotacemi vydělá Capo di Tuti capi Babišovi a Consiglierovi Faltýnkovi víc...

Trolling detected.

Mimochodem, tu frustraci z volitelných předmětů chápu. Je těžké si vybrat volitelný předmět, když se člověk naprosto nezajímá, kteří vyučující dělají něco zajímavého.


jdusizasvym

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #106 kdy: 06. 05. 2018, 08:36:30 »
Se spoluzaky jsi se nebavil, nezajimal jsi se, co delali vyucujici, kdyz neucili, do knihovny jsi nechodil, predmety mimo studijni plan sis nezapsal...

Když chodíš do školy, kde polovina spolužáků jsou autisté, tak tam těžko navážeš sociální interakce. Pro ně sociální interakce prostě neexistují. Co dělají vyučující mi je tak trochu u ******. Proč bych měl chodit do knihovny, jsem člověk budoucnosti, ne minulosti. Předměty mimo studijní plán jsem si zapsal, bohužel tam člověk narazí na tu nedostatečnou úroveň. Fakta jsou taková, že v práci jsem se naučil více než ve škole, což je dost tristní když vezmu v úvahu, že primárním cílem školy je studenty něco naučit a primárním cílem firmy je vydělat prachy. To jen dokazuje, jak školství v ČR je úplně v píči a nikdo s tím nic neudělá. Podhodnocené školství? Nasrat jako, řepka podpořená dotacemi vydělá Capo di Tuti capi Babišovi a Consiglierovi Faltýnkovi víc...

Trolling detected.

Mimochodem, tu frustraci z volitelných předmětů chápu. Je těžké si vybrat volitelný předmět, když se člověk naprosto nezajímá, kteří vyučující dělají něco zajímavého.

Co znamená Trolling detected? Že budeš trollit? Pokud začneš trollit, tak pak nevidím smysl v debatě pokračovat. Sorry jako.

Jinak nevidím smysl v aktivním vyhledávání toho, co který profesor dělá a o co se zajímá. Ani si nepamatuji nikoho ze spolužáků, kdo by se též aktivně zajímal. My měli dost svých starostí, pokud učitel chtěl, abychom o něm něco věděli, tak se nám představil na přednášce, cvičení (Dobrý den, jsem doktorand xyz, studuji na škole doktorské studium, ve firmě jsem nikdy nemakal ale mám úžasné teoretické základy v oboru abc. Takže vás budu mít na cvičení.). Již jsem tento problém psal do ankety ale odpověď děkana i garanta byla stejná - jsme výzkumná fakulta, učíme jen čistou teorii a naši učitelé nemusí vědět, jak to chodí ve firmách...

Na závěr k tomu označování (ztučnění) textu. Tak nějak jsem doufal, že hyperbolu ztučňovat nemusím, že je z textu jasně zřetelná už tím, jak je napsaná. Ale tak dobře...  ;)

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #107 kdy: 06. 05. 2018, 09:54:38 »
hochu spousta lidí tadymá nějakejten titul a protožejeto stálo spustu úsilí a $$$ kdyžjich zrovna měli málo takto proně má nějakoutu pomyslnou hodnotu kterouto ovšem reálně nemá 8) mnohem lepší jesi titul koupit stojíto sice víc $$$ ale ušetříse spoustačasu 8) 8) 8) zapět deset let silidi budou kupovat tituli uplně běžně jako noviny v trafice  8) 8) 8)
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
8) 8) 8)  hoši víc jak 50% těch smajlů jsou v rámci gender equality příslušníci LGBDSM minority  8) 8) 8)
8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

q@v.cz

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #108 kdy: 06. 05. 2018, 13:34:56 »
Bc je dostatečné pro 99% úkolů se kterými se setkáš v R&D praxi, pokud nechceš být vědec. Nicméně v té praxi musíš makat, po absolvování školy ještě téměř nic neumíš.

Mám Bc z Fakulty Mechatroniky na TUL a běžně se setkávám s FELáky od Bc až po PhD. Někteří jsou schopnější než já, jiní méně. Nějaký technický základ je užitečný, ale je to víc o tobě. A jazyky jsou stejně důležité, jako technické know-how.

