Školství v ČR

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Školství v ČR
« Odpověď #15 kdy: 05. 09. 2013, 11:32:45 »
Člověk opravdu chytrý nemá často schopnosti ostatním předávat informace.
Hloupost. Inteligence a schopnosti co se tyce vyzkumu s touhou ci schopnosti nekoho ucit prakticky nesouvisi.
Připadá mi, že se v tomto shodujete ...


JS

Re:Školství v ČR
« Odpověď #16 kdy: 05. 09. 2013, 13:44:52 »
Člověk opravdu chytrý nemá často schopnosti ostatním předávat informace.
Hloupost. Inteligence a schopnosti co se tyce vyzkumu s touhou ci schopnosti nekoho ucit prakticky nesouvisi.
Připadá mi, že se v tomto shodujete ...

Ano, v tom se shodujeme. V zaveru, ktery z toho MURK cini, totiz ze instituce s dobrym vyzkumem ma spise spatnou vyuku, uz nikoli.

JS

Re:Školství v ČR
« Odpověď #17 kdy: 05. 09. 2013, 13:56:53 »
Pár výjimečných se najde, ale většina má na začátku problém s pochopením základů.

Vynikajici lide z oboru (tedy, dobri vyzkumnici) casto znaji zaklady velmi dobre take. Pokud jsou ochotni ucit prvaky, je to idealni. Pointa je, ze takova situace vznika asi spis na tech dobrych skolach (co do vyzkumu), protoze ty pritahuji kvalitni lidi.

Ale caveat lector! Z VS uz jsem par let pryc, vubec bych se nedivil, kdyby se ta situace zmenila k horsimu. Co jsem slysel, lide co chteji na VS jen ucit (nebo velkou cast casu) maji obecne problem. Coz je asi spatne, nicmene to sotva zneplatnuje vyse uvedeny zaver.

Tady je asi potreba si vyjasnit, co znamena "dobre ucit". Znamena to mit to logicky srovnane a pekne vysvetlene, nebo jit pomalu tak, aby to kazdy pochopil? Ja to beru jako to prvni, a predpokladam, ze kvalitni skola si muze dovolit ponekud zanedbat to druhe (a treba mj. spolehat na dalsi samostudium, napr. pocitani prikladu doma atd.). Takze pokud si nekdo predstavuje to druhe, asi by mel jit na lehci skolu.

i

Re:Školství v ČR
« Odpověď #18 kdy: 05. 09. 2013, 14:41:51 »

Promiňte, musím,
Před půl hodinou jsem řešil doma problém který s tímto nadpisem úzce souvisí,
Tak že promiňte, musím se zde z toho vyzvracet:

České školství vypadá asi takto:

Moje dcera má na základce, v osmé třídě, týdně po jedné hodině zeměpisu, chemie, biologie,
Ale za to mají dvě hodiny týdně výtvarné výchovy.
V loni to vypadalo tak že když se nepřinesl úkol z matematiky, tak to nebyl problém, když se ale nepřineslo něco na výtvarku, tak to byl vážný prohřešek.

Zřejmě je pro tuto zemi důležitější mít dostatek umělců a hlavně se nedotknout sebevědomí deb.lů Potkal jsem jednu blondýnu která tvrdila že: "Moskva je asi v Německu", to není k smíchu, to je k pláči! Až tato bude toto tvrdit někde ve světě a k tomu také že má české vzdělání, tak nezapomeň že ty ho máš taky, jaký pak asi bude mít tato blondýna vliv na tvou cenu na trhu práce?

Jen nevím jaké má obyčejný člověk prostředky, jak donutit oprávněné úředníky k řešení tohoto stavu, zřejmě jsou děti těchto úředníků takové kret.ni, že se tyto úředníci bojí aby jejich děti vůbec dodělali základku :-)

děkuji už jsem se vyzvracel.


Mirage

Re:Školství v ČR
« Odpověď #19 kdy: 05. 09. 2013, 16:16:58 »
Vzdělávání Čechů není prioritou nové Evropy, stát u pásu může i negramot a naopak, čím blbější lidé budou, tím snazší pro vládu bude se udržet u moci. Přemýšlení je nebezpečné, nejlépe se ovládá tlupa idiotů.


j

Re:Školství v ČR
« Odpověď #20 kdy: 05. 09. 2013, 18:36:00 »
2i: Nedavno sem koukal s kolegou na rozvrhy na prvnim stupni ... a celkem sem se zacal desit.

