VŠ z trochu jiného úhlu

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #405 kdy: 09. 10. 2012, 12:06:39 »
Já do diskuze vůbec nepíšu, jen se bavím a sleduju jak tu Jakub vyhraje diskuzi jen opakováním faktů bez argumentů.

Citation needed


El

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #406 kdy: 09. 10. 2012, 12:08:16 »
To ani nemusí Rumáči, znáš to ne?
Když se dva perou, třetí se (jim) směje.
A nepřipadáš si směšnej?
Mluvíš tu do sudu a štve tě, že duní.

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #407 kdy: 09. 10. 2012, 12:10:32 »
A nepřipadáš si směšnej?
Mluvíš tu do sudu a štve tě, že duní.

Jo, máš pravdu, jsem blbec, už na to kašlu.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #408 kdy: 09. 10. 2012, 12:12:34 »
App, u nás ve firmě je tak málo lidí, že klidně můžeš přijet a potkáme se ;-)

Tak jak se ta firma jmenuje, ať mohu přijet ;)?

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #409 kdy: 09. 10. 2012, 12:18:25 »
Písni mi na kapitantuzemak@seznam.cz a klidně se domluvíme.

Ale taky se ti chci omluvit, za všechno co jsem řekl, mááááááááááš náááááááprostooooooou pravdu a já se pletl.
Diskuzi jsi úplně vyhrál! Jsi vítěz! Já poražený!
Jo a ještě: PROMIŇ


El

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #410 kdy: 09. 10. 2012, 12:35:44 »
No počkat  ;D a na kterou že základní školu ten Galounek chodí?
To tu ještě chybí a bude to dokonalé!

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #411 kdy: 09. 10. 2012, 12:41:03 »
Galonek

Galounek

Vy jste se fakt hledali, až jste se našli ...

No počkat  ;D a na kterou že základní školu ten Galounek chodí?
To tu ještě chybí a bude to dokonalé!

Kdybys dával pozor, tak bys věděl, že to tu už několikrát padlo ;)

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #412 kdy: 09. 10. 2012, 15:47:10 »
Prozrad nam neco o sobe: Proc jsi studoval sociologii, kdyz ted delas IT? Jak muze sociologicka fakulta za to, ze jsi v jejim oboru nenasel praci? Co kdyz ja jsem chtel delat neco matematickeho, ale holt programovani je zadanejsi, tak proc ne?
Ty ses vazne komik :) Vycucas si z prstu situaci, ze me sociologie neuzivila, a pak v dalsi vete dodas, ze te neuzivila matematika :) Teda respektive nedodas, je to jen hypoteticke "co kdyz"... Ale vsichni vime, ze naprosto realne, sam takove matematiky znam, jak jsem jiz byl uvedl. Matematika, ktereho by se zivil matematikou, neznam ani jednoho :)

Proc jsem to sel studovat, to se mi s dovolenim tady ve spolecnosti samych anonymu nechce rozebirat, ale studoval jsem to castecne zaraz, takze s tim nenalezenim uplatneni jsi uplne mimo.

Kazdopadne ale dobra nahravka - muzu ti rict, ze pro to, co delam, je mi sociologie potrebnejsi, nez nejake dukazy vlastnosti Turingova stroje. IT se totiz dela pro zakazniky a zakaznici ziji ve spolecnosti. A ta spolecnost ma nejake vlastnosti, ktere prece jen nejsou vlastnostmi Turingova stroje, ale spis tim, co zkouma sociologie. Pokud bych byl jenom nejake male kolecko v obrovskem soustroji nejakeho korporatniho bullshitu (jak sam rad rikas), tak bych potrebu komunikovat s lidmi a chapat jejich potreby nemel - sedel bych se sluchatky ve sve koji, komunikoval tak maximalne se sefem a od rana do vecera si mastil ty svoje dukazy korektnosti nevimceho. To jsem ale nikdy nechtel a proto se mi opravdu hodne hodi, ze taky trochu vim neco o pruzkumech trhu, ekonomii, socialni psychologii apod. A nevim, jestli te to prekvapi, ale kdybych si mohl vybrat nejake kurzy, ktere bych si na MU vystudoval jenom tak proto, ze ty znalosti potrebuju doplnit, byla by to jednoznacne podnikova ekonomika, management a marketing. Rozhodne ne treba lambda kalkul.

A na "dukaz", ze to neni jenom takove prani otcem myslenky jako u te tvoji matematiky: explicitne jsem se ptal cloveka z IBM, jestli lidi soft skills potrebuji a bylo mi receno ze jako sul. Proc, to si domyslis sam, pomoci schopnosti uzasne abstraktne myslet.