Pepa

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #109 kdy: 06. 05. 2018, 16:36:10 »
Se spoluzaky jsi se nebavil, nezajimal jsi se, co delali vyucujici, kdyz neucili, do knihovny jsi nechodil, predmety mimo studijni plan sis nezapsal...

Když chodíš do školy, kde polovina spolužáků jsou autisté, tak tam těžko navážeš sociální interakce. Pro ně sociální interakce prostě neexistují. Co dělají vyučující mi je tak trochu u ******. Proč bych měl chodit do knihovny, jsem člověk budoucnosti, ne minulosti. Předměty mimo studijní plán jsem si zapsal, bohužel tam člověk narazí na tu nedostatečnou úroveň. Fakta jsou taková, že v práci jsem se naučil více než ve škole, což je dost tristní když vezmu v úvahu, že primárním cílem školy je studenty něco naučit a primárním cílem firmy je vydělat prachy. To jen dokazuje, jak školství v ČR je úplně v píči a nikdo s tím nic neudělá. Podhodnocené školství? Nasrat jako, řepka podpořená dotacemi vydělá Capo di Tuti capi Babišovi a Consiglierovi Faltýnkovi víc...

Trolling detected.

Mimochodem, tu frustraci z volitelných předmětů chápu. Je těžké si vybrat volitelný předmět, když se člověk naprosto nezajímá, kteří vyučující dělají něco zajímavého.

Co znamená Trolling detected? Že budeš trollit? Pokud začneš trollit, tak pak nevidím smysl v debatě pokračovat. Sorry jako.

Jinak nevidím smysl v aktivním vyhledávání toho, co který profesor dělá a o co se zajímá. Ani si nepamatuji nikoho ze spolužáků, kdo by se též aktivně zajímal. My měli dost svých starostí, pokud učitel chtěl, abychom o něm něco věděli, tak se nám představil na přednášce, cvičení (Dobrý den, jsem doktorand xyz, studuji na škole doktorské studium, ve firmě jsem nikdy nemakal ale mám úžasné teoretické základy v oboru abc. Takže vás budu mít na cvičení.). Již jsem tento problém psal do ankety ale odpověď děkana i garanta byla stejná - jsme výzkumná fakulta, učíme jen čistou teorii a naši učitelé nemusí vědět, jak to chodí ve firmách...

Na závěr k tomu označování (ztučnění) textu. Tak nějak jsem doufal, že hyperbolu ztučňovat nemusím, že je z textu jasně zřetelná už tím, jak je napsaná. Ale tak dobře...  ;)

Tak já to teda rozvedu. V práci si taky odmítáš studovat cokoliv navíc a zajímat se, co by pro tebe mohlo být užitečné vědět?
Teorie vs. praxe je často diskutovaný téma. Poměr lze ovlivnit vhodným výběrem VŠ, ale pak si člověk nemůže stěžovat, že se na VŠ nenaučil víc než kdyby místo toho chodil do práce....
Spolužáky lze taky ovlivnit výběrem vhodné VŠ.
Můj pohled třeba je náročná teoretická VŠ + part time.


jdusizasvym

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #110 kdy: 06. 05. 2018, 16:54:40 »
V práci studuji to, co je potřeba k práci + co je potřeba vědět, protože je třeba držet krok s dobou. Jinak mě předežene konkurence (konkurenční pracovní síla)

Pepa

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #111 kdy: 06. 05. 2018, 18:20:12 »
V práci studuji to, co je potřeba k práci + co je potřeba vědět, protože je třeba držet krok s dobou. Jinak mě předežene konkurence (konkurenční pracovní síla)

No, aspoň že u tebe došlo k posunu v přístupu. Kdyby ses staral i na vejšce, mohl sis z ní odnést víc.

jdusizasvym

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #112 kdy: 06. 05. 2018, 18:46:51 »
V práci studuji to, co je potřeba k práci + co je potřeba vědět, protože je třeba držet krok s dobou. Jinak mě předežene konkurence (konkurenční pracovní síla)

No, aspoň že u tebe došlo k posunu v přístupu. Kdyby ses staral i na vejšce, mohl sis z ní odnést víc.

