VŠ z trochu jiného úhlu

ded kenedy

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #960 kdy: 20. 10. 2012, 15:02:24 »
Citace
Tam by stačil jeden semestr a nazdar, zbylou matiku probrat tam, kde se to hodí.

Absolvoval jsem VS mj. v americe, kde se to takto delalo a bylo to hrozne.

Na zacatku kazdeho kurzu se musely probirat tak zakladni veci jako mnoziny, relace, funce, ... tim se zabilo prvnich nekolik tydnu. A i tak s temato pojmama lidi neumeli poradne pracovat. Treba i takove banality, jako mnozina mnozin pro ne byly spatne pochopitelne a uchopitelne.

Nejlepsi byl ale jeden borec, ktery na graduate level predmetu (tj. pro master a ph.d. studenty) byl schopen diskutovat s profesorem, ze je nesmysl, aby prazdna mnozina byla podmnozinou, protoze v te mnozine ta prazdna mnozina proste neni. Jako znalosti nemel, ale diskutovat dokazal dlouhe desitky minut. Coz je stav, ktereho se dostane i ceskym skolam, pokud se omezi predmety na ukor soft skills.


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #961 kdy: 20. 10. 2012, 15:04:51 »
Zase můžeš na střední vyházet plno blbostí, ani nevím, co se tam bere, ale nějaké zeměpisy, češtiny, dějepisy a tak.
No to je mazec! Takže vyprodukujeme člověka, který sice umí pomocí diferenciálních rovnic vypočítat, kde má čmelák žihadlo, ale když ma v práci řeknou, že pojede na služebku do Córdoby, tak nebude vědět, kde to je. Nebude vědět, kdo to byl Rudolf Höss a nebude umět napsat rozumně nastylizovaný dopis.

Tak to jo, to přesně potřebujeme :)

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #962 kdy: 20. 10. 2012, 15:06:16 »
Nejlepsi byl ale jeden borec, ktery na graduate level predmetu (tj. pro master a ph.d. studenty) byl schopen diskutovat s profesorem, ze je nesmysl, aby prazdna mnozina byla podmnozinou, protoze v te mnozine ta prazdna mnozina proste neni. Jako znalosti nemel, ale diskutovat dokazal dlouhe desitky minut. Coz je stav, ktereho se dostane i ceskym skolam, pokud se omezi predmety na ukor soft skills.

Kdyby měl lepší soft skills, třeba by ho dokázal přesvědčit, že tam opravdu není ;)

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #963 kdy: 20. 10. 2012, 15:08:54 »
Nejlepsi byl ale jeden borec, ktery na graduate level predmetu (tj. pro master a ph.d. studenty) byl schopen diskutovat s profesorem, ze je nesmysl, aby prazdna mnozina byla podmnozinou, protoze v te mnozine ta prazdna mnozina proste neni. Jako znalosti nemel, ale diskutovat dokazal dlouhe desitky minut. Coz je stav, ktereho se dostane i ceskym skolam, pokud se omezi predmety na ukor soft skills.
Čili jsi ilustroval, že v USA jsou i špatné školy. S kým nebo čím tím polemizuješ? Proč neřekneš, o jakou školu šlo? V USA jsou (snad) i školy, kde si titul zaplatíš kreditkou...

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #964 kdy: 20. 10. 2012, 15:09:41 »
Zase můžeš na střední vyházet plno blbostí, ani nevím, co se tam bere, ale nějaké zeměpisy, češtiny, dějepisy a tak.
No to je mazec! Takže vyprodukujeme člověka, který sice umí pomocí diferenciálních rovnic vypočítat, kde má čmelák žihadlo, ale když ma v práci řeknou, že pojede na služebku do Córdoby, tak nebude vědět, kde to je. Nebude vědět, kdo to byl Rudolf Höss a nebude umět napsat rozumně nastylizovaný dopis.