Myslím, že nikdo z Vás nechce mít informatika tak, jak máte doktora po škole. Pro přiblížení reality. Po té, co dostudujete příslušnou lékařskou fakultu a máte MUDr., tak nesmíte vůbec nic.
Smysl toho srovnani byl v tom, ze vsichni jasne vedi a priznavaji (vcetne akademiku!), ze lekar s jenom obecnym vzdelanim je na nic. Teprve az se douci ty konkretni ryze prakticke a okamzite vyuzitelne veci, je povazovan za plne vzdelaneho. A dalsi klicova vec bylo to "telo se beztak zklada z atomu, tak vas naucime JENOM fyziku" - takhle to bohuzel na nekterych skolach trochu vypada...

Je samozrejme kravina, aby se IT studovalo 11let, myslenka byla takova, ze by se ta "atestace z IT" v pohode dala stihnout v ramci tech 5ti, pokud by se (rozumne!) zkrouhla teorie, kterou stejne kazdy nikdy nepouzije a okamzite zapomene.

Dohodneme se, já přestanu bejt nasranej, až TY přestaneš furt omýlat ty kokotiny o tom, že programátor, co ráno k snídani nespočítá čtyřicet integrálů [...]
Ja bych se Jakuba zastal. Jako jediny zastance matematiky mluvil k veci, snazil se hledat rozumne argumenty a neomilal dogmata "matematika je potreba, protoze je potreba". Jsem rad, ze se Jakub zapojil, protistanovisko je vzdycky potreba - kdyz je dobre formulovane a k veci.

Oproti tomu JS... No comment.

JS

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #413 kdy: 09. 10. 2012, 15:54:28 »
Prozrad nam neco o sobe: Proc jsi studoval sociologii, kdyz ted delas IT? Jak muze sociologicka fakulta za to, ze jsi v jejim oboru nenasel praci? Co kdyz ja jsem chtel delat neco matematickeho, ale holt programovani je zadanejsi, tak proc ne?
Ty ses vazne komik :) Vycucas si z prstu situaci, ze me sociologie neuzivila, a pak v dalsi vete dodas, ze te neuzivila matematika :) Teda respektive nedodas, je to jen hypoteticke "co kdyz"... Ale vsichni vime, ze naprosto realne, sam takove matematiky znam, jak jsem jiz byl uvedl. Matematika, ktereho by se zivil matematikou, neznam ani jednoho :)

:) Myslim, ze jsi uplne spatne pochopil, kam jsem tim smeroval, a navic si to beres zbytecne osobne. Pointa je v tom, ze nazory lidi a jejich kariera se muze zmenit. Ty tak nejak predpokladas, ze je ta skola "vyskoli" v tom co chteji a pak v tom oboru budou pracovat az do smrti. Ale priklad tvuj, i muj, i jinych lidi, ukazuje, ze to tak neni, a proto jsou dulezite obecne znalosti.

podlesh

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #414 kdy: 09. 10. 2012, 16:00:22 »
Prosímvás, vy pánové s geniální matematickou průpravou, co umíte tak báječně abstraktně myslet, jak se to tak stane, že argumentujete naprosto nelogicky - totálně mimo kontext řečeného? Tak mě napadá, nebyla by lepší průpravou pro programátora logika a rétorika? Třeba by fakt byl schopen pochopit odstavec psanáho textu.
Existuje takové přísloví: Nezlob se na zrcadlo, když máš křivou hubu.

Přišel jsi sem evidentně nasraný a začal ostře útočit na někoho, aniž by bylo jasné koho. Veškeré argumenty jsou jen protiargumenty, opět bez uvedení proti čemu vlastně. Domyslet si správně onen "kontext řečeného" zvládne tak Pythie či schopný astrolog (ovšem ten se nepřipojil). Očekávat logickou argumentaci je nesmysl, zvlášť když sám v tomto ohledu příliš nezáříš.

Na takovou návnadu samozřejmě chytíš jen lidi co rádi polemizují a ochotně se připojí do flamewar.

Nadhodil jsem, jestli místo matematiky a teoretické inforamtiky nejsou jiné věci, které by se VĚTŠINĚ programátorů hodily VÍC.
Citace
Takových věcí je spousta. A spousta z nich se učí. Spousta se neučí, i když by asi měly - to je holt problém rozsahu a úrovně VŠ školství,

Citace
2. na VŠ se neučí
3. na VŠ by se učit mohly, pokud by se uvolnil prostor zabíraný přebujelou matematikou a teoretickou informatikou
Podle čeho soudíš že je matematika a "teoretická informatika" přebujelá? Víš vůbec o tom že existují i jiné školy než je matfyz?

