Z Dtestu tam jasně píšou že je to v případě sluchátek diskutabilní a není jasnej výklad, na to ten spotřebitel píše že ty špunty stačí vyprat ve vodě a jsou zase jako nový čímž z toho udělal frašku která už nikomu nestojí za reakci.
Výklad nebude těžký. Musíte jít od nařazeného k podřazenému.
1. Univerzální právo na vrácení zboží není.
2. Výjimku tvoří objednávky uzavřené na dálku.
3. Výjimka
se nevztahuje mj. na zboží které se nedá vracet z hygienických důvodů.
V právu platí, že obecná ustanovení se vykládají široce (obecné ustanovení tvoří body 1 a 3).
Výjimky se vykládají úzce (neb široký výklad by z výjimky dělal pravidlo).
Proto v případě pochybností je nutné přistupovat k této otázce tak, že právo na vrácení tohoto zboží
vůbec nevzniklo.Nutno ještě dodat, že právo na vrácení zboží jen supluje, či kompenzuje nevýhodu spotřebitele, že si nemůže zboží prohlédnout či vyzkoušet tak, jako v kamenné prodejně. Ani v kamenné prodejně Vám však nemusí umožnit (a taky pravděpodobně neumožní) vyzkoušet si špunty do uší. I tento pohled svědčí pro výklad podle argumentů prodejce.