Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.

mynona

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #30 kdy: 17. 02. 2018, 10:11:03 »
Mohli by ste nako blizsie vysvetlit ten nadhled a rozhled, ktory maju absolventi VSE lepsi, prosim?
Myslí se tím zejména orientace studia na business, na praxi, měkké dovednosti a tržní flexibilitu, na rozdíl od budování hlubokých teoretických základů v rychle umírajících technologiích IT. O úspěchu v obchodu i životě rozhoduje z naprosté většiny emoční inteligence, tvrdé znalosti tvoří v průměru méně než 10 %.

Ale absolventi matfyzu na to většinou příjdou, až když nastoupí do první práce, kde jim šéfa dělá vyučený automechanik.

Při vší úctěm ještě jsem neviděl absolventa, který by měl nadhled a rozhled. To je jenom marketing bulshit VSE, aby se ten obor lepe prodaval. Nadhled ziskate az realnou praci ve firme, kde vas klidne poslou na zacatku makat do skladu nebo na linku, abyste si vyzkousel o cem vsem ta firma je.

Jak myslíte, já jsem podnikal už před začátkem studia na VŠ a všechno, včetně diplomové práce, jsem spojoval se svou vlastní praxí, v podstatě všichni mí spolužácí ve studijním programu při práci buď pracovali (asi 90 %) nebo podnikali (zbývajících 10 %), ale nutno dodat že VŠ jsem po otřesných zkušenostech s prezenční formou studoval dálkově (komb. forma).

Pokud chcete ušetřit čas i peníze, pro business analytika je nejelpší zvolit soukromou VŠ, v nejhorším případě veřejnou s kombinovaným typem studia, při studiu buď podnikat, nebo pracovat v co nejpříbuznějším oboru. Nemůžete očekávat, že vám za státní peníze nabídnou zkostnatělé veřejné VŠ stejně kvalitní a aktuální vzdělání jako soukromé VŠ. Mé zkušenosti s veřejnými VŠ jsou ty nejhorší možné. Po prvním ročníku  na MFF jsem přestoupil na VUT, obě školy diametrálně zaostávaly za soukromými VŠ, na kterých jsem nakonec dostudoval, na veřejné VŠ tvořili 9 z 10 přednášejících/cvičících akademici bez praxe, všechna cvičení i přednášky prohlubovaly látku k teoretickým základům, ne k praktickým, byli jsme nuceni podílet se na výzkumných projektech bez přínosu pro naši vlastní praxi, spolužáci byli mladí absolventi SŠ, co vůbec nevěděli, co vlastně chtějí dělat, to říkám jako člověk co má zkušenosti jak se studiem v ČR, tak v zahraničí. V současné době si dodělávám MBA na zahraniční univerzitě. Pokud můžete, neztrácejte čas na veřejné VŠ, já tím zbytečně ztratil čtyři roky a nezískal žádnou přidanou hodnotu. Pro pochopení je ale potřeba občas vytáhnout paty z ČR do zahraničí, lidi si neuvědomují jak neuvěřitelně zaostálý systém vzdělávání v porovnání s USA/UK tady máme.

Na základě dlouholetých zkušeností vč. řízení týmu PODPIS. Líp bych to nenapsal. :D

Ono je v průměru úplně jedno odkud člověk je, důležitý jsou schopnosti konkrétního člověka, včetně tech sociálních.

Bohužel u těc technicky orientovaných lidí, kam patří zrovna matfyzáci je mnohdy sociální inteligence snad i záporná. Před pár lety jsme proto začali po negativních zkušenostech s tímto typem lidí brát při výběru lidí daleko větší důraz na sociální dovednosti, párkrát jsme v případě klíčových pozic využili i externí psychology.

Sociální dovednosti se bohužel nedají naučit. Buď to je člověk má nebo ne, dají se jen zlepšovat. Bohužel průměrný absolvent MMF je často úplný mimoň, což není dáno školou, jako spíše tím, že ta škola tyle jenostranně zaměření lidi agreguje. Když toho samého jedince pošlete na VŠE, bude to pořád stejný mimoň, s pořád stejně blbými sociálními dovednostmi a stejným nerozhledem.

To je velký omyl, zásadně nesouhlasím s premisou. Sociální dovednosti se dají zlepšovat a dají se i naučit, v životě jsou o mnoho důležitější, než znalost diferenciálního počtu více proměnných. Asi jste zaspal dobu.


qwertz

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #31 kdy: 17. 02. 2018, 10:33:34 »
Jak myslíte, já jsem podnikal už před začátkem studia na VŠ a všechno, včetně diplomové práce, jsem spojoval se svou vlastní praxí, v podstatě všichni mí spolužácí ve studijním programu při práci buď pracovali (asi 90 %) nebo podnikali (zbývajících 10 %), ale nutno dodat že VŠ jsem po otřesných zkušenostech s prezenční formou studoval dálkově (komb. forma).

