reklama

Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?

Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #15 kdy: 06. 03. 2019, 01:21:24 »

To je max pravda jen na půl. Težko říct zda linux byl na ps3 kvůlá clu nebo je to jen pomluva. Ale zrušen byl z toho důvodu, že skrz něj bžla ps3 hacknuta.

Je to 10 let, takže za to rozhodně ruku do ohně nedám a je dost dobře možné, že se pletu. Ale z té doby to mám uloženo v paměti jako ten hlavní důvod, proč linux musel jít.

No a ja si zas pamatuju, ze to bylo kvuli tomu, ze ho prodavali za podnakladovou cenu a na lidech co si z toho staveli superpocitace akorat tratili. 

Jinak konzole(alespon ty dve hlavni) jsou zlo a kdokoliv je podporuje je zly(pripadne hloupy) clovek. Vyrobci to zpocatku dotuji, aby vydelavali na hrach a pak uplaci vyvojare, aby vydali hru exkluzivne pro jejich konzoli, pripadne odlozili vydani pro dalsi platformy a tim podporili prodeje a svuj vendor lock-in. Je to humus.

V čem se liší vendor na konzolovou platformu od vendoru na Wintel platformu?

reklama


Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #16 kdy: 06. 03. 2019, 09:21:04 »

To je max pravda jen na půl. Težko říct zda linux byl na ps3 kvůlá clu nebo je to jen pomluva. Ale zrušen byl z toho důvodu, že skrz něj bžla ps3 hacknuta.

Je to 10 let, takže za to rozhodně ruku do ohně nedám a je dost dobře možné, že se pletu. Ale z té doby to mám uloženo v paměti jako ten hlavní důvod, proč linux musel jít.

No a ja si zas pamatuju, ze to bylo kvuli tomu, ze ho prodavali za podnakladovou cenu a na lidech co si z toho staveli superpocitace akorat tratili. 

Jinak konzole(alespon ty dve hlavni) jsou zlo a kdokoliv je podporuje je zly(pripadne hloupy) clovek. Vyrobci to zpocatku dotuji, aby vydelavali na hrach a pak uplaci vyvojare, aby vydali hru exkluzivne pro jejich konzoli, pripadne odlozili vydani pro dalsi platformy a tim podporili prodeje a svuj vendor lock-in. Je to humus.

To je zase blábol (hloupého člověka).

Konzole je praktická a mnohem víc mě baví hrát na konzoli než na PC. Jsem chytrý a proto investuni do toho, co mi přináší lepší uspokojení mých potřeb. Vendor lock-in je konkurenční obchodní model a v herním průmyslu je úspěšnější v pro mě klíčových herních žánrech a to proto, že na PC se hodně krade. Proto ty nejlepší hry (subjektivně pro mě) vychází na PS4 a ne na PC. Hrál jsem na PC dlouho, konzole mě přesvědčila svou kvalitou a přišel jsem na to prakticky náhodou.

Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #17 kdy: 08. 03. 2019, 08:30:25 »
přináší lepší uspokojení mých potřeb. Vendor lock-in je konkurenční obchodní model a v herním průmyslu je úspěšnější v pro mě klíčových herních žánrech a to proto, že na PC se hodně krade. Proto ty nejlepší hry (subjektivně pro mě) vychází na PS4 a ne na PC. Hrál jsem na PC dlouho, konzole mě přesvědčila svou kvalitou a přišel jsem na to prakticky náhodou.

O tom by se dalo dlouho diskutovat, a i RIAA se kdysi u soudu pěkně střelila do nohy, když se jí podařilo vyvrátit její vlastní tvrzení, že pirátění muziky průmyslu škodí, protože v zápětí vytáhli statistiku, že které jasně vyplynulo, že v zemích kde je rozumný poměr ceny muziky ke kupní síle, si piráti svoji oblíbenou muziku spíš dříve normálně koupí, a tedy že pirátění používají podle modelu try'n'buy - vyzkoušej a kup. U her to pokud vím bylo ještě výraznější, a naopak ochrana proti kopírování přináší problémy JENOM legálním uživatelům a většina studií dokonce dlouho před ukončením provozu DRM serverů vydává patche, ochranu úplně odstraňující. Dokonce nedávno přímo tady (v článku o Denuvo) bylo výslovně i s odkazem na prodejní statistiky uvedeno, že ochrana má smysl jen po dobu prvních dvou až čtyř měsíců, kdy se uskuteční drtivá většina objemu prodejů.

