reklama

Auta na baterky - má to budoucnost?

Kit

  • ****
  • 402
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #45 kdy: 28. 08. 2019, 16:34:08 »
Uniklý vodík také ničí ozónovou vrstvu.
Uniklý vodík se afaik naváže na kyslík a je z toho voda.

Směs kyslíku a vodíku není hypergolická. K jejich reakci dojde až při dosažení zápalné teploty. Ozón se však velmi rád zbaví jednoho atomického kyslíku, který s vodíkem reaguje ihned.

reklama


Jose D

  • *****
  • 546
    • Zobrazit profil
Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #46 kdy: 28. 08. 2019, 18:55:26 »
Ozón se však velmi rád zbaví jednoho atomického kyslíku, který s vodíkem reaguje ihned.
Jasně, ale s ozónem by rádo reagovalo kde-co.

Kolega výše chtěl možná spíše naznačit, že jedna molekula vodíku dokáže rozložit právě jednu molekulu ozonu. Pak konec.

Za látky ohrožující ozonovou vrstvu se spíše považují věci typu Cl, které fungují de-facto jako katalyzátor rozkladu - tj. na začátku je atom chloru a ozon, a na výstupu jsou nějaké produkty a zase ten stejný chlór který dále vesele reaguje a  může tak rozbít celkem podstatné množství molekul O3..

f-k-r

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #47 kdy: 28. 08. 2019, 19:40:38 »
Kvůli investování do akcií se zaobíral tím, jakou budoucnost mají auta na baterky oproti fosilním palivům v horizontu nadcházejících 40 let.

Elektromobily v současné podobě nemohou nahradit auta se spalovacími motory, vyjma speciálních situací, například desítky let dobře sloužící ještěrky. Tedy pokud se nestane zázrak a nebude objeven/vynalezen nový zdroj elektrické energie (viz Akce L, František Běhounek) nebo alespoň nový způsob její skladování. Nebo pokud vlády nevydají zákaz spalovacích motorů.

Nemají budoucnost.
« Odpověď #48 kdy: 28. 08. 2019, 19:50:28 »
Já věřím že auta na baterky mají jen okrajovou budoucnost. Ty auta jsou vhodná jen do městského provozu a výroba takového množství baterií je neekologická. Auta jsou hodně drahá a o moc lepší to nebude. Likvidace použitých baerií, které mají jen omezenou životnost je také náročná a neekologická.. Je to bublina, stále čekám kdy Tesla zkrachuje. Ale dnešní investoři i veřejnost je velmi snadné držet v nereálných oblacích a proto to tak dlouho trvá.
Celá ta politika s emisemi je nesmysl. Nejvíc emisí mají totiž zaoceánské lodě, které vozí často úplně zbytečně zboží z jednoho konce světa na druhý. A s tím nikdo nic nedělá. A také často zbytečné vození zboží v kamionech je hodně podstatné.
Emise aut navíc jen v EU dělají celosvětově úplně zanedbatelné procento.
Lepší by bylo investovat peníze do železnice a do velkých odstavných parkovišť u všech nádraží, aby lidé co chtějí jet do velkého města autem jeli jen k nejbližší železniční zastávce a dále vlakem.

Všude je nesmyslně mnoho obalového materiálu, ale my se budeme zaměřovat na brčka ...   Je to celé jen módní bublina, která bude mít nejspíš za následek to, že si v EU nereálnými experimenty poškodíme automobilový průmysl nějakými nesmysli, co vymysleli nějací humanitně zaměření birokraté.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #49 kdy: 28. 08. 2019, 20:09:20 »
To není pravda. Především to skladování nám dělá velký problém.

Ale reseni uz se rysuji, viz napriklad cesky projekt na vyzkum provozu precerpavacich elektraren ve vytezenych dolech....

reklama


Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #50 kdy: 28. 08. 2019, 21:31:07 »
ja jsem zastance hybridu.
benzinovy, dieselovy, parni motor si jedou v idealnich (volnobeh) obratkach a generuji elektriku
ktera se skladuje v baterii nebo v budoucnu do superkondenzatoru a v kolech jsou vykonne elektromotory.

takze na spalovacim motoru mam idealni spotrebu a idealni spalovani, treba i ekologickych zbytkovych surovin
jako je etanol, metanol. a z toho si pekne vyrabim elektrinu a tim nabijim baterky a elektromotory.

dalsi rozumna varianta jsou palivove clanky.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #51 kdy: 28. 08. 2019, 21:38:31 »
ja jsem zastance hybridu.
benzinovy, dieselovy, parni motor si jedou v idealnich (volnobeh) obratkach a generuji elektriku
ktera se skladuje v baterii nebo v budoucnu do superkondenzatoru a v kolech jsou vykonne elektromotory.

takze na spalovacim motoru mam idealni spotrebu a idealni spalovani, treba i ekologickych zbytkovych surovin
jako je etanol, metanol. a z toho si pekne vyrabim elektrinu a tim nabijim baterky a elektromotory.


To je ale dobré pro město, kde i ten obyčejný elektromobil se dá. Mimo město třeba na dálnici by musel jet motor stejně na plné obrátky a byl by na tom hůř než současný motor.

