UPC a ukončení smlouvy

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #30 kdy: 25. 06. 2014, 11:26:28 »
Na podacím lístku je uvedena mimo jiné i váha zásilky. Existují tabulky, kolik má vážit balík například s modemem SA EPC3212 ED3 EMTA, se set top boxem, kolik váží karta, dálkové ovládání atd. Pokud by byl balík o nižší hmotnosti, dá se dle váhy podle podacího lístku dokázat, že zákazník na nějaké zařízení zapomněl.

Zajímavé, vskutku zajímavé. Jen to potvrzuje fakt, že s UPC nechci mít nic společného. Pokud jsem podezřelý už jen tím, že jsem na odeslání použil krabici menších rozměrů (= zásilka má nižší váhu, než je v tabulce). Ne, díky. Již dávno vybité původní baterie od DO se musí vracet také? Já jen kdyby nějací známí chtěli vypovědět smlouvu u UPC, tak aby předešli zbytečným komplikacím s váhou na podacím lístku... Kdyžtak přibalíme nějaké kamenivo o hmotnosti chybějících věcí.


Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #31 kdy: 25. 06. 2014, 11:30:44 »
Na podacím lístku je uvedena mimo jiné i váha zásilky. Existují tabulky, kolik má vážit balík například s modemem SA EPC3212 ED3 EMTA, se set top boxem, kolik váží karta, dálkové ovládání atd. Pokud by byl balík o nižší hmotnosti, dá se dle váhy podle podacího lístku dokázat, že zákazník na nějaké zařízení zapomněl.

Zajímavé, vskutku zajímavé. Jen to potvrzuje fakt, že s UPC nechci mít nic společného. Pokud jsem podezřelý už jen tím, že jsem na odeslání použil krabici menších rozměrů (= zásilka má nižší váhu, než je v tabulce). Ne, díky. Již dávno vybité původní baterie od DO se musí vracet také? Já jen kdyby nějací známí chtěli vypovědět smlouvu u UPC, tak aby předešli zbytečným komplikacím s váhou na podacím lístku... Kdyžtak přibalíme nějaké kamenivo o hmotnosti chybějících věcí.
A ještě dodám - když se UPC místo 1283 gramové zásilky (řekněme, že tolik váží modem + krabice + izolepa + náplň z propisky, která se použila na napsání adres + nálepka České pošty + inkoust na nálepce) pošle stylové pětikilové závaží, jak pak UPC dokáže, že v balíku podle tabulek něco chybělo, když naopak pozorný bývalý zákazník jim ty modemy poslal dle váhy na podacím lístku čtyři?

Jestli si ta firma zakládá na takových s prominutím, píčovinách, tak tedy u mě končí. A to jsem donedávna UPC internet vychvaloval. Již nebudu.

adam

Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #32 kdy: 25. 06. 2014, 12:12:04 »
A argument "že máte lístek z pošty nedokazuje, že v tom balíku byl modem" mne docela dostal.
Na tom argumentu není nic vtipného. Už jsem viděl x padělaných lístků z pošty - které byly sice vyplněné, ale nebyly zpracované poštou. Na podacím lístku je uvedena mimo jiné i váha zásilky. Existují tabulky, kolik má vážit balík například s modemem SA EPC3212 ED3 EMTA, se set top boxem, kolik váží karta, dálkové ovládání atd. Pokud by byl balík o nižší hmotnosti, dá se dle váhy podle podacího lístku dokázat, že zákazník na nějaké zařízení zapomněl.
Proč já, zákazník a poctivec, mám předpokládat, že mne má obchodník za grázla, podvodníka a lumpa nepoctivého? Proč bych se měl proti tomu bránit, když obchodníci jsou přeci většinou také slušní a poctiví?