Pokud zavzpomínám na mé studium, tak se opravdu v prvím a trochu druhém ročníku matematika zdála přebujelá, ale při zpětném pohledu vidím že to byly v podstatě jen základy a hlavním cílem "prodloužené výběrové řízení" - tedy zbavit se studentů kteří na to buď nemají, a nebo se raději budou všechno učit sami v praxi.
Dál už v podstatě žádná matematika nebyla, a co do teoretické informatiky, tak nevím - patří do ní normalizace databáze, vícefázové commity, způsoby řízení toku dat u síťových protokolů, kompilace do bytecode nebo simulace propustnosti systému s náhodným přístupem?

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #415 kdy: 09. 10. 2012, 16:14:42 »
Přišel jsi sem evidentně nasraný a začal ostře útočit na někoho, aniž by bylo jasné koho. Veškeré argumenty jsou jen protiargumenty, opět bez uvedení proti čemu vlastně.
Zjevně nejsi schopen pochopit jednoduchou argumentaci. Po stopadesáté ji už opakovat nebudu. Zkus si desetkrát NAHLAS přečíst tyhle příspěvky:
http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44750#msg44750
http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44838#msg44838
http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44808#msg44808
http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44786#msg44786
http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44761#msg44761

Pokud ani tak nechápeš pointu, nech to plavat.

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #416 kdy: 09. 10. 2012, 16:17:15 »
:) Myslim, ze jsi uplne spatne pochopil, kam jsem tim smeroval, a navic si to beres zbytecne osobne. Pointa je v tom, ze nazory lidi a jejich kariera se muze zmenit. Ty tak nejak predpokladas, ze je ta skola "vyskoli" v tom co chteji a pak v tom oboru budou pracovat az do smrti. Ale priklad tvuj, i muj, i jinych lidi, ukazuje, ze to tak neni, a proto jsou dulezite obecne znalosti.
Vychazis z dogmatu, ze clovek, ktery umi dokazat nejake vlastnosti Turingova stroje, je schopen se rychleji, efektivneji a lip naucit javu nez clovek, ktery dobre umi cecko a udelal v nem nekolik projektu.

Na dogmata nemam jak reagovat. Pokud je k zivote potrebujes, nech si je. Budes se ale muset smirit s tim, ze tohle nabozenstvi s tebou kazdy nesdili.

podlesh

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #417 kdy: 09. 10. 2012, 16:18:29 »
Nějak si mi v předchozím příspěvku nepovedly značky...

To jsem ale nikdy nechtel a proto se mi opravdu hodne hodi, ze taky trochu vim neco o pruzkumech trhu, ekonomii, socialni psychologii apod. A nevim, jestli te to prekvapi, ale kdybych si mohl vybrat nejake kurzy, ktere bych si na MU vystudoval jenom tak proto, ze ty znalosti potrebuju doplnit, byla by to jednoznacne podnikova ekonomika, management a marketing. Rozhodne ne treba lambda kalkul.
No jistě, to je známý rozpor mezi Computer Science a  IT (ICT). To jsou totiž dva zcela odlišné obory.
Většina programátorů v praxi zjistí, že při vývoji software se jen málokdy narazí na problémy technické. Naprostá většina problémů vzniká při řešení otázky "co vlastně potřebujeme udělat" - ovšem 90% programátorů (zvláště v klasickém "waterfall" modelu) nastoupí až když je tato otázka zodpovězena (většinou špatně).

To ale neznamená, že technické problémy neexistují. Existují.

Citace
A na "dukaz", ze to neni jenom takove prani otcem myslenky jako u te tvoji matematiky: explicitne jsem se ptal cloveka z IBM, jestli lidi soft skills potrebuji a bylo mi receno ze jako sul.
Zde se dostáváme do tradiční a polemiky (velmi rozsáhlá byla na abclinuxu.cz). Samozřejmě že spousta lidí nic takového jako soft skills neuznává, protože je definuje jako "absence skutečných schopností". Definice jsou dány ideologicky a diskuse tedy nevede nikam.

Hnidopišská poznámka: taková podniková ekonome nebo marketing není "soft skill" (viz definice).