Tak to jo, to přesně potřebujeme :)
Ano, takže matematiku nemáš rád, ale dogma o tom, že všeobecný přehled je potřeba, ti nevadí. Tak to je bezva. Já také nevím, kde je ta tvoje Córdoba a co? To se dnes učí právě kvůli hloupým lidem, protože ti neumí přemýšlet, ale naučit se věci nazpaměť ano. Můžeš udělat nějaký předmět "Všeobecný přehled pro soutěže" a tam učit podobné zajímavosti a prokládat to titulky z novinky.cz. Takže on bude umět třeba dobře programovat, ale nebude chápat zásady dopisu? To asi ne.


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #965 kdy: 20. 10. 2012, 15:16:08 »
Ano, takže matematiku nemáš rád
Jak jsi na to přišel? Diskrétní matematika mě bavila. Třeba teorie množin byla vyloženě super. Je fakt, že moc nemám rád kalkulus, speciálně integrály mě totálně nebavily, protože tam šlo víceméně jenom o cvik a nic toho tvého "obecného" na tom není.

Jenom nechápu, proč by informatik měl být polovzdělaný matematik. Medicína je taky založena na chemii a nervou to do nich afaik deset semestrů. Proč taky? Mají na to farmaceuty a chemiky. Raději se soustředit na to, co opravdu vudu dělat.

, ale dogma o tom, že všeobecný přehled je potřeba, ti nevadí. Tak to je bezva.
To není dogma. Lze snadno dokázat, že všeobecný přehled je pro business velice potřebný.

Já také nevím, kde je ta tvoje Córdoba a co?
Nic. Jenom že když tě tam vyšlou na služebku, budeš si to muset najít na Google maps, abys vůbec věděl, jestli si máš do kufru zabalit kožich nebo plavky :)

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #966 kdy: 20. 10. 2012, 15:16:48 »
Složitá ano, ale ne dostatečně obecná. Pokud matematikou potrénoval mozek více, je to jako teoretická příprava lepší. Praktickými "blbostmi" se budeš zabývat celý život.

Těch informací tolik právě není a je na to 6 let. Matematika se na středních bere, teď bys měl 6 let. Takže asi tak dvojnásobek látky při kvalitnějším probírání. Analýza a algebra se dnes běžně bere, takže máš i první semestry na VŠ. Zase můžeš na střední vyházet plno blbostí, ani nevím, co se tam bere, ale nějaké zeměpisy, češtiny, dějepisy a tak. Zase nějaký čas ušetříš. Těch 6 let je myslím akorát, ale klidně přidej ještě rok nebo dva, aby to byla jistota. Po tom získáš skvělého odborníka, který je ideální do práce a na dnešní poměry by měl mít nástup kolem 35k,-.

Co furt máš s tou obecností ? Smyslem VŠ má být obecné vzdělání pokud možno vůbec nesouvisející s praxí ?

S tím že za 6 let stihneš učňák i VŠ učiliště zásadně nesouhlasím, to se nedohodneme.

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #967 kdy: 20. 10. 2012, 15:18:16 »
já jsem vždycky byl pro filosofii na technikách.

Tímto s tebou končím diskuzi, saláte.

ded kenedy

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #968 kdy: 20. 10. 2012, 15:22:15 »
Citace
S kým nebo čím tím polemizuješ?

Pokud to potrebujes polopate, polemizuju s tim, jak to dopada, kdyz se matika uci, az kdyz je to potreba.

Citace
Proč neřekneš, o jakou školu šlo?

Protoze bys zacal rypat, ze to neni Princeton, MIT nebo Cornell, kde se takove veci nedeji. Kdyz reknu, ze je to skola z kategorie public ivy, bude ti stacit, abys pochopil, ze to neni skola, kde se studuje kreditkou?

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #969 kdy: 20. 10. 2012, 15:23:08 »
já jsem vždycky byl pro filosofii na technikách.

Tímto s tebou končím diskuzi, saláte.