Osobne mam z naseho skolstvi cim dal vetsi dojem, ze kazda doslova pica, co si vymysli nejakou hovadinu, to protlaci do "osnov" (ono se to tak uz nemenuje), a pak samozrejme neni prostor na to podstatne. Pokud me skleroza neklame, tak sem tam zahlid (vazne to bylo 1-5ta trida) ... psychologii, sociologii ... a podobny hovadiny. Samo hudebni a vytvarna vychoda (spousta hodin) ...

Kdyz si pak predstavim sebe, jak mam na ZS dva cizi jazyky, tak bych musel vrazdit ... (neb proste nenavidim vyuku gramatiky v lilbovolnem provedeni a to je to jedine, co se u nas uci). No hlavne ze nasi potomci budou umet urcovat rody/pady/casy/pricesti/ ... ve trech jazycich, ale spocitat obsah kruhu ...

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Školství v ČR
« Odpověď #21 kdy: 05. 09. 2013, 19:05:34 »
Kdyz si pak predstavim sebe, jak mam na ZS dva cizi jazyky, tak bych musel vrazdit ...

Souhlas, dnesni devataci nezvladaji dobre ani jeden jazyk (vcetne materskeho) tak sup, dame dalsi. A kde na to chteji vzit kvalitni pedagogy? Nebo to zase nechaji na vyslouzilych rustinarkach?

Tom Liberec

Re:Školství v ČR
« Odpověď #22 kdy: 05. 09. 2013, 21:20:19 »
Problém vidím v tom, že třeba na ekonomkach se uči Keynes, kterého pak reálna politika je ochotna jen tu snazší polovinu.
Pokud se někde učí předchůdce HTML je to v mem vidění světa dost problém. V tom případe by na základní škole meli začít ucit OS CPM  předchůdce DOSu , aby se to všechno vůbec stihlo.
Ovšem ja jsem zřejme naiva co předpokládá zájem o studium. Diplom IT pro člověka, kterého to nezajímá ....     no ať si dá pozor aby jej pqk v neznalosti nevskoupala šikovna asistentka,  či programatorka inženýrka z doby kdy žádna IT VŠ ještě v teto zemi nebyla.

JS

Re:Školství v ČR
« Odpověď #23 kdy: 06. 09. 2013, 06:47:35 »
Problém vidím v tom, že třeba na ekonomkach se uči Keynes, kterého pak reálna politika je ochotna jen tu snazší polovinu.

:-) To je asi tak nejmensi problem toho, co se na ekonomkach uci. (Pokud pomineme to, ze se tam neuci ani tak Keynes, jako jeho Hicksova interpretace.) Kdybychom tohle vazne chteli kritizovat, museli bychom zacit u konceptu jako agregatni poptavka a nabidka, racionalni volba, mezni uzitek, kapital, rovnovaha, dokonala konkurence, Sayuv zakon atd.

Re:Školství v ČR
« Odpověď #24 kdy: 06. 09. 2013, 08:09:07 »
Je to logické, po 101 vysvětlovat dvojkovou soustavu omrzí úplně každého.
.....
Vyberme 40 chytrých lidí obtížným testem, rozdělme je na dvě stejné poloviny, půlku dejme na dobrou vysokou školu a půlku si vezmu na starost já s bičem a knížkami. Výsledek bude tuším dost stejný.
... po 101 to myslíte naše důchodové profesory, kteří už na škole učí 101 let? ... pořád to samé ? :D
 
Trochu k tématu:
Když je někdo vědní kapacitou v oboru, proč by měl přednášet stále se opakující témata... není to marnění zdrojů? Když někdo jiný zase neumí předat znalosti, proč by je měl předávat. Odpovím si sám: protože české školství.

Na co narážím? No na to proč všechny lidi mateme termínem "vysoké školství"... Vysoké školy jsou hodnoceny podle výzkumu, "pedagogičtí pracovníci" v nich jsou hodnoceni podle vědeckých výstupů a vědy... proč se to sakra pořád používá "Vysoké školy". Vždyť by to měly být "vědecké instituce se studijním programem".  Pokud namítnete, že přeci Univerzita je právě o spojení vědy a výuky... ok ale co takové "xxx učení technické" "vysoká škola xxx"...


Zkusím trochu zaexperimentovat s představivostí: Koukněme se na lékaře... pokud by měli fakulty tvořit vždy předepsané počty profesorů a docentů a lidí s doktorátem (kteří se všichni tvoří vědeckou cestou) hrozí, že by mohlo být málo kvalitních zubařů... Mě osobně bude příjemnější, pokud se můj zubař učil od špičkového praktika, který se udržuje v daném oboru, než u profesora, jehož vědním oborem bylo zkoumání velikosti zubů u dospělých nebo jiná jistě žáživná věda.
No a teď zpět k technickým oborům... jsou jiné než lékařství? ... opravdu vysokoškolák potřebuje být učen "pedagogem" s vědeckými tituly? Je Inženýr, kterého učil profesor lepší, větší profesionál, než takový který měl na stejný předmět někoho s "nižší vědeckou kvalifikací"?

