VŠ z trochu jiného úhlu

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #330 kdy: 08. 10. 2012, 16:43:29 »
Často tu padaly paralely s lékaři. Tak mne napadlo, že na rozdíl od doktorů je "informatika" mnohem více "rozvrstvená". Představte si, že by se někdo po vystudování lékařské fakulty (a s titulem MuDr) šel hlásit na post sestry. Jeho potenciální zaměstnavatel by pak mohl nadávat, že se tam naučil spoustu nepraktických blbostí (jako třeba anatomii), ale ani pořádně neví, jak umýt a převléct pacienta. A že je to důkaz nekvalitnosti lékařských fakult, kde jsou nekompetentní blbci, co pohrdají mytím a převlékáním pacientů.

Cíž se ale opět dostáváme k názoru, že nám tu chybí školy/učňáky pro "sestry"  ;)


Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #331 kdy: 08. 10. 2012, 16:46:48 »
Ale p*d. Můžete si poznamenat číslo a operaci a tahat to s sebou výpočtem jak kočka koťata

A i to je forma reprezentace (která vám pak třeba umožní vypsat výsledek s libovolnou přesností). Přesto i tato reprezentace nejde použít na všechna reálná čísla.

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #332 kdy: 08. 10. 2012, 16:52:51 »
Galonek, ty by ses měl stát profesorem matematiky na VŠ, jako úchylovi ti to bude slušet a násilím donutíš spoustu holek(kluků-neznám tvoje preference) s tebou spát.

Pro ostatní, podívejte se na to, jak to dělají v zahraničí na dobrých školách!
Naše školy jsou vesměs vývojem 20 pozadu.

 

Rax

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #333 kdy: 08. 10. 2012, 17:00:04 »
A i to je forma reprezentace (která vám pak třeba umožní vypsat výsledek s libovolnou přesností). Přesto i tato reprezentace nejde použít na všechna reálná čísla.

Taková forma reprezentace je použitelná jenom na redukci matematického výrazu, na konci stejně tak jako tak musím přiznat  barvu že reálné čísla neumím, výsledek zaokrouhlený na určitou přesnost je totiž nic než racionální číslo.

Radek Miček

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #334 kdy: 08. 10. 2012, 17:02:45 »
Citace
Ale p*d. Můžete si poznamenat číslo a operaci a tahat to s sebou výpočtem jak kočka koťata a modlit se aby to na konci někdo umocnil, tudíž aby se operace vůbec neprovedla, ale výsledek operace stejně přesně reprezentovat neumíte.

Například v lineární algebře může stačit zvolit vhodnou bázi.


Rax

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #335 kdy: 08. 10. 2012, 17:06:01 »
Například v lineární algebře může stačit zvolit vhodnou bázi.

To mě nechává zcela klidným  :)

Radek Miček

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #336 kdy: 08. 10. 2012, 17:07:08 »
Citace
Taková forma reprezentace je použitelná jenom na redukci matematického výrazu

Proč?

KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #337 kdy: 08. 10. 2012, 17:14:32 »
Matematici horší než muslimové!
Kdyby mohli, tak snad lidem co nemají rádi matematiku uřezávají s gustem hlavy  ::)
Mirek ten odkaz poslal dobře.

Znova a naposled: Ty matematické sračky, co se na našich IT školách učí, jsou na hovno! Daleko lepší by bylo učit méně a kvalitněji,
než když se chudáci studenti učí věci, jen aby je co nejdřív zapomněli a měli to co nejdřív za sebou! Programátor by měl mít možnost vzít si vyšší matematiku jako volitelný předmět, případně jí studovat na příslušné fakultě.
S fanatikama končím. ::)

Jakub Galgonek

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #338 kdy: 08. 10. 2012, 17:15:21 »
Galonek

Že ti začnu říkat KapitánBUM ;)

Rax

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #339 kdy: 08. 10. 2012, 17:16:08 »
Proč?

Protože nijak neovlivňuje tvoji neschopnost vyjádřit odmocninu numericky přesně a výsledek "SQRT(2)" je jen málokdy použitelný, kolikrát to tady ještě budu muset napsat ?

Abc

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #340 kdy: 08. 10. 2012, 17:23:22 »
odmocnina ze 2 mohu reprezentovat přesně.

Ale p*d. Můžete si poznamenat číslo a operaci a tahat to s sebou výpočtem jak kočka koťata a modlit se aby to na konci někdo umocnil, tudíž aby se operace vůbec neprovedla, ale výsledek operace stejně přesně reprezentovat neumíte.

Maj gád! To lze říci o všem! Zjevně si pleteš pojmy číslo a reprezentace čísla. Ono 1,5 nebo 3/2 nebo 1 1/2 nebo (1.1)bin jsou taky jen různé reprezentace jednoho a toho samého čísla, v každé z nichž s sebou "taháš číslo a operaci jak kočka koťata", řečeno dost hloupě. V tom je možná ta výhoda matematického vzdělání - dotyčný nebude spatřovat v reprezentaci odmocniny ze dvou jakožto odmocniny ze dvou nic nepřirozeného, narozdíl od Raxe, pro nějž 1,414213... je "normální číslo", zatímco sqrt(2) je číslo a operace.
Alespoň už chápu, proč pro některé programátory jsou celočíselné algoritmy, jež by "očividně měly být floatové", tak tajuplné a když už je použijí stylem copy-and-paste, vysvětlují "někdo geniální přišel na to, že to taky tak jde spočítat, ale my normální smrtelíci do toho nevidíme". Když s výsledkem potřebují ještě nějakou operaci, tak to taky do toho floatu převedou, spočítají, pak to eventuálně zaokrouhlí a převedou zpět do integerů. Přesnost? Neřešíme, radši to uděláme ve 2x větší přesnosti a je to vyřešené. Musíme tam kvůli tomu dát jiný procesor? No a co, však už jsou dneska levné i dost nabušené.
Taky řešení, pravda...

