Fórum Root.cz

Ostatní => Odkladiště => Téma založeno: Xk1 16. 09. 2019, 18:55:56

Název: Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: Xk1 16. 09. 2019, 18:55:56
Předem se omlouvám za téma, které je tak trochu mimo záběr tohoto fóra. Koupil jsem si v Mironetu špuntové sluchátka, které se po vyzkoušení ukázaly jako nevyhovující (čekal jsem lepší basy). Rozhodl jsem se odstoupit od smlouvy a zašel na centrálu k prodejci. Bohužel když jsem sdělil pracovníkovi požadavek na odstoupení od smlouvy, tak mi hned řekl, že to není z hygienických důvodu u špuntovych sluchátek možné. Sluchátka byly naprosto čisté-zkoušel jsem si je pouze cca 20 minut. Máte někdo podobnou zkušenost? Co byste na mém místě dělali vy?
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: David 16. 09. 2019, 19:30:28
Mohou vám strhnout peníze za novou sadu těch špuntu. Ale úplně to takhle zamítnout nejspíš taky.
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: drk22 16. 09. 2019, 22:04:22
Prodejce nemá pravdu.
1. Špunty (tj. ta guma na nich) jdou vyměnit (pak by měl jen strhnout cenu téh gumy )
2. Špunty jsou snadno omýt třeba lihem či ipa, nejedná se o kalhotky ani prezervativ či rtěnku!
osobně jsem ale nikdy podobná sluchátka nevracel obvykle jejich cena nebyla tak velká, aby mně to stálo za to...
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: mikrom 16. 09. 2019, 22:47:34
Pozor na to, upozornoval som na to aj svojho syna, ked si chcel nedavno kupil bluetooth-spunty z alzy, ze ak nebudu dobre tak mu ich nemusia zobrat naspat. nastastie mu boli OK.
Ja som si predtym takto kupil chranice zubov na bojove sporty. Balenie som otvoril, cim sa porusil obal, chranice som vytiahol a iba prirovnal k starsim chranicom, ktore som mal. Zistil som, ze sa jedna o nejaku detsku velkost a tak som ich zaniesol naspat do alzy. Nevzali mi ich naspat, ze vraj hygienicke dovody, pretoze obal je poruseny. Mal som stratu 20+ EUR.

Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: rr-zz 17. 09. 2019, 02:58:07
Sluchátka byly naprosto čisté-zkoušel jsem si je pouze cca 20 minut...

to si děláš srandu ne ?  To jako myslíš že 20minut je ještě ok a třeba hodina by už byla moc ?   Jednou si je strčil do tělního otvoru..  kdo myslíš že by je po tobě chtěl nosit ? Já teda ne.
Jsou prostě kategorie zboží který se nedají vrátit a pak vydávat za nový aby si je pak jako nový zase někdo koupil. Jak by ten novej kupující k tomu přišel že dostane sluchátka "zaprasený" cizí DNA ? (nadneseně řečeno, ale je to pravda).
To by mohla ženská přinést robertka a tvrdit že ho tam měla jen pár sekund a proto je jako novej a vrací ho protože nepasuje.. (v podstatě je to stejnej případ)
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: rusty 17. 09. 2019, 08:57:58
Před pár lety jsem v Alfacompu vracel uzavřené sluchátka. Pán co je přebíral měl připomínku že mi to mohou zamítnout z hygienických důvodů (on nebyl ten co to posuzoval, koukl jen na balení). Nakonec peníze vrátili. Ale je to samožejmě jiné než špunty. Tož moje zkušenost.
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: martyd420 17. 09. 2019, 09:11:03
Jako prodejce bych to zpět taky nevzal, styděl bych se prodat to dalšímu člověku.
Možná se snížením ceny o třetinu až polovinu a prodávat to pak jako bazarovku, ale vyplatí se to? Ne...
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: MalyTomi 17. 09. 2019, 09:18:45
pokial to nie je eshop, tak predajca nemusi vobec vziat tovar naspat.
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: RDa 17. 09. 2019, 09:53:16
Předem se omlouvám za téma, které je tak trochu mimo záběr tohoto fóra. Koupil jsem si v Mironetu špuntové sluchátka, které se po vyzkoušení ukázaly jako nevyhovující (čekal jsem lepší basy).

