Školství v ČR

anana

Školství v ČR
« kdy: 04. 09. 2013, 11:08:33 »
čaute.. mam taku otazku...chystam sa na vš do čiech - http://www.unyp.cz/ - a škola sice slubuje všetko najdokonalejšie- od vybavenia tried až po  profesorov---prosím vás, uprimne sa mi vyjadrite aké  je školstvo v čr? celý systém výučby a vzdelavania? nech viem aspon zhruba do čoho idem...diky


Waseihou

Re:Školství v ČR
« Odpověď #1 kdy: 04. 09. 2013, 11:22:46 »
Kvalita je variabilní a vždy závisí na vyučujícím. Kvalita vybavení není v přímé korelaci s kvalitou výuky, špatný vyučující nic nenaučí ani s kvalitní technikou, u dobrého stačí výklad a poznámky. V zásadě co se nenaučíš sám tak to neznáš, studium je pak více méně glejt bez kterého ti některé dveře nebudou otevřeny...

Mirage

Re:Školství v ČR
« Odpověď #2 kdy: 04. 09. 2013, 12:50:52 »
Myslím si, že školství u nás je stejně výborné jako naše politika a politici.

eMko

  • ****
  • 456
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Školství v ČR
« Odpověď #3 kdy: 04. 09. 2013, 12:58:36 »
Nejlepší je odchytit někoho, kdo tu školu studuje a zeptat se jej. Napíšu Ti obecné řeči (jako jsem je napsal už milionkrát), ale nemusí se vztahovat zrovna na tuto školu. Může to být tzv. výjimka z pravidla.

Obecně se dá říci, že soukromé školství je tiskárna papírů pro bohaté klienty; především ty akreditované z východu (Ukrajina, Rusko). Znám pár lidí z Rašínovy vysoké školy v Brně (po nedávné aféře nebyla zrušena, jak se píše v médiích - akorát se změnila škola, která ji akredituje; budova tam furt je, studenti i vyučující taky, jen se přejmenovala), inteligenčně jsou zcela zjevně pod průměrem nejen běžných vysokoškoláků, ale obyvatelstva celkově včetně "problémových menšin". S horníkama jsem si vždy popovídal víc. U nás ve firmě by se na Tebe lidi dívali skrz prsty kvůli papíru ze soukromé školy a dvojnásob, kdybys tam přišel s titulem MBA. (Samozřejmě by přestali, pokud bys v průběhu času ukázal kvality, ale start bys měl těžší.)

Mohu-li Ti doporučit, chceš-li jít do Česka, běž na státní školu. Informatika, strojírenství, medicína ... to všechno jsou obory, které jsou již z podstaty stejné jak u nás, tak na Slovensku. Zvlášť na Moravě jsou lidi na Slováky zvyklí (v Brně jsme měli skoro třetinu spolužáků Slováků); žádná diskriminace se nekoná a školné se neplatí. A chceš-li jet studovat na západ, můžeš to zkusit přes ERASMUS - když si vybereš školu, kde erasmus není jen pro elitu (např. jak na FIT VUT v Brně - tam není šance se někam dostat), můžeš se relativně snadno dostat do ciziny.

Jinak co jsem se bavil se Slováky a porovnávali jsme si zkušenosti, o vysokém školství se dá říci to samé, co o politice - "Rozdelili sme si ich spravodlivo".

Pavel 'TIGER' Růžička

Re:Školství v ČR
« Odpověď #4 kdy: 04. 09. 2013, 13:13:14 »
Školství v kvalitě dost upadá i když na oko se zdá, že jsou vyšší nároky. Navíc některé skoky ZŠ -> SŠ -> VŠ jsou neúměrné, protože není zajištěn koncept hladkého přechodu. Některé školy zvládají své svěřence připravit, jiné ne. Věřím i, že tento nedostatek může být pro slabší jedince dost traumatizující. Nicméně, není to jen chybou škol, ale i chybou rodičů, kteří ve většině případů nemají na děti čas, aby jim ukázali směr jejich nadání a pomohli jej realizovat. Školy spoléhají na rodiče a rodiče zase na školy. Ano, dá se to svést i na nezájem mládeže, ale kdo v těch letech byl, je a bude na tolik vyzrálí, aby uvažoval racionálně. Pravdou je, že u skoku SŠ -> VŠ by měl mít jedinec jasnější představu, než u ZŠ -> SŠ, ale častěji se člověk nechá unést jen nějakým sněním.

Myslím si, že školství u nás je stejně výborné jako naše politika a politici.


RDa

  • *****
  • 2 567
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:školsto v čr
« Odpověď #5 kdy: 04. 09. 2013, 13:27:17 »
Citace
A chceš-li jet studovat na západ, můžeš to zkusit přes ERASMUS - když si vybereš školu, kde erasmus není jen pro elitu (např. jak na FIT VUT v Brně - tam není šance se někam dostat), můžeš se relativně snadno dostat do ciziny.

