Příjde mi, že tvrzení, že nejsou potřeba, tu jsou často také pronášena jen jako dogmata.
Ale vždyť tady důvody zazněly už tisíckrát.
Ale od toho teď trochu stranou. Padlo tady vůbec, jaké informatické předměty by měly být povinné? A bylo nějak nedogmaticky vysvětleno proč?
Ano.
====================================
Jinak už v tomhle tématu chybí jenom tohle:
PLZÁK Hej, poslyš – co si vlastně o celé věci myslíš ty? HUGO Já? No tak ze začátku byl ten spor zajímavý, pak se ale trochu zvrhl, že?
(Pauza)
Jistě, už od začátku měl takový nesprávný osobní tón, i když až do konce šlo o zajímavý a aktuální problém, ne? (Pauza) Já vím, lze se na to dívat z různých úhlů, stran i pozic, vždycky je však nutné zvážit všechna pro i proti, nemám pravdu?
(Pauza)
Oni vlastně oba měli tak trochu pravdu a oba se tak trochu mýlili – nebo vlastně naopak: oba se mýlili a oba měli pravdu, ne? Asi ano, ne? (Pauza) Ano, také si myslím, že ne, i když si nemyslím, že ano. Oba totiž tak nějak zapomněli, že v budoucnosti se bude umění s technikou tak nějak harmonicky doplňovat – lyrickoepické verše pomohou při chemizaci likvidační praxe – periodická soustava prvků pomůže rozvoji impresionismu – na každém technickém výrobku bude zvláštní ploška, vyhrazená pro účinný estetický vjem – komíny atomových elektráren budou pomalovány našimi nejlepšími krajináři – dvacet tisíc mil pod mořem budou čítárny přístupné všem – diferenciální rovnice se budou psát ve verších – na střechách cyklotronů budou divadla malých forem – a v nich se budou recitovat diferenciální rovnice – tak nějak lidsky, ne?
(Plzák se dívá upřeně na Huga, ten zneklidněně vyndavá legitimaci a ukazuje mu ji. Plzák si to ovšem vykládá jinak a předkládá zase svou legitimaci Hugovi. Posléze se oba uklidňují)