Z pohledu vývojáře je úplně největší výhodou konzolí proti PC jednotná konfigurace, tzn není třeba řešit kompatibilitu a problematickou optimalizaci pro milióny možných konfigurací, nebo oželet výkon a detaily.
Z pohledu výrobce hardwaru samozřejmě více či méně monopolizace trhu a tedy zajištění stabilního příjmu a samozřejmě snížení nákladů díky obrovské sériovosti, se kterou se PCčka nemůžou vůbec měřit; z univerzálních počítačů se tomu nepřiblížil dokonce ani C64 se svými cca 14ti milióny kusů v celkem asi třech provedeních kisny.

Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #18 kdy: 11. 03. 2019, 11:38:42 »
Diskutovat se o tom může, ale na věci to nic nezmění.
Na pc se hodně krade, a boj proti pirátům má řadu důsledků.
Ty hlavní podle mě jsou, a) že spousta vývojářů her pro pc buď krachla a nebo začala dělat hry pro konzole, b) na pc se daří hlavně žánrům proti pirátství oddolným (online tituly, placená dlc) a z toho plynoucí upadek tradičních single player titulů.
Kradení se zdánlivě částečně podařilo potlačit steamu skrz masivní slevy, které ale minimalizovali příjmy z her (pc pirát si hru ukradne, zahraje a někteří z nich si pak za pár let uleví svědomí tím, že ji koupí na steamu za 5$). Hry se tak kupují i na pc, ale přií́jem je silně potlačena. Dnes v podstatě nemá smysl porovnávzt počet prodaných kusů, ale jen příjmy z prodejů plynoucí.
Důsledek je, že bez konzolí to nejde.

Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #19 kdy: 11. 03. 2019, 18:13:46 »
Dnes v podstatě nemá smysl porovnávzt počet prodaných kusů, ale jen příjmy z prodejů plynoucí.
Příjmy jsou rozděleny takto (rok 2018): 51% mobilní segment, 24% PC, 25% konzole. Takže žádná katastrofa.

Zdroje:
https://www.dsogaming.com/news/pc-games-sales-in-2017-are-almost-as-big-all-console-sales-combined/
https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-reaches-137-9-billion-in-2018-mobile-games-take-half/




Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #20 kdy: 12. 03. 2019, 16:35:04 »
Dnes v podstatě nemá smysl porovnávzt počet prodaných kusů, ale jen příjmy z prodejů plynoucí.
Příjmy jsou rozděleny takto (rok 2018): 51% mobilní segment, 24% PC, 25% konzole. Takže žádná katastrofa.

Zdroje:
https://www.dsogaming.com/news/pc-games-sales-in-2017-are-almost-as-big-all-console-sales-combined/
https://newzoo.com/insights/articles/global-games-market-reaches-137-9-billion-in-2018-mobile-games-take-half/

To jsou globální statistiky, kde příjem pc platformy zajišťují především asijské online tituly. Nemá to nic ve vztahu k tomu, o čem jsem hovořil já, o příjmech z jednoho single player titulu, což je podstatné z pohledu vývojářů. To je dnes doména konzolí a titulů jako Horizon Zero Down, Red dead Redemption, Bloodborne a podobně.

Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #21 kdy: 12. 03. 2019, 21:17:52 »
Když už se tu diskutuje na téma "pirátství" PC vs konzole tak je tu ještě jeden fenomén: tzv. pvp "hacking" (správněji "cheating").

Jedná se v podstatě o klasické cracky+cheaty zajišťující výhody jako nesmrtelnost, neomezené náboje, extrémně silné zbraně a podobně (občas i nějaké kosmetické vylepšení, oblíbený je -nepřekvapivě- obří penis). No a jelikož vývojáři (zvlášť ti japonští) na nějaké serverové kontroly dlabou, tak se takoví "borci" pak pustí do souboje s poctivými hráči. Hlavně u her s asymetrickým pvp (Soulsbourne) to nepotěší.

Na konzolích tento problém není ze stejného důvodu proč není rozšířené pirátství - v podstatě neexistuje (reálně rozšířená) možnost používat neoficiální kód. Což samozřejmě je důvod, proč se vývojáři nemusí zabývat s vývojem (a provozováním) herních serverů zajišťujících herní pravidla (nebo dokonce nějaké anticheaty) - a cyklus je uzavřen.

Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #22 kdy: 13. 03. 2019, 10:30:33 »
Na konzolích tento problém není ze stejného důvodu proč není rozšířené pirátství - v podstatě neexistuje (reálně rozšířená) možnost používat neoficiální kód.
Tohle je zároveň ta největší nevýhoda a důvod proč konzole zůstanou konzolemi a PC se z nich nikdy nestanou. Žádný neoficiální kód = žádná variabilita. S tím souvisí špatná zpětná kompatibilita - hraní PS2 hry na PS4. Na PC si zahraji hru, která je 25 let stará. I komunitní servery třeba pro Worms Armagedon (hra z roku 1999) stále fungují. O tom si můžou konzolisté nechat jen zdát.

Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #23 kdy: 13. 03. 2019, 11:10:53 »
Když už se tu diskutuje na téma "pirátství" PC vs konzole tak je tu ještě jeden fenomén: tzv. pvp "hacking" (správněji "cheating").

Jedná se v podstatě o klasické cracky+cheaty zajišťující výhody jako nesmrtelnost, neomezené náboje, extrémně silné zbraně a podobně (občas i nějaké kosmetické vylepšení, oblíbený je -nepřekvapivě- obří penis). No a jelikož vývojáři (zvlášť ti japonští) na nějaké serverové kontroly dlabou, tak se takoví "borci" pak pustí do souboje s poctivými hráči. Hlavně u her s asymetrickým pvp (Soulsbourne) to nepotěší.

Na konzolích tento problém není ze stejného důvodu proč není rozšířené pirátství - v podstatě neexistuje (reálně rozšířená) možnost používat neoficiální kód. Což samozřejmě je důvod, proč se vývojáři nemusí zabývat s vývojem (a provozováním) herních serverů zajišťujících herní pravidla (nebo dokonce nějaké anticheaty) - a cyklus je uzavřen.

Hral jsem na PC docola dost Battlefield 4 a jedna z prvnich veci co me prekvapila bylo to, jak moc se tam cheatuje. Bordel neskutecny. V kazde 5. hre se nasel nekdo, kdo se s neviditelnosti vznasel ve vzduchu po cele mape a strilel s raketometem. Pokud toto dokazou vyresit konzole, tak uz to je duvod, proc se na PC hrani vykaslat.

Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #24 kdy: 13. 03. 2019, 14:23:18 »
Hral jsem na PC docola dost Battlefield 4 a jedna z prvnich veci co me prekvapila bylo to, jak moc se tam cheatuje. Bordel neskutecny. V kazde 5. hre se nasel nekdo, kdo se s neviditelnosti vznasel ve vzduchu po cele mape a strilel s raketometem. Pokud toto dokazou vyresit konzole, tak uz to je duvod, proc se na PC hrani vykaslat.
Já jsem si ničeho takového v BF 4 nevšiml, ale možné to je, nejsem moc velký online hráč. Otázka je jestli ještě pořád hledáš způsob jak z hardwaru za nízkou cenu udělat ideální levný desktop s Ubuntu (viz tvůj původní dotaz) nebo chceš jen co nejuzavřenější proprietární zařízení na hraní her. Oba přístupy si vzájemně odporují. Čím větší variabilita, tím větší možnost cheatů, virů atd. S minimální variabilitou budeš mít i minimální možnost cheatů. Každému vyhovuje něco jiného.

Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #25 kdy: 13. 03. 2019, 14:39:26 »
Na konzolích tento problém není ze stejného důvodu proč není rozšířené pirátství - v podstatě neexistuje (reálně rozšířená) možnost používat neoficiální kód.
Tohle je zároveň ta největší nevýhoda a důvod proč konzole zůstanou konzolemi a PC se z nich nikdy nestanou. Žádný neoficiální kód = žádná variabilita. S tím souvisí špatná zpětná kompatibilita - hraní PS2 hry na PS4. Na PC si zahraji hru, která je 25 let stará. I komunitní servery třeba pro Worms Armagedon (hra z roku 1999) stále fungují. O tom si můžou konzolisté nechat jen zdát.
Tohle ani zdaleka není tak černobílé. Koupil jsem si několik her na GOG a většina mi jich nefunguje. Přitom se je snažím spouštět na oficiálně podporované platformě, Ubuntu 18 a na Ubuntu 16 mi to fungovalo. Můj kolega si na PS4 koupil svou velmi oblíbenou strategickou hru, kterou už mě koupenou. Ale fungovala mu jen na XP. Přitom neumi anglicky a na PS4 je jen v angličtině, na PC ji měl počeštěnou, takže to už musel být hodně zoufalý.

Ale je pravda, že hw různých generací konzolí nemusí být kompatibilní. Je otázka, na kolik to vadí. Já mám plnou skříň pc her na cd a dvd a nešáhl jsem na to už deset let. Některé z těchto starých her jsem si dokonce znovu koupil v digitápní distribuci. Třeba NWN nebo JA2 nebo Arcanum, pac se mi to nechtelo rozebihat. Stejne tak jsem si na PS4 koupil nektere starsi hry. Dalsi hry mam zase dualne pc/konzole, treba Oblivion, Fallout 3 nebo Borderlands. A v provozu ma PS3 i PS4 soucasne.