Pavouk106

  • *****
  • 2 324
    • Zobrazit profil
    • Můj blog
    • E-mail
Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #52 kdy: 28. 08. 2019, 21:57:03 »
Moje troška do mlýna (nečetl jsem celou diskuzi):

  • Auta na baterky jsou hovadina (pár bodů proč: baterky drahý, těžký, malý dojezd vs. velká hmotnost, pomalé nabíjení dobré pro baterky, ale nahovno pro cesty na delší vzdálenost vs. rychlé nabíjení, které dřív domrví baterie, potřeba stavět infrastrukturu nabíjení)
  • CNG nevypadá úplně marně
  • Vodík + palivový článek + elektromotor je z mého laického pohledu nejvíc eko varianta
  • Spalování vodíku v motoru klasické konstrukce by mohlo taky fungovat
  • Hlavně nestavět nad dálnicí troleje a nedávat kamionům pantografy, protože... ehm... vlaky... víme?
  • Zaměřit se na likvidaci emisí i jinde než jen v osobní dopravě (budou letadla lítat na baterky?)
  • Podle mě se touhle snahou o mega-eko řítíme rovnou do hajzlu...

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #53 kdy: 28. 08. 2019, 23:18:37 »
Přeformuluju: baterku může mít každý ve sklepě nebo garáži, bez nějakých speciálních bezpečnostních opatřeních.

To máš pravdu, ale to, co bude mít každý ve sklepě či garáži, jsou drobné (tím to nezatracuju, naopak se mi ta vize vcelku líbí, jen to neřeší problém).

@Kit, @Bystroushaak - proto jsem psal, že to bude ještě trvat :)


To není pravda. Především to skladování nám dělá velký problém.

Ale reseni uz se rysuji, viz napriklad cesky projekt na vyzkum provozu precerpavacich elektraren ve vytezenych dolech....

Řešení se už rýsují desítky let. Bohužel ten pokrok tomu imho neodpovídá.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #54 kdy: 28. 08. 2019, 23:29:22 »
Fosilne paliva uz mali byt davno vycerpane a stale nic. Auta nepatria medzi najvacsich nezcistovacov ovzdusia. Fosilne paliva sluzia nielen ako pohon pre auta, ale takisto lodna doprava, lietadla, priemyselne zavody (napr. gumarensky priemysel). Mat auto na elektriku a premyslat ci niekde bude najblizsia nabijacka, nie je tie dvakrat prijemne. Nehovoriac o nabijani. Natankovane mam do 5min aj so zaplatenim. Nabijat hodinu auto, tak dovolenku do chorvatska si predlzim minimalne o 2-3hodky. Tesla je obycajny marketingovy srac, pardon hrac, ktory dokaze uputat. Ze tesla je stratova a peniaze ma od investorov a od dotacii, to je nepodstatne. Elektromobil tu bol este skor ako daka Tesla.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #55 kdy: 29. 08. 2019, 00:55:39 »
Hlavně nestavět nad dálnicí troleje a nedávat kamionům pantografy, protože... ehm... vlaky... víme?

To mam jako cekat az pojede nejakej vlak a priveze zbozi, ktery chci hned? To mam jako cekat v miste kam nevede trat na zbozi az ho prijede nejakej vlak a pak mi teprv nejaky auto to zbozi priveze kdyz ho chci hned? To je fakt inteligentni napad.... :-/

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #56 kdy: 29. 08. 2019, 01:06:30 »
Řešení se už rýsují desítky let. Bohužel ten pokrok tomu imho neodpovídá.

Predtim nebyl tak silny tlak, rozmach obnovitelnych zdroju tomu v poslednich cca 15ti letech dal zcela novy impuls....

Pajaha

  • ***
  • 100
    • Zobrazit profil
    • E-mail
Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #57 kdy: 29. 08. 2019, 09:08:03 »
Řešení se už rýsují desítky let. Bohužel ten pokrok tomu imho neodpovídá.

Predtim nebyl tak silny tlak, rozmach obnovitelnych zdroju tomu v poslednich cca 15ti letech dal zcela novy impuls....

Naprosto souhlas. Elektroauta budou postupně vytlačovat normální auta, osobně odhaduji tak max. pět let, kdy u nás bude patrný silný nárust jejich počtu.
A pokud se celosvětově akceptuje myšlenka, že klimatické změny (oteplování) jsou způsobené lidstvem, bude se hledat univerzální řešení - například velké zdanění veškerých fosilních zdrojů a produktů z nich. 
Pak budou elektroauta hlavním dopravním prostředkem, byť ne pro všechny - převáží elektrická veřejná doprava.
A tu baterii do sklepa  + soláry na střechu každého domu si může (a měl by) už teď nainstalovat téměř každý.

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #58 kdy: 29. 08. 2019, 09:15:38 »
Natankovane mam do 5min aj so zaplatenim. Nabijat hodinu auto, tak dovolenku do chorvatska si predlzim minimalne o 2-3hodky.
Budeš li třetí na řadě, což se stává velmi zřídka, budeš 15 minut čekat a pak 5 minut tankovat (i se zaplacením).
V případě elektomobilů, trvá li nabíjení hodinu a budeš li třetí na řadě, budeš tři hodiny čekat a pak ještě hodinu nabíjet.
No, jenže, trvá li nabíjení hodinu a pojedou li elektromobilem do Chorvatska tisíce, pak nemusíš být na řadě třetí, ale třeba patnáctý, dovolenku si pak prodloužíš o několik dní...
Kolik by muselo být (nejen) kolem dálnic nabíječek, aby mohl každý elektromobil do, řekněme, 5 až 15 minut začít nabíjet...

Re:Auta na baterky - má to budoucnost?
« Odpověď #59 kdy: 29. 08. 2019, 09:17:38 »
A tu baterii do sklepa  + soláry na střechu každého domu si může (a měl by) už teď nainstalovat téměř každý.
Fotovoltaika na to ještě není připravená, i když jsem velký fanda. Panely si na sebe ještě pořád nevydělají (vysoké náklady na výrobu a pořízení, nízká účinnost), zvlášť na našem území.

 

reklama