Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody

Xk1

Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« kdy: 16. 09. 2019, 18:55:56 »
Předem se omlouvám za téma, které je tak trochu mimo záběr tohoto fóra. Koupil jsem si v Mironetu špuntové sluchátka, které se po vyzkoušení ukázaly jako nevyhovující (čekal jsem lepší basy). Rozhodl jsem se odstoupit od smlouvy a zašel na centrálu k prodejci. Bohužel když jsem sdělil pracovníkovi požadavek na odstoupení od smlouvy, tak mi hned řekl, že to není z hygienických důvodu u špuntovych sluchátek možné. Sluchátka byly naprosto čisté-zkoušel jsem si je pouze cca 20 minut. Máte někdo podobnou zkušenost? Co byste na mém místě dělali vy?


David

  • ***
  • 143
    • Zobrazit profil
Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #1 kdy: 16. 09. 2019, 19:30:28 »
Mohou vám strhnout peníze za novou sadu těch špuntu. Ale úplně to takhle zamítnout nejspíš taky.

drk22

Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #2 kdy: 16. 09. 2019, 22:04:22 »
Prodejce nemá pravdu.
1. Špunty (tj. ta guma na nich) jdou vyměnit (pak by měl jen strhnout cenu téh gumy )
2. Špunty jsou snadno omýt třeba lihem či ipa, nejedná se o kalhotky ani prezervativ či rtěnku!
osobně jsem ale nikdy podobná sluchátka nevracel obvykle jejich cena nebyla tak velká, aby mně to stálo za to...

mikrom

  • ****
  • 321
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #3 kdy: 16. 09. 2019, 22:47:34 »
Pozor na to, upozornoval som na to aj svojho syna, ked si chcel nedavno kupil bluetooth-spunty z alzy, ze ak nebudu dobre tak mu ich nemusia zobrat naspat. nastastie mu boli OK.
Ja som si predtym takto kupil chranice zubov na bojove sporty. Balenie som otvoril, cim sa porusil obal, chranice som vytiahol a iba prirovnal k starsim chranicom, ktore som mal. Zistil som, ze sa jedna o nejaku detsku velkost a tak som ich zaniesol naspat do alzy. Nevzali mi ich naspat, ze vraj hygienicke dovody, pretoze obal je poruseny. Mal som stratu 20+ EUR.


rr-zz

Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #4 kdy: 17. 09. 2019, 02:58:07 »
Sluchátka byly naprosto čisté-zkoušel jsem si je pouze cca 20 minut...

to si děláš srandu ne ?  To jako myslíš že 20minut je ještě ok a třeba hodina by už byla moc ?   Jednou si je strčil do tělního otvoru..  kdo myslíš že by je po tobě chtěl nosit ? Já teda ne.
Jsou prostě kategorie zboží který se nedají vrátit a pak vydávat za nový aby si je pak jako nový zase někdo koupil. Jak by ten novej kupující k tomu přišel že dostane sluchátka "zaprasený" cizí DNA ? (nadneseně řečeno, ale je to pravda).
To by mohla ženská přinést robertka a tvrdit že ho tam měla jen pár sekund a proto je jako novej a vrací ho protože nepasuje.. (v podstatě je to stejnej případ)


Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #5 kdy: 17. 09. 2019, 08:57:58 »
Před pár lety jsem v Alfacompu vracel uzavřené sluchátka. Pán co je přebíral měl připomínku že mi to mohou zamítnout z hygienických důvodů (on nebyl ten co to posuzoval, koukl jen na balení). Nakonec peníze vrátili. Ale je to samožejmě jiné než špunty. Tož moje zkušenost.

martyd420

  • ***
  • 193
  • K U B U N T U
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #6 kdy: 17. 09. 2019, 09:11:03 »
Jako prodejce bych to zpět taky nevzal, styděl bych se prodat to dalšímu člověku.
Možná se snížením ceny o třetinu až polovinu a prodávat to pak jako bazarovku, ale vyplatí se to? Ne...
T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM  |  Nemám rád IPv6 influencery :P

Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #7 kdy: 17. 09. 2019, 09:18:45 »
pokial to nie je eshop, tak predajca nemusi vobec vziat tovar naspat.

RDa

  • *****
  • 2 465
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #8 kdy: 17. 09. 2019, 09:53:16 »
Předem se omlouvám za téma, které je tak trochu mimo záběr tohoto fóra. Koupil jsem si v Mironetu špuntové sluchátka, které se po vyzkoušení ukázaly jako nevyhovující (čekal jsem lepší basy).

Zacni pouzivat ekvalizer, pri dnesnim vykonu cehokoliv pridani basu do audia nebude problem.

Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #9 kdy: 17. 09. 2019, 10:11:39 »
Předem se omlouvám za téma, které je tak trochu mimo záběr tohoto fóra. Koupil jsem si v Mironetu špuntové sluchátka, které se po vyzkoušení ukázaly jako nevyhovující (čekal jsem lepší basy).

Zacni pouzivat ekvalizer, pri dnesnim vykonu cehokoliv pridani basu do audia nebude problem.

...pokud ti nevadí, že to bude hnusné.

Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #10 kdy: 17. 09. 2019, 11:09:28 »
89/2012 Sb. Zákon občanský zákoník
§ 1837
Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy:
g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

např. holicí strojky, epilátory, zubní kartáčky, sluchátka..

ale:

https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/6961/nedodrzeni-prava-odstoupeni-od-smlouvy-do-14ti-dnu
« Poslední změna: 17. 09. 2019, 11:15:14 od fojtp »

martyd420

  • ***
  • 193
  • K U B U N T U
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #11 kdy: 17. 09. 2019, 11:39:01 »
@fojtp Tak třeba by mohlo být klíčem jak jsou jiní zákaznící ochotni to pak koupit.
Vyzkoušený mobil mi s malou slevou vůbec nevadí, použité špunty bych si ale nekoupil ani za třetinu ceny... :)
T_PAAMAYIM_NEKUDOTAYIM  |  Nemám rád IPv6 influencery :P

rr-zz

Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #12 kdy: 17. 09. 2019, 15:18:20 »
...např. holicí strojky, epilátory, zubní kartáčky, sluchátka..

ale:
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/6961/nedodrzeni-prava-odstoupeni-od-smlouvy-do-14ti-dnu

Ale co ?  Z Dtestu tam jasně píšou že je to v případě sluchátek diskutabilní a není jasnej výklad, na to ten spotřebitel píše že ty špunty stačí vyprat ve vodě a jsou zase jako nový čímž z toho udělal frašku která už nikomu nestojí za reakci.
Takže žádný ale tam neni.

Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #13 kdy: 17. 09. 2019, 18:02:29 »
Z Dtestu tam jasně píšou že je to v případě sluchátek diskutabilní a není jasnej výklad, na to ten spotřebitel píše že ty špunty stačí vyprat ve vodě a jsou zase jako nový čímž z toho udělal frašku která už nikomu nestojí za reakci.

Výklad nebude těžký. Musíte jít od nařazeného k podřazenému.
1. Univerzální právo na vrácení zboží není.
2. Výjimku tvoří objednávky uzavřené na dálku.
3. Výjimka se nevztahuje mj. na zboží které se nedá vracet z hygienických důvodů.

V právu platí, že obecná ustanovení se vykládají široce (obecné ustanovení tvoří body 1 a 3).
Výjimky se vykládají úzce (neb široký výklad by z výjimky dělal pravidlo).

Proto v případě pochybností je nutné přistupovat k této otázce tak, že právo na vrácení tohoto zboží vůbec nevzniklo.

Nutno ještě dodat, že právo na vrácení zboží jen supluje, či kompenzuje nevýhodu spotřebitele, že si nemůže zboží prohlédnout či vyzkoušet tak, jako v kamenné prodejně. Ani v kamenné prodejně Vám však nemusí umožnit (a taky pravděpodobně neumožní) vyzkoušet si špunty do uší. I tento pohled svědčí pro výklad podle argumentů prodejce.

mikrom

  • ****
  • 321
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
« Odpověď #14 kdy: 18. 09. 2019, 00:25:56 »
Jako prodejce bych to zpět taky nevzal, styděl bych se prodat to dalšímu člověku.
Možná se snížením ceny o třetinu až polovinu a prodávat to pak jako bazarovku, ale vyplatí se to? Ne...
Ale napriklad v mojom pripade chranicov na zuby ma oklamali. Mali tam jednu velkost, ktoru uvadzali, ze je pre dospelych, tak som si to kupil a ukazalo sa, ze to je zrejme detska velkost, pretoze tam bolo napisane 11+ (asi od 11 rokov).
Bol to tento tovar:
https://www.alza.sk/sport/shock-doctor-gel-max-dospeli-cerna-d5112498.htm
Stale to ponukaju a zakaznici, ktori to kupia sa oklamu - napisal som im to do diskusie.
Moja chyba bola ze som to otvoril, ale vtady ma nenapadlo, ze to je chytak. Podla mna ako spravny predajca mi to mali zobrat naspat (pripadne s nejakou sankciou zo sumy) a uznat bud ze maju chybu na stranke v popise, ze sa nejedna o velkost pre dospelych, ale detsku alebo vratit to dodavatelovi, ze je to zla velkost.