VŠ z trochu jiného úhlu

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #600 kdy: 11. 10. 2012, 22:43:17 »
Z těch čísel plyne, že cca 15.7% středoškoláků jde na VŠ a dokončí ji.
Zdroje teď nemám čas studovat, takže kdyžtak předem sorry za případně mimoběžnou reakci:  pokud bys to chtěl takhle počítat, musel bys mít data pro věkovou kohortu, ne pro celou populaci.

V mladších ročnících jsou čísla radikálně odlišná.


Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #601 kdy: 11. 10. 2012, 22:48:38 »
pokud bys to chtěl takhle počítat, musel bys mít data pro věkovou kohortu, ne pro celou populaci.

Pravda pravdoucí  :)

backup

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #602 kdy: 11. 10. 2012, 23:06:23 »
reknu to asi takhle.
V analyze u nas ve 3 semestru dokazal docent na tabuli vetu Gausse-Ostrogradskeho. A take jsem meli v matematicke statistice ty Cebysevovy nerovnosti.
V praxi jsem pak navrhoval a konstruoval filtracni systemy a programoval podnikove informacni systemy a vubec nikdy jsem ty veci uvedene nahore nepotreboval. proto tvrdim, matika je na vysoke skole k nicemu.

Navic po me hned v prvnim zamestnani chteli neco, co me na vysoke skole nenaucili. Byl jsem z toho otraveny. Ale jak sla ta leta, tak jsem se setkaval v praxi stale znova a porad s problemy, ktere me na vysoke skole nenaucili. Vlastne to bylo jen zridka kdy se osud trefil a to same shodne tvrdili moji kolegove. A tak jsem se znova zamyslel a rekl jsem, si, ze to asi bude trochu problem, aby se na vysoke skole naucil kazdy to, co on sam bude v praxi potrebovat. A hned me napadlo, ze proste kazdy student bude mit svuj osobni studijni plan, ve kterem se bude ucit prave to, co bude pak v praxi poterbovat. Ted uz mam jenom ten problem, jak se to dopredu uhadne , ale to bude pro autora blogu urcite hracka.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #603 kdy: 11. 10. 2012, 23:16:57 »
pokud bys to chtěl takhle počítat, musel bys mít data pro věkovou kohortu, ne pro celou populaci.
Pravda pravdoucí  :)

Dokončenou střední školu má přes 90 procent lidí ve věku 22 let (článek z roku 2011). Ve věkové kategorii 25 až 29 let 30 procent buď studovalo, nebo mělo ukončenou vysokou školu (údaj z roku 2010).

Časově to nesedí, ale tak řekněme, že 90% ročníku dokončí střední školu a 30% téhož ročníku pak dokončí vysokou. A že 15% z těch, co nastoupili, výšku nedokončilo. Pak to tedy vychází, že nějakých 40% středoškoláků jde na výšku.

ABC

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #604 kdy: 11. 10. 2012, 23:46:17 »
Pokud by se měly praktické IT dovednosti učit na středních odborných školách tak by to byl o důvod víc aby VŠ informatik ovládal projektové řízení a matematiku právě takovou, která umožní používat pokročilé nástroje pro řízení rozsáhlých projektů.
Proč zase má informatik ztrácet čas s nějakým řízením projektů ? :o
Po opětovném přečtení příspěvku č1. uznávám že opravdu pokročilé zvládnutí projektového řízení pasuje tak do 2/7 bodů a pro ostatní by stačila znalost spíše základní (ale nikoli nulová!). Ať se Vám to líbí, nebo ne, práce VŠ vzdělaných se dělí na řízení/vedení lidí a na vědeckou práci. Lidé zaměření výhradně na vědeckou práci pak spadají do zodpovědnosti nějakého manažera. Diskuzi co patří do teoretické informatiky a co už do přírodních věd to nechám na jiných.

Citace
A na řízení projektů se užívají kupecké počty nikoliv VŠ matematika.
Co operační analýza?


Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #605 kdy: 11. 10. 2012, 23:49:59 »
Ted uz mam jenom ten problem, jak se to dopredu uhadne , ale to bude pro autora blogu urcite hracka.

Pro začátek by bohatě stačilo, kdyby se studijní plán 2013-2018 dělal třeba podle stavu IT v praxi z roku 2011 nebo 2012. K dokonalosti by to mělo stále daleko, ale rozhodně by to byl velký pokrok od Gausse-Ostrogradského.