Radši přestanu než se mi spálí klávesnice a židle.

PS: Pokud by byl Váš byč stejně efektivní jako výuka na VŠ... tak sem s byčem :) .

smoofy

  • *****
  • 1 056
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Školství v ČR
« Odpověď #25 kdy: 06. 09. 2013, 08:12:43 »
Citace
Souhlas, dnesni devataci nezvladaji dobre ani jeden jazyk (vcetne materskeho) tak sup, dame dalsi. A kde na to chteji vzit kvalitni pedagogy? Nebo to zase nechaji na vyslouzilych rustinarkach?
Presne to same mne napadlo kdyz jsem to nedavno videl ve zpravach. Jen bych podotkl, ze onen problem se netyka pouze zaku ZS ale i SS a VS. Jazykova vzdelanost u nas je otresna a jen tezko je to pricitat hlouposti generaci. Ja se ucil anglicky 18 let a jakmile sem vyjel do zahranici zacinal jsem znova a mimo jine je to dano presne, jak nikdo vyse zminoval, tim, ze se nesmyslne drti gramatika a je nulovej duraz na vlastni konverzaci a to, ze budete umet odpapouskovat vsechny casy v AJ nikoho rohlik nekoupi a interview taky neudela.

Jezdival jsem pred par lety jako vychovatel se svou byvalou ZS na ruzne akce a bylo mi skoro az k placi, kam se nase drive vyhlasena "ZS s rozsirenou vyukou matematiky a prirodovednych predmentu" za pouhopouhych par let dostala. Ucitele, kteri za mne ucili obcanku, rodinku a pri jejichz hodinach jsme hrali fotbal nebo Magic: The Gathering pod lavici najednou delaji tridni ucitele a navic vyucuji stezejni predmety. Zadny uceny z nebe nespadl, ale v onom skolnim zakulisi jsem se na vlastni oci presvedcil o tom, ze si absolutne nevedi se zaky rady a maji nulovou schopnost zaujmout a sjednat si respekt aka. poradek. Budiz jim ale mirnou omluvou fakt, ze dnesni generace je proste diametralne odlisna a casty nezajem az skoro bych rekl arogance rodicu deti primo vedou k tomu aby byly nezvladatelne.

Citace
Vzdělávání Čechů není prioritou nové Evropy, stát u pásu může i negramot a naopak, čím blbější lidé budou, tím snazší pro vládu bude se udržet u moci. Přemýšlení je nebezpečné, nejlépe se ovládá tlupa idiotů.
Ja si zase naopak myslim, ze prioritou one evropy je jak ja rikam diplomizace obyvatelstva mysleno, ze at si debil nebo blbecek dostanes na to diplom a titul. Celkova uroven vzdelavani je mizerna a misto toho, aby byly vzdelavaci ustavy s kvalitnimi uciteli tak se to nahrazuje jejich mnozstvim, aby byla moznost zdimat penize od statu a za druhe, abychom si mohli honit triko se zbytkem evropy, kde tenhle trend titulu za nic nastal uz davno. K velke me nelibosti to dosti shazuje absolventy tech lepsich skol, kteri jsou schopni a dobri, nicmene jejich snahu totalne zazdila titulizace a maturizace obyvatelstva. Rekneme si na rovinu, potrebuje bezna prodavacka v krame nebo kadernice maturitu?

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Školství v ČR
« Odpověď #26 kdy: 06. 09. 2013, 08:41:21 »
Smoofy, musíme to brát tak, že dnes jde školám převážně o to přežít, za každého žáka mají nějaké peníze a to je pro všechny prioritou, prostě se ze vzdělání stala komerce, stejně jako ve zdravotnictví už nejde o to uzdravit pacienta, ale udržet si ho, protože to jsou jisté peníze. To samé policie atp. Také si myslím, že Evropské školství už nemá jiné možnosti, než rozdávat lejstra. Je jasné, že ne každý na to má, ale co potom s takovým člověkem? Učilišť ubývá na úkor škol už jen s nesmyslným zaměřením. Ale je to logické, proč vytvářet řemeslníky, když většinu továren Evropa přesunula do Číny? No a když se podívám do zemědělství, tak je to také úsměvné! Babiš a jeho 20tis. zaměstnanců! Když si vezmu, že dříve bylo skoro všude JZD a kolik zaměstnalo lidí .... no také naše potravinářství bylo na jiné úrovni. Maso bylo maso a ne půl litru vody.

