reklama

Hodinová cena ICT admina

Hodinová cena ICT admina
« kdy: 16. 08. 2012, 08:43:59 »
Ahoj, měl bych dotaz na cenu hodiny práce ICT administrátora. Představte si, že podnikáte na sebe a děláte outsourcing ICT pro malé firmy. Typicky 1 server, do 15 počítačů, nějaké ty tiskárny atd. Nic složitého, běžné kancelářské firmy atd. Kolik byste si řekli za hodinu Vaší práce? Hledám po internetu, ale ty ceny jsou příšerně rozdílné. Od 350 Kč / hod. až po 1500 Kč / hod.

Chápu, že je to obecný dotaz, ale tak třeba někdo nadhodí zajímavou myšlenku.

Díky

reklama


Lupex

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #1 kdy: 16. 08. 2012, 09:05:40 »

    Pokud myslíte správu jednoho SBS a 15 stanic okolo, tak tam moc high level práce není, ale i tak by nemělo jít o částku pod 500,- jinak se to podnikání naprosto nevyplatí. Minimální měsíční tržby by neměli jít po 60 000,- a to je počítáno spíše s naprosto minimálnímy náklady pokud  to má mít budoucnost, pro vyšší taxy už budou nutní lepší zákazníci a také certifikace, Cisco, Fortinet, MS, VMWARE, DB atd, záleží jakým směrem se chcete vydat, to jest  networking, bezpečnost, software atd.
   

martin

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #2 kdy: 16. 08. 2012, 10:25:48 »
Pokud myslíte správu jednoho SBS a 15 stanic okolo, tak tam moc high level práce není, ale i tak by nemělo jít o částku pod 500,- jinak se to podnikání naprosto nevyplatí. Minimální měsíční tržby by neměli jít po 60 000,- a to je počítáno spíše s naprosto minimálnímy náklady pokud  to má mít budoucnost, pro vyšší taxy už budou nutní lepší zákazníci a také certifikace, Cisco, Fortinet, MS, VMWARE, DB atd, záleží jakým směrem se chcete vydat, to jest  networking, bezpečnost, software atd.   

Jedna věc je co bych rád a druhá, kolik je zákazník ochoten zaplatit resp. jakou dostane konkurenční nabídku. Za administraci takového typu může OSVČ za 30 000,- olíznout všech deset. Náklady tihle lidé mají minimální (spíš nulové). Paušálem zaplatí poloviční daně a pojištění a jsou vysmátí. Ani v bance a pojišťovně jsem se poslední dobou nesetkal s požadavkem na certifikace.

Lupex

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #3 kdy: 16. 08. 2012, 13:14:16 »
Jde o to, že pouze tento zákazník OSVČ neuživí to bz jich muse lo být 10. Takhle malá firma 30k nedá, protože si na to může za 5k najmout externí firmu s 10 hodin supportem za měsíc.
     OSVČ když prodá 120 hodin práce za měsíc po 500,- je to 60 000,- v přijmech, ale prodat stabilně každý měsíc v průměru 120 hodin práce nebude nic jednoduchého, zvlášť pokud se bude jednat pouze základní administraci. Pokud si takto najmeme práci, tak opravdu pečlivě sledujeme vykázaný čas a odvedenou práci. Pracovat jako OSVČ ( já to dělal 14 let) vypadá lákavě, ale není to vůbec jednoduché, hlavně ze strany klientů, neproplacené faktury, zpožďování plateb, odchod klientů a hledání nových, velmi hubené měsíce pokud se nic nenašlo, posouvání domluvený projektů o několik měsíců, atd. "Vysmátí OSVČ" u mě vzbuzuje trpký úsměv. Zvlášť po lednu 2013 když se  připravují omezení paušálů, vyšší pojištění a další lahůdky.

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #4 kdy: 21. 08. 2012, 10:16:08 »
Otázka je, jestli běžný živnostník či malá firma, která potřebuje pomoci s IT dá 500 Kč / hod. za práci...

reklama


Lupex

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #5 kdy: 21. 08. 2012, 11:35:04 »
Důležitý je součet na konci měsíce, aby se ti podnikání vyplatili musí ti prostě zůstat minimálně 25 až 30 tisíc čistého ( možná méně pokud nemáš vlastní rodinu a bydlíš u rodičů, ale takhle tam zůstaneš do  padesáti). Pokud potřebuješ vydělat 60 000,- je to 100h po 600,-, 200h po 300,-,  300h po 200,- na hodinu. Čím menší sazba tím musíš víc lítat a shánět práci. Takže zákazníka který si zaplatí  30 hodin měsíčně za 100,- na hodinu (reálně bude ale chtít 60 hodin a neustále bude volat že něco nejde),pošli rovnou  do ...... A to je ta asi největší bolest co tě čeká, mít 4-6 klientů kterým nevadí zaplatit 600 a více korun na hodinu za dobrou a kvalitní práci, ale to se asi nebude jednat o výměnu klávesnic a tonerů.