Toto neni pravda. Ja se bez problemu dostal do zahranici (NL) - veci se maji spis tak, ze kdyz chcete pres Erasmus do zahranici a nejste elitni student (prumer, schopnosti), tak nemuzete cekat ze se "levne" dostanete na elitni skolu (napr. v UK). Ono nekdy je lepsi byt normalni a dostat se na normalni zahranicni skolu, kde si na nic nehrajou - a to je ten pravy prinos zahranicniho studia. Btw, jsem slovak a slo vsechno stejne jako u ceskych studentu.

smoofy

  • *****
  • 1 056
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Školství v ČR
« Odpověď #6 kdy: 04. 09. 2013, 16:32:08 »
Co se tyka Erasmu, tak z nekolika nezavislych zdroju mam informace, ze se casto nedari sehnat lidi. Oproti prvotnimu boomu kdy chtel jezdit kazdej a tolik mist nebylo a muselo se vybirat je ted situace mirne opacna. Musim ale rici, ze vsem lidem co znam ze na erasmu byli dost zmenil zivot i pohled na svet a nutno podotknout ze k lepsimu.

to Pavel 'TIGER' Růžička:
Pekne a vystizne napsano.

Re:Školství v ČR
« Odpověď #7 kdy: 04. 09. 2013, 18:24:40 »
Obecně vzato, soukromé školy (což je případ UNYP) u nás nemají zrovna dobrou pověst. Mohou být výjimky. Ale většina lidí co znám je považuje za štaci pro ty, kteří se nedostali na normální státní školu ale chtějí studovat (a mají na to víc financí, než rozumu).

Pokud jde o státní školy, některé mají hodně dobrou reputaci (především vybrané fakulty) - UK, ČVUT, VUT Brno, MUNI, UPOL, ...

Pokud chceš lepší informace, nejlíp uděláš, když řekneš, na jaký obor chceš ;)

Nejlepší je odchytit někoho, kdo tu školu studuje a zeptat se jej.
Naprostý sohlas.

Re:Školství v ČR
« Odpověď #8 kdy: 04. 09. 2013, 20:37:45 »
Na soukromé školy se vykašli, to jsou opravdu drahé tiskárny na diplomy. České vysoké školy a univerzity jsou na tom velmi dobře. Třeba jen z Olomouce (UPOL), špičková světová kvalita ve kvantové kryptografii! a výzkumu nanomateriálů (ostatně z tohoto oboru je aktuální rektor). V Liberci jsou potom první na světě v nanovláknech. Asi u každé technické vysoké školy v ČR by se dalo najít něco podobného. Hodně dobrý zvuk má i Olomoucká informatika. Tak a dost reklamy na moji alma mater.  ;)

Takže co se týče profesorů, v ČR jsou špičkoví odborníci. Co se týče vybavení, může to být občas horší, ale ono to není až tak podstatné. Ostatně Češi jsou spíše známí tím, že si kreativně poradí i s chudším vybavením. Už na to možná zapomínáme, ale třeba slavné kontaktní čočky vznikly na stavebnici. Takže tak.

MURk

Re:Školství v ČR
« Odpověď #9 kdy: 04. 09. 2013, 21:06:33 »
Pletete tu několik nesmyslných věcí dohromady ::)

A) Znalosti profesorů.
B) Celkovou úroveň školy.
C) Schopnost naučit.
D) Výsledky univerzity.

Člověk opravdu chytrý nemá často schopnosti ostatním předávat informace.
Nejlepší učitel je hloupější učitel, který má ovšem velký dar vysvětlovat.
To rozhodně platí pro prvních několik let.
Stejná věc se dá říct složitě i jednoduše.
Stejně tak se stejné učivo dá vykládat tak, že ho člověk pochopí a tak, že ho člověk nepochopí.

Geniální učitel nemusí nikoho naučit vůbec nic.
Einstein byl možná génius, ale kdo ví, jaký by byl učitel pro průměrný produkt našich středních škol.
Výsledky škol v nanovláknech Vám budou úplně k hovnu, když Vám dotyčný nebude schopný vysvětlit základy a místo toho bude vykládat svou pokročilou teorii. Obr na hliněných nohou.

Základním problémem našich škol je to, že se na nich prostě učí kraviny, většina učitelů tomu, co vykládají, buď nerozumí - to je první příklad nebo tomu rozumí až tak dobře, že už je to obtěžuje vysvětlovat.
Je to logické, po 101 vysvětlovat dvojkovou soustavu omrzí úplně každého.

Jaké tedy jsou školy?
To je úplně jedno.
Důležitý je ten, kdo Vás bude učit to podstatné.
Na dobré škole můžete chytnout blbce, který si na Vás bude léčit mindráky, což je velmi častý případ nebo člověka, kterého učení obtěžuje, nechce vysvětlovat základy, protože má v hlavě poslední teorii.