Takze ne ze by to pro pc nebyla vyhoda, ale neni zas tak velka, imho se vetsina mainstreamovych hracu ke sterym vecem nevraci a problemy s kompatibilitou ma i pc.

Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #26 kdy: 13. 03. 2019, 16:04:50 »
Můj kolega si na PS4 koupil svou velmi oblíbenou strategickou hru, kterou už mě koupenou. Ale fungovala mu jen na XP. Přitom neumi anglicky a na PS4 je jen v angličtině, na PC ji měl počeštěnou, takže to už musel být hodně zoufalý.
Záleží jak moc je tvůj kolega technicky zdatný. Na PC máš spoustu možností jak spustit starší hru:
- nastavit u hry ve Windowsu zpětnou kompatibilitu (asi ta nejprimitivnější možnost, u starších her né vždy funkční)
- Wine
- Virtualizovat XP (nejlépe s vga-passthrough)
- Dosbox
Záruka na 100% tam není, hlavně když člověk nemá HW na virtualizaci, ale šance na zprovoznění staré hry na novém PC je neporovnatelně větší než na konzoli. Občas si takto na Linuxu zahraji Vietcong, NFS Underground, Worms, Polda 4, WheelofTime ..., teď hraji novější NFS nebo T.C. Division, ale za nějaký čásek se k oldies zase vrátím. Na Agenta Mlíčňáka si už dlouho myslím :-)

Já mám plnou skříň pc her na cd a dvd a nešáhl jsem na to už deset let. .... Dalsi hry mam zase dualne pc/konzole, treba Oblivion, Fallout 3 nebo Borderlands. A v provozu ma PS3 i PS4 soucasne.
Vo tom to právě je. To by mě taky nebavilo hledat starou konzoli, zapojovat, hledat správné cd..., ale když je spuštění staré hry jen otázka kliknutí na ikonku v PC, tak je to úplně něco jiného. Na tu první instalaci občas to CD taky musím pohledat, ale pak už jen klikneš a hraješ.

Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #27 kdy: 14. 03. 2019, 21:29:52 »
Zpětná kompatibilita nefunguje, dosbox je nesmysl, zbytek je mimo jeho moznosti. Nejjednodussi pro nej bylo koupit to na ps4, jinak by to nehral. Na konzoli se stare hry nezprovoznuji, bud tam chodi bez problemu nebo pro ni neexistuji.

Starou konzoli nehledam, mam ji pripojenou k tv trvale. Bud si pustim tu nebo onu. U starych her nestaci jen kliknout, musis je zprovoznit, jednodusi je si ji koupit znovu pripravenou pro aktualni system. Bohuzel na ubuntu 18 mi nebezi hry vydane pro ubuntu 16, byt je u nich uvedeno, ze maji bezet i na ubuntu 18. Hrani na konzoli je pro me jednodussi, pohodlnejsi a lepsi a za to jsem ochoten si priplatit. A muze me kvuli tomu nekdo klidne nazyvat hlupakem.

Re:Herní konzole - je to perfektní hardware za nízkou cenu?
« Odpověď #28 kdy: 14. 03. 2019, 23:13:55 »
Já tě hlupákem určitě nenazývám, to tady vykřikoval někdo jiný. Zkrátka máme rozdílné zkušenosti. Já jsem zatím všechny starší hry zprovoznil přes Wine v Linuxu nebo mám možnost virtualizovat XP s vga-pass (a to mám jen VGA za pár tisíc, žádné profi). Ani se starýma hrama z GOGu jsem neměl problém jako ty.

Na poprvé to musíš zprovoznit, to ano, ale pak to bude fungovat i na jiném PC když to budu potřebovat přemigrovat, takže opravdu je to pro mě jen "kliknu a hraju". Zrovna včera, když mi naše diskuze připomněla Vietcong (16 let starý), jsem si půl hoďky zahrál - klikl jsem, hrál jsem.

Já jsem o konzoli kdysi také přemýšlel, ale už jen to, že bych musel zapnout konzoli, zapnout TV nebo přepnout vstup monitoru a vstup repráků by mě štvalo a od občasného hraní odrazovalo. Když píšeš o příplácení, tak to já si raději připlatím za lepší VGA. Pro mě je praktičnější mít zařízení all-in-one (práce, desktop i hry v jednom) a když má člověk i tuhle zvukovku https://www.asus.com/cz/Essence-Hi-Fi-Audio/Xonar_Essence_STX/ cca za 5 litrů , tak to má i včetně Hi-fi a tuhle možnost přizpůsobení u konzole nemám.

 

reklama