HonzaK

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #6 kdy: 21. 08. 2012, 12:29:21 »
odhadni to podle typu te firmy,
   pokud je to firma co hleda uspory (kdo dneska nehleda) prave v tom ze zamestnanec je pro ne uz moc drahy a nemaji pro nej k tomu uvnitr firmy zadnou dalsi alternativni cinnost (skladnik, helpdesk) a hledaji prave alternativu v nejakem externistovi tak muzes vychazet z toho ze 500-600/hod a nejakym limitem opravy treba do druheho dne (objednat, koupit, instalovat) je docela optimalni castka na to abys tam dojel nezblaznil se z toho i na tu cestu mel a na konci mesice ti jeste zbylo na jidlo a na to co musis odevzdat statu..
   pokud to je ale firma co jeste nevi co je IT a maji par kompu s wordem a excelem se sdilenou tiskarnou a internetem tak pro takove bude i 300/hod docela velka suma a budou se snazit to dostat jeste se slevou, ani na takove ale nekasli, domluv to s nima tak ze do 10h/mes za 300,- dalsi za 600,- tim docela odbouras zbytecne vyjezdy a pruzeni ze zrovna jeden komp nejede a ze je potreba to resit hned

mivi

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #7 kdy: 21. 08. 2012, 12:55:32 »
Muj nazor je, ze bezna administrace klientu + nejakeho nenarocneho (opravdu maleho sitoveho prostredi s nejakym jednim switchem pod stolem a sdilenym ADSLkem) by nemela jit pod 500-600 kc na hodinu. Z principu by se za mene nabizet nemela. Precejen prace IT je kvalifikacne nekde jinde nez kdejaky autoservis s beznou cenou 800 a vice za hodinu prace. A tam s tim pocita kazdy, protoze vi, ze auto potrebuje. IT potrebuji dnes uz pro komercni cinnost take vsichni, jen si to neuvedomuji nebo nechteji pripustit. A ze bych nemel svoje naklady? Kdo mi koupi notebook, licence, kdo mi zaplati tisice hodin studia teorie, ktera je k tomu nezbytna, kdo mi zaplati udrzbu auta, cesty pro material? V CR je bohuzel trh ponekud "zprzneny" zasahy "synacku majitele", kteri se v tom "vyznaji" a delaji to pro zabavu. Firma si obvykle cenu takoveto prace uvedomi az po velmi neuspesnem zasahu drive jmenovaneho v momente, kdy nema co nabidnout financnimu uradu ke kontrole.
U slozitejsich pripadu by cena mela jit samozrejme adekvatne nahoru. Nase prace, pokud ma mit uroven opravdu jednoducha neni, vazme si svych nelehce nabytych znalosti a nenabizejme ji pod cenou. Dnes si kazdy remeslnik vezme nekolik tisic za den a prijde mu to normalni...


Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #8 kdy: 21. 08. 2012, 12:59:24 »
100% souhlas. pod 500,- jit jen pri garanci treba 50 hodin v mesici.
Děkuji za možnost editace příspěvku.

MK

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #9 kdy: 21. 08. 2012, 13:31:09 »
Muzes jim nabidnout pausal napr. 5000 Kc za max 10 h mesicne, ktery ti budou vyplacet bez ohledu na to, jestli to vycerpaji a pak kazdou dalsi hodinu napr. za 600 - 700 Kc.

martin

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #10 kdy: 21. 08. 2012, 15:16:03 »
Z principu by se za mene nabizet nemela.

Z principu? Jaký je to princip? Nějaký nepřekročitelný přírodní zákon?

Takoví lidé pracují ve všech těch zkonstnatělých firmách. Děkuji nechci.

Citace
Kdo mi koupi notebook, licence,

Tady přeci všichni používají pět a více let staré notebooky, protože na nich jede ten nenáročný Linux, ne?

A licence? Jako GPL?

Nojo, to jsou nejdřív evangelické řeči jak je ten Linux levnej a pak když dojde na lámání chleba, tak je to všechno drahé.

Citace
kdo mi zaplati tisice hodin studia teorie, ktera je k tomu nezbytna, kdo mi zaplati udrzbu auta, cesty pro material? V CR je bohuzel trh ponekud "zprzneny" zasahy "synacku majitele", kteri se v tom "vyznaji" a delaji to pro zabavu. Firma si obvykle cenu takoveto prace uvedomi az po velmi neuspesnem zasahu drive jmenovaneho v momente, kdy nema co nabidnout financnimu uradu ke kontrole.
U slozitejsich pripadu by cena mela jit samozrejme adekvatne nahoru. Nase prace, pokud ma mit uroven opravdu jednoducha neni, vazme si svych nelehce nabytych znalosti a nenabizejme ji pod cenou.

To je vážně tragédie. Připomíná to nářky z diskuze "Znechutenost z IT". S takovou bychom za počítač a software platili statisíce jako před 25ti lety.

Citace
Dnes si kazdy remeslnik vezme nekolik tisic za den a prijde mu to normalni...

Jak si kdo ustele... Já rozhodně tisíce řemeslníkům nedávám. Na většinu prací platím 65Kč/h spokojene již několik let osvědčeným lidem. Speciality pochopitelně víc, ale tisíce ani náhodou.