Jo, vědecký komunismus, to byla makačka na bednu ;)

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #970 kdy: 20. 10. 2012, 15:25:10 »
Pokud to potrebujes polopate, polemizuju s tim, jak to dopada, kdyz se matika uci, az kdyz je to potreba.
Tak to ovšem polemizuješ úplně špatně. Respektive teda jako zábavná ilustrativní historka dobrý, ale argument to není, sorry. Ten člověk se prostě zjevně nenaučil to, co se naučit měl.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #971 kdy: 20. 10. 2012, 15:26:12 »
Ano, takže matematiku nemáš rád
Jak jsi na to přišel? Diskrétní matematika mě bavila. Třeba teorie množin byla vyloženě super. Je fakt, že moc nemám rád kalkulus, speciálně integrály mě totálně nebavily, protože tam šlo víceméně jenom o cvik a nic toho tvého "obecného" na tom není.

Jenom nechápu, proč by informatik měl být polovzdělaný matematik. Medicína je taky založena na chemii a nervou to do nich afaik deset semestrů. Proč taky? Mají na to farmaceuty a chemiky. Raději se soustředit na to, co opravdu vudu dělat.

, ale dogma o tom, že všeobecný přehled je potřeba, ti nevadí. Tak to je bezva.
To není dogma. Lze snadno dokázat, že všeobecný přehled je pro business velice potřebný.

Já také nevím, kde je ta tvoje Córdoba a co?
Nic. Jenom že když tě tam vyšlou na služebku, budeš si to muset najít na Google maps, abys vůbec věděl, jestli si máš do kufru zabalit kožich nebo plavky :)
Nemáš rád pro IT školy. Trochu občas přeháním.

Právě informatik by měl být pokud možno hlavně matematik. Nejde tady o základy, pořád tu pletete medicínu a chemii. Pokud chceš něco vyřešit v matice, musíš mít přesný postup. Pokud chceš něco řešit v jakémkoli jiném oboru, musíš mít přesný postup a pokud nefunguje, tak přesná další řešení. Takže chemie ti v tom nepomůže.

Byznys? Co? Teď nějak nechápu tu souvislost. Jakože na pohovoru se mě budou ptát, kdo byl otec Karla 4. a podle toho poznají, jestli se hodim do byznys obleku a jejich byznys týmu?

Přitom kdyby mě vyslali někam jinam, tak jedu na jisto, co? :D

Složitá ano, ale ne dostatečně obecná. Pokud matematikou potrénoval mozek více, je to jako teoretická příprava lepší. Praktickými "blbostmi" se budeš zabývat celý život.

Těch informací tolik právě není a je na to 6 let. Matematika se na středních bere, teď bys měl 6 let. Takže asi tak dvojnásobek látky při kvalitnějším probírání. Analýza a algebra se dnes běžně bere, takže máš i první semestry na VŠ. Zase můžeš na střední vyházet plno blbostí, ani nevím, co se tam bere, ale nějaké zeměpisy, češtiny, dějepisy a tak. Zase nějaký čas ušetříš. Těch 6 let je myslím akorát, ale klidně přidej ještě rok nebo dva, aby to byla jistota. Po tom získáš skvělého odborníka, který je ideální do práce a na dnešní poměry by měl mít nástup kolem 35k,-.

Co furt máš s tou obecností ? Smyslem VŠ má být obecné vzdělání pokud možno vůbec nesouvisející s praxí ?

S tím že za 6 let stihneš učňák i VŠ učiliště zásadně nesouhlasím, to se nedohodneme.
To se tu máme dohodnout.

Ne učňák i VŠ. Na učňák dnes chodí ne moc schopní lidé. Ber to tak, že by to byl top gympl a měl 6 let. VŠ matika se tam nestihne celá a teorie také ne, ale o to přece ani nešlo. Půjde rovnou do praxe.

já jsem vždycky byl pro filosofii na technikách.

Tímto s tebou končím diskuzi, saláte.
Ono to samozřejmě souhlasí. Matematika i filosofie má podobný přínost pro praxi. Nechápeš jeden, nechápeš ani druhý.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #972 kdy: 20. 10. 2012, 15:32:00 »
Právě informatik by měl být pokud možno hlavně matematik.
Za takové premisy by ovšem nejlepší řešení bylo samostatné fakulty informatiky bez náhrady zrušit a učit jenom čistou matematiku. Ty konkrétní technologie se přeci matematik doučí za víkend.