Zacni pouzivat ekvalizer, pri dnesnim vykonu cehokoliv pridani basu do audia nebude problem.
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: Ondra Satai Nekola 17. 09. 2019, 10:11:39
Předem se omlouvám za téma, které je tak trochu mimo záběr tohoto fóra. Koupil jsem si v Mironetu špuntové sluchátka, které se po vyzkoušení ukázaly jako nevyhovující (čekal jsem lepší basy).

Zacni pouzivat ekvalizer, pri dnesnim vykonu cehokoliv pridani basu do audia nebude problem.

...pokud ti nevadí, že to bude hnusné.
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: fojtp 17. 09. 2019, 11:09:28
89/2012 Sb. Zákon občanský zákoník
§ 1837
Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy:
g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,

např. holicí strojky, epilátory, zubní kartáčky, sluchátka..

ale:

https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/6961/nedodrzeni-prava-odstoupeni-od-smlouvy-do-14ti-dnu
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: martyd420 17. 09. 2019, 11:39:01
@fojtp Tak třeba by mohlo být klíčem jak jsou jiní zákaznící ochotni to pak koupit.
Vyzkoušený mobil mi s malou slevou vůbec nevadí, použité špunty bych si ale nekoupil ani za třetinu ceny... :)
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: rr-zz 17. 09. 2019, 15:18:20
...např. holicí strojky, epilátory, zubní kartáčky, sluchátka..

ale:
https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/6961/nedodrzeni-prava-odstoupeni-od-smlouvy-do-14ti-dnu

Ale co ?  Z Dtestu tam jasně píšou že je to v případě sluchátek diskutabilní a není jasnej výklad, na to ten spotřebitel píše že ty špunty stačí vyprat ve vodě a jsou zase jako nový čímž z toho udělal frašku která už nikomu nestojí za reakci.
Takže žádný ale tam neni.
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: Miroslav Šilhavý 17. 09. 2019, 18:02:29
Z Dtestu tam jasně píšou že je to v případě sluchátek diskutabilní a není jasnej výklad, na to ten spotřebitel píše že ty špunty stačí vyprat ve vodě a jsou zase jako nový čímž z toho udělal frašku která už nikomu nestojí za reakci.

Výklad nebude těžký. Musíte jít od nařazeného k podřazenému.
1. Univerzální právo na vrácení zboží není.
2. Výjimku tvoří objednávky uzavřené na dálku.
3. Výjimka se nevztahuje mj. na zboží které se nedá vracet z hygienických důvodů.

V právu platí, že obecná ustanovení se vykládají široce (obecné ustanovení tvoří body 1 a 3).
Výjimky se vykládají úzce (neb široký výklad by z výjimky dělal pravidlo).

Proto v případě pochybností je nutné přistupovat k této otázce tak, že právo na vrácení tohoto zboží vůbec nevzniklo.

Nutno ještě dodat, že právo na vrácení zboží jen supluje, či kompenzuje nevýhodu spotřebitele, že si nemůže zboží prohlédnout či vyzkoušet tak, jako v kamenné prodejně. Ani v kamenné prodejně Vám však nemusí umožnit (a taky pravděpodobně neumožní) vyzkoušet si špunty do uší. I tento pohled svědčí pro výklad podle argumentů prodejce.
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: mikrom 18. 09. 2019, 00:25:56
Jako prodejce bych to zpět taky nevzal, styděl bych se prodat to dalšímu člověku.
Možná se snížením ceny o třetinu až polovinu a prodávat to pak jako bazarovku, ale vyplatí se to? Ne...
Ale napriklad v mojom pripade chranicov na zuby ma oklamali. Mali tam jednu velkost, ktoru uvadzali, ze je pre dospelych, tak som si to kupil a ukazalo sa, ze to je zrejme detska velkost, pretoze tam bolo napisane 11+ (asi od 11 rokov).
Bol to tento tovar:
https://www.alza.sk/sport/shock-doctor-gel-max-dospeli-cerna-d5112498.htm
Stale to ponukaju a zakaznici, ktori to kupia sa oklamu - napisal som im to do diskusie.
Moja chyba bola ze som to otvoril, ale vtady ma nenapadlo, ze to je chytak. Podla mna ako spravny predajca mi to mali zobrat naspat (pripadne s nejakou sankciou zo sumy) a uznat bud ze maju chybu na stranke v popise, ze sa nejedna o velkost pre dospelych, ale detsku alebo vratit to dodavatelovi, ze je to zla velkost.
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: Miroslav Šilhavý 18. 09. 2019, 05:48:32
Ale napriklad v mojom pripade chranicov na zuby ma oklamali. (...)
Moja chyba bola ze som to otvoril, ale vtady ma nenapadlo, ze to je chytak.

