Nakolik je vůbec poptávka po těch poctivých praktických informaticích/programátorech, kteří mají nastudované fungování různých datových struktur, algoritmů (grafových a jiných) a ví, jak řešit "standardní situace"? Když to tu tak poslouchám, tak mám dojem (možná správný), že zaměstnavatelé většinou jen požadují znalost konkretní technologie (JAVA, .Net).
Zamestnavatele se dokonce casto spokoji s tim, ze mas zajem se to naucit. Jim casto staci, kdyz umi dotycny zajemce pouzivat mozek. Co myslis, co tak pise programator v takovy stredne velky firme zabyvajici se implementaci nekolika systemu, dodavkami HW ...

Pise trebas sluzbu, ktera ma (trebas) data ze systemu A prenaset do systemu B a naopak.
2Mirek: Zivim se jako spravce firemnich systemu, sitovanim, ... => potrebuju vedet, jak +- funguje IP, potrebuju SQLko, potrebuju umet neco nascriptovat, mit predstavu o tom, jak veci funguji ... a spoustu konkretnich zkusenosti s reseni "neco nefunguje jak by se cekalo" => pouzivat mozek = umet si precist dokumentaci, logy, pouzivat google.
Samo, co sem psal ani zdaleka nepostihuje co vsechno resim, ale k nicemu z toho nepotrebuju zadnou skolometskou teorii. Ve svym okoli znam rekneme kolem 50 lidi, kteri se zivi obdobne (programatori, administratori, ... ale trebas i konstrukter, kterej navrhuje pristrojovy desky ...) vsichni do jednoho se musi neustale ucit novinky ... ale prakticky nepotrebuji nic z toho, co se ucili ve skole.
Pojmem "standardní situace" jsem myslel takové věci jako třeba jak udělat přihlašování na webu, jak oddělit aplikační logiku od prezentační a tak podobně.
Na to staci pouzivat mozek, nepotrebujes na to zadny teorie. Ono totiz stejen ve finale zjistis, ze to je vzdy o zcela konkretni situaci. Ostatne, takovek klasickej pripad - OOP. Zazil sem, jak dotycny vedaror prednasel o tom, ze OOP je proste budoucnost, ze jinak se uz nikdy nic delat nebude ... a samo, pri "prakticky" realizaci baziroval na tom, aby i int byl objekt ... Kdyz sme mu pak predvedli, ze ta (klasicka skolni => naprosto nerealna) uloha, je bez OOP 10x rychlejsi a samo i 1/10 zabira ... tak nevedel, co na to rict ...
Prečo by som buducého zedníka učil integrovať? Podľa mňa blbosť, že sa limity a integrály učia na strednej, lebo úplne mizivé percento stredoškolákov vie napísať definíciu limity a o jej porozumení ani nehovorím. Nejak sem sa zle pochopili. Som za to, aby ten kto chce a venuje domu čas, stal sa neurochirugom. Nie som za to, aby zedník, aby mohol byť zedníkom, tak aby musel ísť na VŠ a študovať integrály. A nevidím najmeší dôvod to pre profesiu zedníka učiť.
Definicie limity je nanic absolutne vsem. (axiom)
O cem myslis, ze se tu celou dobu bavime? No prave o tom, ze se i na tech vysokych skolach uci veci, ktere ti inzenyri NIKDY a NANIC nebudou potrebovat - stejne jako ten zednik nepotrebuje integrovat.
Jinak ti muzu dat informace zcela z prvni ruky, co se uci zednici, pridavaci, automechanici ... neb mam na ucnaku vyucujiciho pribuzneho. Casto se dokonce stava, ze sikovnej zednik propadne proto, ze neumi y/i ...
Mirek všimol si si vo faq na tom pracovnom portáli?
ITJOBS.CZ: FAQ: Proč mne po pohovoru ve firmě zamítli?
....Zde uvádíme nejčastější důvody neúspěchu při pohovoru:
nedostatek znalostí ze studia
A zjistil si uz, ze pres tyhle portaly se zadna prace vyzadujici imteligenci nenabizi? Vsim sis, ze dobra prace se na nich zasadne sehnat neda?
Ja nechapem co tu riesite. Ved studijne programy ma kazda skola na webe a ked si tam siel, mal si si to prestudovat. Nezaujima ta to a nechces to studovat, tak to nestuduj. Nie je chyba iba v tom, ze si si vybral zlu skolu?
A btw toto forum potrebuje moderatora..
Hmm ... ale ja ty nepouzitelne studijni programy platim, vis ... a jako zamestnavatel bych trebas byl rad, aby se za ty me penize ti studenti ucili neco, co muzu pouzit a ne <>iny.
Tohle bych vysokým školáím a univerzitám nezazlíval, on občas výzkum jedné oblasti přináší pokrok v jiné, třeba zrovna Chomského gramatiky. Na druhé straně, učit by se měli i věci které jsou aktuální, ne pouze X let stará technologie.
Nikdo ale nema problem z vyzkumem, jen jde o miru a smerovani ... technicka VS by se mela zabyvat rekneme nejakym aplikovanym vyzkumem. Pokud chce nekdo delat nejaky zakladni vyzkum, teorii ... necht pak po VS pokracuje ve studiu ... nebo necht tu mame par oboru pro 10lidi rocne ... ale 99% tech lidi co jdou na VS je treba vzdelat tak, aby byli schopni fungovat v realite, a ne z nich delat vedce.
K cemu ti bude strojni inzenyr, kterej cojavim umi z hlavy definice vsech matematickych vet ... kdyz neumi navrhnout ... nosnik. Nebo ho trebas i "teoreticky" spocita ... ale pak je strasne prekvapenej, ze takovej nosnik nejde vyrobit ... protoze jaksi ocel nema dostatecnou pevnost ... nebo by to stalo 100x vic, nez jinak konstruovanej nosnik.