Souhlas?

Ono to samozřejmě souhlasí. Matematika i filosofie má podobný přínost pro praxi. Nechápeš jeden, nechápeš ani druhý.
Jak bys dvěma větami charakterizoval Bondyho Útěchu z ontologie?

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #973 kdy: 20. 10. 2012, 15:41:59 »
Mě hrozně pobaví, když se bavím s "nejlepšími" Fyziky/Matematiky na té které škole a přitom z nich můžu dělat blbce lusknutím prstu.

Stačí mi k tomu následující:
- Finanční gramotnost
- Chemie
- Dějepis

Pokud zjistím, že daný člověk některé téma zná alespoň na úrovni základní školy, přejdu na druhé a už je úplně v hajzlu.
Přes politiku se dá zavést téma na cokoliv.

"A co si myslíte o Zlaté bule sicilské?"
"Hrozně úžasná věc."
"No a nemyslíte si, že to nebylo od našeho krále trochu nefér jak to hrál?"
"Coo??"
"Vy neznáte historii?"
"...moc ne...."
"Ale víte alespoň kdo byl zrovna král ne?"
"..nóóó.....teď si nemohu vzpomenout...."
"Člověku to jméno snadno vypadne, no a co si o něm myslíte jako o politikovi?"
"...éééééé....byl dobrý, protože zřídil Zlatou bulu sicilskou"
"Ale nemyslíte si, že jde jen o kus papíru, vždyť šlo jen o potvrzení starších práv byť znovu písemnou formou."
"...no ano, to je pravda, vlastně ..ééé....no....hm...."
"Vy moc historii neznáte že?"
"...ale ano, jen ne tohle téma....."
"Miluji Řím, co si myslíte o Caesarově tažení v Gállii a jeho porážce Vercingetorixem?"
"....Ano, ano, to bylo jedinkrát, kdy se Caesar nechal porazit!!"
"Děláte si srandu? Caesard Vercingetorixe přece porazil!"
"...éééhh....no.....já raději spíš moderní dějiny....."
"Vážně? No a co si myslíte o vraždě Rašína?"
"......aha....."

A pak vidíte, že ten člověk zná svůj obor dokonale, ale jeho ostatní znalosti jsou na úrovni studenta páté třídy.
Jo, když je někdo pologramotný, to se to pak machrje ;D
Ani jednoho z nich matematika nezachránila.

I když, pokud trvá na matematice, mám krásné téma na původ čísel a jejich historii, musím říct, že o původu čísel toho řada matematiků ví překvapivě málo.

Patrik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #974 kdy: 20. 10. 2012, 15:42:42 »
Právě informatik by měl být pokud možno hlavně matematik.
Za takové premisy by ovšem nejlepší řešení bylo samostatné fakulty informatiky bez náhrady zrušit a učit jenom čistou matematiku. Ty konkrétní technologie se přeci matematik doučí za víkend.

Souhlas?

Ono to samozřejmě souhlasí. Matematika i filosofie má podobný přínost pro praxi. Nechápeš jeden, nechápeš ani druhý.
Jak bys dvěma větami charakterizoval Bondyho Útěchu z ontologie?

To také ne. Vždy mi přijde zvláštní, když mi někdo říká, jak se naučil nový jazyk třeba za měsíc. Je to nesmysl. Ale pro ty matematiky bys měl třeba ty IT nástavby. 3 roky jen praxe a IT teorie.

Proč bych to měl vůbec znát? To je jako s tím městem. Za chvíli se zeptáš na něco jiného a to mám také znát? Nebo o co šlo? Filosofie by se měla učit jako zajímavost. Třeba 6 semestrů za celé studium. Na to samozřejmě ani nemáš učitele, ale určitě jsem pro.