To už je trochu paranoia, že se jedná o "chyták" či záměr.
I v krámě Vám můžou dát jiné zboží, vyskladnit i jinou položku.

To je bohužel vždy na Vás, abyste si zkontroloval převzetí, co přebíráte a v jakém množství.
Asi jako reklamovat jídlo poté, co ho sníte :).
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: Josef Komjati 18. 09. 2019, 08:39:20
Asi jako reklamovat jídlo poté, co ho sníte :).
A to je zrovna, p. Miroslave, má oblíbená činnost :-) Ale jinak mi nezbývá než souhlasit.
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: Miroslav Šilhavý 18. 09. 2019, 08:42:21
A to je zrovna, p. Miroslave, má oblíbená činnost :-) Ale jinak mi nezbývá než souhlasit.

Jednou se kolegovi stalo, že asi na předposledním soustu jídla našel v salátu takového mrňavého šneka. Prostě špatně propraný salát. Udělalo se mu nevolno a reklamoval jídlo - v tom případě oprávněně i poté, co ho snědl. Ale v takovém případě to není na vrácení peněz, ale na nějakou slevu (byť by se dalo polemizovat o tom, že jídlo se špatně propraným salátem by si neobjednal a nepozřel vůbec, ani za nižší cenu).
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: creatura 10. 11. 2019, 16:57:22
Asi bude otazka, jak draha sluchatka to jsou a zda jsou pripadne nahradni gumicky ke koupi.
Název: Re:Vrácení zboží do 14 dnů a hygienické důvody
Přispěvatel: creatura 10. 11. 2019, 17:19:54
Předem se omlouvám za téma, které je tak trochu mimo záběr tohoto fóra. Koupil jsem si v Mironetu špuntové sluchátka, které se po vyzkoušení ukázaly jako nevyhovující (čekal jsem lepší basy).

Zacni pouzivat ekvalizer, pri dnesnim vykonu cehokoliv pridani basu do audia nebude problem.
Ekvalizer funguje stejne dnes jako pred dvaceti lety a neni na to potreba moc vykon. Problem tazatele bude spis konstrukce fyzikalni.
Název: robertek je jiný případ než sluchátka
Přispěvatel: Ħαℓ₸℮ℵ ␏⫢ ⦚ » 11. 11. 2019, 12:26:22
Sluchátka byly naprosto čisté-zkoušel jsem si je pouze cca 20 minut...
To by mohla ženská přinést robertka a tvrdit že ho tam měla jen pár sekund a proto je jako novej a vrací ho protože nepasuje.. (v podstatě je to stejnej případ)
Nemyslím, tam by se musel vyměnit celý kryt. U sluchátek aspoň jdou ty výplně do uší vyměnit.
Název: Re:robertek je jiný případ než sluchátka
Přispěvatel: creatura 13. 11. 2019, 19:13:28
Sluchátka byly naprosto čisté-zkoušel jsem si je pouze cca 20 minut...
To by mohla ženská přinést robertka a tvrdit že ho tam měla jen pár sekund a proto je jako novej a vrací ho protože nepasuje.. (v podstatě je to stejnej případ)
Nemyslím, tam by se musel vyměnit celý kryt. U sluchátek aspoň jdou ty výplně do uší vyměnit.
Pokud se ovšem prodávaji ... .