Nicméně tahle idiotisace mi připomíná, jak jeden nejmenovaný portál se zvyšujícím se počtem přístupů na jejich web neustále musel přidávat počet strojů, až se dostali asi na 10 PC, přičemž stačil letmý pohled člověka, který o složitosti něco ví, aby jejich engine upravil tak, že i při desetinásobné zátěži jim stačilo 1 celkem flákající se PC. A druhý zážitek - ženská, která ručně udržovala databázi, protože se v ní časem začaly ztrácet nebo naopak duplikovat záznamy a vypadávat nesprávné údaje. Taky to dělal údajně expert, co vejšku nepotřebuje. Po letmém pohledu a dotazu, proč tu databázi nemá normalizovanou, jen pohled člověka tvářícího se, jako byste na něj mluvili maďarsky.

Lenin POWER!

  • ****
  • 434
  • Nekecat a delat!
    • Zobrazit profil
    • Tribut Leninovi
    • E-mail
Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #341 kdy: 08. 10. 2012, 17:38:47 »
Vyhoda VS je, ze je na ni prostor k seberealizaci. Tim nemyslim vyuku, to je ve vetsine pripadu jen nutny zlo. Vyuka vas nauci se neco nabiflovat, presvedcit zkousejiciho ze to umite a pak to zapomenout.

Nejlepsi je se zapojit do nejakeho projektu kde se neco vyviji a kde mate moznost ten vyvoj ovlivnit. Neuspech nic neznamena. Nechat se zamestnat jako student neni moc dobry protoze to vas nauci jen jak byt kolecko ve velkem stroji.

V kazdym pripade se ale musite sami snazit vic nez od vas skola chce. Kdyz udelate jen to minimum abysjte prolezli, tak jste pak v praxi hned po skole nepouzitelni. Byt uspesny neni tezke, je to velmi snadne. Jen musite pochopit ze to bez prace a investic nejde a vetsina lidi neni schopna videt dal nez k dalsi vyplate a neposouvaji se dal protoze z toho prece nic nemam, radsi se bud flakat.

Kdo si malo zasadi, ten take malo sklidi.


KapitánRUM

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #342 kdy: 08. 10. 2012, 17:42:03 »
Tak to funguje v USA (já USA fakt nemám rád, ale školy jim fungují!!).
Náš stát by potřeboval vykydat, hodit do pračky na vyvářku, dvě-tři praní, dva dny na slunci a začít znova.  >:(

Rax

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #343 kdy: 08. 10. 2012, 17:49:10 »
Maj gád! To lze říci o všem! Zjevně si pleteš pojmy číslo a reprezentace čísla. Ono 1,5 nebo 3/2 nebo 1 1/2 nebo (1.1)bin jsou taky jen různé reprezentace jednoho a toho samého čísla, v každé z nichž s sebou "taháš číslo a operaci jak kočka koťata", řečeno dost hloupě. V tom je možná ta výhoda matematického vzdělání - dotyčný nebude spatřovat v reprezentaci odmocniny ze dvou jakožto odmocniny ze dvou nic nepřirozeného, narozdíl od Raxe, pro nějž 1,414213... je "normální číslo", zatímco sqrt(2) je číslo a operace.

Nic nepřirozeného na tom nespatřuji, jenže "SQRT(2)" FPU nepapá. Nějaké další otázky ?

Trdlo

Re:VŠ z trochu jiného úhlu
« Odpověď #344 kdy: 08. 10. 2012, 18:12:58 »
Když shrnu Mirkovy otázky, tak vesměs zní "Kde najdu vhodné lidi pro praxi?". Nikdo si ale nevšiml, že všichni se tady přetlačujete v nesmyslných detailech okolo toho všeho a neřešíte reálný problém, a to absenci kvalitní výuky. Namísto toho se tady přetahujete a obhajujete to, co ovládáte a snažíte se pošpinit to, čemu nerozumíte. WTF? Když nejste schopni argumentovat, vyhněte se odpovídání. Jediní, kteří tady rozumně argumentují, jsou LENIN a Mirek, ostatní se jen chytají za slovíčka a snaží se poškodit druhou stranu.

A k tématu - takoví absolventi chybí. Nic s tím sami nenaděláme. Tato doba tvoří nepoužitelné univerzály a ti, kteří se vše nenaučí sami, ti na trhu práce prostě neuspějí. Tato doba je o ohýbání starých řešení, o ohýbání lidí takovým způsobem, aby to vyhovovalo těm nahoře. Ten, kdo se nepřizpůsobí, ten končí.