VŠ z trochu jiného úhlu

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #420 kdy: 09. 10. 2012, 16:38:05 »
Už mě to fakt nebaví.

Všímni si, že všechny tyto příspěvky jsou minimálně na jedenácté stránce! Takže je trochu drzé se tady vytahovat jak umíš komunikovat.
Jsou obsaženy už v prvním příspěvku. Když se tady všichni prsí, jak je univerzita naučila myslet, tak jsem holt předpokládal, že to nepotřebují takhle polopatě. To byl projev sociologické neznalosti, to máš pravdu. Příště už to neudělám :)

A stejně z toho jenom chápu co chceš říct, ale není mi zcela jasné proti kou tak vehementně bojuješ.
Proti dogmatům o matematice v IT.

Například http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44750#msg44750 mi přijde jako naprosto samozřejmé. Opravdu s tím někdo tak vehementně nesouhlasí?
To není otázka na mě. Je to otázka, proč se neozval nikdo, kdo by řekl "Aha, tk ty to myslíš takhle! Tak to jo, já jsem myslel, že chceš říct, že informatik nepotřebuje vědět, co jsou to racionální čísla".

Podle čeho soudíš že je matematika a "teoretická informatika" přebujelá? Víš vůbec o tom že existují i jiné školy než je matfyz?
Ano, například MU ;)

Pokud zavzpomínám na mé studium, tak se opravdu v prvím a trochu druhém ročníku matematika zdála přebujelá, ale při zpětném pohledu vidím že to byly v podstatě jen základy a hlavním cílem "prodloužené výběrové řízení" - tedy zbavit se studentů kteří na to buď nemají, a nebo se raději budou všechno učit sami v praxi.
Ale takhle to prostě podle mě nemá fungovat. Škola si nemá vymýšlet ptákoviny, na kterých by lidi vyházela. Má je učit to, co je potřeba, aby je naučila. Kdo to nezvládne, ten holt bude muset odejít. Ale vymýšlet si na studenty takovéhle pasti, to je ztráta času (a peněz!) obou stran.


podlesh

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #421 kdy: 09. 10. 2012, 16:38:45 »
Myšlenka, že když umím reprodukovat Coddovy důkazy, rychleji se naučím prakticky používat SQL je DOGMA, nic jiného.
Kdo něco takového říká a kde? Já to nebyl. Já jsem dokonce ani nic neřekl o Coddových důkazech. Koneckonců, my jsme nic takového nedělali.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #422 kdy: 09. 10. 2012, 16:39:45 »
Ale vsichni vime, ze naprosto realne, sam takove matematiky znam, jak jsem jiz byl uvedl. Matematika, ktereho by se zivil matematikou, neznam ani jednoho :)

Pro zajímavost, má zkušenost je zcela opačná. Znám hodně matematiků, co se živí matematikou, ale žádného, co se žíví programováním.

Ja bych se Jakuba zastal.

Děkuju ti náčelníku, že ses mě zastal  :D

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #423 kdy: 09. 10. 2012, 16:43:43 »
Kdo něco takového říká a kde? Já to nebyl. Já jsem dokonce ani nic neřekl o Coddových důkazech. Koneckonců, my jsme nic takového nedělali.
Tak na to už fakt nemám sílu :)

podlesh

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #424 kdy: 09. 10. 2012, 16:47:34 »
Všímni si, že všechny tyto příspěvky jsou minimálně na jedenácté stránce! Takže je trochu drzé se tady vytahovat jak umíš komunikovat.
Jsou obsaženy už v prvním příspěvku. Když se tady všichni prsí, jak je univerzita naučila myslet, tak jsem holt předpokládal, že to nepotřebují takhle polopatě. To byl projev sociologické neznalosti, to máš pravdu. Příště už to neudělám :)
Všichni? Opravdu? Takže i já? No to jsou věci.

Citace
A stejně z toho jenom chápu co chceš říct, ale není mi zcela jasné proti kou tak vehementně bojuješ.
Proti dogmatům o matematice v IT.
A kdo tato dogmata drží a šíří? Zase nějací éteričtí všichni, že?

Citace
Například http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44750#msg44750 mi přijde jako naprosto samozřejmé. Opravdu s tím někdo tak vehementně nesouhlasí?
To není otázka na mě. Je to otázka, proč se neozval nikdo, kdo by řekl "Aha, tk ty to myslíš takhle! Tak to jo, já jsem myslel, že chceš říct, že informatik nepotřebuje vědět, co jsou to racionální čísla".
Jo, po jedenácti stránkách flame a spoustě osobních i neosobních invektiv. Ti co přispívají se jsou už rozjetí a chtějí se pohádat, ti co nově přišli nemají všechno prostudované a nebo se na to vykašlou.

Citace
Podle čeho soudíš že je matematika a "teoretická informatika" přebujelá? Víš vůbec o tom že existují i jiné školy než je matfyz?
Ano, například MU ;)
No, jako vtip dobré.

