Tohle je, řekl bych, pravděpodobně spíše jen iluze (ale mohu se mýlit), do opravdové hloubky se v takových předmětech většinou nechodí, jen to tak studentům může připadat. Ale to jen spíše tak pro zajímavost.
Řeč je o TIN na FIT VUT? Tak obsah této přednášky se třeba konkrétně u nás (MFF) dělil minimálně do tří předmětů.
Ano, jde o TIN. Je mozne, ze to pouze studentum tak pripada, protoze je to nanahnane do jednoho predmetu. (Realne nebude moc predmetu, ktere jdou opravdu maximalne do hloubky - to si myslim, ze nejvice nastava az na doktorandske urovni, pripadne u volitelnych predmetu [TIN neni volitelny]).
Dalsi problem TINu byl, ze nektere veci ucil "zrychliku" znovu, jako predmety predchazejici, ale po svem - konfliktni terminy, preucovani pojmu, ktere student znal z jinych predmetu. To si, myslim, neni vhodne a ucitele tech predmetu by si to meli vyrikat/sjednotit.
Ziskani prehledu napr. v pocitacove grafice, pokud nekdo planuje delat databaze, mu asi moc nepomuze v "příprava na budoucí povolání".
To je zrovna krásný příklad na to, jak člověku bez VŠ vzdělání unikají důležité souvislosti (neber to prosím osobně). V počítačové grafice student uslyší o různých datových strukturách pro uložení prostorových dat scény, s velkou pravděpodobností i o KD tree:
http://en.wikipedia.org/wiki/K-d_tree
No a světe div se, ono se to používá i v dababázích na indexovaní:
http://excoventures.com/talks/knn.pdf
Proč asi? Protože pro určitá data (např. GPS souřadnice) je to velmi výhodná datová struktura pro úlohy typu najdi mi podobné záznamy v okolí 5 km.
Jsem na konci magisterskeho studia, ale o tomto slysim prvne. Pravda, muj obor k tomu nema blizko, to muze byt duvodem (nevylucuji ovsem ani mou chybu). Asi jsem zvolil spatny priklad.