Asi chapu, co mas na mysli. Ze pokud jde o ucebnici, tak by tam melo byt treba neco o historii, proc se vubec tento pojem zavadi, souvislosti, co nejvice prikladu atd.
Ne, to jsme si vůbec nerozuměli. Nemluvil jsem o historii, tu ať si student přečte v nějaké populární literatuře, když ho to zajímá. Mluvil jsem o rozumné míře okomentování postupu důkazu. Proč je potřeba tahle věta, proč je tahle definice postavená zrovna takhle a ne jinak apod. Zažil jsem totiž učební materiály, které byly opravdu jenom striktně definice - věta - důkaz. A díky tomu jsem k VŠ matematice (v této její podobě) získal vyloženě odpor.
Vždyť je to jako se zdrojákem - když před vás někdo hodí zdroják, kde jsou všechny proměnné pojmenované stylem "x2a", všechno se pokud možno řeší těmi nejstručnějšími možnými onelinery a není tam jediný řádek komentáře, tak je to prostě megaopruz. I když je člověk sebevíc inteligentní, pro každého je zbytečná námaha to číst a dešifrovat - a jestliže to tak někdo napíše, tak je buď idiot nebo asociál, který si chce honit triko na účet všech ostatních. Každopádně ale takový člověk vůbec nemá programovat. A stejně tak imho člověk, který napíše skripta stylem definice - věta - důkaz, by vůbec neměl učit, protože to zjevně neumí.
Tohle je všude, fyzika to má v každém předmětu, v IT to je ve statistice (dnes moderněji “data science”) etc.
Pointa je, že je to ve
velké míře i v té sociologii, o které si BFI (běžný fachidiotický informatik) myslí, že to je nějaká plkárna pro mentálně zaostalé.
Až na to, že to máš kapku pomotané Popletl sis lidi.
Ne, jenom jsem blbě vykopíroval citaci a pak ji blbě "opravil", sorry. Dobře vím, že to byla reakce na Idrise, ne na tebe.
Lidé s IQ 90 dostanou VŠ titul na školách víry "genderová studia" a spol.,
Hele, na to se jenom zeptám: a odkud máš informace o tom, jak ta genderová studia vypadají? Fakt vážně míněná otázka. Kde jsi k tomuhle názru přišel, na čem je založený?