VŠ z trochu jiného úhlu

matikář

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1425 kdy: 01. 03. 2013, 21:21:28 »
Jo, na VŠ je naučí matematiku, kterou stejně potřebují jen teoretici, takže jako by je učili hrát na flétnu.
 
Ah pardon, já zapomněl, že díky studiu matematiky se zvětšuje mozek, kámen mudrců díky ní vyrobíte za týden a všichni, co jí nestudovali, hlavně pak doktoři, jsou debilové ::) I tyhle názory už tu od pár kktů zazněly.
Žejo Gaglonek? I když nerad bych ti křivdil, už nevím, kdo tuhle kravinu tvrdil, ale asi ty ne? Tak nás zase pobav trvzením, jak matematika je nade všechny vědy, fyzika je jen utěrka pro matiku a všechno co s matematikou nemá nic společného je špína a tak dále...

A čím bys matiku nahradil? Je to kvalitní teoretická průprava pro kohokoli. I ten doktor by ji ocenil Modelování databází je hezké, ale i na to se najde nějaký malý předmět. Je mi jasné, že chceš mít sto stran, ale psaním úmyslných nepravd o výhodách matiky se ti opravdu může povést!


PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1426 kdy: 01. 03. 2013, 21:42:54 »
A čím bys matiku nahradil? Je to kvalitní teoretická průprava pro kohokoli. I ten doktor by ji ocenil Modelování databází je hezké, ale i na to se najde nějaký malý předmět. Je mi jasné, že chceš mít sto stran, ale psaním úmyslných nepravd o výhodách matiky se ti opravdu může povést!

VŠ Matematika je pro běžného ITka užitečná asi jako umět čůrat když děláš stojku a nechcat si přitom do pusy.
Dobře, části programátorů se hodí, ostatní je nahovno.

Založ firmu, poznej svět, pak s tebou budu ochoten o tom diskutovat.
Nazdar.

matikář

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1427 kdy: 01. 03. 2013, 21:49:12 »
Ale v tom případě je pro tebe běžný IT nějaká lopata. Na všechny kvalitnější věci potřebuješ postupy, které tě matematika může naučit.

Proč bych měl zakládat firmu? K tomu žádnou matiku nepotřebuješ, protože stačí mít trochu štěstí a schopní lidé udělají vše za tebe. Zkus ale pro zákazníka udělat nějaký větší SW systém jen se štěstím. Tam už jsou potřeba kvalitní postupy.

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1428 kdy: 01. 03. 2013, 22:27:12 »
Ředitel firmy = Wizard! Kouzelník, který řídí firmu, vydělává peníze a nese největší zodpovědnost.
Obchodník = Paladin! Boží voják, který z útrob temnot vyrve zakázku a přinese jí firmě jako oběť bohů, bez něj nejde nic dobrého udělat.
Manager Programátorů = Je jako válečný vůz nebo bojová věž, o něj se opírá útok, ale bez pomoci Paladina je jen neohrabaný chudák, který nemá proč být užitečný.
.....
Programátor = Obvyklý Peón, pěšák, musí umět středoškolskou matematiku.
Matematik a Programátor = Peón, pěšák, postradatelná figurka, kterých jsou plné ulice, kterou je zbytečné přeplácet, naopak je lepší jí šikanovat tím, že dostane kratší než potřebné termíny a budeš se po ní vozit, když nic nejde.
SW Tester a pisatel manuálů = O něco nižší forma života než Matematik nebo Programátor, když nejsou peníze, jde z firmy jako první.

Takže asi tak.
Matematiků je jako sraček, ani nestačíme vytírat podlahu  ::)
Dobrých matematiků je málo, ale když nemáš ty DŮLEŽITĚJŠÍ lidi, tak pro něj nemáš práci a ani výplatu.

Ostatně vyřešení matematického úkolu je možné si nechat vypracovat externě.
Jistě, bavíme se o obvyklém SW.

Matematik = průměrná až podprůměrná forma života. A rozhodně něco, co jsem rád, že nejsem.

Manager Programátorů musí umět vést lidi, musí mít všeobecný přehled, intuici a měl by dostatečně znát matematiku, perfektně na středoškolské úrovni. Naopak nemusí umět integrály nebo derivace, od toho jsou podřízení, různé inteligentní nebo tupé nástroje.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1429 kdy: 01. 03. 2013, 22:44:16 »
Se divim, že ste tu ještě nevytáhli kvantovou mechaniku.

Jinak je to tu furt dokola. Ale sem rád, že se diskuse zas rozjela. Snad se ta stovka povede.

Matikář:
"Na všechny kvalitnější věci potřebuješ postupy, které tě matematika může naučit."
Například?
Podle tebe, člověk ovládající matiku, bude umět přijít na všechno... Fuckt geniální úvaha.

To jsou furt stejný řeči. Matika mi dá, matika mě naučí, díky matice budu lépe programovat... bla bla bla...

