VŠ z trochu jiného úhlu

Abc

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #345 kdy: 08. 10. 2012, 18:24:12 »
Maj gád! To lze říci o všem! Zjevně si pleteš pojmy číslo a reprezentace čísla. Ono 1,5 nebo 3/2 nebo 1 1/2 nebo (1.1)bin jsou taky jen různé reprezentace jednoho a toho samého čísla, v každé z nichž s sebou "taháš číslo a operaci jak kočka koťata", řečeno dost hloupě. V tom je možná ta výhoda matematického vzdělání - dotyčný nebude spatřovat v reprezentaci odmocniny ze dvou jakožto odmocniny ze dvou nic nepřirozeného, narozdíl od Raxe, pro nějž 1,414213... je "normální číslo", zatímco sqrt(2) je číslo a operace.

Nic nepřirozeného na tom nespatřuji, jenže "SQRT(2)" FPU nepapá. Nějaké další otázky ?

A co jako? Budeš-li mít matici plnou výrazů s odmocninama (nic neobvyklého), tak si je převedeš do floatů a pak budeš násobit a sčítat ta hausnumera s výslednou přesností na nic, když to šlo převést na integery a odmocnit až výsledek? Ať žije jednoduchost a elegance!  :D Bohužel už jsem podobných algoritmů viděl tolik, že by mě to ani nepřekvapilo. K tomu se dá říct jen jedno - člověk s matfyzem by to tak nedělal.  :)

Tak to funguje v USA (já USA fakt nemám rád, ale školy jim fungují!!).
Náš stát by potřeboval vykydat, hodit do pračky na vyvářku, dvě-tři praní, dva dny na slunci a začít znova.  >:(

Vzhledem k tomu, kolik těch škol tam mají, kolik mají obyvatel a jaké jsou výsledky jejich školství bych hovořil spíše o odstrašujícím příkladu. Dobrých škol mají opravdu málo a jsou drahé. Velkou část na nich tvoří vyučující i studenti ze zahraničí. Jak to komentoval jeden můj kolega - Američana tam najdeš leda se sekačkou nebo v kantýně.


Radim

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #346 kdy: 08. 10. 2012, 18:33:31 »
Podle mně se tady hodně dlouho už jen kecá.
Podstata problému je podle mně jedna - neochota firem či obecně praxe si své lidi prostě sami vyškolit. Vyškolit si je na své firemní prostředí a na specilizaci, která se ve firmě dělá. Je jasné, proč se to dělá, ten měsíc nebo měsíce zaučování je pro firmu drahé a každý doufá , že najde "zlatý valoun", neboli už perfektně vyučeného, schopného, výkonného pracovníka, co bude dělat za pár šupů a vydrží ve formě aspoň tak dlouho, než dokončí projekt. Vysoké školství, které je svým přincipem univerzální, toto splnit nemůže nebo jen pro některé případy.
Takže místo žvanění vybrat lidi se solidními It základy, to bude většina absolventů IT škol, z nich vybrat ty s vyšším IQ, těch bude už méně, to aby zaučování a školení nových věcí proběhlo rychle a levně a oni se to přesto kvalitně naučili.
A potom je prostě ve firmách zaučovat.

Abc

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #347 kdy: 08. 10. 2012, 18:34:55 »
Když už se (opět) rozvířila debata o kvalitě našich VŠ, docela by mě zajímala jedna věc z trochu jiného soudku:

Dejme tomu, že jsem zaměstnavatel a hledám specialisty pro určitou oblast. Na které naší VŠ bych měl podle vás hledat lidi s opravdu *hlubokou* a *perfektní* znalostí konkrétních oblastí IT? Něco na způsob lékaře-specialisty s atestací na řekněme gastroenterologii.

Vyhoď slovo "naší" a jaký bude výsledek?  ;)

Rax

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #348 kdy: 08. 10. 2012, 18:44:29 »
A co jako? Budeš-li mít matici plnou výrazů s odmocninama (nic neobvyklého), tak si je převedeš do floatů a pak budeš násobit a sčítat ta hausnumera s výslednou přesností na nic, když to šlo převést na integery a odmocnit až výsledek? Ať žije jednoduchost a elegance!  :D

Budu-li znát výraz předem a uživatel bude dosazovat jenom konstanty, potom to samozřejmě zoptimalizuji nejsem idiot a pro tvé modré oči udělám v integeru i odmocninu.

Jenže diskuze není o optimalizaci ale o nemožnosti reprezentovat v počítači reálná čísla a to ani přibližně a následně o nepotřebnosti zdržování se příslušnými roky studia v rámci oboru IT.

Rax

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #349 kdy: 08. 10. 2012, 18:48:32 »
Vysoké školství, které je svým přincipem univerzální, toto splnit nemůže nebo jen pro některé případy.

Jenže ono už dávno není ani univerzální. Pakliže se na VŠ IT běžně vyučují věci které ve svém životě využije toliko 3-5 % absolventů, je v systému něco špatně.


KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #350 kdy: 08. 10. 2012, 18:58:23 »
Asi tak, mělo by se jednat o >50% univerzálního vzdělání + podle zvolených dodatečných oborů by si kandidát sám určoval specializaci!
Takhle to úspěšně funguje v rámci různých VŠ.