Dále nesouhlasím s tvrzením o výpovědní lhůtě čtvrt roku. Každý si může přečíst smluvní podmínky a zjistit, že UPC má klasickou měsíční výpovědní lhůtu. Jedná se o klasický kalendářní měsíc, jak je v tomto oboru samozřejmostí.
Jasně. Proto posláno s předstihem a měsíc předem potvrzeno - aby byli připravený a nedělalo jim to nějaké potíže.

beer

  • *****
  • 729
    • Zobrazit profil
Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #33 kdy: 25. 06. 2014, 12:25:55 »
Slušný zákazník se obávat nemusí, ale uschovat si podací lístek je základ. Zásilky pošta ztrácí. To je fakt. Není potřeba zásilku připojišťovat, pro kontrolu stačí podací lístek a váha by měla zhruba odpovídat. Nikdo nepředpokládá, že je zákazník apriory nepoctivý, naopak. Cihel nebo brambor přijde poskytovatelům asi málo. Možná ještě existuje i jiná kontrola, například vybalování zásilek pod kamerami, to netuším. Dělal jsem ve firmě, která zpracovávala finanční zásilky, tam to fungovalo přes kamerový systém.

Piv

Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #34 kdy: 25. 06. 2014, 13:23:41 »
Ahoj, zrovna na UPC bych si dal dost pozor... Zkusenosti od lidi z meho okoli jsou priserne.
1) Kamaradka ma ted od UPC exekuci na cca 60 000Kc - prisla ji nedavno, kvuli nejake satelitni antene, kterou jim pry nevratila. To pripojeni od nich meli doma uz pred vice nez 5 lety a pri ukoncovani jim na infolince sdelili, ze zarizeni vracet nemusi, ze uz ho maji davno zaplacene. A ted najednou po letech exekuce.
2) Znama delala u soudu a potvrdila mi, ze zalob od UPC je opravdu hodne. Vetsinou na castky 10-15 000Kc. Jakmile si nekdo ve smlouve neprecte, ze ma s vypovedi smlouvy vratit modem, tak mu po case prijde takovahle "upominka". Velmi casto tak chodi podobne pokuty duchodcum, kterym nikdo nerekne, ze by meli neco vratit a malym pismem ve smlouve si to asi neprectou.
3) Vzpominam, jak pred nekolika lety obchazeli po Plzni dealeri UPC a rozmlouvali lidem internet od PilsFree s tim, jak je PF zadluzene a ze jakmile je clovek clenem sdruzeni, tak za dluhy ruci a kazdy clen tak vlastne dluzi hrozne desetitisice korun... Jednalo se samozrejme o nepravdive informace. K udelani si obrazku o praktikach UPC mi to ovsem stacilo.

Na druhou stranu, pokud vim, tak kdo poslal modem postou, tak s tim problem nemel. Nicmene bych s takovouto firmou nechtel mit nic spolecneho. Namisto toho, aby svemu zakaznikovi propomneli vraceni modemu, radeji posilaji soudni obsilky... Dnes je to asi moderni, ale od seriozni firmy bych to necekal.


Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #35 kdy: 25. 06. 2014, 13:46:20 »
... od seriozni firmy bych to necekal.

Přesně. Tím pádem se (i) u mě UPC přesouvá ze škatulky "seriozní" jinam...

Připojení od PF dokonce sám mám, občas je s tím nějaký drobný trabl, ale:
1. 300,- měsíčně za 25Mbit/25Mbit (v mojí lokalitě)
2. Žádná smlouva
3. HW jsem si dodal svůj
4. Jsou jediným poskytovatelem v dotčené lokalitě, kterému nevadí, že budu připojen jen řádově 6-9 měsíců a pak jim dám sbohem

Takže - až budou schopný ostatní něčemu takovýmu konkurovat, můžou za mnou se svýma nabídkama přijít. Jinak na ně kašlu. Všichni mi cpou jejich super internet za nehorazný sumy s neporovnatelnýma rychlostma, k tomu ideálně kus HW, kterej nepotřebuju (mobil, tablet) a když se ukáže třeba UPC, tak mu asi těžko vysvětlím, že chci bez smlouvy a že za půl roku už jejich zákazníkem nebudu... Nejlepší je mluvit s lidma, který to dělají, protože je to baví, ne s korporacema.