V programování existují návrhové vzory. Některé jsou tak logické a samozřejmé, že na ně příde člověk časem sám. A nepotřebuje k tomu ani žádnou vysokou matiku. Ale je určitě dobrý je znát předem. A k tomu, abych se je naučil, nepotřebuju nejdřív několik let studovat vysokoškolskou matiku. Úplně stačí logický a tak trochu i selský myšlení.

"Proč bych měl zakládat firmu?"
Abys poznal čím se v takové firmě zabývají, jací lidé tam pracují, hlavně co umí, kolik z toho co umí je matika, atd. Dobře, neni třeba hned zakládat firmu, stačí si pár firem obejít a zeptat se.

"Zkus ale pro zákazníka udělat nějaký větší SW systém jen se štěstím. Tam už jsou potřeba kvalitní postupy."
Co to je proboha za blábol, o jakým štěstí? Říká tu snad někdo, že si ITak vystačí se štěstím? Co to meleš? Nikdo tu netvrdí, že si ITák vystačí se štěstím.
Ano, kvalitní postupy jsou potřeba. Buď si ten postup zjistím - viz ony návrhové vzory, nebo ho zkusím vymyslet.
Vážně si myslíš, že při návrhu softwaru se furt počítaji integrály?
A jaký konkrétně matematický postupy, kromě logiky, tu by měli znát všichni, se při návrhu architektury software využívají?
Ty evidentně nevíš o informatice nic.
Jestli si chceš o tom něco přečíst, doporučuji třeba knihy Java 7/8 Učebnice objektové architektury.
http://knihy.pecinovsky.cz/mojj/#DruheVydani

Krom toho, takovej ten "běžnej ITák" ani moc neprogramuje. Za to by měl vědět něco o OS, správě serverů, skriptování, zálohování, atd. atd.
Ale nepochybuju o tom, že matematik na to všechno příde sám a možná i rychlejc  ;) :D


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1430 kdy: 01. 03. 2013, 22:56:48 »
Kapitáne, že ty ses za upnul na svůj plán dosáhnout stovky?! Nejseš "matematik" nakonec ty ;) P.S. Kubovi podle mě křivdíš. Objevili se tady daleko zarytější zastánci Všespásné Matmatiky{R}

A čím bys matiku nahradil?
Manager Programátorů musí umět vést lidi, musí mít všeobecný přehled, intuici a měl by dostatečně znát matematiku, perfektně na středoškolské úrovni. Naopak nemusí umět integrály nebo derivace, od toho jsou podřízení, různé inteligentní nebo tupé nástroje.

https://plus.google.com/109540561880466469418/posts/JhKYV7GQKbs

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1431 kdy: 01. 03. 2013, 23:00:46 »
Myslim, ze aj ked tu pisete, ako je VS neuzitocna, tak mi dala prinajmensom nahlad na tieto veci, ktore by ma nenapadli robit sameho. Jasne, programovanie OS tiez z nikoho nespravi dobreho programatora - ale ja som si lepsie uvedomil, preco su niektore veci v systemoch implementovane tak ako su (aj ked predtym sa mi to nezdalo velmi dobre) a dalo mi to aj ovela lepsi nahlad na zlozitost jednotlivych volani v systeme, ktore volam ako aplikacny programator. Cele programovanie OS bolo doplnene prednaskami o tom, ako to robia bezne pouzivane systemy, co sa akurat dalo porovnavat s tym, co sme sami robili a teda hodnotit vyhody a nevyhody jednotlivych featur.
Proti programování OS já osobně neřeknu ani popel. To je praktické seznamování se se skutečným IT. Samozřejmě je to do velké míry hra, ale škola hrou je nejlepší. Nemám vůbec nic proti, naopak si myslím, že přesně tohle by se učit mělo (alespoň ty, kdo o tuhle problematiku mají zájem).

GLove

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1432 kdy: 01. 03. 2013, 23:07:09 »
S tou praxi, zakladanim firem, obchodniky a tak mate jiste pravdu. Nechci se zastavat VS ani matematiky a teoretickych zakladu.

Na druhou stranu, zalozit firmu si muze kazdy, zpatlat kus neceho a udat to zakaznikum za nehorazne penize, dodat neuveritelne hnusoty a zpatlaniny taky umi kdekdo, protoze zakaznici do toho zpravidla zbla nevidi,  a taky to pak podle toho vypada, kdyz chcete nejakou kvalitu a nepatlalsky pristup... Jako by clovek spadl z Mesice. U programatoru a IT vubec to snad plati jeste vic nez u remeslniku. Bohuzel...

