VŠ z trochu jiného úhlu

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #510 kdy: 10. 10. 2012, 17:08:15 »
Příjde mi, že tvrzení, že nejsou potřeba, tu jsou často také pronášena jen jako dogmata.
Ale vždyť tady důvody zazněly už tisíckrát.

Ale od toho teď trochu stranou. Padlo tady vůbec, jaké informatické předměty by měly být povinné? A bylo nějak nedogmaticky vysvětleno proč?
Ano.

====================================
Jinak už v tomhle tématu chybí jenom tohle:

PLZÁK Hej, poslyš – co si vlastně o celé věci myslíš ty? HUGO Já? No tak ze začátku byl ten spor zajímavý, pak se ale trochu zvrhl, že?
(Pauza)
Jistě, už od začátku měl takový nesprávný osobní tón, i když až do konce šlo o zajímavý a aktuální problém, ne? (Pauza) Já vím, lze se na to dívat z různých úhlů, stran i pozic, vždycky je však nutné zvážit všechna pro i proti, nemám pravdu?
(Pauza)
Oni vlastně oba měli tak trochu pravdu a oba se tak trochu mýlili – nebo vlastně naopak: oba se mýlili a oba měli pravdu, ne? Asi ano, ne? (Pauza) Ano, také si myslím, že ne, i když si nemyslím, že ano. Oba totiž tak nějak zapomněli, že v budoucnosti se bude umění s technikou tak nějak harmonicky doplňovat – lyrickoepické verše pomohou při chemizaci likvidační praxe – periodická soustava prvků pomůže rozvoji impresionismu – na každém technickém výrobku bude zvláštní ploška, vyhrazená pro účinný estetický vjem – komíny atomových elektráren budou pomalovány našimi nejlepšími krajináři – dvacet tisíc mil pod mořem budou čítárny přístupné všem – diferenciální rovnice se budou psát ve verších – na střechách cyklotronů budou divadla malých forem – a v nich se budou recitovat diferenciální rovnice – tak nějak lidsky, ne?
(Plzák se dívá upřeně na Huga, ten zneklidněně vyndavá legitimaci a ukazuje mu ji. Plzák si to ovšem vykládá jinak a předkládá zase svou legitimaci Hugovi. Posléze se oba uklidňují)


Viky

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #511 kdy: 10. 10. 2012, 17:12:04 »
Aha. Takže opět dogmata. Matematika je potřeba, protože je potřeba. A kdo si to nemysli, ten je zakomplexovanej.

Nejste náhodou terapeut?  :D

www.youtube.com/watch?v=hnTmBjk-M0c

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #512 kdy: 10. 10. 2012, 17:21:48 »
Nejste náhodou terapeut?  :D
Ne. Jsem zakomplexovaný z toho, že jsem neudělal matiku, a magisterský titul jsem pak získal tak, že jsem rektorovi každý ráno nosil muffin a chleba s burákovým máslem, který se u nás dá těžko sehnat, protože prodavači v supermarketu neznají teorii her, na které je obchod založen. Taky jsem začal studovat informatiku proto, že jsem nemohl najít práci v jiném oboru. A nejvíc ze všeho mě štve, že nejsem schopen pořádně programovat v javě, protože už jsem zapomněl, jak se dokazuje věta o tom, že deterministický a nedeterministický Turingův stroj má stejnou výpočetní sílu. Horko těžko to doháním díky tomu, že si z teorie množin pamatuju, co je to kardinální číslo. Ale javu stejně moc nepoužívám, víc se věnuju správě unixů, k čemuž se mi výborně hodí znalost vektorových prostorů. Kdybych je totiž neznal, byl bych jenom cvičená opice, která umí jenom zapojit ethernetový kabel. A mimochodem i k tomu zapojení kabelu je potřeba znát diskrétní matematiku, protože zpracování ethernetových paketů nutně vyžaduje počítání checksumů.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #513 kdy: 10. 10. 2012, 17:23:18 »
Příjde mi, že tvrzení, že nejsou potřeba, tu jsou často také pronášena jen jako dogmata.
Ale vždyť tady důvody zazněly už tisíckrát.

No, tvrzení "bude se jim to více hodit/využije to většina z nich" je také jen dogma. Pokud jde o to, že matematické předměty časem zapomenou, tak to ty informatické předměty také :D

Třeba jsi tvrdil, že bys dal povinně databáze, z těch už si toho moc nepamatuju. Mluvil jsi o povinném programování ve všech možných paradigmatech - no stejně nakonec většina z nich bude používat jen jedno.

Když jsme mluvili, jaká část matematiky se nám hodí do praxe, tak jsme také zjistili, že máme docela prázdný průnik :-)

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #514 kdy: 10. 10. 2012, 17:24:04 »
2 Mirek Prýmek
Už na to kašli, s fanatikem se nedomluvíš, to bys spíš muslimy přesvědčil konvertovat k Judaismu.


Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #515 kdy: 10. 10. 2012, 17:26:41 »
Už na to kašli, s fanatikem se nedomluvíš, to bys spíš muslimy přesvědčil konvertovat k Judaismu.

Á, náš statečný anonym :D, mail ti pořád nefunguje ;)?

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #516 kdy: 10. 10. 2012, 17:29:02 »
No, tvrzení "bude se jim to více hodit/využije to většina z nich" je také jen dogma.
To je snadno empiricky ověřitelné tvrzení. Stačí se podívat do inzerátů a spočítat si, v kolika z nich se vyžaduje schopnost dokazovat věty o Turingově stroji a v kolika z nich se vyžaduje znalost (např.) technologií Cisco.

Pokud by byla pravda, že kdo umí dělat důkazy o Turingově stroji, ten bude lépe umět spravovat Cisco, nebyli by zaměstnavatelé takoví pitomci, aby nevyžadovali znalost důkazů o Turingově stroji.

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #517 kdy: 10. 10. 2012, 17:31:35 »
2 Mirek Prýmek
Třeba ani neví, co to je Cisco, kašli na něj, jen tě provokuje a baví se tím.
Mě taky měl poslat mail a nic nepřišlo!
Prostě si z tebe dělá srandu.
http://files.abovetopsecret.com/files/img/yx4ef7cc24.jpg

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #518 kdy: 10. 10. 2012, 17:34:29 »
Možná by se hodilo zavést systém, který mají na biologii na přírodovědě (UK). Tam žádný předmět není povinný. Ale mají takzvané moduly a každý modul obsahuje nějaké předměty. Studenti mají jen povinnost získat X kreditů z každého z daných modulů. Takže by se třeba udělal modul "základy matematiky" a studenti by si sami mohli vybrat, základy jakých partií matematiky chtějí. Zase by to ale nemohli úplně obejít, protože mají tu podmínku, že musí mít X kreditů z toho modulu.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #519 kdy: 10. 10. 2012, 17:38:52 »
Mě taky měl poslat mail a nic nepřišlo!

Posílal jsem dva. Tak napiš na jakub<tečka>galgonek<zavináč>seznam<tečka>cz. Když už ti není možné žádný mail doručit, tak to třeba bude fungovat opačně.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #520 kdy: 10. 10. 2012, 17:49:49 »
No, tvrzení "bude se jim to více hodit/využije to většina z nich" je také jen dogma.
To je snadno empiricky ověřitelné tvrzení. Stačí se podívat do inzerátů a spočítat si, v kolika z nich se vyžaduje schopnost dokazovat věty o Turingově stroji a v kolika z nich se vyžaduje znalost (např.) technologií Cisco.

To ale neříká, že Cisco se bude hodit většině z nich. Ano, znalosti Cisco hledají častěji než schopnost dokazovat věty o Turingově stroji, ale když vezmeš všechny IT inzeráty, tak většina jich jistě nehledá Cisco. Čímž se dostáváme k myšlence: Pokud povinné předměty mají být jen takové, které ve své praxi použije 90% absolventů, tak dojdeme k závěru, že povinného toho moc nebude :D. Ale zde by se asi osvědčily ty moduly.

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #521 kdy: 10. 10. 2012, 17:51:20 »
Už na to serte  ::)
Vod Ela, přes Prýmka po Glagonka.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #522 kdy: 10. 10. 2012, 17:52:42 »
To ale neříká, že Cisco se bude hodit většině z nich. Ano, znalosti Cisco hledají častěji než schopnost dokazovat věty o Turingově stroji, ale když vezmeš všechny IT inzeráty, tak většina jich jistě nehledá Cisco. Čímž se dostáváme k myšlence: Pokud povinné předměty mají být jen takové, které ve své praxi použije 90% absolventů, tak dojdeme k závěru, že povinného toho moc nebude :D. Ale zde by se asi osvědčily ty moduly.
No tak moduly jsou to samé jako specializace. To máme. Problém je v tom, jestli je z čeho vybírat.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #523 kdy: 10. 10. 2012, 17:58:55 »
No tak moduly jsou to samé jako specializace. To máme. Problém je v tom, jestli je z čeho vybírat.

Nejsou (pokud správně chápu, co označuješ jako "specializaci"). Budeš mít povinnost absolvovat (dejme tomu) 4 matematické předměty z 10. Nechceš analýzu? Fajn, není problém.

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #524 kdy: 10. 10. 2012, 18:02:34 »
To snad není nutný, ne? Proč debata o vzdělání vždycky musí skončit takhle? :(

Kdybys uměl matematiku, povedlo by se ti na tuto diskuzi úspěšně aplikovat například teorii her, za pár let by se ti to povedlo rozmotat a pro všechno bys měl teoreticky naprosto správné i matematicky podložené teze.
Tahle bohužel přijdeš o ty dlouhé měsíce koumání a budeš si muset vystačit se selským rozumem, který ti napoví že "asi už ho Glagonek sere", mávnout nad tím rukou a smířit se s blahou nevědomostí.