VŠ z trochu jiného úhlu

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #690 kdy: 16. 10. 2012, 16:48:27 »
Ale tohle je furt dokola.
Ano, je to pořád dokola. Proto jsem už před několika stovkama příspěvků navrhoval, ať mi někdo dá naprosto konkrétní příklad, ať víme , o čem je vlastně řeč. Čili máš pole volný - ukaž mi prosím NAPROSTO KONKRÉTNÍ příklad toho, v jaké situaci v síťařině využiješ to, co jsi teď napsal: statistika, teorie spolehlivosti a k tomu všemu mat. analýza a lingebra.

Předpokládám, že jsi ten profesionál a znalost těchto věcí tě odlišuje od nás amatérů. Je pro tebe teda otázkou pár minut napsat příspěvek, ve kterém naprosto konkrétně demonstruješ to, co tu tvrdíš. Rozhodně ti to dá míň práce než napsat dalších sto obecných příspěvků, čili žádné výmluvy jako "šlo by to, ale teď se mi nechce", neberu.


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #691 kdy: 16. 10. 2012, 17:03:13 »
proprietární ITIL
Jo, tohle bys taky mohl rozebrat trochu víc - v jakém smyslu je ITIL proprietární a zejména, co a proč je na tom špatného pro výuku.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #692 kdy: 16. 10. 2012, 17:11:32 »
Normalne beru lidi s minimalne petiletou praxi.

Hmm, to ale asi obecně vylučuje čerstvé absolventy.

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #693 kdy: 16. 10. 2012, 17:55:40 »
Teorie vám pomůže k tomu, že si ho můžete přečíst a pochopit.

Vy jste se / ty ses snad zasekl/praštil do hlavy! (nehodící škrtněte)
Tady přeci nikdo nezpochybňuje význam teorie, ale to, že na většině škol se ta potřebná teorie prostě neučí.
Případně jako několik holých vět bez nutnost bližšího pochopení.
A podobně hovadský přístup je, když profesní teorie je nahrazena matematikou.

To by bylo stejné, jako kdyby se doktor učil 5 let molekulární chemii s tím, že všechno je přece založeno na molekulách, tak ten zbytek se už přeci lehce naučí!

...a KapitánRum po 700 stech příspěvcích v diskusi zjistil, že nové příspěvky psát vůbec nemusí, že stačí recyklovat svoje staré ze stránky s číslem o 20 nižším a přitom to nikdo nepozná...

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #694 kdy: 16. 10. 2012, 18:03:57 »
...a KapitánRum po 700 stech příspěvcích v diskusi zjistil, že nové příspěvky psát vůbec nemusí, že stačí recyklovat svoje staré ze stránky s číslem o 20 nižším a přitom to nikdo nepozná...

Pozná, tak to, prosím, nedělej.


KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #695 kdy: 16. 10. 2012, 18:14:15 »
Bla bla bla

Tebe, kamaráde, budu číst až od následujícího příspěvku po postu číslo: 65535  ;D
A do té doby možná ještě změním názor  8)

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #696 kdy: 16. 10. 2012, 18:21:03 »
Bla bla bla

Nemyslíš, že citovat tímto způsobem je docela neslušné?

PJ

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #697 kdy: 16. 10. 2012, 19:22:57 »
Normalne beru lidi s minimalne petiletou praxi.

Hmm, to ale asi obecně vylučuje čerstvé absolventy.
Tak videl som take poziadavky:
Citace
Pozicia: programator
Word: expert
Excel: expert
Powerpoint: expert
programovanie: 10 rokov prax
skola: aspon 2. stupen VS vzdelania
pozicia vhodna pre absolventov: ano
Akurat skoda, ze som sa nedozvedel, co by mal ten clovek programovat.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #698 kdy: 16. 10. 2012, 19:33:55 »
Pozná, tak to, prosím, nedělej.
No jo, ale jak reagovat na příspěvky, které dezinterpretují to, co jsem napsal, a ještě ke všemu způsobem, o kterém jsem už x-krát napsal, že to je dezinterpretace?

Přijde mi to skoro stejně nepříjemné, jako nechat bez komentáře příspěvek "aha, tak ty chceš na školách vyučovat porno?" Je mi jasné, že jsem si to tady tímhle tímatem u spousty lidí už tak pohnojil, ale proč si nechat ten virtuální hnůj ještě házet na hlavu?

Kolemjdouci

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #699 kdy: 16. 10. 2012, 19:38:19 »
Lidi, kde na ty hadky berete cas?
Je to vlastne part-time job nebo jenom konicek?

