Je legrační, jak dneska kdekdo ulítává na takové pitomosti jako je online poker (nejen).
Prostě hrát cokoliv o peníze proti algoritmu co je naprogramovaný tak, aby tě oškubal a má k tomu naprosto neomezené možnosti pro podvádění může leda tak jen idiot.
Je legrační, jak dneska kdekdo píše o něčem a přitom o tom ví velké prd... Když si hraješ na vševěda, tak bys mohl začít rozlišovat hru proti kasínu a hru proti ostatním hráčům. Ano, online poker můžeš hrát víceméně jako ruletu proti kasínu (tam samozřejmě dlouhodobě vyhrávající nebudeš), ale mnohem častěji se jako online poker bere hra proti ostatním hráčům... A pro tebe možná bude šokující, že tímto (myslím tím hrou pokeru proti ostatní) se lidi i v dnešní době jsou schopni živit...
Tak za zlatých časů online pokeru se tím dalo živit. Dneska už to umírá no, ty herny sice mají anti-bot systémy, ale kdoví co všechno dokážou rozpoznat.
Jinak třeba ruletu samozřejmě nikdo dlouhodobě porážet nebude, protože v ruletě se nehraje proti lidským soupeřům, ale jen proti kasinu.
Tak ono se tím živit dá solidně i dneska, ale je to čím dál tím těžší... A je to způsobeno vývojem sw... Jednak zřejmě hrajou i boti, ale i živí hráči hrajou dneska o hodně líp, protože je spousta materiálů, videí, solverů, což hráčům pomáha tu hru studovat... Před nějakými 7 nebo 10 lety stačilo umět pravidla a nastudovat jednoduchou strategii a mohl si vyhrávat... Dneska je fakt třeba hodiny studia (pokud nejsi pokerový génius), analýzy her, různých strategií, abys bys vyhrávající hráč, ale pořád to ještě jde...Jako příklad uvedu Chrise Moormana (třeba jeho graf na pokerstars:
https://www.sharkscope.com/#Player-Statistics//networks/PokerStars/players/Moorman1)... takových se dá najít spousta...
I já jsem v minulosti hodně hrál (a celkově jsem skončil v solidním plusu), nyní už to hraju jen pro zábavu, protože právě nemám chuť to studovat na takové úrovni, abych byl pořád schopný vyhrávat (to už je spíš velká dřina než zábava) a bohužel jsou ty hry pořád těžší a těžší... herny reportujou, že uzavřely xxx účtů, na kterých hráli boti, ale zřejmě nikdy neodhalí všechny a těch botů bude přibývat stejně jako dobrých hráčů a těch špatných bude zřejmě čím dál méně... A ano, může se stát, že za pár let už ten online poker nebude možné porážet...
Samozřejmě také existuje možnost, že herna určitým způsobem "nadržuje" slabým hráčům, protože profituje z toho, že vybírá poplatek z každé hry, takže je v jejím zájmu, aby hráče udržela ve hře co nejdéle. A protože se propast mezi začínajícím hráčem a profi hráči neustále zvětšuje, takže pak špatný hráč své prachy prohraje moc brzy, takže může být v zájmu herny, aby špatnému hráči rozdávala lepší karty a udržela ho déle ve hře (než ho oberou ti dobří hráči) a vybrala tak více na poplatcích... Nebo samozřejmě existuje možnost, že herna má vytvořené nějaké svoje účty, které nechává vyhrávat, i to je třeba brát v potaz...To ale nemění nic na tom, že ti hodně dobří hráči jsou stále schopní být dlouhodobě v plusu a solidně vydělávat (pořád takové znám)...
Ale zpět k původní otázce, AI v pokeru může využívat několik možností, které může kombinovat, např. :
1) v určitých situacích může využívat relativně jednoduchého výpočtu, kdy jediná možnost je All in (sázím vše) nebo Fold (složení karet) - je to např. v turnajích kde se hraje s nízkým počtem žetonů (typicky hyperturbo turnaje), kde jednoduše použije něco jako kalkulátor na
https://www.holdemresources.net/nashicm, kde si lehce spočítá, jakou akci má provést pro různé karty a podle aktuálně rozdaných karet ji provede
2) statistiky - v dřívějších dobách se víceméně na všech hernách ukládala historie hand do txt souboru, kterou pak bylo možné načíst, byly k tomu třeba sw jako Holdem manager nebo poker tracker, které to importovaly, umožňovaly analýzy, dokonce při hře zobrazovaly na stole HeadsUp Display, kde se daly nastavit statistiky, které mě zajímaly... a stejné info může sbírat AI a podle těchto informací se rozhodovat, jakou akci zvolit... Nicméně právě proto, že se jednoduše ty statistiky daly využít, dokonce se kšeftovalo s velkým objemem těchto historií (se to různě prodávalo mezi hráči), tak některé herny to zatrhly a už to automaticky neukládá
3) posledních pár let se rozmohly solvery GTO (Game Theory Optimal), o tom už přesně nevím, jak to funguje, ale tuším, že to umožňuje analyzovat hru a zkoumat, která akce je optimální tak, aby znemožňovala soupeři se jednoduše naši hře přizpůsobit, tzn. že vždycky podle struktury rozdaných karet zkoumá, které karty (a s jakou frekvencí) musíme bluffovat (tzn. sázet, když máme slabé karty), jaké karty (a s jakou frekvencí) musíme valuebetovat (tzn. sázet, když máme dobré karty) atd... Toto využívají dobří hráčí k hloubkovým analýzám a samozřejmě to může použít i AI
4) samozřejmě je pak možnost, že se AI trénováním neuronové sítě jenom hraním hypotetických hand
5) a pak může AI používat více nebo třeba kombinace všech uvedených možností (možná jsou i další)...
Jinak kdyby někdo chtěl napsat pokerovou AI, tak pokud bude fakt supervymakaná a sofistikovaná (že ji nebude moct herna odhalit), tak určitě to pořád ještě potenciál má... Ale hlavně to platí ve větších turnajích, kde pořád hraje hodně špatných hráčů (tam je pořád možnost výdělku i pro dobré živé hráče), naproti tomu třeba v Cash Game, tam ta úroveň hráču je ve většině už fakt hodně vysoká a živý hráč musí být fakt výborný až vynikající, aby to porážel, takže tam i ziskovost AI asi nebude nějak extra vysoká...