K čemu školy?

txt

Re:K čemu školy?
« Odpověď #225 kdy: 28. 05. 2014, 23:03:42 »
Může to být jedním z nejviditelnějších efektů - ale neměl by - pochopit teorii formálních jazyků znamená rozšířit si obzor - přemýšlet jinak než je běžné, možnost aplikovat inženýrské postupy i na na úplně klasické problémy - naučit se jiný způsob popisu světa. A konečné automaty jsou neskutečně praktická záležitost - a to jak pro analýzu, tak pro programování případně refaktoring.

Závěr by mohl být, že mnohem menší procento lidí v IT sektoru potřebuje ovládat inženýrské postupy (např. pokročilá numerická matematika...), než ve strojařině/chemii/etc.  V .cz je osob, co potřebují znát IT na polovědecké úrovni jako šafránu. O komerčních překladačích českého původu nevím. Semtam někdo zpracovává signály na nadnárodní úrovni. Když už obor, kde má teorie smysl, tak to je automatizace, ale to má od čisté informatiky docela daleko.

Při volbě jestli jít na nějaký navazující obor, se opakovaně setkávám se situací, že je ve studijním plánu několik povinných opruz předmětů co zaberou spoustu času a mezi volitelnými zajímavých tolik, že se nevejdou do studijního plánu.


Re:K čemu školy?
« Odpověď #226 kdy: 28. 05. 2014, 23:06:11 »
Co je to zase za nesmysl? Pokud někdo neslyšel o gramatikách, tak asi v IT toho moc dělat nebude. Stejně jako o ostatních věcech. Vy tu pořád argumentujete nějakými lepiči tlačítek na webech, ale ti v IT nemají co dělat.

A to magické rozšiřování je magické spíše jen pro dělníky. Je jasné, že chápání nových principů je přínosem, ale evidentně ne pro každého.
Nevím, kde žiješ - hrubý nástřel - co tak jezdím po republice, tak o gramatikách, konečných automatech netuší polovina lidí - tipnul bych si, že většina lidí nad 40 let nestudovala na VŠ IT specializaci, - a na středních školách (pokud neměli specializované gymnázium) také ne.

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #227 kdy: 28. 05. 2014, 23:29:20 »
Jak říkám, bavíš se stále o neschopných lidech. Už nevím, jak to více přiblížit. Pokud někdo dělá v IT a nic o tom neví, tak je to jeho problém. Není to problém VŠ, ani ničí jiný. To je jako kdybys měl doktory bez škol a on by ti vysvětloval, že sice dělá doktora, ale vlastně půlku věcí vůbec nezná, protože nebyl na škole. Tak proč dělá doktora?

...

Re:K čemu školy?
« Odpověď #228 kdy: 29. 05. 2014, 00:10:10 »
Nešlo by příspěvky pana Prýmka nějak odfiltrovat? Tvoří nadlimitní část diskuzního fóra a neustále se opakují, jejich přínos je pro aspirující čtenáře minimální. Zdá se mi, že je ten člověk na fóru na plný úvazek. Spousta lidí dělá po MFF různé věci, někdo zmizí úplně z povrchu Země, někdo to zkusí u IBM, někdo dělá ovečku ve více či méně úspěšné firmě, někdo začne chovat dobytek a věnovat se pěstování brambor a minimum absolventů zkusí něco nového a užitečného doopravdy vymyslet. Nešlo by vyvěsit krátký topic s informační tabulí shrnující jeho příspěvky do věty "Tak je to.", aby se zamezilo budoucím dezinterpretacím? Děkuji za případné uvážení této možnosti. Myslím, že by stálo za úvahu spočítat poměr jeho příspěvků v jednotlivých diskuzích vůči zbytku.

Pupi1

Re:K čemu školy?
« Odpověď #229 kdy: 29. 05. 2014, 00:14:33 »
Aka je korelacia medzi neschopnostou v IT a nevedemostou gramatik?


Nakej Franta Novak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #230 kdy: 29. 05. 2014, 00:23:33 »
Aka je korelacia medzi neschopnostou v IT a nevedemostou gramatik?

Kdyz pudes na pohovor do Facebooku, tak te treba nevemou, potrebujou lidi co znaji gramatiky aby mohli napsat novy prekladac pro ten novy Facebookovsky programovaci jazyk.

Nakej Franta Novak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #231 kdy: 29. 05. 2014, 00:25:28 »
A ten novej jazyk v tom Facebooku taky musel nekdo navrhnout - nekdo se znalosti gramatik, aby se programovalo ve FB efektivneji a setrili se penize a cas.

Jakub Galgonek

Re:K čemu školy?
« Odpověď #232 kdy: 29. 05. 2014, 00:26:30 »
Nešlo by příspěvky pana Prýmka nějak odfiltrovat? Tvoří nadlimitní část diskuzního fóra a neustále se opakují, jejich přínos je pro aspirující čtenáře minimální.