beer

  • *****
  • 729
    • Zobrazit profil
Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #36 kdy: 25. 06. 2014, 16:15:32 »
Ahoj, zrovna na UPC bych si dal dost pozor... Zkusenosti od lidi z meho okoli jsou priserne.
1) Kamaradka ma ted od UPC exekuci na cca 60 000Kc - prisla ji nedavno, kvuli nejake satelitni antene, kterou jim pry nevratila. To pripojeni od nich meli doma uz pred vice nez 5 lety a pri ukoncovani jim na infolince sdelili, ze zarizeni vracet nemusi, ze uz ho maji davno zaplacene. A ted najednou po letech exekuce.
2) Znama delala u soudu a potvrdila mi, ze zalob od UPC je opravdu hodne. Vetsinou na castky 10-15 000Kc. Jakmile si nekdo ve smlouve neprecte, ze ma s vypovedi smlouvy vratit modem, tak mu po case prijde takovahle "upominka". Velmi casto tak chodi podobne pokuty duchodcum, kterym nikdo nerekne, ze by meli neco vratit a malym pismem ve smlouve si to asi neprectou.
3) Vzpominam, jak pred nekolika lety obchazeli po Plzni dealeri UPC a rozmlouvali lidem internet od PilsFree s tim, jak je PF zadluzene a ze jakmile je clovek clenem sdruzeni, tak za dluhy ruci a kazdy clen tak vlastne dluzi hrozne desetitisice korun... Jednalo se samozrejme o nepravdive informace. K udelani si obrazku o praktikach UPC mi to ovsem stacilo.

Na druhou stranu, pokud vim, tak kdo poslal modem postou, tak s tim problem nemel. Nicmene bych s takovouto firmou nechtel mit nic spolecneho. Namisto toho, aby svemu zakaznikovi propomneli vraceni modemu, radeji posilaji soudni obsilky... Dnes je to asi moderni, ale od seriozni firmy bych to necekal.


1) satelitní televize je jiná firma se sídlem v Lucembursku (UPC DTH S.à.r.l.)
2) zákazníků mají poskytovatelé také hodně, pokud se žaloby lifrují za celou republiku k jednomu soudu, tak to může samozřejmě vypadat hrůzostrašně, ale vemte v úvahu, kolik je u nás v ČR neplatičů. To, že velmi často se jedná o důchodce, to se myslím nezakládá vůbec na pravdě. Pokud zákazník ukončí smlouvu, dostane informace o tom, že má vrátit zařízení. Navíc každý zákazník, který má zařízení v pronájmu, to vidí. Když mám něco v pronájmu, tak je mi snad jasné, že to musím při ukončení smlouvy vrátit, nebo ne? Navíc zapůjčení zařízení každý stvrzuje podpisem. Když mám něco půjčené, tak to přece vrátím.
3) to asi není férová praktika, na druhou stranu nevím, jestli to je či není pravdivá informace. Já jsem zase slyšel o tom, že v některých lokalitách chodí obchoďáci od nejmenované společnosti a tvrdí, že nejmenovaná společnost koupila UPC a že musí všichni podepsat novou smlouvu. Nebo obchoďáci nejmenovaných společností chodí a slibují super nabídky s tím, že za zákazníky vypoví dosavadní smlouvy u dosavadního poskytovatele. Často tu výpověď vůbec nepošlou, nebo počkají 14 dní, než uplyne zákonná lhůta  a zákazník pak již nemá možnost odstoupit a zbytečně se mu prodlouží výpovědní lhůta. Praktiky obchodních zástupců bych ponechal tedy raději stranou, připomínají mi trochu (v menším měřítku) makléře z Vlka z Wallstreetu.

beer

  • *****
  • 729
    • Zobrazit profil
Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #37 kdy: 25. 06. 2014, 16:22:23 »
... od seriozni firmy bych to necekal.

Přesně. Tím pádem se (i) u mě UPC přesouvá ze škatulky "seriozní" jinam...