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1433 kdy: 01. 03. 2013, 23:12:59 »
Na druhou stranu, zalozit firmu si muze kazdy, zpatlat kus neceho a udat to zakaznikum za nehorazne penize,
Když je to tak jednoduché, proč se většina informatiků tetelí blahem, když jim nějaká korporace blahosklonně vyčlení teplý kjůbikl o dvou metrech čvterečních a měsičně dá 25 tisíc čistýho, služební telefon a dvakrát do roka děsně úletový firemní paintball?

a taky to pak podle toho vypada, kdyz chcete nejakou kvalitu a nepatlalsky pristup... Jako by clovek spadl z Mesice. U programatoru a IT vubec to snad plati jeste vic nez u remeslniku. Bohuzel...
To je pravda. Však ale se tady snad všichni shodneme na tom, že bysme byli rádi, kdyby informatici dobře uměli svoje řemeslo, ne? Akorát se mírně neshodneme na tom, co je k tomu potřeba a jak se k tomu nejlíp dojde :)

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1434 kdy: 01. 03. 2013, 23:17:01 »
Jak jsem tak četl to, co psal A.S. Pergill v diskuzi o outsourcingu matematiky (http://www.root.cz/clanky/matematika-se-outsourcuje-musime-zmenit-vzdelavaci-system/nazory/), tak mi došlo, že VŠ matematika mne naučila minimálně nějaký ten důkaz přečíst.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1435 kdy: 01. 03. 2013, 23:18:30 »
Jak jsem tak četl to, co psal A.S. Pergill v diskuzi o outsourcingu matematiky
No jo, ale to zas byl trochu opačný extrém ;)

student

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1436 kdy: 01. 03. 2013, 23:19:37 »
měl by dostatečně znát matematiku, perfektně na středoškolské úrovni. Naopak nemusí umět integrály nebo derivace, od toho jsou podřízení, různé inteligentní nebo tupé nástroje.
Ono tu aj niekto presadzoval nutne pocitanie "rucne na papier"? Aby sme sa nakoniec nedostali k tomu, ze matematika je vlastne aj recitovanie prvych X desatinnych miest cisla pi, pricom cim vacsie X, tym lepsi matematik.

On by mal z mojho pohladu dostatocne poznat samotne programovanie (nech nema predstavy uplne mimo) a potom matematiku, ale to hlavne na urovni toho, co sa da ako upocitat, co ide rozumne aproximovat a asi hlavne rychlosti rastu funkcii; mimo to by sa mal asi vykaslat na vyskumy a nahodne skusenosti, ak nechape ich podstatu (tj. nie vyjadrovanie ako "a keby ten exponencialny algoritmus nebezal rychlo, tak sa kupi lepsi HW - lepsi HW podla {nejaky vyskum alebo vlastna skusenost} stoji ovela menej ako vyvoj lepsieho algoritmu").

GLove

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1437 kdy: 01. 03. 2013, 23:20:29 »
Jinak jeste co se tyce matematiky: Problemem neni zdaleka to, kolik se ji na informatickych skolach uci, ale spis jaka, jake oblasti, ale hlavne JAK se uci, jakymi metodami, didaktika na urovni nula, totalni izolace od praktickych pouzitelnych a vysvetlujicich prikladu, temer absolutne mechanisticky pristup bez jakekoli napaditosti a nadseni...Ostatne dusledky tohoto pristupu k jeji vyuce  jsou videt na kazdem kroku a tato diskuze je toho zarnym prikladem.

PanKapitanRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1438 kdy: 01. 03. 2013, 23:26:40 »
https://plus.google.com/109540561880466469418/posts/JhKYV7GQKbs

To jsi moc pěkně napsal!

Já samozřejmě matematiku pro teoretiky nezavrhuji, pokud někdo chce vymyslet nové šifrování, neobejde se bez toho.
Různé modely se používají třeba na studium semaforů atd.

Tedy i matematik má svoje místo, stejně tak jako někdo, kdo napíše kvalitní manuál, nebo někdo, kdo se pak postará o kvalitní implementaci celého systému. Jednoduše ano, matematiky potřebujeme. Ale jak píšeš méně, lépe, chytřeji a efektivněji!


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #1439 kdy: 01. 03. 2013, 23:28:51 »
On by mal z mojho pohladu dostatocne poznat samotne programovanie (nech nema predstavy uplne mimo) a potom matematiku, ale to hlavne na urovni toho, co sa da ako upocitat, co ide rozumne aproximovat a asi hlavne rychlosti rastu funkcii;
Hele, už spíš jenom tak pro srandu: v podstatě všechno, co běžný informatik potřebuje vědět o růstu funkcí (kvůli složitosti) si schopen průmerně inteligentnímu vysokoškolákovi vysvětlit tak za hodinu. Řekneš mu - hele, existuje X základních typů funkcí, ty se dají uspořádat tak, že vyšší vždycky od nějakého x tu nižší přeroste. Pak mu ukážeš X grafů. A pak X algoritmů v pseudokódu, každý na jednu třídu složitosti. A na jednom cviku mu dáš pro pět různých algoritmů určit složitost. Causa finita. Nic víc nikdy potřebovat nebude. Všechno ostatní je už jenom o tom, že mu to Magicky(R) rozšiřuje mozkovou kapacitu tak, že je schopen se naučit Javu i se Springsy přes odpoledne a ještě u toho vypije dvacet piv.