I když s Mirkem v mnohém nesouhlasím, jsem proti jeho filtrování. U něj alespoň mohu odhadnout, "kdo" je a čemu se věnuje. U mnohých diskutérů tady ani nevím, zda to náhodou nejsou studenti, co právě dali zkoušku z gramatik, a nechtějí si přiznat, že ji v praxi nikdy neupotřebí :-).

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #233 kdy: 29. 05. 2014, 00:31:55 »
Ono totiž obvykle nejde o osobu, ale o sdělení :D Ale to bych po tobě asi chtěl moc. U knih jde přece taky jen o obal, ne? Nebo... ?

Nakej Franta Novak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #234 kdy: 29. 05. 2014, 00:33:27 »
Ono totiž obvykle nejde o osobu, ale o sdělení :D Ale to bych po tobě asi chtěl moc. U knih jde přece taky jen o obal, ne? Nebo... ?

On asi myslel autoritativni pravdu.

Jakub Galgonek

Re:K čemu školy?
« Odpověď #235 kdy: 29. 05. 2014, 00:39:13 »
Ono totiž obvykle nejde o osobu, ale o sdělení :D

Ale houby, většina sdělení tady vychází z osobní zkušenosti. U Mirka vím, že má zkušenost s akademickou sférou (nejen jako student). U ostatních pomalu ani nevím, zda už dostudovali.

U knih jde přece taky jen o obal, ne?

Proč zrovna obal? Nebylo by snad vhodnější přirovnání, že u knih přece nejde o autora? No nevím jak tebe, ale mne u knih zajímá, kdo je napsal.

lmnovak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #236 kdy: 29. 05. 2014, 00:43:57 »
To je fakt, Mirek má nějakou speciální zkušenost, která přesahuje náš běžný svět :D

Asi jo, na tom něco bude. Každopádně i od špatného autora si pořídím knihu o zajímavých věcech. Mirka také čtu, i když pořád píše to stejné. Co když ale přijde s něčím zajímavým? Stejně jako zboj. Pořád píše nesmysly, ale třeba jednou... nikdy nevíš! :D

Nakej Franta Novak

Re:K čemu školy?
« Odpověď #237 kdy: 29. 05. 2014, 00:44:06 »
Proč zrovna obal? Nebylo by snad vhodnější přirovnání, že u knih přece nejde o autora? No nevím jak tebe, ale mne u knih zajímá, kdo je napsal.
No vidis, me zajima relevance obsazenych informaci a psat to muze kdokoliv, vlastne jsem onehda cetl skvelou vedeckou praci z genetickych algoritmu a po docteni si vsiml, ze je to od no-name negru nekde zprostredka Afriky.

Re:K čemu školy?
« Odpověď #238 kdy: 29. 05. 2014, 06:14:30 »
Ale houby, většina sdělení tady vychází z osobní zkušenosti. U Mirka vím, že má zkušenost s akademickou sférou (nejen jako student). U ostatních pomalu ani nevím, zda už dostudovali.
Akademickou zkušenost vem čert ;) spíš se nějakých deset let IT živím na volné noze, takže vidím, co tak obvykle "obyčejní" zákazníci chtějí a třeba jaká je úroveň výrobců software...

No vidis, me zajima relevance obsazenych informaci a psat to muze kdokoliv, vlastne jsem onehda cetl skvelou vedeckou praci z genetickych algoritmu a po docteni si vsiml, ze je to od no-name negru nekde zprostredka Afriky.
To je trochu něco jinýho. Když ti napíše teamleader z velké firmy nebo technologicky pokročilýho startupu "máme problém sehnat lidi, kteří by uměli dokazovat vlastnosti kontextových gramatik" nebo dlouholetý recruiter "problém je v tom, že všichni uchazeči jsou fachidioti", tak to má úplně jinou váhu, než když anonym s nickem rtghjksje napíše "musíme se učit teorii jinak bude konec světa! Jo a všichni ste idioti jenom já jsem letadlo".

Do tohodle tématu jsem se zapojil jenom kvůli Pavlovi, protože není anonym a začal dobře.

Příspěvky anonymů můžou mít nějakou hodnotu jenom když odkazují na nějaký ověřitelný fakta - jako třeba když "x" píše o BSD a všechno, co řekne, doloží spoustou relevantních odkazů. V debatách o vzdělání se to ale neděje - jsou to jenom samé statementy anonymů, bez jakékoli ověřitelné argumentace.

Pupi1

Re:K čemu školy?
« Odpověď #239 kdy: 29. 05. 2014, 09:36:13 »
Aka je korelacia medzi neschopnostou v IT a nevedemostou gramatik?

Kdyz pudes na pohovor do Facebooku, tak te treba nevemou, potrebujou lidi co znaji gramatiky aby mohli napsat novy prekladac pro ten novy Facebookovsky programovaci jazyk.

Kto bezne chodi do Facebooku a bezne tam ide robit prekladac pre ten ich novy jazyk? V podstate kto bezne robi prekladace? 3% absolventov?
To mate ako s tymi co vystuduju medicinu. Niektori robia ako doktori a niektori skoncia v labaku a venuju sa vyskumu.