Když máte kurevsky velké štěstí, dostanete někoho, kdo má učení rád a když se budete učit dostatečně, tak se Vám bude věnovat.
Další záležitostí je pochopení významu školy, škola tu není od toho, aby učila, ale aby Vám umožnila se naučit.
Člověk to musí hlavně sám.
Školy, dokonce i ty státní, ovšem žijí z dotací, proto na nich jsou trpěni i ti, kteří mají pocit, že tu škola je jen pro ně.
Není možné vyhodit všechny.

Mějme skupinu lidí, kde 90% si myslí, že tu škola je od toho, aby je něco naučila a kteří jen neradi vyvíjí nějaké úsilí.
Taková skupina dokáže po určité době znechutit i velmi nadšeného pedagoga.

Průměrná úroveň školy ve smyslu znalostí profesorů nebo dosažených akademických výsledků je tedy zcela irelevantní.
To by bylo podstatné jen v případě, kdy by se lidé učili rádi a kdy by profesoři chtěli učit.
Průměr školy je tak důležitý jen jako reference pro zaměstnavatele.
Průměr školy například může zajistit to, že testy budou tak obtížné, že se na ní nedostanou méně vzdělaní/chytří žáci.

Škola nabere chytřejší lidi = ti se snáze učí = budu mít lepší výsledky.

Nicméně to nic nehovoří o tom, jestli to ty lidi naučila škola nebo jestli se to naučili sami.

Vyberme 40 chytrých lidí obtížným testem, rozdělme je na dvě stejné poloviny, půlku dejme na dobrou vysokou školu a půlku si vezmu na starost já s bičem a knížkami. Výsledek bude tuším dost stejný.

Re:Školství v ČR
« Odpověď #10 kdy: 04. 09. 2013, 22:52:34 »
Otázkou je, co od školy očekáváš, jestli se tam jdeš něco naučit a nebo jen pro papír...

eMko

  • ****
  • 456
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Školství v ČR
« Odpověď #11 kdy: 05. 09. 2013, 06:55:16 »
Další záležitostí je pochopení významu školy, škola tu není od toho, aby učila, ale aby Vám umožnila se naučit.

Na některých školách (FIT VUT Brno) Ti děkan otevřeně řekne, že se jedná o výzkumnou instituci a studenti jsou vedlejší produkt; jako omluvu toho, že vyučující chodí na výuku totálně nepřipraveni a v předmětu "Informační systémy" se zkouší SGML (předchůdce HTML).

Pod MURkovu větu, že je třeba se učit sám, se můžu klidně podepsat.

prezek

  • ***
  • 229
    • Zobrazit profil
Re:Školství v ČR
« Odpověď #12 kdy: 05. 09. 2013, 10:17:08 »
Na některých školách (FIT VUT Brno) Ti děkan otevřeně řekne, že se jedná o výzkumnou instituci a studenti jsou vedlejší produkt
To mi přijde pořád lepší, než škola, která se chlubí tím, že na ní získáš M.Sc, M.A., MBA, Ph.D a mezinárodní akreditace. 

JS

Re:Školství v ČR
« Odpověď #13 kdy: 05. 09. 2013, 11:05:56 »
Člověk opravdu chytrý nemá často schopnosti ostatním předávat informace.

Hloupost. Inteligence a schopnosti co se tyce vyzkumu s touhou ci schopnosti nekoho ucit prakticky nesouvisi. Jsou to nezavisle jevy. Navic ovsem plati, ze ti, co umi oboji, poskytuji vic nez jen soucet obou tech veci. Proto udelate vzdycky lepe, kdyz pujdete na lepsi skolu (co do vyzkumu), temer jiste tam najdete i lepsi ucitele (v prumeru). Ale taky to nejspis bude tezsi.

Takze zalezi, co chcete. Jestli jen diplom, pak klidne zvolte lehci skolu s "lepsimi" uciteli (nicmene pokud nepovazujeme "lepsi" za ekvivalent "vic vede za ruku", da se to poznat?). Jestli chcete delat vyzkum nebo vas ten obor zajima, asi je lepsi vybrat si skolu zamerenou na vyzkum, protoze ten vyzkum take delaji lide, ktere to zajima, a navic jako bonus tam potkate ty dobre ve vyzkumu i ve vyuce.

BIP

Re:Školství v ČR
« Odpověď #14 kdy: 05. 09. 2013, 11:29:38 »
Zdá se mi to, nebo to JS zase vůbec nepochopil?
Já to tedy chápu úplně jinak.
Jsem ještě neviděl nikoho, kdo by v prvních třech-pěti semestrech dělal vážně míněný výzkum napříč celým spektrem předmětů.
Pár výjimečných se najde, ale většina má na začátku problém s pochopením základů.
JS chápu jen v případě, pokud za výzkum považuje hraní si s XOR 01010101bin nebo for (x=1 to 10); print "Ahoj"; next;