Pak je ještě otázka rozsahu požadovaných matematických znalostí.
S přihlédnutím k faktu, že si řada studentů zkoušky koupila/podváděli/jinak to vyřešili a dnes mají tituly, jsou velmi úspěšní a někteří dokonce i učí na školách, ale i s přihlédnutím k tomu, že po pěti letech bývalý student už neví ani kulový o tom, co se učil, pak i stavu na zahraničních školách, se nabízí otázka a vlastně spíš odpověď, jestli na našich školách toho není víc špatně než dobře. Jestli by základní kurz matematiky neměl být zaměřený spíš na interpretaci čísel v PC, jejich chování a vzájemné vazby, než na vlastně neužitečné, z kontextu vytržené a nesouvisející pokusy o nucené zvládnutí pokročilé matematiky. V prvním případě a sice vysvětlování matematiky a interpretace čísel i to, proč se to takhle chová, to MUSÍ BÝT v základním kurzu. Ale další věci by měl student uvážit sám, jestli se bude spíš věnovat modelování databází (kde matematiku taky potřebujete), grafice (kde matematiku taky potřebujete) nebo síťařině (kde matematiku taky potřebujete). Ale jakkoliv pro zmíněné obory potřebujete matematiku, troufnu si tvrdit, že v praxi se naprosto spolehlivě obejdete bez schopnosti vypočítat fraktály, bez integrálů a všech dalších věcí, které by si mohl zvolit každý, kdo by o to stál.
MATEMATIKU ANO, ALE S ROZUMEM, SPRÁVNĚ, UŽITEČNĚ, SROZUMITELNĚ A V PRAVÉ MÍŘE!
Howg, Glagounek mi zase řekne, že ne..... to je fuk.