Pro nechápavé:
Jeden se naučí někde otravovat tak dlouho, až získá pocit, že to je vlastně v naprostém pořádku a že čas druhých nemá cenu.
Ale ono to tak není, člověk rád vyjde druhému vstříc a nějakou chvíli mu věnuje.
Pokud máte zákazníka, který opakovaně otravuje, neplatí si support a bere vám čas, dá se to řešit:
A) Vysvětlíte mu, že máte děti, které chtějí jíst a vy je musíte nakrmit, že mu budete rádi pomáhat, ale zároveň musíte poshánět nějaké penízky pro svoje dětičky, takže ano, ať volá, když Vás potřebuje, ale musí si platit nějaký support.
B) Stanovíte mu maximální počet hovorů měsíčně a jejich délku, které ještě nespadají pod hodinové účtování.
C) Vysvětlíte mu, že se mu bohužel nemůžete věnovat, dokud neuhradí platbu.
Většina zákazníků to pochopí a nějaký Support si přikoupí, je potřeba zvolit vhodnou úroveň supportu, aby to byl obchod Výhra:Výhra.
Zkušenosti:
Pokud pronajímáte byt a zájemce nemá na kauci, nejspíš s ním budou problémy i v budoucnu, protože asi neumí hospodařit s penězi a dokonce už mu nikdo nepůjčí.
Pokud máte zákazníka, který není ochotný za support platit, nejspíš Vám bude jen tahat peníze z kapsy, je lepší se ho zbavit včas.
Pokud někdo nerozumí DOBRÉ obchodní nabídce, která pokrývá jeho potřeby, buď jste mu to špatně vysvětlili (40%) nebo to pro něj není dobrá nabídka (40%) nebo je to vůl co chce krávu s šupinama (20%).
Například, kdyby mi někdo nabídl Boeing 747 za dva tisíce korun, což je zřejmě dobrá cena, asi bych to nevzal, protože by to PRO MĚ nebyla dobrá nabídka. Aneb v 80% případů to zkurvíte vy, když to zákazník neakceptuje a v dvaceti procentech případů to jsou kokoti, kterých je lepší se zbavit.