Připojení od PF dokonce sám mám, občas je s tím nějaký drobný trabl, ale:
1. 300,- měsíčně za 25Mbit/25Mbit (v mojí lokalitě)
2. Žádná smlouva
3. HW jsem si dodal svůj
4. Jsou jediným poskytovatelem v dotčené lokalitě, kterému nevadí, že budu připojen jen řádově 6-9 měsíců a pak jim dám sbohem

Takže - až budou schopný ostatní něčemu takovýmu konkurovat, můžou za mnou se svýma nabídkama přijít. Jinak na ně kašlu. Všichni mi cpou jejich super internet za nehorazný sumy s neporovnatelnýma rychlostma, k tomu ideálně kus HW, kterej nepotřebuju (mobil, tablet) a když se ukáže třeba UPC, tak mu asi těžko vysvětlím, že chci bez smlouvy a že za půl roku už jejich zákazníkem nebudu... Nejlepší je mluvit s lidma, který to dělají, protože je to baví, ne s korporacema.


1. to není takové terno, symetrickou linku každý nevyužije a ta příchozí rychlost je nízká
2. člen opravdu nemusí nic podepisovat? Ani zpracování osobních údajů a pod? Nevěřím.
3. je to opravdu výhoda? Předpokládám, že se jedná o wifi, to je trošku jiná liga.
4. i v jiných společnostech je možné mít smlouvu bez závazku, i v U*C. Samozřejmě pak není možné využít věrnostní slevu, ale to je věc jiná.


Co u PF postrádám, tak jakékoliv garance, SLA. Pro běžné uživatele to prostě není dobrá volba. Je to pro nadšence, kteří si to chtějí spravovat sami. Viz http://www.pilsfree.net/spolek/


Dovolím si citaci:
Citace
PilsFree není poskytovatelem veřejných služeb elektronických komunikací ve smyslu zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích. Naším cílem není profesionálně poskytovat Internet a standardní služby s tím související (instalace, servis, garance rychlosti připojení či dostupnosti apod.). Pokud takové služby očekáváte nebo dokonce vyžadujete, zvolte raději možnost klasického zákaznického vztahu s některým komerčním poskytovatelem.

Lol Phirae

Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #38 kdy: 25. 06. 2014, 19:55:37 »
Každý si může přečíst smluvní podmínky

Viz I.ÚS 3512/11. Rozhodnutí Ústavního soudu jsou závazná pro všechny. Tolik asi ke "smluvním podmínkám" zmetků typu UPC.

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #39 kdy: 25. 06. 2014, 21:07:21 »
1. to není takové terno, symetrickou linku každý nevyužije a ta příchozí rychlost je nízká
2. člen opravdu nemusí nic podepisovat? Ani zpracování osobních údajů a pod? Nevěřím.
3. je to opravdu výhoda? Předpokládám, že se jedná o wifi, to je trošku jiná liga.
4. i v jiných společnostech je možné mít smlouvu bez závazku, i v U*C. Samozřejmě pak není možné využít věrnostní slevu, ale to je věc jiná.


Co u PF postrádám, tak jakékoliv garance, SLA. Pro běžné uživatele to prostě není dobrá volba. Je to pro nadšence, kteří si to chtějí spravovat sami. Viz http://www.pilsfree.net/spolek/
(jsem Tě trochu zkrátil, aby tu nebylo zaspamováno)

1. Příchozí nízká? 25Mbit? Kamaráde, já teda nevim, kde žiješ a co používáš, ale jestli je Ti 25Mbit málo, asi bych Tě dal do zoo, aby se na Tebe mohli ostatní chodit koukat... Totiž - emaily si přečtu, zprávy taky, fora navštívim, hry na Steam stáhnu, multiplayer hry hraju, na YT videa koukám. A nikdy jsem nezaznamenal potřebu mít vyšší rychlost. Asi jsem jinej... nebo Ty.
2. Souhlas jo, nicméně mě nikdo nenutí do "výhodný" smlouvy
3. Když to zařízení vlastníš, tak proč ho nevyužít? Lepší, než si něco pronajímat nebo kupovat...
4. Není sleva = je vyšší cena = nemám tím spíš zájem