Zz

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #606 kdy: 12. 10. 2012, 00:06:53 »
Ať se Vám to líbí, nebo ne, práce VŠ vzdělaných se dělí na řízení/vedení lidí a na vědeckou práci. Lidé zaměření výhradně na vědeckou práci pak spadají do zodpovědnosti nějakého manažera. Diskuzi co patří do teoretické informatiky a co už do přírodních věd to nechám na jiných.

Bavíme se o situaci v IT, žádná vědecká práce, žádná teoretická informatika, žádné přírodní vědy. Není sporu o tom že řízení lidí je nezbytné i v IT, ale proč to zase má řídit IT odborník ? Odborníka na IT za těžké peníze nikdo nebude plýtvat na počítání mandayů, buzerování juniorů a plánování dovolených.

Co operační analýza?

To se využije maximálně jednou za 10 let. V drtivé většině případů se při řízení projektu vystačí s operacemi v defaultní kalkulačce ve Windows.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #607 kdy: 12. 10. 2012, 00:26:10 »
A tak jsem se znova zamyslel a rekl jsem, si, ze to asi bude trochu problem, aby se na vysoke skole naucil kazdy to, co on sam bude v praxi potrebovat. [...] Ted uz mam jenom ten problem, jak se to dopredu uhadne
Falešné dilema "všechno nebo nic". Mezi tím je tisíc mezistupňů. Prostě by se učilo to, co využije největší počet lidí s tím daným zaměřením. (škola by musela mít naprosto jasno v tom, kdo je její student, kam směřuje, co bude dělat)


Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #608 kdy: 12. 10. 2012, 01:17:26 »
Btw, vtipnej ilustrační off topic z iDnesu: Sedláčkovi se dostalo dalšího ocenění - Deutscher Wirtschaftsbuchpreis za Ekonomii dobra a zla. To je vynikající knížka (kdo nečetl, okamžitě zakoupit!), která je u nás bestsellerem a vznikla na základě práce, se kterou se Sedláčkem z VŠE vyrazili dveře, že to není dostatečně ekonomické. Jeho reakce: tak si ten doktorát nechte, já ho nepotřebuju.

Jak říkám: ...a jelo se dál močálem černým kolem bílých skal... :(

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #609 kdy: 12. 10. 2012, 01:41:59 »
Sedláčkem z VŠE vyrazili dveře, že to není dostatečně ekonomické.

Myslím, že VŠE je v tom nevinně ;)

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #610 kdy: 12. 10. 2012, 02:07:57 »
Myslím, že VŠE je v tom nevinně ;)
Proč?

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #611 kdy: 12. 10. 2012, 02:14:54 »
Myslím, že VŠE je v tom nevinně ;)
Proč?

Protože dveře s ním vyrazili na FSV UK.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #612 kdy: 12. 10. 2012, 03:04:59 »
Protože dveře s ním vyrazili na FSV UK.
Jémine, pardon, jasně. Omlouvám se VŠE :)

vbl

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #613 kdy: 12. 10. 2012, 07:30:52 »
Bavíme se o situaci v IT, žádná vědecká práce, žádná teoretická informatika, žádné přírodní vědy. Není sporu o tom že řízení lidí je nezbytné i v IT, ale proč to zase má řídit IT odborník ? Odborníka na IT za těžké peníze nikdo nebude plýtvat na počítání mandayů, buzerování juniorů a plánování dovolených.

Bohužel, bude. Tohle bylo jedním z hlavních důvodů, proč jsem odešel z předminulé práce jinam. Fakt nemám zapotřebí řešit nesmysly typu dohadování se s mzdovou účetní, že "mému" člověku podle docházkového systému chybí pár hodin, že to bude muset mít jako den dovolené (přičemž ten člověk udělal všechno, co se po něm chtělo)...


KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #614 kdy: 12. 10. 2012, 07:52:35 »
nemám zapotřebí řešit nesmysly typu dohadování se s mzdovou účetní, že "mému" člověku podle docházkového systému chybí pár hodin, že to bude muset mít jako den dovolené (přičemž ten člověk udělal všechno, co se po něm chtělo)...

To mi přijde jako výmluva a neschopnost vedoucího řešit problémy. ::)
"Chybí mu pět hodin, protože jsem ho vytěžoval přes čas! Řeknu mu, ať si hodiny dopíše!" vyřešeno jednou větou!