Ale tím jenom potvrzujete moje trzení, že absolvent žádný rozhled nemá. Rozhled jste získal vlastním podnikáním, ne studiem na jakékoli VŠ.

Citace
Pokud chcete ušetřit čas i peníze, pro business analytika je nejelpší zvolit soukromou VŠ, v nejhorším případě veřejnou s kombinovaným typem studia, při studiu buď podnikat, nebo pracovat v co nejpříbuznějším oboru. Nemůžete očekávat, že vám za státní peníze nabídnou zkostnatělé veřejné VŠ stejně kvalitní a aktuální vzdělání jako soukromé VŠ.

jo na soukromé škole, kde si titul koupíte za pár týdnů docházky fakt dostanete "kvalitní vzdělání". Bez urážky, až na pár vyjímek, jediné co získáte na soukromé škole v ČR je "titul". Hlásí se tam lidi, co studovat nechtějí nebo na to nemají, ale potřebují papír.

Citace
Mé zkušenosti s veřejnými VŠ jsou ty nejhorší možné. Po prvním ročníku  na MFF jsem přestoupil na VUT, obě školy diametrálně zaostávaly za soukromými VŠ, na kterých jsem nakonec dostudoval, na veřejné VŠ tvořili 9 z 10 přednášejících/cvičících akademici bez praxe, všechna cvičení i přednášky prohlubovaly látku k teoretickým základům, ne k praktickým, byli jsme nuceni podílet se na výzkumných projektech bez přínosu pro naši vlastní praxi, spolužáci byli mladí absolventi SŠ, co vůbec nevěděli, co vlastně chtějí dělat, to říkám jako člověk co má zkušenosti jak se studiem v ČR, tak v zahraničí.

No jestli máte pocit, že ty teoretické předměty typu matematika, které byste měl absolvovat hezkých pár semestrů, abyste vůbec pochopil souvislosti, jsou k ničemu, pak vůbec nepotřebujete VŠ. K tomu abste dělal projekťáka nebo manažera podle nějaké příručky školu nepotřebujete vůbec, protože to se naučíte v praxi, ovšem podstatu problému chápat nebudete (samostudium VŠ matematiky dobře zvládne přinejlepším jeden z tisíce).

V praxi jsou soukromé VŠ je pračky peněz z Evropských fondů, kam chodí lidi, co nechcou vzdělání, ale papír. Tečka. Bohužel.

Citace
V současné době si dodělávám MBA na zahraniční univerzitě. Pokud můžete, neztrácejte čas na veřejné VŠ, já tím zbytečně ztratil čtyři roky a nezískal žádnou přidanou hodnotu. Pro pochopení je ale potřeba občas vytáhnout paty z ČR do zahraničí, lidi si neuvědomují jak neuvěřitelně zaostálý systém vzdělávání v porovnání s USA/UK tady máme.
Citace

Souhlas. Ale veřejné školy nejsou jen MMF nebo VUT, kde možná nemáte ani normální osobní život. Řada VŠ dnes podporuje zapojení do praxe a studenti prezenčního studia nomrálně pracují na půl úvazku ve firmách. To, že jste to při svém rychlostudiu nepostřehl, neznamená, že se to neděje.

To je velký omyl, zásadně nesouhlasím s premisou. Sociální dovednosti se dají zlepšovat a dají se i naučit, v životě jsou o mnoho důležitější, než znalost diferenciálního počtu více proměnných. Asi jste zaspal dobu.

Ne. Naučit se nedají. Dají se zlepšovat, pokud máte to štěstí, že nějaké přirozeně máte. Ale pokud žádné nemáte, studiem to do vás nikdo nenarve.

mynona

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #32 kdy: 17. 02. 2018, 12:24:59 »
...
Vaše reakce jsou typické pro absolventa veřejné VŠ, soukromá VŠ poskytuje daleko větší možnosti pro seberealizaci v oboru. Na soukromé VŠ existuje jeden podstatný rozdíl, pokud chcete, můžete jít do hloubky v jakémkoliv předmětu, ale nemusíte, volba je vždycky na vás. Apriori předpokládat, že absolvent soukromé VŠ je horší než absolvent veřejné, je úplný nesmysl.

