Smilstvo je vzdy zakazano.
A jsme opět u toho, co je to smilstvo. Jak se například můžu dozvědět, jestli je smilstvo, když ženě, která není moje manželka, poliju záda javorovým sirupem a pak je utřu granátovým jablkem? A je to smilstvo v případě, že totéž udělám se svou ženou? Židé mají na každý příkaz tuny výkladů, ale my křesťani si vystačíme jenom se samotným textem?
Například AFAIK standardní rabínský výklad je, že v sobotu nesmím vlastnoručně zapínat žádný elektrický spotřebič, ale můžu mít časový spínač. Nebo můžu použít pohon, který není "ohněm", např. stlačený vzduch. Jak chceš
bez výkladu říct, jestli o šábesu můžu používat stlačený vzduch nebo ne, když Bible o ničem takovém nemluví, protože prostě tenkrát stlačený vzduch jako zdroj energie nebyl?
Za manzelku si svoji otrokyni vzit muzes jako jakokoliv jinou zenu kdyz s tim souhlasi tvoji i jeji rodice.
To je napsané kde?
Nejhorsi nebylo pro izraelitu stat se otrokem ale nadenikem. Otrok mel zajistenou praci, ubytovani a vyplatu. Navic byl otrokem jen docasne a hlavne porad mel vsechny obcanska prava. Otroctvi byl druh pomeru zamenstnavatel - zamestnanec.
A zaměstnavatel mohl zaměstnance zmlátit, akorát to zaměstnanec musel dva dny přežít. Třetí den mohl klidně na následky jednání se zaměstnavatelem zemřít.
Exodus 21:20 Jestliže někdo uhodí svého otroka nebo otrokyni holí, takže mu zemřou pod rukou, musí být usmrcený pomstěn.
Exodus 21:21 Jestliže však vydrží den či dva, nebude pomstěn, neboť byl jeho majetkem.
A protože víme, že na tom, co se v Písmu píše, nesmí být změněna ani čárečka, smíme takto my křesťané se svými otroky (zaměstnanci?) jednat i dnes.