Tedy jednoduse udelame skoleni a za neco jak mesic mame lidi s praktickymi dovednostmi absolventa CVUT.
Za mesic ani nahodou.
Ma bez seminaru 3 predmety, 2hodinovky, takze dokopy 3x26=78 hodin, tj. 2 tydny. Proc ne za mesic ani nahodou?
Ani MFF, ani CVUT ani FI opravdu nejsou ani vzdalene blizke skolam typu École Polytechnique, MIT, Berkeley apod. Pokud se hlasim na nejakou pozici v zahranici, tak je uplne jedno, jestli mam Zlin nebo MFF (cio se toho papiru tyce).
Kdyz chce delat "na sebe", tak vubec nejde o to, jestli ma toaletni papir, nebo papir ze skoly.
Kdyz chce delat "opicku", tak mu staci dostatecne zapusobit na HR, aby dostal moznost ukazat sve dovednosti. Na to staci prazska skola ("Prague" znaji, mozna proto) nebo reference nebo mozna i ten Zlin.
Jen aby v tom nebyl například stejný rozdíl jako mezi Cantorovou intuitivní teorií množin a mnohem složitější Zermel-Fraenkelovou teorií množin.
To není fér, Kubo. Od toho jsou přece garanti, aby něco garantovali... A ona přece ta matika není zas tak tragicky složitá, aby se to fakt nedalo.
S dnesni logikou je to tak - je "nakazliva" a tehdy jeste nebyla tak rozvinuta, aby zvladla "nakazit" matiku. Holt, to je cena za presnost a odstraneni problemu s intuitivnimi teoriemi.
Mně třeba fakt největší problém dělal ten styl výkladu - když na mě někdo předem vychrlí tisíce různých podmínek a vlastností, které netuším, jak spolu souvisí a k čemu se jima mám dobrat, tak mě to prostě zablokuje, páč chytnu neutuchající pocit, že mi to ten člověk dělá naschvál Srozumitelnější výklad založený na známých didaktických postupech tohle eliminuje.
Jo - jenze to se zda byt problem ucitele a ne matiky.
U nas se to delalo na analyze tak, ze profesor psal podminky postupne a po kazde se zamyslel, co by vzniklo, kdyby ta podminka neplatila (nedelalo se tam, kde ta podminka vysla prirozene).
Stejne jsme byli i zkouseni na vice predmetech - po napsani vety zkousejici upravil nektere napsane podminky a zeptal se, proc to nemuze byt tak - a ono to tak nekdy opravdu byt muze
.
Jinak, tohle provozoval i pri definicich, kde se pokousel upravovat casti - na nich se moc nedokaze, ale i tak muze clovek ukazat vznikly nezadouci pripad.
Otázka je právě, jestli vůbec je zájem, aby lidi tu matiku uměli (na nějaké realistické úrovni)...
Zajem je, alespon z pohledu nekterych profesoru. Staci se zeptat, proc to nemuze byt formulovano jinak - a zopakovat slova profesora "lidskou reci". Mnohdy naleznou protipriklad (tedy duvod krkolomne formulace) nebo se zacnou vyjadrovat vice "lidsky".