Vejška tě neposune, to je vždy o člověku,  ne  o systému. Můžeš mít nejdokonalejší systém, ale když člověk nechce, tak mu ten systém nic nedá. A i naopak, můžeš mít špatný systém, ale pokud člověk chce, tak si informace mimo systém sežene, pokud existujou.. A ony ty informace existujou... Děkuj 21. století, a pomodli se k internetu... Takové množství informací v nějaké knihovně nenajdeš... Jen na internetu...

jdusizasvym

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #113 kdy: 06. 05. 2018, 18:50:25 »
Žijeme v úžasné době, kdy člověk konečně nemusí bojovat o přežití (spalničky, tuberkuloza? Ha, máme očkování) a za informacemi nemusí do knihovny, ani je jinak složitě shánět (internet, sedíš na zadeki a přečíst knihu si můžeš aniž bys někam chodil). Tak toho benefitu využij...

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #114 kdy: 06. 05. 2018, 19:27:50 »
Vejška tě neposune, to je vždy o člověku,  ne  o systému. Můžeš mít nejdokonalejší systém, ale když člověk nechce, tak mu ten systém nic nedá. A i naopak, můžeš mít špatný systém, ale pokud člověk chce, tak si informace mimo systém sežene, pokud existujou.. A ony ty informace existujou... Děkuj 21. století, a pomodli se k internetu... Takové množství informací v nějaké knihovně nenajdeš... Jen na internetu...

Bohužel minimálně (a nejen) u nás je školství v tragickém stavu, jen u vysokých škol to nejde tolik vidět. Nicméně i přesto je mnohem jednodušší jít si sednout na zadek na přednášku a poslouchat (příp. jít do knihovny), než se učit z mnohdy pochybných zdrojů internetu. Jednak proto, že ne vše, co člověk najde, je spolehlivé, ne vše je ucelené a ne vše píší lidé, kteří tomu rozumí. Navíc v situaci, kdy často chybí materiály v češtině a někdy je prostě fajn se s učivem seznámit v rodném jazyce. :) (Jinak bych chtěl vidět, jak by mi posloužil internet, pokud bych se chtěl učit teorii automatů / grup / kategorií / množin, v porovnání s knihovnou/knihami... ;) )

Lama

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #115 kdy: 06. 05. 2018, 20:56:25 »

... za informacemi nemusí do knihovny, ani je jinak složitě shánět (internet, sedíš na zadeki a přečíst knihu si můžeš aniž bys někam chodil). Tak toho benefitu využij...

Už to nehul.

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #116 kdy: 07. 05. 2018, 07:07:20 »
Tak skola ti predsa dava len prilezitost vyuzit jej zdroje, je na kazdom, ako sa k tomu postavi a ako velmi dotknuty vzdelanim tu skolu opusti. Skola ti, ak mas zaujem a patricny pristup Moze dat fakt hodne, ak chces len prejst, jak noz maslom, tak si clovek ide len pre titul a nemoze vycitat skole, ak ma pocit, ze si toho mohol odniest viac..

balki

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #117 kdy: 07. 05. 2018, 07:27:34 »
Tak skola ti predsa dava len prilezitost vyuzit jej zdroje, je na kazdom, ako sa k tomu postavi a ako velmi dotknuty vzdelanim tu skolu opusti. Skola ti, ak mas zaujem a patricny pristup Moze dat fakt hodne, ak chces len prejst, jak noz maslom, tak si clovek ide len pre titul a nemoze vycitat skole, ak ma pocit, ze si toho mohol odniest viac..