Lukáš_036987

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #33 kdy: 17. 02. 2018, 12:42:05 »
VŠE nebrat. "Nejtěžší pražský gympl" se neříká jen tak pro nic za nic. Zkušenosti se studenty a absolventy jsou spíš horší než lepší. Pár lidí exceluje, bohužel to je malé procento z té masy studentů. A často jsou to lidi "předurčení" (ono já být po rodičích zazobanej pracháč s dědictvím firmy, tak si jdu taky vystudovat ekonomku) nebo podnikaví lidi od přírody, kteří už dávno mají vizi podnikání a škola je pro ně mezistupeň na dlouhé cestě.
Nemůžu úplně mluvit za IT, ale např. elektrofakulty (můj obor) po celé republice nabízejí obory, kde dostaneš silný technický základ a k tomu ekonomii, management, právo, projektové řízení... Na FEL ČVUT "Elektrotechnika a management", FEL ZČU "Komerční elektrotechnika", FEKT VUT "Angličtina v elektrotechnice a informatice". Obory jsou vesměs o trochu lehčí než rigidní inženýrské (sítovací předměty jsou však stejné), ale poskytují právě ten skvělý rozhled i mimo tvůj obor. Obdobné obory budou mít určitě i jiné technické/IT fakulty. Často absolventi těchto oborů končí jako mezistupeň mezi vysokým managementem, zákazníkem a specializovanými inženýry, protože se dokáží se všemi v pohodě domluvit na styčných plochách odbornosti.
Přijde mi to jako schůdnější cesta než jít na ekonomku. Pokud už se někdo na ten titul dívá, tak ta technika/IT tam bude zářit vždy daleko víc. Masovost ekonomek v ČR je taky na škodu - ty budeš chtít výuku co nejvíc na tělo, kontakt s učitelem.
Jak už ale plno lidí přede mnou říkalo - titul není všechno, škola není všespásná, záleží především na tobě.

skolak

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #34 kdy: 17. 02. 2018, 12:53:43 »
Pro pochopení je ale potřeba občas vytáhnout paty z ČR do zahraničí, lidi si neuvědomují jak neuvěřitelně zaostálý systém vzdělávání v porovnání s USA/UK tady máme.

+1


Bach

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #35 kdy: 17. 02. 2018, 13:49:31 »
Pro pochopení je ale potřeba občas vytáhnout paty z ČR do zahraničí, lidi si neuvědomují jak neuvěřitelně zaostálý systém vzdělávání v porovnání s USA/UK tady máme.

+1
Já studoval v UK fyziku (BSc Honours) a rozhodně tam není nic lepší než na MFF. Ovšem ani výrazně horší, celý systém funguje jinak, první rok v UK je opakování učiva SŠ (aspoň toho, co je na českém gymplu, SŠ jsem v UK nedělal). Nicméně další roky jsou podstatně těžší, taky se jde do hloubky a taky tam je hodně teorie. V ČR bývá nejtěžší první rok, protože tam matika (u IT) bývá jako síto. V sumě udělat VŠ v UK je snazší, protože nechtějí vyhazovat platící studenty.

V ČR je problém, že se za studium neplatí. Jinak české soukromé VŠ jsou odpad, dá se tam koupit papír, ale lepší zaměstnavatelé se nad ním jen pousmějou. Ovšem s tím “vytažením pat” souhlasím, studium v zahraničí je přínosné.

qwertz

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #36 kdy: 17. 02. 2018, 14:06:15 »
Vaše reakce jsou typické pro absolventa veřejné VŠ, soukromá VŠ poskytuje daleko větší možnosti pro seberealizaci v oboru. Na soukromé VŠ existuje jeden podstatný rozdíl, pokud chcete, můžete jít do hloubky v jakémkoliv předmětu, ale nemusíte, volba je vždycky na vás. Apriori předpokládat, že absolvent soukromé VŠ je horší než absolvent veřejné, je úplný nesmysl.

Tak samozřejmě. Protože jsem se už s řadou absolventů soukomých VŠ musel potýkat, mám na to zcela jasný názor. Teze "nemusíte jít do hloubky" je zcela výstižná. Do hloubky tam nejdo nikdo v ničem a podle toho to vypadá. Výuční list v kvalitím řemesle má 100x lepší užitnou hodnotu než rychlopapír ze soukromé VŠ.

Nejsou všechny státní VŠ ideální. Některé jsou vyloženě biflovací, některé dávají studentům větší volnost se realizovat. Ale soukromé VŠ v ČR jsou odpad všechny.