T.T_unreg

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #11 kdy: 21. 08. 2012, 16:59:27 »
Jak si kdo ustele... Já rozhodně tisíce řemeslníkům nedávám. Na většinu prací platím 65Kč/h spokojene již několik let osvědčeným lidem. Speciality pochopitelně víc, ale tisíce ani náhodou.

Za 65,- na hodinu bych tě i jako obyčejný zedník poslal akorát tak do zadele :D
To jsou sazby z dob tak někdy před 10ti rokama.

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #12 kdy: 21. 08. 2012, 17:56:35 »
Mych par centu:
500 za hodinu je pro uziveni se (rodina, deti, hypoteka, sebevzdelavani...) malo a pro toho, kdo to ma platit moc -> neni to dobry obor k podnikani.
Jakystakys to umi delat kopec lidi, takze nabidka je pomerne velka a zakaznik neni schopen poznat, ze zrovna vy jste ten pravy, ktery to umi lepe nez ostatni a vyplatite se mu. Je lepsi se smerovat tam, kde je mene lidi, kteri danou praci zvladnou, a vetsi poptavka. Nebo se nechat zamestnat a mit sve jiste.
A jeste drobna poznamka: adekvatni ceny se budou lisit hodne mezi Prahou a venkovem.

martin

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #13 kdy: 21. 08. 2012, 21:39:52 »
Za 65,- na hodinu bych tě i jako obyčejný zedník poslal akorát tak do zadele :D

Ono to platí recipročně :-)

Re:Hodinová cena ICT admina
« Odpověď #14 kdy: 21. 08. 2012, 21:42:32 »
Podle mýho názoru je v tomhle oboru celkově chybnej koncept platby za hodinu. Z mnoha důvodů. Aspoň ty hlavní:

1. Práce admina se radikálně liší třeba od práce programátora v tom, že čím jsi lepší (nejen ve smyslu zkušenější, ale i ve smyslu tom, že máš nějaký zajetý a odladěný systém správy), tím *výrazně* (řádově) míň práce ti to adminování zabere. Pokud si na sebe ušiješ bič platby za hodinu, tak tě to  buď bude motivovat vykazovat nesmyslný hodiny, nebo čím budeš lepší, tím větší nouzí budeš trpět ;)

2. Adminování je hodně komplexní činnost (zvlášť pro menší/střední firmy, kde jim defacto supluješ CIO) a zahrnuje spoustu činností, který se netýkají žádného konkrétního klienta. Tyhle činnosti je potřeba mezi všechny klienty nějak rozpustit. Nikdo ti nebude ochotně platit hodinově za to, že sis pročítal Secunii, Wired, Computer, nebo že jsi si zkoušel naprogramovat prototyp něčeho, co se posléze ukázalo jako slepá ulička.

3. Kvalitní adminování vyžaduje pravidelnou údržbu, která umožňuje, aby celej ten ekosystém fungoval bez výrazných výpadků a nenadálých frustrujících událostí. Systém práce "nešáhnu na to, dokud se něco kolosálně nepodělá, a pak si naúčtuju dva dny práce v kuse", je prasečina, která je bohužel velice častá, zvlášť u malých firem.  A zase: tu pravidelnou údržbu ti nikdo nebude chtít hodinově platit, protože ona z pohledu zákazníka není vůbec vidět. Zákazník má tendenci vidět to tak, že když to funguje, tak nic neděláš. Opak je pravdou: když to funguje, tak jsi dobře zamakal a zasloužíš si ohodnocení.

4. Když si necháš platit za hodinu, dostaneš se do pozice opraváře praček (takovýchtěch "IT holek pro všechno", "Franty odvedle, co tomu rozumí a spraví vám to" atd). To není dobrá cesta, když defacto plníš roli CIO... Nenech se do toho dotlačit, nemá to perspektivu.

Sečteno podtrženo, podle mě externí správa by měla být založená na heslu "platíte mi za to, že vám to všechno funguje" a ne "zaplatíte mi za to, jak dlouho nad tím budu sedět, když to fungovat nebude". Zákazníkům je potřeba vysvětlit, že ta první filosofie je správná a že je především v jejich zájmu, aby to chápali takhle. Můžeš je nakopnout třeba tím, že u větších outsourcerů se za funkčnost platí faktury a za výpadky pokuty, rozhodně ne naopak :)

Přidávám se teda k MK: paušál podle počtu serverů, stanic a množství služeb**. V ceně mít nějaký rozumný rozsah podpory** a případně nějaký věci nad rámec smlouvy si účtovat hodinově. Pokud je to tak, můžeš si dát hodinovou sazbu trochu "lidštější" (300? 400?), protože to hlavní - stabilní platbu, máš zajištěný a všecho ostatní je maximálně tak příjemný přilepšení, na který ti těch pár stovek třeba může stačit.

* ideální imho je, když jim nějaký služby poskytuješ jakoby sám, ve vlastní režii - třeba email server nebo tak něco - díky tomu ten paušál snadněji přijmou

**to je dost problematický ve smllouvě vymezit a vymáhat - tohle je ten pravej hlavní kámen úrazu téhle práce - aby ti nevolali, ať jim poradíš, jak se sčítá v Excelu...

 

reklama