VŠ z trochu jiného úhlu

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #435 kdy: 09. 10. 2012, 18:03:23 »
Nic nepřišlo.


Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #436 kdy: 09. 10. 2012, 18:06:51 »
Nic nepřišlo.

Tak si zkontroluj SPAM  :D

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #437 kdy: 09. 10. 2012, 18:13:00 »
Se spammery se nebavím  ::)

ucnak

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #438 kdy: 09. 10. 2012, 18:15:57 »
Ať to posuneme od obecného přemítání, tady je seznam povinných předmětů na softwarových systémem (MFF UK):
[...] Každý teď může napsat, co by z toho seznamu vyhodil  :)
Já bych třeba s klidem místo analýzy a lingebry...

LOL! :D Děkuji, pro ilustraci naprosto dostačující. Domníval jsem se, že jsi to myslel vážně, když jsi toto forum otevíral. Předpokládám, že doktorům bys zrušil anatomii a fyziologii a místo toho dal management ve zdravotnictví. :D
Také to trochu nechápu. Většina lidí tu tvrdí, že má VŠ a nebo že alespoň matematice rozumí a pak se tu píše tohle? Občas mi to přijde, že je to nějaký vtip. Nedat na IT jednoduché základy? A proč ne? K čemu mi bude ITIL?

Nejdřív tu byl náznak, že Mirek má na mysli lepší učňák, ale ono to tak opravdu vypadá. O co tady jde? :D Nezastávám se nesmyslné teorie, ale zase vyhodit základy matematiky u IT? To fakt nechápu...

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #439 kdy: 09. 10. 2012, 18:30:39 »
Vyhazovat matematiku z IT rozhodně nikdo nechtěl, ale s Mírou tvrdíme to, že by se měla učit matematika pro programátory a ne teoretická matematika tak, jak se líbí nějakému pološílenému a neschopnému pa-vědci, který se nějakým způsobem stal profesorem matematiky na té které škole.


Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #440 kdy: 09. 10. 2012, 18:38:05 »
Nic nepřišlo.

Poslal jsem ho znovu.

ucnak

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #441 kdy: 09. 10. 2012, 18:40:07 »
To je podle mě blbost. Matematika pro programátory může být někde ve vyšších ročnících a nevím, co by v ní vůbec bylo :D Celkově u programování školní matematiku nevyužiješ, ale to není proto, že by matematika byla k ničemu. Konkrétní matematika prostě už není tak zajímavá a není na ní toho tolik co učit/ukázat. Jako nepovinný předmět? Proč ne.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #442 kdy: 09. 10. 2012, 18:42:54 »
s Mírou tvrdíme to, že by se měla učit matematika pro programátory

Potíž je v tom, že vám ani základy lineární algebry nepřijou dost dobré pro programátory :D

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #443 kdy: 09. 10. 2012, 18:46:50 »
Pak je ještě otázka rozsahu požadovaných matematických znalostí.
S přihlédnutím k faktu, že si řada studentů zkoušky koupila/podváděli/jinak to vyřešili a dnes mají tituly, jsou velmi úspěšní a někteří dokonce i učí na školách, ale i s přihlédnutím k tomu, že po pěti letech bývalý student už neví ani kulový o tom, co se učil, pak i stavu na zahraničních školách, se nabízí otázka a vlastně spíš odpověď, jestli na našich školách toho není víc špatně než dobře. Jestli by základní kurz matematiky neměl být zaměřený spíš na interpretaci čísel v PC, jejich chování a vzájemné vazby, než na vlastně neužitečné, z kontextu vytržené a nesouvisející pokusy o nucené zvládnutí pokročilé matematiky. V prvním případě a sice vysvětlování matematiky a interpretace čísel i to, proč se to takhle chová, to MUSÍ BÝT v základním kurzu. Ale další věci by měl student uvážit sám, jestli se bude spíš věnovat modelování databází (kde matematiku taky potřebujete), grafice (kde matematiku taky potřebujete) nebo síťařině (kde matematiku taky potřebujete). Ale jakkoliv pro zmíněné obory potřebujete matematiku, troufnu si tvrdit, že v praxi se naprosto spolehlivě obejdete bez schopnosti vypočítat fraktály, bez integrálů a všech dalších věcí, které by si mohl zvolit každý, kdo by o to stál.
MATEMATIKU ANO, ALE S ROZUMEM, SPRÁVNĚ, UŽITEČNĚ, SROZUMITELNĚ A V PRAVÉ MÍŘE!