Lukas M

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #37 kdy: 17. 02. 2018, 15:18:56 »
9 z 10 přednášejících/cvičících akademici bez praxe, všechna cvičení i přednášky prohlubovaly látku k teoretickým základům, ne k praktickým

Tak uz to na vyzkumnych univerzitach chodi. Jsou tam lidi, ktere zajima, jak to bude za 20 let. Ne jaka technologie je dnes. Je to jen o vasi spatne volbe.

Mam MFF, zahranicni univerzitu i praxi research divizi v zahranicni Big 5 firme. Je evidentni, ze to, co jsem se naucil na matdyzu budu uplatnovat do konce zivota. A na ty softskills tu mame firemni kurzy, protoze jis nasi firme jasne, ze sem chodi prevazne absolventi hard-CS univerzit.

Kiwi

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #38 kdy: 17. 02. 2018, 15:58:55 »
...
Vaše reakce jsou typické pro absolventa veřejné VŠ, soukromá VŠ poskytuje daleko větší možnosti pro seberealizaci v oboru. Na soukromé VŠ existuje jeden podstatný rozdíl, pokud chcete, můžete jít do hloubky v jakémkoliv předmětu, ale nemusíte, volba je vždycky na vás. Apriori předpokládat, že absolvent soukromé VŠ je horší než absolvent veřejné, je úplný nesmysl.
Tomu snad nemůžeš věřit ani ty sám.  ;D

Canuck

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #39 kdy: 17. 02. 2018, 16:00:43 »
Tak samozřejmě. Protože jsem se už s řadou absolventů soukomých VŠ musel potýkat, mám na to zcela jasný názor. Teze "nemusíte jít do hloubky" je zcela výstižná. Do hloubky tam nejdo nikdo v ničem a podle toho to vypadá. Výuční list v kvalitím řemesle má 100x lepší užitnou hodnotu než rychlopapír ze soukromé VŠ.

Nejsou všechny státní VŠ ideální. Některé jsou vyloženě biflovací, některé dávají studentům větší volnost se realizovat. Ale soukromé VŠ v ČR jsou odpad všechny.
Biflování matematiky si dost dobře nedovedu představit.

Canuck

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #40 kdy: 17. 02. 2018, 16:04:45 »
Mohli by ste nako blizsie vysvetlit ten nadhled a rozhled, ktory maju absolventi VSE lepsi, prosim?
Myslí se tím zejména orientace studia na business, na praxi, měkké dovednosti a tržní flexibilitu, na rozdíl od budování hlubokých teoretických základů v rychle umírajících technologiích IT. O úspěchu v obchodu i životě rozhoduje z naprosté většiny emoční inteligence, tvrdé znalosti tvoří v průměru méně než 10 %.

Ale absolventi matfyzu na to většinou příjdou, až když nastoupí do první práce, kde jim šéfa dělá vyučený automechanik.

Při vší úctěm ještě jsem neviděl absolventa, který by měl nadhled a rozhled. To je jenom marketing bulshit VSE, aby se ten obor lepe prodaval. Nadhled ziskate az realnou praci ve firme, kde vas klidne poslou na zacatku makat do skladu nebo na linku, abyste si vyzkousel o cem vsem ta firma je.

Jak myslíte, já jsem podnikal už před začátkem studia na VŠ a všechno, včetně diplomové práce, jsem spojoval se svou vlastní praxí, v podstatě všichni mí spolužácí ve studijním programu při práci buď pracovali (asi 90 %) nebo podnikali (zbývajících 10 %), ale nutno dodat že VŠ jsem po otřesných zkušenostech s prezenční formou studoval dálkově (komb. forma).

Pokud chcete ušetřit čas i peníze, pro business analytika je nejelpší zvolit soukromou VŠ, v nejhorším případě veřejnou s kombinovaným typem studia, při studiu buď podnikat, nebo pracovat v co nejpříbuznějším oboru. Nemůžete očekávat, že vám za státní peníze nabídnou zkostnatělé veřejné VŠ stejně kvalitní a aktuální vzdělání jako soukromé VŠ. Mé zkušenosti s veřejnými VŠ jsou ty nejhorší možné. Po prvním ročníku  na MFF jsem přestoupil na VUT, obě školy diametrálně zaostávaly za soukromými VŠ, na kterých jsem nakonec dostudoval, na veřejné VŠ tvořili 9 z 10 přednášejících/cvičících akademici bez praxe, všechna cvičení i přednášky prohlubovaly látku k teoretickým základům, ne k praktickým, byli jsme nuceni podílet se na výzkumných projektech bez přínosu pro naši vlastní praxi, spolužáci byli mladí absolventi SŠ, co vůbec nevěděli, co vlastně chtějí dělat, to říkám jako člověk co má zkušenosti jak se studiem v ČR, tak v zahraničí. V současné době si dodělávám MBA na zahraniční univerzitě. Pokud můžete, neztrácejte čas na veřejné VŠ, já tím zbytečně ztratil čtyři roky a nezískal žádnou přidanou hodnotu. Pro pochopení je ale potřeba občas vytáhnout paty z ČR do zahraničí, lidi si neuvědomují jak neuvěřitelně zaostálý systém vzdělávání v porovnání s USA/UK tady máme.