App, Vysokoškolská matematika v IT oborech VŮBEC, ALE VŮBEC NENAVAZUJE NA IT!
Alespoň ne na většině škol!
Bohužel ani řada "pedagogů" vyučujících matematiku nemá představu o tom, jak jsou čísla v počítači interpretována.
A zde to máme VŠ vzdělání + 5 let vlastního studia = umíte to, co absolvent US školy (ale navíc umíte ještě hromadu zbytečností, které stejně zapomenete!).

VŠ vzdělání v žádném případě nemůže být univerzální!
Mozek ztrácí řadu znalostí poměrně rychle, ostatně to jsem dokázal tím, když jsem nechal integrál spočítat řadu absolventů dobrých VŠ škol a to byli jen 3 až 6 let po škole! Tj. pokud Vás škola naučí něco, co do pěti let stejně zapomenete = škola k ničemu!

A že Vás naučí myslet?
Ale hovno, to jsou jen fanatické kecy!
Myslet by Vás naučili, kdyby Vám ukazovali chování daných čísel přímo v počítači!
Což by náhodou mělo i svojí hodnotu a nekritizoval bych to.

JS

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #351 kdy: 08. 10. 2012, 19:07:18 »
Myslet by Vás naučili, kdyby Vám ukazovali chování daných čísel přímo v počítači!

Tak ja nevim jak na te tve skole, ale ja tohle mel hned v nekolika predmetech. A to nebyla IT skola (FJFI CVUT)! :)

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #352 kdy: 08. 10. 2012, 19:14:18 »
Tak ja nevim jak na te tve skole, ale ja tohle mel hned v nekolika predmetech. A to nebyla IT skola (FJFI CVUT)! :)

Tos měl štěstí, Matematikáři co znám považují počítače i kalkulačky za čertův vynález a nejraději by viděli logaritmická pravítka a voskové tabulky. Ale abych jim jen nekřivdil, co vím, tak dokázali vést hodiny nudný a nesouvislý monolog sami k sobě, sami si i odpovídat a přesto se obhájili při testech mentální příčetnosti.

Rax

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #353 kdy: 08. 10. 2012, 19:15:49 »
Tak ja nevim jak na te tve skole, ale ja tohle mel hned v nekolika predmetech. A to nebyla IT skola (FJFI CVUT)! :)

Jsou k tomu někde online skripta ? To co jsem vygoogloval z FJFI vlastnoručně je k smíchu.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #354 kdy: 08. 10. 2012, 19:33:50 »
App, Vysokoškolská matematika v IT oborech VŮBEC, ALE VŮBEC NENAVAZUJE NA IT!

Záleží, jak to bereš. Diskrétní matematiku, kombinatoriku a grafy využiješ přímo v programování. Lineární algebra se ti také u dost algoritmů docela hodí. Matematická analýza se hodí ve statistice. Základy statistiky se pak mohou hodit i prakticky (třeba benchmarky, výpočty P-value, ...). Výroková a predikátová logika se zase skloubí s vyčíslitelností.

JS

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #355 kdy: 08. 10. 2012, 19:36:31 »
Jsou k tomu někde online skripta ? To co jsem vygoogloval z FJFI vlastnoručně je k smíchu.

No minimalne, co si vzpominam, jsem mel vlastnosti FP cisel v predmetech Zaklady algoritmizace a Citlivost reseni soustav linearnich rovnic.  K obema byla skripta, jestli jsou online nemam tuseni. :) (A uz je to nejakych par let, co jsem studoval.) Samozrejme jsme se techto problemu dotkli i jinde (Teorie matic? Numericka matematika?).

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #356 kdy: 08. 10. 2012, 19:58:16 »
Myslet by Vás naučili, kdyby Vám ukazovali chování daných čísel přímo v počítači!

Což mi připomíná jeden pěkný chytáček:

Kód: [Vybrat]
#include <iostream>

int main()
{
    for(double d = 0.0; d != 1.0; d+=0.1)
        std::cout << d << std::endl;
}

Rax

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #357 kdy: 08. 10. 2012, 20:23:49 »
Což mi připomíná jeden pěkný chytáček:

Fantastické by bylo kdyby při vší úctě absolvent VŠ IT tohle nepovažoval za chyták, ale za tak běžnou věc jako chleba s máslem.

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #358 kdy: 08. 10. 2012, 20:28:05 »
Fantastické by bylo kdyby při vší úctě absolvent VŠ IT tohle nepovažoval za chyták, ale za tak běžnou věc jako chleba s máslem.

I když je to pro absolventa běžná věc, stále tomu může říkat chyták, když ví, že se na tom hodně lidí nachytá.

Rax

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #359 kdy: 08. 10. 2012, 20:33:10 »
I když je to pro absolventa běžná věc, stále tomu může říkat chyták, když ví, že se na tom hodně lidí nachytá.

Pointa je v tom, že by absolventa VŠ IT by tímto nemělo jít nachytat. To není nic proti Vám osobně, myslím to obecně.
Za současného stavu budete slavit velkolepé nachytávací úspěchy, o tom není sporu ;D