Tak oni neplatí podporu pravidelně, ale ad-hoc na základě odvedené práce. Nejspíš to bude nějak smluvně ošetřeno, protože řešit formální objednávku na každou prkotinu přece nemůže být výhodné ani pro jednu stranu, resp. pro zákazníka, protože všechny náklady musí vždy nakonec uhradit zákazník.
A o tom právě je servisní smlouva. Zaplatíš pravidelně nějakou částku a zvláště pokud je smlouva uzavřena na rok+, tak má potom dodavatel možnost alokovat na tuto službu zdroje. Servisní tým, nebo jen "část" jednoho servisáka, testovací server, případně další věci. Ono už jen, že si někdo musí rámcově pamatovat, co a jak je u zákazníka udělané zabírá určitou kapacitu, jinak je potřeba při každém "random access support" studovat dokumentaci a pod. Nakonec potom vzniká celkem harmonická situace, kdy jsou všechny marginální peripetie schované pod paušální poplatek. Tato situace je určitě nejen zmíněnou firmou preferována.
Jsem přesvědčen, že firma vám tuto možnost nabízela a doporučovala. Protože je to tak lepší. Představa, že máte nějaký specificky upravený systém ve firmě (což je většinou potřeba) a jen tak si někam voláte a řešíte věci okolo toho zadarmo je bláhová. Buď to bude stát za nic, polovina informací bude nepravdivá, zavádějící a pod., nebo to nebude zadarmo. Jiná možnost není.
Vůbec se divím, že do toho ta firma šla, já odobně už zaplaťpánbůh vím, že některé kšefty je lepší nemít a pokud si zákazník vymýšlí pitomosti se kterými potom bude logicky nespokojen a bude z toho vinit mě, tak ať si jde. Buď si zaplatíš soft + podporu minimálně na rok, nebo si běž někam jinam, třeba lovit patlaly na koleje.
I pokud mam uzavrenou nejakou smlouvu na tema hodinova sazba ... tak VZDY ve 100% pripadu dostanu nejdriv informaci, kolik me to bude stat a teprve pak reknu, zda to chci nebo nechci. A pochopitelne pokud jde o prkotiny, tak vazne nepotrebuju dostat 50tistrankovy fascikl s nabidkou. Staci mi mailem "bude to na 2 hodiny" a ja odpovim "OK, udelejte to". Nabidka + objednavka. Pokud nekdo neni schopen/ochoten behem 2-3 minut vyhodnotit casovou narocnost (a pripadne ochotu zakaznika neco zaplatit), tak pro me proste neexistuje jako obchodni parner. S nekym takovym se vubec nebudu bavit, natoz abych mu neco platil.
Prijde mi to zcela presne na urovni "tuhle vam zcela zdarma dodame XYZ" + nasledna faktura, protoze "kdybyste si precet nase vseobecne podminky tak vite, ze s objednavnou zdarma se zavazujete k rocnimu samoobnovujicimu se predplatnemu, ktere lze vypovedet vyhradne 30. unora".
V opacnem pripade by se totiz taky mohlo stat, ze mi prijde faktura za par mega, protoze sem prece chtel aby aplikace fungovala na SQL 2k12, tak to prepsali ...
Ad servisni smlouva - pokud ji mam, tak taky neco za sve $$$ ocekavam. Dost dodavatelu bere sevisni smlouvu jako bezpracny zdroj penez. A jeste se divi, kdyz ji po 2-3 letech zakaznik rusi, protoze za tu dobu za sve penize nedostal nic.
Predstava je to celkem bezna, takovych sytemu na ktere neni zaplacen support a presto se s dodavatelem sem tam neco resi tu mam nekolik. Ciste vec penez. Nebudu preci platit desitku mesicne za support, kdyz potrebuju dodavatele na 3 hodiny rocne. Byt mi za tu hodinu vyfaturuje 2x tolik, nez by me "stala" v tom supportu.
Koukam ovsem, ze podobnych zlodeju se najde nemalo. Mimochodem, pro ty zlodeje, delali mi tu (kupodivu zcela gratis) nabidky, pri kterych doticni stravili i desitky hodin na miste + pochopitelne nekolikrat dojezd ... a kupodivu, z obchodu nic nebylo, protoze firma vyhodnotila jednoduse prinos nabizeneho reseni vs naklady jako neefektivni. A nikdo nic nefakturoval, presto, ze je to muselo nakladove stat i nekolik desitek tisic.