Pilsfree sdružuje přes 20 tisíc nadšenců. To je řekněme desetina Plzně (a okolí). To je v Plzni ale IT nadšenců, sakra... :-)

Ta citace (kterou jsem z Tvého příspěvku nepřevzal kvůli místu), s tou to je jednoduchý - oni nic negarantujou. Ví, že nemůžou (hlavně mají málo lidí), proto to mají postavený papírově takhle. Je to jejich způsob (právní) ochrany. Nicméně za půl roku jsem měl jeden jednodenní výpadek (en mi celkem vadil) a dva cca dvouhodinové. Takže jak jsem psal: cena/výkon pro mě bezkonkurenční. MOžnost kdykoliv přestat platit a "odejít" byla pro mě navíc podmínkou.

Nemá cenu se tu dál vybavovat, budeme tu mlejt každej to svý furt dokola. Pokud jsi u nich zaměstnanej (vypadá to tak), beru, že bráníš zaměstnavatele. Nicméně jsou tu vyložený dost silný karty proti UPC (ne mnou, já jsem jen takovej nevýraznej okraj). UPC si prostě nedělá nejlepší jméno. Lidi jsou sice hloupí, ale ne všichni... Někteří si na UPC dají pozor (minimálně já).

BP

Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #40 kdy: 25. 06. 2014, 22:25:58 »
1. Příchozí nízká? 25Mbit? Kamaráde, já teda nevim, kde žiješ a co používáš, ale jestli je Ti 25Mbit málo, asi bych Tě dal do zoo, aby se na Tebe mohli ostatní chodit koukat... Totiž - emaily si přečtu, zprávy taky, fora navštívim, hry na Steam stáhnu, multiplayer hry hraju, na YT videa koukám. A nikdy jsem nezaznamenal potřebu mít vyšší rychlost. Asi jsem jinej... nebo Ty.
Ale jo, 25Mbps je relativně v pohodě a patrně většina uživatelů by byla za takovou linku vděčná, ale není to ono. Když se teoreticky v 8 večer rozhodnu, že bych si chtěl pustit nějaký film, tak 15GB HD rip mám za 15 minut doma. V 20:15 sedím u TV a můžu se dívat. s 25Mbps to nechám stahovat a doma to mám 21:10. To už na nějaký film ovšem kašlu, protože by skončil pozdě a zítra je třeba jít do práce. Jde to stáhnout předem, ale to není ono.  Člověk se už pak s výběrem titulů nemusí trefit do aktuální nálady.
Taky jsem si říkal na co. Dá se bez toho žít, ale je to příjemné, když člověk nemusí čekat.

Po technické stránce jsem s UPC maximálně spokojen. Výpadek tak jednou za dva až tři roky a to ve stejnou dobu, kdy stejně nefunguje polovina místních ISP, protože nějaký asociál zrovna nepoznal rozdíl mezi mědí a optikou někde na železničním mostě.

Komunikace s UPC je ovšem problematická, pokud se člověku nelíbí ceníkové ceny. UPC se to snaží maximálně komplikovat. Zavolat na technickou podporu, vysvětli stav. Operátor slušně vysvětlí, že jsi vlastně ..., ale ok. Já to změním a vy si pak pošlete dopis, kde chcete změnit ještě tohle a my to pak časem změníme. Situace, kdy má chuť člověk ten jejich modem rozkopat. Je se potřeba s nimi zbytečně nebavit a poslat výpověď. Oni zavolají sami a jsou si moc dobře vědomi, že míč je na jejich straně a pokud nepřijdou s dobrou nabídkou, tak výpověď stále běží. Smutné, ale funkční. Už jsem chtěl několikrát od nich odejít, ale technické kvalita služeb mě vždycky přesvědčila. U zákazníku vídávám denně kvalitu linek ostatních ISP v oblasti a tady suverénně UPC vede. Ne jejich sloganu namířeném hlavně na teoreticky 40Mb/s VDSL "kde ostatní končí, my začínáme", něco je.

