Takze vlastne tenhle mega thread neni o skolstvi, ale o matfyzu...
Což o to, na vývoji těch samotných škol je jasně vidět, že se od "Výzkumného ústavu matematických strojů"* posouvají kamsi k orientaci na moderní IT služby. A docela jsem i chotnej věřit tomu, že dělají, co můžou (relativně) - přeci jen jsou to mocně byrokratické instituce, jejichž příjem jednak netvoří jenom výuka, jednak příjem z výuky není přímo závislý na kvalitě služeb, takže nemůžeme chtít flexibilitu jak u živnostníka se šesti zaměstnanci
K tomu, abych s tím začal a tak mohutně se angažoval
mě donutili spíš místní géniové, kteří nejenom že si nevšimli, že éra VÚMS je už notnou dobu pryč, ale ještě obhajují, že VÚMS-like přístup je ten jediný správný. Prostě že kvalitní škola se pozná podle toho, že čím víc matematiky, tím "kvalitnější" a "světovější" škola je, zatímco když se někde učí management, je jasné, že jsou to pitomci, a když se učí neco do praxe, tak jsou to cvičené opice.
Jelikož debaty o školách jsou tady často a tyhle názory tam zaznějí vždycky, už jsem to nevydržel a muselo to ven
* omlouvám se, že si tuhle instituci beru do úst, berte to prosím jako slovní hříčku, rozhodně nechci hanět tuhle konkrétní instituci ani lidi, co v ní pracovali