Howg, Glagounek mi zase řekne, že ne..... to je fuk.

ucnak

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #444 kdy: 09. 10. 2012, 18:51:07 »
Je naše školství špatné? Ano, ale to se neřešíl. Projde jím plno hloupých lidí? Ano, ale to mě také netrápí.

Obejdeš se v IT bez matematiky? Ano, ale to také není problém. Jsou i obory, kde bys moc šanci neměl, ale můžeš se ji doučit.

Je matematika teoretickou přípravou na jakýkoli technický předmět? Ano! Záleží na tom, jestli ji někdy v praxi využiju konkrétní příklady. Ne!

Mám tam někde něco špatně?

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #445 kdy: 09. 10. 2012, 18:51:52 »
PS: Pokud programátor musí znát komplet matematiku, zrušme všechny MatFyzy, MFF a podobné školy.
Pokud programátor má zvládnout kompletním matematiku, tak jsou to budižkničemové a nepotřebujeme je!
K ničemu! Jsou tedy zbyteční! Buď ať jdou studovat na programátora nebo zametat chodníky a vyvážet žumpy.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #446 kdy: 09. 10. 2012, 18:52:34 »
Glagounek

Doufám, že si tu svou anonymitu náležitě užíváš ...

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #447 kdy: 09. 10. 2012, 18:54:58 »
PS: Pokud programátor musí znát komplet matematiku, zrušme všechny MatFyzy, MFF a podobné školy.
Pokud programátor má zvládnout kompletním matematiku, tak jsou to budižkničemové a nepotřebujeme je!

To, že jsi nedal zkoušku z matematiky, neznamená, že se tě někdo pokusil naučit kompletní matematiku. Co to vlastně bylo za předmět?

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #448 kdy: 09. 10. 2012, 18:59:52 »
Je matematika teoretickou přípravou na jakýkoli technický předmět? Ano!

Všichni kdo někdy jedli chleba UMŘOU? Ano!

Tady se přece nikdo nepře o tom, jestli matematiku ano nebo ne, ale o rozsahu a zaměření.
Já tvrdím, že se učí zcela blbě, že místo zasvěcování do něčeho, co se stejně pokusí většina nějak ochcat nebo se to naučí a rychle zapomene (tolikrát zmíněné integrály a další sračky), by se měla učit UŽITEČNÁ MATEMATIKA! A ten, kdo se chce učit Integrály, tomu bych nebránil, ale proč zvládnutím integrálů podmínit dokončení vysoké školy? Pokud je student velice dobrý, proč ho k vůli Integrálům típnout?
Jak říkám MATEMATIKA ROZHODNĚ, ale SPRÁVNĚ. V naší zemi slouží Matematika jako síto, neumíš matematiku=je jedno, jak jsi dobrej, končíš. Umíš matematiku a i když jsi jinak neschopnej podržtaška = jdeš dál!
To je přeci celé špatně!
V USA musíš být dobrej, abys školu dokončil. Není to tam tak, že vyletíš k vůli jednomu konkrétnímu tématu.
Pokud ti škola nejde, vyletíš, ale že nezvládneš jednu konkrétní věc vesměs nemusí hrát takovou roli, tedy za předpokladu, že jsi jinak dobrej. A tak to má být!

ucnak

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #449 kdy: 09. 10. 2012, 19:05:56 »
Rozsah a zaměření určitě, ale vy jste už vyhodili i úplné základy. První analýzu, alebru a lineární alegebru musí dát úplně každý a nemělo by to být pro vyhazování. U programování bys poznal, kdo tam nepatří, protože tam zase dokážeš vymyslet zajímavé příklady, které chtějí v praxi trochu uvažování. Matemaiku se můžeš naučit tím, že si ji celou zapamatuješ a tam se špatně vymýšlí nové úlohy. U programování by to mohlo být lepší. Zase nevím, co by říkal síťař, když ho vyhodíš kvůli programování :D

Jestli jeto u nás jako síto? Proč ne, u nás je školství k ničemu. To se ale neřeší.

USA mě také moc nebere. Proč nezůstat u toho, jak by to mohlo být správně u nás? Za předpokladu, bys plno peněz na platy a dostal tam kvalitní lidi.