adam

Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #41 kdy: 26. 06. 2014, 08:22:00 »
U zákazníku vídávám denně kvalitu linek ostatních ISP v oblasti a tady suverénně UPC vede. Ne jejich sloganu namířeném hlavně na teoreticky 40Mb/s VDSL "kde ostatní končí, my začínáme", něco je.
Pokud máte štěstí, tak např. (nejmenováno):
Maxi Net
    839 Kč/měsíc
    vysokorychlostní internet 260/120 Mbps
    instalační poplatek 0 Kč (při podpisu smlouvy na 24 měsíců)
Ale uznávám, že to je pro hodně náročnou domácnost a film beztak rychleji nestáhnete, protože to "zabije" konektivita serveru.

michal

Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #42 kdy: 26. 06. 2014, 08:32:01 »
ahoj ja nedavno prechazel od upc k centriu, protoze centrio ma na hajich optiku a nabizi 100/100 za nakych 600 kc z uvazkem na 2 roky coz upc nedava a navic u upc me nutily porad platit za naky jejich blby 2 krabicky (modem a setopbox), ktere jsem vubec nepotreboval a akorat zraly elektriku.

Vypoved se protahla na nake 3 mesice. Ac je to technologicka firma, tak nejsou schopni prijmout vypoved datovou zpravou, nuti vas sepisovat tisknout a posilat nejake dopisy (v dnesni dobe dopis wtf?). Ty dve krabicky jsem musel take posilat. U vypovedi nezapomen dodat vlastnorucni podpis !!!!! (to me stalo mesic navic)

obecne to na mne pusobi ze sou 100 let za opicema a jsem rad ze jsem od nich odesel. Jejich obchodak byl navic dost neseriozni, kdyz pomlouval centrio s tim ze nebudou dosahovat deklarovanych rychlosti, ze tam je agregace atd. Ja uz mam vsak centrio cca 4 mesice a zatim s nima nebyl sebemensi problem. Upload na utube sviha jako nikdy predtim.

michal

Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #43 kdy: 26. 06. 2014, 08:34:27 »
jezis ted koukam ze sem to tu uz jednou psal, tak sry za spam ale je to pravda !;)

Pavouk106

  • *****
  • 2 400
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:UPC a ukončení smlouvy
« Odpověď #44 kdy: 26. 06. 2014, 08:52:32 »
Problém je ten (alespoň si myslím), že málokdo využije i ten 25Mbit co mám já, natož 100 a více. Pokud budu sledovat film z placené streamované distribuce, tak mi to stačí. Pokud budu film nelegálně stahovat, ... zastavme se u "nelegálně", vše za tím je zbytečné rozebírat.

Řekněme, že to je jako auta. Na co mít 500 koní, když maximální rychlost je 50/90/130? Na tuhle rychlost se dostanu s desetinou výkonu taky... S pětinou výkonu už mám dokonce dost výkonu na pohodlné předjíždění kamionů... To mluvíme o legálních věcech. Že s takovým autem pojede většina lidí s plynem na podlaze je věc druhá. Podobně s připojením - na co rychlý, když pomalý bohatě stačí? Nenapadá mě žádný legální využití 260Mbitový linky... Ano, pokud by vedla do bytovky a v ní do všech bytů, to pak jo. Pokud je domácnost nenažraná a má 20 členů, který mají všichni notebooky, telefony a já nevim co, ta ano. Pro normální lidi overkill. Dokonce několikanásobnej.

100/100Mbit bych považoval za skvělý na domácí server, jinak pořád overkill.

Naši jedou na lince 12/8 a nikdo si nestěžuje. Je tam pár kompů, Xbox, nějaký mobily. Ale ty lidi nedělají nic datově náročnýho (občas stahování hry na Steamu/aktualizace WoT nebo čumenda na YT v HD).

Já jedu na 25/25 a Steam mi často nejede ani 2MB/s -> Server na druhý straně je pomalej. Na co teda mám pořizovat 100Mbit linku?