Citace
Ale takhle to prostě podle mě nemá fungovat. Škola si nemá vymýšlet ptákoviny, na kterých by lidi vyházela. Má je učit to, co je potřeba, aby je naučila. Kdo to nezvládne, ten holt bude muset odejít. Ale vymýšlet si na studenty takovéhle pasti, to je ztráta času (a peněz!) obou stran.
Ztráta peněz to právě není - naopak, v systému nastaveném MŠMT to bylo pro školu velmi výhodné.


podlesh

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #425 kdy: 09. 10. 2012, 16:49:01 »
Kdo něco takového říká a kde? Já to nebyl. Já jsem dokonce ani nic neřekl o Coddových důkazech. Koneckonců, my jsme nic takového nedělali.
Tak na to už fakt nemám sílu :)
Dobře, to je cílem :-)

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #426 kdy: 09. 10. 2012, 16:50:27 »
Poslední dodatek: jestli to někdo pořád ještě nepochopil, všechno se to točí kolem MÍRY nějakých věcí a ZPŮSOBU výuky:
1. kolik se učí teorie
2. jestli škola studentovi ukáže, jak tu teroii skutečně použít
3. jestli školu zajímá, nakolik studenti tu teorii fakt potom použijí nebo zapomenou

Nikdo netvrdí, že studenti nemají dostat teorii žádnou. Jenom, že:
1. to má být teorie pečlivě vybraná s ohledem na využitelnost v praxi
2. kvalitně odpřednášená a procvičená
3. ať se nám to líbí nebo ne, mírou všech věcí je, jak se na té které teorii dají vydělat peníze

Hned ze začátku jsem psal, že si myslím, že by studenti potřebovali především teorii JINOU, než se většinou aktuálně učí - ne jednodušší, ne ji úplně vyhodit, ale učit JINÉ věci.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #427 kdy: 09. 10. 2012, 16:59:00 »
všechno se to točí kolem MÍRY nějakých věcí a ZPŮSOBU výuky:

Ať to posuneme od obecného přemítání, tady je seznam povinných předmětů na softwarových systémem (MFF UK):
http://www.mff.cuni.cz/studium/bcmgr/ok/ib3a22.htm
http://www.mff.cuni.cz/studium/bcmgr/ok/i3b52.htm

Každý teď může napsat, co by z toho seznamu vyhodil  :)

Franta

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #428 kdy: 09. 10. 2012, 17:06:36 »
Ty vole, co tu pořád ještě řešíte? To už je fakt psycho.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #429 kdy: 09. 10. 2012, 17:17:18 »
Ať to posuneme od obecného přemítání, tady je seznam povinných předmětů na softwarových systémem (MFF UK):
[...] Každý teď může napsat, co by z toho seznamu vyhodil  :)
To je sice chvályhodná snaha, ale záleží hlavně na tom, co a jak se v těch předmětech učí.

Já bych třeba s klidem místo analýzy a lingebry dal nějaký ten management - klidně "počítačový" jako ITIL nebo ISO. Ale to je fakt jenom takové plácání do vody, to fakt nemá cenu. Navíc to už by pak nebyl matfyz ;) Tam by mi ta teorie nevadila, proč se mermomoci snažit na Matfyzu učit "počítače", nehodila by se tam víc fakt hustá jasně zaměřená teoretická informatika? Ta by imho matfyzu slušela víc... Ale udělat to fakt úzce, jenom pro pár lidí.

Abc

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #430 kdy: 09. 10. 2012, 17:26:56 »
Ať to posuneme od obecného přemítání, tady je seznam povinných předmětů na softwarových systémem (MFF UK):
[...] Každý teď může napsat, co by z toho seznamu vyhodil  :)
Já bych třeba s klidem místo analýzy a lingebry...

LOL! :D Děkuji, pro ilustraci naprosto dostačující. Domníval jsem se, že jsi to myslel vážně, když jsi toto forum otevíral. Předpokládám, že doktorům bys zrušil anatomii a fyziologii a místo toho dal management ve zdravotnictví. :D

El

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #431 kdy: 09. 10. 2012, 17:31:37 »
2 Prýmek Teď si zase na RUMa hraješ ty? Tuším stejnej výsledek.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #432 kdy: 09. 10. 2012, 17:42:45 »
To je sice chvályhodná snaha, ale záleží hlavně na tom, co a jak se v těch předmětech učí.

Tak po kliknutí na kód předmětu se zobrazí nějaké ty detaily ...

Já bych třeba s klidem místo analýzy a lingebry dal nějaký ten management

Když jsem já (před 10 lety) začínal, tak jsme měli analýzy 3x tolik. Teď už je to jen základ. K osekání matematiky došlo poté, co matematické předměty přestala informatiky učit matematická sekce a začla si je informatická sekce učit sama.

nehodila by se tam víc fakt hustá jasně zaměřená teoretická informatika? Ta by imho matfyzu slušela víc... Ale udělat to fakt úzce, jenom pro pár lidí.

Jsem třeba chodil na přednášky z rekurze (navazují na přednášky z vyčíslitelnosti), celkem jsme tam byli čtyři - včetně přednášejícího :D

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #433 kdy: 09. 10. 2012, 17:48:32 »
2 Mirek
Tento spor se vážně nedá vyhrát agrumenty, bohužel.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #434 kdy: 09. 10. 2012, 17:53:30 »
Písni mi na kapitantuzemak@seznam.cz a klidně se domluvíme.

Pořád jsem nějak nedostal odpověď.