No a ještě k těm vysokým školám: je potřeba mít na mysli, že primárním účelem univerzity je vyprodukovat vědce a další generaci vysokoškolských učitelů (a tím uchovávat a hlavně rozmnožovat lidské vědění). Absolventi kteří jdou do praxe jsou takový "vedlejší produkt". Je to systém možná trochu podivný, ale historicky se ukázal jako extrémně užitečný.

podlesh

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #418 kdy: 09. 10. 2012, 16:29:09 »
Přišel jsi sem evidentně nasraný a začal ostře útočit na někoho, aniž by bylo jasné koho. Veškeré argumenty jsou jen protiargumenty, opět bez uvedení proti čemu vlastně.
Zjevně nejsi schopen pochopit jednoduchou argumentaci. Po stopadesáté ji už opakovat nebudu. Zkus si desetkrát NAHLAS přečíst tyhle příspěvky:
http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44750#msg44750
http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44838#msg44838
http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44808#msg44808
http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44786#msg44786
http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44761#msg44761
Všímni si, že všechny tyto příspěvky jsou minimálně na jedenácté stránce! Takže je trochu drzé se tady vytahovat jak umíš komunikovat.

A stejně z toho jenom chápu co chceš říct, ale není mi zcela jasné proti kou tak vehementně bojuješ. Například http://forum.root.cz/index.php?topic=5076.msg44750#msg44750 mi přijde jako naprosto samozřejmé. Opravdu s tím někdo tak vehementně nesouhlasí?

A navíc jsi jaksi vynechal to hlavní:
Podle čeho soudíš že je matematika a "teoretická informatika" přebujelá? Víš vůbec o tom že existují i jiné školy než je matfyz?

Pokud zavzpomínám na mé studium, tak se opravdu v prvím a trochu druhém ročníku matematika zdála přebujelá, ale při zpětném pohledu vidím že to byly v podstatě jen základy a hlavním cílem "prodloužené výběrové řízení" - tedy zbavit se studentů kteří na to buď nemají, a nebo se raději budou všechno učit sami v praxi.
Dál už v podstatě žádná matematika nebyla, a co do teoretické informatiky, tak nevím - patří do ní normalizace databáze, vícefázové commity, způsoby řízení toku dat u síťových protokolů, kompilace do bytecode nebo simulace propustnosti systému s náhodným přístupem?

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #419 kdy: 09. 10. 2012, 16:31:27 »
No jistě, to je známý rozpor mezi Computer Science a  IT (ICT). To jsou totiž dva zcela odlišné obory.
No tak to jsi mě opravdu špatně pochopil. Vůbec nezpochybňuju potřebu CS. I hodně teoretické CS. Ale propánakrále žijeme v globalizovaném světě, kde jeden génius v Úlambátaru vymyslí něco převratného a pak je potřeba MILIONY lidí po celém světě, kteří především dokážou pochopit:
1. proč je to převratné
2. jak se to dá použít
3. umí to perfektně a efektivně použít

Znovu opakuju příklad: jestliže má někdo efektivně pracovat s databázemi, nepotřebuje znát Coddovu práci.

Říkám naprosto jasně: komu vysoce teoretická CS jde, baví ho to a je schopen v tomhle oboru něco nového vytvořit, ten ať se tomu rozhodně věnuje. To ale není případ naprosté většiny studentů (na PhD jde kolik? 10%?). Ti vysoce teoretické CS rozumět nepotřebují, nic jim to nedá. Pár základních úvodních kurzů, které jim univerzita do studijního plánu prdne, způsobí jenom tyhle věci:
1. CS stejně neumí a stejně by udělali líp, kdyby teoretické CS problémy přenechali těm, kdo ji zvládají výborně
2. zabere jim to čas
3. ten čas by šel využít na něco, co by pro ně bylo přínosnější

Myšlenka, že když umím reprodukovat Coddovy důkazy, rychleji se naučím prakticky používat SQL je DOGMA, nic jiného.

Zde se dostáváme do tradiční a polemiky (velmi rozsáhlá byla na abclinuxu.cz). Samozřejmě že spousta lidí nic takového jako soft skills neuznává, protože je definuje jako "absence skutečných schopností". Definice jsou dány ideologicky a diskuse tedy nevede nikam.

Hnidopišská poznámka: taková podniková ekonome nebo marketing není "soft skill" (viz definice).
To je samozřejmě správná poznámka, nechtěl jsem příspěvek už natahovat. Myšlenka je v tom, že jsou potřeba dokonce i soft skills. TÍM SPÍŠ znalosti podnikové ekonomiky a managementu.

A to tak, že je VÍC potřeba znát je, než Coddovy důkazy.

A není to otázka diskuse, je to otázka toho, co říkají zaměstnavatelé, že jim u zaměstnanců chybí. Teda za podmínky, že studujeme IT proto, abysme byli zaměstnaní a máme trochu jiný přístup k životu než Perelman :)  (jemu všechna a čest a nic proti jeho způsobu života - jen je prostě jiný než většiny "normálních" lidí)