Na základě dlouholetých zkušeností vč. řízení týmu PODPIS. Líp bych to nenapsal. :D

Ono je v průměru úplně jedno odkud člověk je, důležitý jsou schopnosti konkrétního člověka, včetně tech sociálních.

Bohužel u těc technicky orientovaných lidí, kam patří zrovna matfyzáci je mnohdy sociální inteligence snad i záporná. Před pár lety jsme proto začali po negativních zkušenostech s tímto typem lidí brát při výběru lidí daleko větší důraz na sociální dovednosti, párkrát jsme v případě klíčových pozic využili i externí psychology.

Sociální dovednosti se bohužel nedají naučit. Buď to je člověk má nebo ne, dají se jen zlepšovat. Bohužel průměrný absolvent MMF je často úplný mimoň, což není dáno školou, jako spíše tím, že ta škola tyle jenostranně zaměření lidi agreguje. Když toho samého jedince pošlete na VŠE, bude to pořád stejný mimoň, s pořád stejně blbými sociálními dovednostmi a stejným nerozhledem.

To je velký omyl, zásadně nesouhlasím s premisou. Sociální dovednosti se dají zlepšovat a dají se i naučit, v životě jsou o mnoho důležitější, než znalost diferenciálního počtu více proměnných. Asi jste zaspal dobu.
“tvořili 9 z 10 přednášejících/cvičících akademici bez praxe”

Logicky, teorie je základ a k výuce teorie není praxe k ničemu. Naopak praxe staví na teorii. Na soukromých VŠ teorie z větší části chybí, proto z nich lezou takoví polovzdělanci bez pořádného uplatnění.

qwertz

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #41 kdy: 17. 02. 2018, 16:18:55 »
Biflování matematiky si dost dobře nedovedu představit.

To je jednoduché. Pamatujete si všechny to odvození, důkazy, vzorce? To je biflování....

Když jsem dělal ve čtvrťáku zkoušku z nějakého matematického předmětu (pamatuji si jen vyučujícího), dostali jsme zadání, čas 2 hodiny s tím, že můžeme jít kam chceme (třeba do knihovny) a použít cokoli chceme. To je správný přístup.

Ovšem silně pochybuji, že je všude aplikován. Odvozování složitých rovnic se totiž musíte naučit nazpaměť, i když tomu rozumíte a některé VŠ považované za "náročné" tento idiotský přístup používají.

Kiwi

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #42 kdy: 17. 02. 2018, 16:21:59 »
Sociální dovednosti se dají zlepšovat a dají se i naučit, v životě jsou o mnoho důležitější, než znalost diferenciálního počtu více proměnných. Asi jste zaspal dobu.
U pohovoru... "Sice vůbec nerozumím svému oboru, ale za to mám sociální dovednosti. Vezmete mě?"
Přeji mnoho úspěchů... Nebo raději ne. Budu se cítit jistěji, když software v letadle bude navrhovat někdo, kdo se vyzná spíš v tom diferenciálním počtu než v sociálních dovednostech.

Canuck

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #43 kdy: 17. 02. 2018, 16:25:50 »
Biflování matematiky si dost dobře nedovedu představit.

To je jednoduché. Pamatujete si všechny to odvození, důkazy, vzorce? To je biflování....
Pamatuju si jen to, co často používám. Co používám méně, to si většinou musím odvodit.

qwertz

Re:Jaká je FIS VŠE? Byznys analytik, projektový manažer.
« Odpověď #44 kdy: 17. 02. 2018, 16:35:26 »
Pamatuju si jen to, co často používám. Co používám méně, to si většinou musím odvodit.

Tyhle pohádky si nechte pro někoho jiného. Pokud si nepamatujete A a hodláte ho odvodit z B, musíte si pamatovat to B. Odvozovat lze jen základní věci, kde výcházíte ze zelské logiky nebo z něčeho co pravidelně používáte, nikoliv složitá odvození, která sama vycházela z jiných složitých východisek.