+1
Ak v skole clovek sedi (alebo nesedi), nauci sa len to, co je povinne na cvicenia/skusky/zadania, potom si prijde po titul, je tam zbytocne. Lepsie je prejst curiculum s minimalnym moznym usilim bars aj na E-cka a venovat sa radsej vysokoskolskej odbornej cinnosti u veduceho, ktory je dobry vo svojom obore a nema v hlave nasrate.  Pripadne popri skole pracovat a porovnavat si skolske vedomosti s praxou. Niekedy v praxi fachidioti robia veci kompletne nahovno, ani nevedia, co robia, niekedy zasa skola dava nepresne informacie.

balki

Re:Studovat IT ?
« Odpověď #118 kdy: 07. 05. 2018, 07:34:52 »
.. Jednak proto, že ne vše, co člověk najde, je spolehlivé, ne vše je ucelené a ne vše píší lidé, kteří tomu rozumí. Navíc v situaci, kdy často chybí materiály v češtině a někdy je prostě fajn se s učivem seznámit v rodném jazyce. :) (Jinak bych chtěl vidět, jak by mi posloužil internet, pokud bych se chtěl učit teorii automatů / grup / kategorií / množin, v porovnání s knihovnou/knihami... ;) )

Je pravda, clovek sa knihy nespyta dodatocne informacie, len ta cestina/slovencina mi pri vyuke vadi. Miesto toho, aby sa prednasky robili v anglictine, tak si prednasajuci vymyslaju "irecite" pojmy a ani diva svina im potom nerozumie.

kojot4

  • ***
  • 217
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Studovat IT ?
« Odpověď #119 kdy: 07. 05. 2018, 08:12:24 »
Vejška tě neposune, to je vždy o člověku,  ne  o systému. Můžeš mít nejdokonalejší systém, ale když člověk nechce, tak mu ten systém nic nedá. A i naopak, můžeš mít špatný systém, ale pokud člověk chce, tak si informace mimo systém sežene, pokud existujou.. A ony ty informace existujou... Děkuj 21. století, a pomodli se k internetu... Takové množství informací v nějaké knihovně nenajdeš... Jen na internetu...

Bohužel minimálně (a nejen) u nás je školství v tragickém stavu, jen u vysokých škol to nejde tolik vidět. Nicméně i přesto je mnohem jednodušší jít si sednout na zadek na přednášku a poslouchat (příp. jít do knihovny), než se učit z mnohdy pochybných zdrojů internetu. Jednak proto, že ne vše, co člověk najde, je spolehlivé, ne vše je ucelené a ne vše píší lidé, kteří tomu rozumí. Navíc v situaci, kdy často chybí materiály v češtině a někdy je prostě fajn se s učivem seznámit v rodném jazyce. :) (Jinak bych chtěl vidět, jak by mi posloužil internet, pokud bych se chtěl učit teorii automatů / grup / kategorií / množin, v porovnání s knihovnou/knihami... ;) )

Úplně si to s tím, že je lepší jít na přednášku nemyslím. Na internetu se dají sehnat v AJ kvalitní materiály, často zdarma, někdy za pár korun (10 EUR na Udemy). Myslím, že hodně kurzů třeba na Udemy je ucelených, případně knížek na Amazonu.

Co vidím v poslední době celkem dost, že má význam studovat po malých krůčcích a pravidelně, věnovat studiu třeba 10 minut denně a pravidelně, než jednou za týden dvě hodiny (to se člověk stejně není schopen v dnešní době soustředit).

Já třeba teď studuji správu RedHat Linuxu, stáhnul jsem si zdarma System Administrator Guide, a 2x týdně si vždy projdu po jedné kapitole, občas si věci rovnou zkouším, a docela se mi to v hlavě drží, ani se nemusím nějak přemlouvat.  Další dni mám rozdělané zase kurzy na Udemy (po 10 EUR) a studuji je po 1 lekci jednou za týden. Pak mám třeba rozdělanou knížku, a po 10 stránkách denně včetně potrhávání u ní jedu.

U hodně věcí vidím, jak se po malých krůčcích dá dostat za čas strašně daleko. Škola je prolejvárna informací, snaží se do vás za krátký čas nalít co nejvíc informací, co člověk hned zapomene. Já potřebuji mít při učení spíše výsledky, sám pro sebe nejedu stylem, že bych do sebe naházel co nejvíc informací, ale naopak pravidelně jistou dávku, kterou jsem schopen ještě bezproblémově vstřebat. A to je 10-30 minut denně.