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #700 kdy: 16. 10. 2012, 19:51:48 »
Lidi, kde na ty hadky berete cas?
Je to vlastne part-time job nebo jenom konicek?
Ještě tak před dvěstě příspěvkama jsem si říkal, že by mohlo dojít k "aha, tak tys to myslel takhle!" a rozejití se aspoň v duchu respektu "ok, máme na to jiný názor", ale jak vidím, že se sem pořád dokola píšou ty samé x-krát vysvětlené věci, už jsem tu naději ztratil.

Jsem prostě idiot, předpokládat, že lidi jsou lidi a umí se domluvit :(

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #701 kdy: 16. 10. 2012, 20:25:21 »
Jen tak ze zvědavosti, co by podle vás měl vlastně absolvent libovolného tvrdého oboru z matematiky umět, aby nebyl považovaný za "blbce"? Tedy kde si myslíte, že je vhodná hranice mezi tím, co by si měl ještě umět spočítat sám, a tím, kde by už měl vyhledat matematika?

slonik

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #702 kdy: 16. 10. 2012, 20:41:37 »
702

fairy_tale

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #703 kdy: 16. 10. 2012, 20:50:51 »
Jen tak ze zvědavosti, co by podle vás měl vlastně absolvent libovolného tvrdého oboru z matematiky umět, aby nebyl považovaný za "blbce"? Tedy kde si myslíte, že je vhodná hranice mezi tím, co by si měl ještě umět spočítat sám, a tím, kde by už měl vyhledat matematika?
Podle osazenstva ROOT.cz asi někde na půli cesty mezi Pytlíčkem, Johanisem a Krylem.

xyz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #704 kdy: 17. 10. 2012, 00:36:11 »
To je jeden z predmetov. Okrem toho tam učia ešte dva:
   Úvod do mainframe (01UMF)
   Správa mainframe (01SMF)
Takze kdyz to dohromady secteme tak dostaneme 6 hodin vyuky tydne po dobu 6ti mesicu. Zadna praxe, umite jen hello world a jeste jen do zkousek, pak zapomenout at je misto na jinou latku.

Aj to je možný prístup. Akurát netuším, prečo by študent s takýmto prístupom išiel študovať práve na FJFI ČVUT a prečo by si vôbec zapisoval uvedené tri predmety.

To si myslis ze bude stacit na to aby jsi byl pouzitelnej? Vetsinu studentu co by treba chteli ty MF delat ale vyhazite kvuli matice, fyzice a ostatnim hovadinam.

Nezmysel. Už slovo "vyházíte" svedčí o typickom prístupe losera: zvaľovať vinu za vlastné zlyhanie na druhých (to "oni" ma vyhodili). Taký človek by predsa nemohol pracovať pre Lenina ani keby tú školu dokončil. Navyše, ak sa za šesť hodín týždenne nedá z mainframov odprednášať nič, čo by za to stálo, tak to isté musí dvojnásobne platiť aj pre tri hodiny týždenne trebárs z diferenciálnych rovníc. Nemôže to byť teda problém pre človeka s aktívnym prístupom k životu, ktorý chce pracovať a nebojí sa riešiť problémy. Takže nech nefňuká, že je to ťažké alebo že to nejde, ale nech vníma svet taký, aký je a nie taký, aký by ho chcel mať. A ak je navyše schopný sa sám vzdelávať, tak sa tie mainframy naučí aj bez univerzity, až ich skutočne bude chcieť robiť.

Veď ja si rád prečítam, ktorú školu a aký odbor vyštudovali tvoji zamestnanci. Nemôžem za to, že si to stále neprezradil.
Normalne beru lidi s minimalne petiletou praxi. Je mi jedno kde studovali, zajima mne zda umi to co od nich potrebuju.

No, aspoň si to už povedal priamo. Takže máme konečne odpoveď na štvrtý bod pôvodného príspevku (že to ale trvalo):

Na které škole by mohl Lenin masově nabrat lidi s perfektní znalostí mainframových technologií? (tak, aby nemusel mít starost o jejich znalosti a bohatě by mu stačil diplom bez toho, aby si je musel nějak proklepávat)

Nuž, ani v USA s ich úžasným školstvom nie je škola, z ktorej by Lenin masovo naberal ľudí s perfektnou znalosťou mainframov. Aj tam je pre prácu u Lenina potrebná zhruba päťročná prax. (A jejda, to je ako u nás!) Čo z toho vyplýva o možnosti takéhoto štúdia v naších končinách (určite s menším zázemím napríklad zo strany IBM ako v USA) si už iste každý domyslí sám.