Problém je, že to jednoduše nefunguje. Lidí, ochotných na tuhle hru přistoupit, je prostě málo. Ostatní to odfláknou a jediné, co jim zbude, je odpor k tomu předmětu a znalosti žádné.
Nesouhlasim. Pokud to odflaknou, maji neprojit u zkousky. Pochybuji, ze pokud to nekdo chce a priori odflaknout, ze ho najednou spasi nejaka "skola hrou". Prijde mi, ze vetsinou to "neni mi to k nicemu", co jsem slysel od spoluzaku a spoluzacek, byla spis vymluva nez realna kritika.
o lingebře bych pochyboval a raději bych dal daleko větší důraz na logiku, kombinatoriku a základy statistiky
Linearni algebra je dulezita, a v podstate na to cas je. Cely tretak na gymplu jsme resili analytickou geometrii; kdyby se misto toho ucila Gaussova eliminace a reseni soustav linearnich rovnic, bylo by to uzitecnejsi. Motivacnich prikladu existuje hafo. Treba optimalizace a teorie her. Analyticka geometrie je jeden ze specialnich pripadu.
Kombinatoriky a logiky se uci tak akorat (nebo spis, co bys chtel ucit navic?). Zaklady statistiky je tezke delat, pokud se nevysvetli, jak se pracuje s nahodnymi velicinami. Muzes sice ucit nejaky t-test, F-test, chi-kvadrat test, jednoduchou regresi, a tak, ale bude to dost spadle z nebe. Mozna neco na zpusob bayesovske statistiky by se dalo, nevim.
S algoritmy je to stejně těžké, pokud se to nepojme jako škola hrou, je to bez šance. Vím o čem mluvím.
Kdyz rikam, ze je potreba dril, neznamena to, ze jsem proti motivacnim prikladum. Ale naucit se neco je prace jako kazda jina; nemuze to byt jen "hra". Jedine snad u deti je vyhoda, ze to tak casto berou, pokud se jejich zvedavost nezabije.
Ukazte mi obor, ktery se da naucit bez nudneho drilu. Neverim tomu. Pokud chce clovek formulovat a zkoumat nove hypotezy, musi znat spoustu faktu. Tu intuici experta, ktery ma model toho, jak realita funguje, nejde nahradit encyklopediemi.