JS

Re:Školství v ČR
« Odpověď #27 kdy: 06. 09. 2013, 08:47:47 »
Když je někdo vědní kapacitou v oboru, proč by měl přednášet stále se opakující témata... není to marnění zdrojů?

Neni (navic nemuzete lidem nadiktovat, co maji chtit delat, i kdyby to nakrasne marneni zdroju bylo). Najdete si treba jmeno Richard Feynman. Ten i kdyby ucil aritmetiku, udela to zajimave. Samozrejme, nema smysl, aby takova kapacita ucila na zakladni skole. Ale na VS to prave smysl ma.

Citace
No na to proč všechny lidi mateme termínem "vysoké školství"... Pokud namítnete, že přeci Univerzita je právě o spojení vědy a výuky...Mě osobně bude příjemnější, pokud se můj zubař učil od špičkového praktika...

Ten termin nikoho nemate. Odjakziva bylo vysoke skolstvi o spojeni vedy a vyuky (nebo techniky o spojeni inzenyrstvi a vyuky). To ze tam dnes vetsinou vychovavame lidi, kteri delaji veci v praxi rutinni, je ten posun. Tedy naopak, posunul se vyznam tech skol, nikoli vyznam toho slova. A jinak VS se samozrejme snazi ziskat lidi z praxe, ale neni to uplne snadne (znamena to zmenu kariery, hlavne proto, ze na vyuce tech rutinnich zalezitosti praxe by se mely podilet z velke casti samotne instituce, ktere tu praxi provozuji, nikoli VS).

Navic, preformuluji to co jsem rikal uz vys trochu jinak. Lide by se meli snazit ucit se od nejlepsich. To ma IMHO smysl. Ze ti nejlepsi neumeji ucit je podruzne. Je porad lepsi ucit se od nejlepsich, co neumi ucit, nez od prumernych, co to ucit umi. Tohle plati ale spis pro VS; tam je totiz zodpovednost i na studentovi, kolik se toho nauci. Na ZS/SS se da predpokladat, ze lide (deti) tuhle zodpovednost jeste nemaji.

Vzdělávání Čechů není prioritou nové Evropy, stát u pásu může i negramot a naopak, čím blbější lidé budou, tím snazší pro vládu bude se udržet u moci. Přemýšlení je nebezpečné, nejlépe se ovládá tlupa idiotů.

Kam lide na tyhle podivne nazory chodi? Na americke konspiracni servery? Jaka "nova Evropa"? Ta, ktera ma vice vysokoskolaku, nez je potreba? Ta, jejiz soucasti je i Finsko (a dalsi severske staty), ktere jsou, diky rovnostarskemu pristupu ke vzdelani (garantovaneho statem), na spicce mezinarodnich srovnani?

Před půl hodinou jsem řešil doma problém který s tímto nadpisem úzce souvisí

Je mi lito, ackoli chapu vase rozhorceni, ale nesouvisi. VS a SS/ZS jsou jina otazka. Viz vys.

Kolemjdoucí

Re:Školství v ČR
« Odpověď #28 kdy: 06. 09. 2013, 08:48:33 »
Rekneme si na rovinu, potrebuje bezna prodavacka v krame nebo kadernice maturitu?

Potřebuje to stát, protože prodavačka ve škole se nepočítá do nezaměstnaných. Když bude prodavačka stát za kasou až od 18-ti let, ne jak dřív od 16-ti, tak je to vidět ve statistice zaměstnanosti a nezaměstnanosti. Také proto se zaváděla devátá třída ZŠ. Podobný tlak je i v jiných oborech, tak kde dřív stačilo SŠ dneska musí být ze stejných důvodů Bc. a podobně.

prezek

  • ***
  • 229
    • Zobrazit profil
Re:Školství v ČR
« Odpověď #29 kdy: 06. 09. 2013, 08:49:58 »
V loni to vypadalo tak že když se nepřinesl úkol z matematiky, tak to nebyl problém, když se ale nepřineslo něco na výtvarku, tak to byl vážný prohřešek.
Bez úkolu z matiky se vyučovací hodina přežít dá, ale těžko budeš malovat košík s ovocem, když nemáš košík, ovoce jsi hodil z okna po školníkovi, ve štětci jsi nechal ztvrdnout barvu a tempery rodiče nekoupili, protože jsou to povrchně myslící ignoranti. Za jednu hodiny výtvarky se toho moc stihnout nedá, to pak trvá 3 týdny místo jednoho, než něco vznikne. Navíc děti po sobě neumí uklízet, takže hodina musí končit o 10 minut dříve, než před lety, protože učitelka musí deváťákům vysvětlovat, jak se myje štětec, že se hadra musí vyždímat...